Téma: Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW
18.12.2012 v 21:34
Člověk je nepoučitelnej, zase vybíráme auto a zase nám padla do voka fábie

Problém (krom toho, že je to fábie ) je, že je to proslulá 1.4 16V 74kW.
Na první pohled působí celkem solidním dojmem, máme riskovat i pohled druhej? Aniž by následoval pohled třetí, čtvrtej a dvěstěpadesátej sedmej zespoda zevnitř?
Legendy o tom jaká je to olejnička znám, že to má kratší kvalty než 55kW jsem taky něco zaslechl, ale hodily by se mi postřehy někoho, kdo s tímto interceptorem má nějaký osobní zkušenosti... Ď

Naposledy editováno 15.02.2016 12:12:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2016 v 14:05 | Nahoru | #1

FiZzeR píše: Člověk je nepoučitelnej, zase vybíráme auto a zase nám padla do voka fábie

Problém (krom toho, že je to fábie ) je, že je to proslulá 1.4 16V 74kW.
Na první pohled působí celkem solidním dojmem, máme riskovat i pohled druhej? Aniž by následoval pohled třetí, čtvrtej a dvěstěpadesátej sedmej zespoda zevnitř?
Legendy o tom jaká je to olejnička znám, že to má kratší kvalty než 55kW jsem taky něco zaslechl, ale hodily by se mi postřehy někoho, kdo s tímto interceptorem má nějaký osobní zkušenosti... Ď



Čus, přesně tuhle kombinaci mám již dlouhý roky. Je to rok 2002, kupovaná tuším 2007 s ca 80tkm(věřme tomu), nyní má najeto 205 tkm, tak trochu shrnu zkušenosti:
Krátký kvalty - mám kombíka, kterej má delší pětku, což sníží spotřebu, zvýší maximálku. S odstupňováním převodovky mám problém akorát, když táhnu těžší vozejk - to mi naopak přijdou kvalty moc dlouhý a vzhledem k průběhu motoru se auto nechce roztáčet. Zhruba při 180 tkm jsem musel převodovku opravovat (vadné ložisko - hučelo).
Často zmiňovaná spotřeba oleje: Ano, pokud se na to šlape (vytáčení motoru) si nějaký olej vezme, při intervalu 15tkm jsem se vždy vešel do 1,5 litru. Nyní s tím jezdí spíš partnerka, jezdí klidněji a spostřebu oleje nepozoruji. Stále používám 10W-40.
Spolehlivost - auto se zastavilo 1x - porucha alternátoru a vytřískala se baterka. Oprava v řádech stokorun.
Jinak trpí na známe neduhy fábií - vysvícená světla, uložení stabilizátoru, silentbloky předního uložení, stahování oken, zámky dveří. Ale například výfuk mám ještě původní.
Spotřeba hodně dle stylu jízdy, dá se jet za 6l, běžně jezdím za 7l (město a okolí), při dálnici přes limit seš na 8,5l. (mluvím o kombi s delší pětkou)
U jedničkové fábie to spolu s 55kW verzí považuji za jediný použitelný benzinový motor.

Bacha na problémový ročníky - pohledej na netu který to jsou, myslím, že se odlupoval povrch pístu - výrazná spotřeba oleje a hlučné klepání za studena. Takové to "normální" klepání při volnoběhu je u tohoto motoru v pohodě (dělá to každá když má něco odjeto - studená i teplá).
Pokud má někdo problém jezdit s vytočenějším motorem (je zvyklej na dehťáka) bude mu jízda připadat dost nepřirozená, je to jen o zvyku, ale trochu to táhne tak od 3tis., pod tím je to úplně mrtvý.

E: při objektivním zhodnocení toho jak na to auto seru, tak je překvapivě spolehlivý a nenáročný.

Naposledy editováno 15.02.2016 14:30:57

2 reakcí na tento příspěvek Fabia I hatecore: zas a znovu? 16V 74kW

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2016 v 17:13 | Nahoru | #2
Vezmu to tak nějak všechno. První stránky znovu číst nebudu a kdo co sem "nablemcal" jsi už nepamatuji.
Typický věcí u jedničky:
1) zadní lůžka předních ramen - úplně všechny asi do rv. 2005, nové co koupíš jsou již zesílené.
2) servo - lepší varianta prohnilý svazek mezi servem a jednotkou "na podběhu". Je tam odtokový kanálek. Pokud je ucpaný (nebyl při servisní prohlídce čistěn je dost riziko "prohnilých" kabelů, nebo únik oleje přímo ze serva - nejdražší problém Fabie
3) spínače dveří v zámcích předních dveří - hlavně řidiče
4) zatékání do zadních dveří
5) tyčky stailizátoru, ale spíš u nafty
6) občas padající budíky - studený spoj nebo vadný stabilizáto napětí na desce
7) koroze víka kufru a zakončení spoje zadní blatník/ D-sloupek - pouze kombi (špatný svár)
8) koroze spoje přední blátník/práh - úplně všechny roky i karoserie

K motoru. O 74kw moc nevím. Jen často hodně papá olej, občas umře snímač otáček (výměna je opruz) a náchylný na správné nastavení rozvodů (origo s pumpou Osmička, neorigo nevím). O loupání pístů netuším, ale nevylučuji.
Kdybys toužil po favorit motoru OHV. Fouká těsnění hlavy - nové provedení je TEMAC - poznáš vyčuhující nápis (před montáží nutno srovnat hlavu na frézce), odchází termotaty, protékají snímače tlaku oleje a zasírá se škrtící klapka.

Naposledy editováno 15.02.2016 17:30:51
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist