globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moto do začátku NSR 125
20.7.2013 v 15:28
Zdravím,
potřeboval bych radu, chci si do začátku koupit Hondu nsr 125, a zajímalo by mě jaký je rozdíl mezi nsr z roku 2001 a nsr z 90. let, na koupi moto mám kolem 20 tisíc a nsr z 90. je o 10 tisíc levnější :D

Popřípadě jestli byste mi poradili nějakou jinou 125, nejlépe 2 takt.
Mám 17 a 60kg...

A ještě, je nějaký rozdíl v pojistce na 4 takt a 2 takt?

Díky.

ED: Moto jsem už párkrát řídil takže to není uplný začátek :)

Naposledy editováno 20.07.2013 15:33:07

Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2013 v 15:36 | Nahoru | #1
Jestli máš hluboko do kapsy, ber čtyřtakt. Nákupem moto všechny výdaje jen začínají.

Ale jestli si rozhodnutý pro to nsr tak samozřejmě záleží na konkrétním kusu. Co všechno bylo dělané a kdy...

Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2013 v 16:16 | Nahoru | #2
no ta prvni vypada jak kdyby byla slepena z NSRa a YBR, nebo to se snad někdy dělala nahá verze NSR?

(reakce na) Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2013 v 16:23 | Nahoru | #3

Mikexx píše: No mě by zajímal rozdíl mezi touhle a tady. Tedy doufám že jsou to ony, protože když jsem se díval na net tak jsem většinou nepoznal o které se mluví :/

Jinak mám opravdu malý rozpočet, ale moto nepotřebuji každý den, ale spíše na to abych si jízdu užil, takže bych radši 2T, který je živější :) Ohledně výdajů se nejvíc bojím pojistky a pod :/


pojistka na tom bude nejlevnejsi pokud mas mamu/tatu kteri jiz maji nejake bonusy uvedes je jako pojistnika, sebe jako majitel/provozovatel, nastavis si sezonni treba od 1.dubna do 1.listopadu a za tu 125 das kolem 400 kc....rocne edit: mozna i min ja davam ted 550kc rocne za moji petikuli...

a pokud mas hluboko do kapsy a resis kazdou kacku tak bych asi taky volil 4T :), ale to uz je na tobe

Naposledy editováno 20.07.2013 16:24:27

Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2013 v 16:31 | Nahoru | #4
Aha tak už jsem tomu přišel na kloub
NSR před prvnim face (tušim do roku 91) byla nahá verze a v origo stavu by měla vypadat nějak takhle
http://www.125strada...s/2010/12/NSR-FJ.jpg
Při prvním faceliftu dostalo NSR kapotáž, kterou pak jen faceliftama vyhladili.
Ta první kterou si sem dával má evidentně předělanej předek z YBR (nebo z jawy je to fuk), jiný blinkry a zrcátka. Takže bych si nejdřív zjistil jestli motorka nedostala ránu přimo na předek a je bourana, nebo jestli to byla jen věc vkusu majitele. Nádrž vypadá že je tam daná taky z "po-face" modelu takže si taky zjisti důvod proč to tak je.
Ať tak či onak, vem si sebou na prohlídky známého, ktery tomu aspon trochu rozumí a dokáže odhalit vady. Jinak jak už tady bylo hodněkrát psáno, ne první motorka na kterou se přijedeš podívat je ta pravá, takže si nejdřív pár vyzkoušej a pak teprv se rozhodni

(reakce na) Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2013 v 17:00 | Nahoru | #5
Mikexx> Jó tak to ti neřeknu :/ určitě nějaky rozdíl ve výkonu a motoru tam bude, ale na to jsou tu chytřejší hlavy :)
Můžeš se ale zkusit podivat sem do motokatalogu jestli tam z toho něco vyčteš
http://www.motorkari.../honda-nsr-125r.html

Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2013 v 17:23 | Nahoru | #6
Asi to neuslyšíš rád, ale pokud máš 20 tisíc, tak zatím nic neber a zkus ještě trochu našetřit.
2T rozhodně není dobrý nápad, za tuhle cenu budou jen kousky v HROZNÉM stavu, u kterých opravíš jednu věc a rozbije se další. Jezdit to bude skvěle, pokud to bude jezdit, ale budeš mít na neustálé opravy.
Nějaké použitelné CBR od Hondy nebo YBR od Yamahy už za ty peníze seženeš, ale také to nebude nic moc a nezbude moc na pořádnou výbavu.
Zkus počkat do podzimu, to motorky zlevňují, do té doby makej na brigádách, pořiď alespoň boty, bundu, kalhoty, helmu a rukavice, to je naprosté minimum, pak se běž na pár kousků podívat. Vzhledem ke tvým financím bych se asi omezil na ty Hondy CBR a Yamahy YBR (ano, YBR moc nevypadá, ale ve stejném ročníku jsou levnější než CBR a jejich majitelé je asi méně rychtovali).
Až si to půjdeš kupovat, vezmi s sebou někoho, kdo se v motocyklech vyzná. Z první motorky budeš nadšený a budeš mít nutkání to prostě vzít a můžeš tak přehlédnout nebo ignorovat nějaké ty skryté vady a další zrady.
Doufám, že jsem ti pomohl , doufám, že dobře pořídíš .

(reakce na) Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2013 v 23:18 | Nahoru | #7
Mikexx> Cebro ma přední kapotáž z jinyho cebra, přesněji řečeno z cebra v těhle barvách
http://img1.hyperinz...-honda-cbr-125-1.jpg
jde to poznat podle toho oranžovyho rámečku. To znamená že byla bouraná nebo položená, ale celkově mám z toho stroje osobně pocit, že je to vražda, ale nemusí to tak být.
Zkus si taky počkat a nehledej teď, ono se par strojů v lepší ceně/stavu ještě objeví na prodej.

(reakce na) Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 20.7.2013 v 23:45 | Nahoru | #8

Mikexx píše: Mr.Dreamer: Ano, to máš pravdu, že to neslyším rád, každopádně díky za rady, většinou se u nižší ceny píše něco jako "spěchá, kupuju auto" atd. a je pravděpodobné, že já sám bych si nevšiml jakékoliv zásadní vady motorky, vzhledem k tomu, že to bude první kterou (snad) budu vlastnit :)
Jinak jsem myslel, že je NSR spolehlivé, tedy, někde jsem to viděl :/
A u CBR se bojím, že bude až moc líná :( Tahle je třeba levná, ale nemá baterii ? :/
YBR se mi teda líbí o kousek víc, ale na druhou stranu taky nedokáže překročit 120 km/h.
Tedy, překročení alespoň těch 120 kmh není podmínka, ale rád bych trochu větší výkon jelikož pujdu studovat a poté si dlouho nepořídim novou :( :D

Ještě takový dotaz, jestli by jste třeba nedoporučili v cenové relaci do těch 20tisíc nějakou silnější, třeba 250, akorát ne Jawu :D

Každopádně díky za odpovědi :)

ED: tedy, ještě se mi líbí Suzuki RF 600 R, ale to bych radši neriskoval, přeci jen chci ještě chvilku žít :D



Tak pokud není tvůj limit 125ccm, tak bych ti rozhodně do začátku doporučil něco z trojice GS 500, ER-5 a CB 500. Jsou to starší kousky, ale velmi spolehlivé, odpustí spoustu začátečnických chyb, ale rozhodně to nějsou nějaké slaboty (resp. auto v tom předjedeš), ale ani ti to neurve ruce. Navíc si ty stroje nekupují lidé, kteří je pak drží pod krkem, což se u CBR často stává. Pokud jde o YBR 125, tak ta rozhodně rychle nepojede a moc síly také nemá a rozdávání, je to spíše pro lidi, kteří se nikam nehoní a samozřejmě nemůžou mít větší motorku, málo kdo na ní vydrží déle, než do dodělání ŘP pro vyšší skupiny. Pak se ještě dělala YBR 250, což by se také dalo zvážit, ale být tebou bych skutečně šel do jedné z těch pětistovek zmíněných výše, jsou to skutečně skvělé stroje pro začátečníka, spolehlivé, na údržbu nenáročné. Jen si zase dej pozor, abys nekoupil vyloženě vylétanou vránu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 21.7.2013 v 13:40 | Nahoru | #9
Mikexx> Některy ER-5 mají už staženej vykon na 25Kw nebo to mají udělany aspoň papírově, takhle to mám např já. V papírech mam 25 Kw ale ve skutečnosti mám otevřeno na 37.
U Hondy jsem to viděl málokdy, ale škrcení většinou stojí kolem 5 tis. Pokud máš známýho kterej je schopnej ti to udělat "papírově" může to být levnější. Pokud by si chtěl GSo tak tam není co řešit, výkonově to je do 35 Kw a je to navíc chlazený vzduchem takže máš o starost míň.

(reakce na) Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 22.7.2013 v 23:15 | Nahoru | #10
Mikexx> vyloženě asi vady GSo nemá :D, ale asi bych se zaměřil na motor, hlavně ať nemá žádný nepravidelný pazvuky(mlácení, cinkání atd..) GSo by si mělo spokojeně šelestit(projdi nějaký videa na youtube ať víš jak zní "zdravé" GSo) jukni na olej, jestli ho tam má dostatek. Pak si prolez celej motor - ze spoda, ze stran atd... měl by být uplně suchej žádnej olej nic. Ať je při prohlídce motorka studená nezahřátá, takže sáhni na svody, spodek motoru. Po nastartovani "OPATRNE" sahni na kazdej svod po chvilce by meli bejt oba stejne rozpareny ze na tom ruku neudrzis, z vejfuku by ti nemel cakat olej, kourit ani cerne ani bile(jen chvily po startu nez se prohreje si muze lehce odfukovat) po lehkem zahrati, to jet projet dej tomu tak 2 km aspon aby se poradne zahrala. Pak zastav a pekne plynule se rozjet na vsechny kvalty mela by jit plynule za plynem a kolem 5-7 muze bejt lehkej propad otupeni kdyz pridavas pomalu(nevim kde presne ja to mam s ladakem mezi 5-6 a od 6 zase leti). Pak zkus na pri zhruba 50 km pustit riditka mela by jet rovne nikam netahnout. Az se vratis tak ji chcipni dej ji chvily a znovu nastartuj, mela by chytat na brnknuti :) a pak jak si psal obecne prolezt - hlavne se neukvapit a nejit se podivat na GS s tim ze ji uz koupis, protoze to je nejlepsi cesta koupit nejakej srot. Rozhodne vzit sebou nekoho kdo moto rozumi a pokud nikoho neznas tak alespon nekoho kdo par moto mel - protoze ty budes jak zfetovanej myslet na to az ji poradne protahnes proto nekoho kdo te bude krotit a sundavat ti ty ruzove bryle.

Nedavno jsem taky vybiral prvni moto, a takhle mi to radil znamy, kterej tam semnou byl ;) tak treba si z toho neco vezmes, zkusenosti mam pomálu :)

edit: a jeste vyborna vec, kdyz vis na jaky GS se jdes podivat dohledej si na netu jak ten rocnik presne vypadal - barva, zrcatka atd.. protoze nikdo(teda nekteri jo zase abych tu nekomu nekrivdil) si nedava neoriginal veci jen tak.....jak se rika prvni tunning zacina bourackou...

Naposledy editováno 22.07.2013 23:17:42

Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 01:30 | Nahoru | #11
A hlavně si taky pohlidej aby to mělo výrobní štítek, když jsem já obvolával lidi co měli GS na prodej tak se jim prej "záhadně" ztratil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 12:45 | Nahoru | #12
Mr.Dreamer> Za rok a půl jsem dělal jen motor a to možná předčasně, spousta NSRek s 50tis km tu jezdí a nemá ještě měněnej ani píst, důkaz mé při 40tis komplet GO motoru a od začátku otevřená. NSR je nejspolehlivější 2T stroj, spolu s DT, ale taky hodně záleží, od koho si to koupil.

Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 15:52 | Nahoru | #13
NSR je olejnička na dvou kolech, jestli můžeš kup si 4T ušetříš peníze.

Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 20:53 | Nahoru | #14
Hele pokud to planujes na presuny do skoly 100km po dalnici tak to na motorce a jeste nahaci chcipnes...radje kup auto :D

Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 21:45 | Nahoru | #15
Kup si nsr rok výroby např 99 lehce to otevřeš a je to super stroj dneska jsem si zrovna koupil a známý ji ma taky a je spokojeny tak doufám , že u mě to bude tak stejne . Podivej se na muj profil už ji zam mám vloženou :)

(reakce na) Moto do začátku NSR 125

Skvělá odpověď, děkuji! 23.7.2013 v 21:46 | Nahoru | #16

Slack píše: Mr.Dreamer> Za rok a půl jsem dělal jen motor a to možná předčasně, spousta NSRek s 50tis km tu jezdí a nemá ještě měněnej ani píst, důkaz mé při 40tis komplet GO motoru a od začátku otevřená. NSR je nejspolehlivější 2T stroj, spolu s DT, ale taky hodně záleží, od koho si to koupil.



Toto skutečně není dobrá rada. Už jsem zde psal, že NSR je pravděpodobně nejspolehlivější 2T, ale tím výhody končí. Její spolehlivost je oproti 4T mizerná. Její výkon je oproti 4T 500ccm malinký. Také si uvědom, že všechny NSR jsou už minimálně 12 let staré motorky, které si kupoval někdo, kdo nemohl pořídit motorku s vyšším objemem, ale chtěl jezdit rychle, takže většina poznala dost tvrdé zacházení, tvrdé pády, mizerný servis. Jistě, existují výjimky, ale těch výjimek bude u 500ccm mnohem víc, už kvůli tomu, že lidé, kteří si je kupovali to asi neměli na divokou jízdu. Navíc NSR možná najede 40tisíc, ale japonský 4T dá statisíce .
Ještě dodám, lidé, kteří ti radí NSR ti to radí, protože si nevšimli, že nejsi omezený objemem 125ccm. Pokud máš řidičák na velké motorky, nemá smysl si pořizovat 125ccm 2T...

Naposledy editováno 23.07.2013 21:47:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist