globalmoto_kveten





Téma: TM EN 300 vs. GasGas EC 300
15.12.2007 v 09:57
Zajímají mě vaše nazory na tyhle mašiny.Chtěl bych nejaké 3kilo a rozhoduji se mezi těmahle dvěma

(reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

31.10.2008 v 20:36 | Nahoru | #241

Joraell>Proč ne Šumperk ? :)



Hodil jsem ti to do PM.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

31.10.2008 v 20:41 | Nahoru | #242

PetrTM>ladiktm> Přeběhlík no..... ..je fakt že motoricky mě 08 TM EN dost zklamala, skutečně ten průběh motoru byl mizernej a zdálo se mi že ta moje bejvalá jela celkově líp...ale je fakt že jsem už byl rozmlsanej průběhem na Gájoj . KTM tam to bylo spíš naopak...parádní spodek a průběh,ale nahoře se nějak nic nedělo.... furt se mi zdá že motor má Gáj nejpovedenější ..a TM asi podvozek



No čoveče trochu hledím na tvoje pocity.
Já mám teda TM EN 300 '07 a zátah je krásně stejnoměrnej,plynulej a brutální.
Gasy co jsem zkoušel (00 a 07) měly teda úžasnej spodek,leze to skoro po skále s podtočenou dvojkou...ale zase mrtvej střed a ve vrchu už to zase letí.
Taková je moje zkušenost.
PS: ani jeden nebyl eRková verze.

(reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

31.10.2008 v 21:18 | Nahoru | #243
Kopec> souhlasím s tebou akorát TM má větší vršek táhá vic a gas má lepší spodek takovej gumovej to je muj dojem TM EN 2007 gas gas 2008 R

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 vs. GasGas EC 300

31.10.2008 v 23:44 | Nahoru | #244
TM se nechce srovnávat se standardním provedením Gas Gas. Jedná se o rozdílné segmenty trhu. Sériová TM je primárně určena pro Racing a sériový Gas pro hobíky. TM jde za velmi přijatelné investice upravit pro hobíky, Gas jde za dost vyžší investice upravit pro Racing, nebo volit variantu R. Podvozek a brzdy jsou u TM asi nesrovnatelné s ničím. Motor a celý podvozek jde naladit pro hobíka včetně dost silného spodku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 07:05 | Nahoru | #245

PavelTM>TM se nechce srovnávat se standardním provedením Gas Gas. Jedná se o rozdílné segmenty trhu. Sériová TM je primárně určena pro Racing a sériový Gas pro hobíky. TM jde za velmi přijatelné investice upravit pro hobíky, Gas jde za dost vyžší investice upravit pro Racing, nebo volit variantu R. Podvozek a brzdy jsou u TM asi nesrovnatelné s ničím. Motor a celý podvozek jde naladit pro hobíka včetně dost silného spodku.



Jsi to ty,brácho?
Jestli jo,tak ty máš podvozek o dost lepší než já.
Ty máš Marzocchi a já Paioli. Ty Paioli teda žádná velká sláva. :\
Jinak máš asi pravdu...přívěra má tři seřizovací body(šrouby)-s tím si může člověk hrát celej den .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 07:49 | Nahoru | #246
Kopec> No jo.Čus. Taky vzadu OHLINS. Fakt si nestěžuju. Což já, ale jiní střelci co na tom jeli a znají jiné moto. Nedalo mi to. Šíří se tady množina informací kolem TM, jsou většinou pravda, ale podané bohužel pro TM katastrofálně zavádějícím způsobem, protože ještě jsem od nikoho nečetl, že pořadně vyladil TMku pro hobby použití. Mě chybí už jen dva krůčky k absolutní spokojenosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 08:00 | Nahoru | #247
PavelTM> mam ohlins a marzocchi a jde hlavně o zvyk jezdim s tim motokros i do lesa a funguje to od A do Z ale to je muj názor a ladil jsem tam jenom zadek na predek jsem vubec nesahal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 08:54 | Nahoru | #248
RADEKTM300> No právě. Z fabriky je to nastavené na slušné paliče, kteří váží 70-80 kg včetně komplet vybavení pro jízdu ve stylu klasického endura, tj. sem tam i nějaký skok, ale asi né 40m lavice... Po nastavení pružiny vzadu je toto použitelné i pro o 30 kg těžší hobíky, kteří si vezou na zádech příruční benzinku Předek by mohl být tak jak je i do lesa, ale chce to umět jezdit. Je to jeden z těch dvou krůčků co chci udělat. Dát tam "měkčí" olej a trochu polaborovat. Možná se zase vrátím zpět. Ale rozhodně se jedná o zvyk a hlavně o to umět pořádně jezdit, trénovat a mít skvělé učitele. Že jo Kopec?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 11:58 | Nahoru | #249
PavelTM> jak se nastavuje zadní pružina pro o 30kg těžší hobíky??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 12:30 | Nahoru | #250
ladiktm> to nenastavis..... 30 kilo navrh uz je moc. je tam rozptyl nejakych 8 kilo do plusu
musis koupit tuzsi pruzinu
to same udelat s predkama.... jakmile das zadni pruziinu jinou nebudou predky fungovat tak jak by meli... zakladem je synchronizace : predek-zadek

Naposledy editováno 01.11.2008 12:31:53

(reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 12:57 | Nahoru | #251
ladiktm> Jj. Jak píše Lenny. Když to vezmu pozpátku, musí být souhra předek - zadek. Ony ty papírové údaje nejsou zas tak pintlich, takže skutečně i 100kg náklad se s dotažením pružiny pohybuje pár milimentů od normálu a pokud se k tomu došteluje předek myslím, že průměrný hobík bude spokojený. Kdo to chce mít super na závody může si nachystat nějaký drobný a přistavit k Pedrovi. Tam je pak kromě váhy nejdůležitější analýza způsobu jízdy pilota, která probíhá v mezinárodní řeči: Varianta A-Hobík) Prc, prc, prc... Varianta B-Racing) Vrrrrrn, vrrrn, vrrrn Pak to jdeš zkusit, a tak dokola až jsi spokojený.

TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 13:39 | Nahoru | #252
co se týče pružin je to jednoduchý, stačí se dopracovat přibližně k předepsaným průvěsům. (bez jezdce cca 4-5cm vzadu, 3+ cm vepředu, s jezdcem 11-12 cm vzadu, 7-8cm vpředu) plus mínus autobus podle osobní preference

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 13:42 | Nahoru | #253
Lenny55> jj na todle sem naražel že změnou předpětí pružiny pro (o 30kg) těžšího pilota to nebude to pravé ořechové (je nutno měnit pero) a vyvážení podvozku na obou "nápravách" nesmí být opomíjeno
PavelTM> před par lety když ještě Pepa Kulhavý jezdil 125ccm sem zkoušel jeho motorku ( dělaná u Pedra ) ..... chováni proti serii uplně někde jinde, přišlo mě to patřičně tuhý ..... no jsem zvyklej na EXC podvozek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 14:53 | Nahoru | #254
ladiktm> prvni dojem muze byt docela zavadejici....
napr. moje moto. kdo si s ni zkousi perovat jen tak v klidu na miste,tvrdi mi jak to mam mekke... jenze jakmile se na tom svezou tvrdi opak.ze je to na ne uz prilis tvrde.samozrejme ze dulezity je mit nastaveny pruziny na svoji hmotnost, ale pak velkou roli hraje prubeh tlumeni.
moje perovani je nastaveno tak ze prvnich 10 cm vepredu je docela mekke (funguje to paradne jak na trati tak po lese na korenech) a pak tlumic ztvrdne,u dorazu uz se musis hodne snazit a zaslat na rovinu do diry nebo protisvahu (v pohode to pobira velky skoky na tratich kde se jezdi MCR v motokrose - s mirnejsim dostelovanim comprese a utlumu samozrejne,ale to uz je otazka minuty ,vim kam cvaknout aby tlumic byl dobry i na kros).
nez jsem na to prisel ,par let jsem stelovanim ztravil

edit: nejdele trvalo prijit na to jaky tlumice mi sedi nejvice a jake jsou na muj styl jizdy nejlepsi :\

Naposledy editováno 01.11.2008 14:55:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 16:47 | Nahoru | #255
Lenny55> tys měnil na svý 300 předky za dvoukomory?? (nebo tam byly v serii.... tet si nejsem jistej, jedeš na 08 nebo 09??) někdo tady už psal že letošní 6-days verze maj dvoukomory?? může někdo potvrdit či vyvrátit změny na podvozku proti "obyč" verzi?? Přesně jak říkaš..... progresivita celého tlumení je to co mi na moto chybí( na "lehčí" jezdění by mohlo byt ještě trochu měkčí ...pak přijde malý skok a mam kolo pod blatníkem )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 16:47 | Nahoru | #256

PavelTM>RADEKTM300> No právě. Z fabriky je to nastavené na slušné paliče, kteří váží 70-80 kg včetně komplet vybavení pro jízdu ve stylu klasického endura, tj. sem tam i nějaký skok, ale asi né 40m lavice... Po nastavení pružiny vzadu je toto použitelné i pro o 30 kg těžší hobíky, kteří si vezou na zádech příruční benzinku Předek by mohl být tak jak je i do lesa, ale chce to umět jezdit. Je to jeden z těch dvou krůčků co chci udělat. Dát tam "měkčí" olej a trochu polaborovat. Možná se zase vrátím zpět. Ale rozhodně se jedná o zvyk a hlavně o to umět pořádně jezdit, trénovat a mít skvělé učitele. Že jo Kopec?



...a fyzičku...tu mám totálně v prdeli...dnes jsem to zase předved

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 17:20 | Nahoru | #257
Kopec> važím 100 kg a zadek jsem nikdy nedostal na doraz predek jo na motokrosu a jsou 2 komorový jde o zvyk a fyzičku hlavně fyzičku

(reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 18:24 | Nahoru | #258
RADEKTM300> Nejde o dorazy ,ale o chování motorky. Zatím se mi nejvíc líbil podvozek Husky TE 450 '08. Vepředu Marzocchi,vzadu Sachs.

(reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

1.11.2008 v 19:46 | Nahoru | #259
ladiktm> mam 08 a predky mam krosovy dvoukomory (change)
Six days porad a stale v jednokomore.... ale na enduro (cistokrevny enduro bude ta jednokomora asi nejlepsi)....ja zvolil kompromis jelikoz preferuju tvrdsi podvozek.zmekcena krosova dvoukomora od WP je srovnatelna s marzochama

(reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

2.11.2008 v 09:09 | Nahoru | #260

Kopec>PavelTM>RADEKTM300> No právě. Z fabriky je to nastavené na slušné paliče, kteří váží 70-80 kg včetně komplet vybavení pro jízdu ve stylu klasického endura, tj. sem tam i nějaký skok, ale asi né 40m lavice... Po nastavení pružiny vzadu je toto použitelné i pro o 30 kg těžší hobíky, kteří si vezou na zádech příruční benzinku Předek by mohl být tak jak je i do lesa, ale chce to umět jezdit. Je to jeden z těch dvou krůčků co chci udělat. Dát tam "měkčí" olej a trochu polaborovat. Možná se zase vrátím zpět. Ale rozhodně se jedná o zvyk a hlavně o to umět pořádně jezdit, trénovat a mít skvělé učitele. Že jo Kopec?

...a fyzičku...tu mám totálně v prdeli...dnes jsem to zase předved



[img]

Naposledy editováno 02.11.2008 09:09:52

TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 12:26 | Nahoru | #261
A teď z jiného soudku: Co servis? Neřeším spolehlivost, ale to zda opravdu jsou všechny díly skladem a kolik stojí. Tohle hraje pro KTM i když je daní pořizovací cena...

2 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 12:39 | Nahoru | #262
S tím servisem a dostupností ND u TM a GG je to už dávno překonanej strašák...běžnej spotřebák u dealerů skladem, speciality max do týdne na objednávku (třeba válec na TM 300 jsem měl do čtyř dnů). Naopak loni kamarád čekal na dodávku válce na KTM 200 05 asi dva měsíce... ...u autorizovaného dealera...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 12:54 | Nahoru | #263
PetrTM> Tak to ybl problém dealera, všechno je do večera, nebo druhého dne. Ale strach z toho mám pořád, je to jediné, co mě od TM odrazuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 12:59 | Nahoru | #264
KTMatěj> druha vec co by me od TM odradila, tak to je az zbytecne nakonovanej motor s motokrosovym prubehem :\ drzet se toho dokaze jen kur.va pilot

Naposledy editováno 03.11.2008 13:00:09

(reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 13:33 | Nahoru | #265

PetrTM>S tím servisem a dostupností ND u TM a GG je to už dávno překonanej strašák...běžnej spotřebák u dealerů skladem, speciality max do týdne na objednávku (třeba válec na TM 300 jsem měl do čtyř dnů). Naopak loni kamarád čekal na dodávku válce na KTM 200 05 asi dva měsíce... ...u autorizovaného dealera...


dvěkilo je atyp ..... běžně jsou valce skladem (na 125 je to spotřebák )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 13:40 | Nahoru | #266
Lenny55> Tos mě moc nenadchnul, slyšel jsem o tom jen, že jde o setjně gumovej motor jako má KTM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 13:45 | Nahoru | #267
KTMatěj> tak to prave vubec..... s KTM to nema prubeh podobnej snad ani zdalky
ve spicce to jede jak hovado (na me teda az dost) - zkus se pozeptat PetraTM ,predtim mel TM 300 MX a ted ma Gaje 300 Enduro.... jakej ma nazor na prubeh motoru
ale podle me je prubeh mnohem dulezitejsi nez kdyz ma motorka o 3 kone vic,stejne normalni smrtelnik ten plnej da minimalne.

a tos koukal po TM 300 ??? nebo jinem objemu ? Dvacka to je zase pila co se tocit musi tak tam to je skoro jedno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 13:52 | Nahoru | #268
Lenny55> Chci 300 právě kvůli průběhu, 250 bývají jak kroska, 125 je uřvaná potvora a nebude mít životnost. KTM 300 mě uchvátilo, super průběh, gumovej motor, lehoučký, lepší jak 4takt. Z toho jsem soudil, že GAS i TM na tom budou podobně. Nikdo tu o tom nepíšete. Hobík jako já nemá šanci tuhle motorku ve špičkovém výkonu používat...

1 reakcí na tento příspěvek TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 13:58 | Nahoru | #269
Proč ne, na poli na 250tce kolegům na čtyřtaktech nestačím, a to držím plnej čtyři/pět, stejně tak do výjezdů to vytočím co to dá..

Naposledy editováno 03.11.2008 13:59:10

(reakce na) TM EN 300 vs. GasGas EC 300

3.11.2008 v 14:00 | Nahoru | #270
KTMatěj> Gasik je ok ale TM neni nacini pro hobika.....teda aspon z meho amaterskeho pohledu.
Sice KTM nebude mit tolik koni co GG a TM ,ale na moje jezdeni to jede az moc....jediny co tam mam jineho je vyfuk (podstatne mensi hmotnost),jinak jedu seriovou motorku a v pohode motorka stiha i tovarnim strojum na evrope ( bohuzel ne jezdec )
TM a GG jsou zase o uplne jiny cene.... ale pokud mas v kapse 180 000,- asi bych moc nevahal
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ISDE 2022 a 2023 [1 ... 5, 6] TM Racing EN 300, Beta RR Enduro 300 2T, Husqvarna T... Ariete 159 14.11.2023 v 20:57 Ariete
Vyplatí se v dnešní době kupovat ga... Husqvarna WR 250, Gas Gas EC 300, Husqvarna TE 250, ... Olihňos 7 27.7.2023 v 08:12 wagusss
Vyplatí se Gas gas Gas Gas EC 300 Ferdator 16 24.7.2023 v 15:27 Sally06
Enduro hobby závody Gas Gas EC 300 Vincátko3 8 30.9.2022 v 16:19 Vincátko3
ISDE 2021 [1, 2, 3] Gas Gas EC 300, Honda CRF 450X, Husqvarna WR 300, Be... Kohlstein 71 31.8.2022 v 22:12 Ariete


TOPlist