globalmoto_kveten





Téma: tak mě dnes nechala ve štychu baterka
15.9.2013 v 20:42
Tak se musím podělit o dnešní zážitek. Jedu si na Banditovi s kamarádem na vyjížďku, s Velkých Pavlovic do Drnholce a zpátky jsme se vraceli Rakouskem přes Falkenstein. Po cestě jsme měli dost zastávek a při žádným startování nebyl ani náznak zaváhání při točení motorem. U Falkensteinu jsme zastavili na fotku s hradem v pozadí. Když jsme chtěli odjet tak startér ani necvakl. Motorku jsem roztlačil a vše bylo v pohodě, po pár kilometrech začala motorka na volnoběh chcípat, až přestala jet úplně a nešla ani roztlačit. Naštěstí mi brácha do dovezl druhou baterku a vše bylo v pohodě. Ale docela mě překvapilo že baterka odešla bez jakýhokoliv varování a to jsem ji měl asi před týdnem na Optimate 4 a ukázala že baterka je v pohodě. Vzhledem k tomu že motorku mám doma měsíc, tak o stavu a stáří baterky jsem neměl ponětí a na jaře jsem chtěl kupovat novou. Na jednu stranu jsem měl štěstí že mě baterka exla 30 kilometrů od domova a ne třeba třeba 200 kilometrů za Vídní...

šlo o tuto baterku: http://www.k2moto.c...ng=1#good_detail=429

Když už se tu píšu s takovým románem tak se rovnou zeptám: Jakou baterku koupit? JMT, Yuasa, Varta?

EDIT: Jenom pro zajímavost dávám naměřený hodnoty:
napětí na prázdno: 12,4V
napětí při zkratování kontaktů kusem drátu: 0,05V
proud protékající multimetrem: 1,5A a pomalu klesá

EDIT 2: Než se toho chytně někdo další,to zkratování baterky kusem drátu omlouvám tím, že jsem doma neměl žádnou žárovku abych změřil baterku zatíženou, a činil jsem tak s vědomím, že baterka je na 99% mrtvá, jenom dodám že když jsem ty kontakty propojil, drát ani nezajiskřil, ani nejevil žádný známky ohřívání...
Ještě dodám, že normálně tak baterky nikdy nezkouším, tohle byla výjimka protože jsem ani nečekal že bych z baterky dostal větší proud než těch zmíněných 1,5A

Naposledy editováno 16.09.2013 12:59:29

1 reakcí na tento příspěvek tak mě dnes nechala ve štychu baterka

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2013 v 23:24 | Nahoru | #1
Taktéž se mně to samé stalo loni na autě, zřejmě praskla spojka mezi články. Baterka sotva zažhnula stropní lampou, ale po zapnutí elektriky (čerpadlo, žhavení...) ani nerožla kontrolky. Naštěstí nezkratovala, takže po natočení skrz káble se dalo v pohodě dojet.

evil_oko> Zdvojený vázací drát ani pro motobaterku zase taková "brutalita" nebude. Uvažuj, jak silný drát je coby odpor v zátěžáku. Být baterka zdravá, tak ten vázací drát dřív shoří (ba ani shořet nestačí, bo dřív expertoj spálí prsty), než by to baterce ublížilo.
Jinak s tou "simulací odporu" souhlas... před časem mě tady jeden klučina odrovnal termínem "ohmovač" a "bazmek, co dává ohmy", když řešil ochranný odpor ve spínačce u fároše. Podobnou perličkou byl jeden spolužák, jež na dotaz kantora, nechť řekne nějaký zdroj napětí, odpověděl "zásuvka" a druhý, když měl nakreslit na tabuli trafo, označil vývody primáru "+ a -".

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) tak mě dnes nechala ve štychu baterka

15.9.2013 v 23:32 | Nahoru | #2
J.M.K.> To jsem s tím odporem zase něco kecnul, absolutně mě nenapadlo že se toho tady chytí tolik lidí Sypu si karbon na hlavu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist