Téma: Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
8.10.2011 v 06:55
Zdravím
Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !

Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .

Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .

Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

13.5.2012 v 22:37 | Nahoru | #241
Lidi tohodle typu mě dokážou vždy rozesmát - viz. červeně označenej koment :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

15.5.2012 v 20:37 | Nahoru | #242
Mr.PeLi> Hodně záleží na řidiči, ale zase na druhou stranu, Blata je blbuvzdorná. Jí imobilizér nic neříká Díky bohu, lebo dneska bych se neprojel

Teďka k důležitému- o víkendu se jede 300 ZGH. Už jsem na něj zval. Přesto bych vás rád ještě jednou pozval. Jsou to jedinečné závody! Martin říkal, že by přijel v neděli na hlavní závod. Letos, pokud bude pěkně, se bude usilovat o traťový rekord, kde průměrná rychlost překročí 130 km/h!!!
Takže pokud přijedete, budu jen rád! Mimochodem organizátoři, ti blbci, udělali na trati živičný nátěr, aby zakryli díry. Jenže zrovna ta část tratě, na kterém je onen nátěr, je v lese a ještě k tomu tam moc aut nejezdí. A na pevné usazení nátěru je potřeba velké teploty (30 stupňů) a co největší provoz, aby se ujezdil. Dneska tam byl ještě všude štěrk a silnice se sypala. Neumím si představit, jak za 4 dni tam jednou závodnící přes 200 km/h a dobržďují do esíčka a všude kolem jsou vzrostlé stromy...
Pokud pojedete, dejte vědět!

16.5.2012 v 09:12 | Nahoru | #243
Mr.PeLi> Jo jo, pán je zřejmě profík .

16.5.2012 v 09:17 | Nahoru | #244
125Marek> Na 95% přijedu. Akorát v kolik bych měl dorazit, abych viděl to nejlepší? Už ráno nebo spíš až po poledni?

Včera jsem zápasil se spojkovým lankem. Před 2ma týdny bylo už malinko "načaté", tak jsem brzy plánoval výměnu, ale destrukce přišla bohužel dřív a nečekaně . Naposled spojkovala ségra . Já jsem ráno v blahé nevědomosti vyjel a už ve vratech mi bylo jasné, že lanko drží pouze silou vůle . Cestu do Liberce už jsem si neriskl. Odpoledne jsem tedy nakoupil materiál, abych si mohl vyrobit celé nové lanko, včetně delšího bovdenu (kvůli zvýšeným řidítkům). Nové lanko jsem sice vyrobil, ale spokojen moc nejsem . Bovden jsem nejprve bláhově zvolil o 12cm delší, ale když bylo vše hotovo, ukázalo se, že je to mcc . Takže jsem zkracoval o 7cm (a znovu pájel váleček na lanko ), ale stejně je to docela dost . Ač se to nezdá, tak prodloužení o 2cm by bohatě stačilo.
Další věc je chod páčky....sice má nové lanko hladší výplet a snažil jsem se ho vést co možná nejplynuleji a důkladně ho promazal, tak jde mnohem tíž než originál . I uchem jde poznat, že nejde hladce. Nevím nevím, jestli vydží těch 18000km, jako to původní. ...Moc tomu nevěřím a otázka je, jestli s ním vůbec já vydržím. Přeci jen, když jde spojka těžko, je to docela opruz .

Naposledy editováno 16.05.2012 10:00:43

16.5.2012 v 14:01 | Nahoru | #245
Martic> Jsem rád, že dorazíš. No dle harmonogramu by bylo nejlepší přijet k nám do Bělohradu tak okolo 11:00. Společně pak vyrazíme na trať. Ještě nevím, kde necháme motorky, ale nejspíše na stejném místě jako minule. No co se týka vstupenek , záleží jen na tobě. Ono vstupenka je celkem drahá (pro dospělého). 180 kč je dosti. Možná se nám podaří proklouznout nenápadně Každopádně při Tourist Trophy jsem musel platit Nějak jsem neproklouzl
Pokud by se nám to podařilo, mohli bychom se dostat zadní cestou do paddocku. To se nám povedlo minule, ale až po horolezeckém výkonu. To se domluvíme na místě. V paddocku jsme si koupili trička a nechali si je podepsat o Jirky Brože. Kámoš, velký fanoušek Brože, mi nabízel 500 za tričko, které mě stálo 200 kč

Zajímavé je, že jsme dali do původního obalu nový drát a lanko klouže krásně Ale když nám lanko prasklo poprvé, dali jsme jak nový obal tak i drát. A přesně jako ty jsme se snažili vést lanko co nejrovněji. Jenže spojka šla také tíž a cukaně Při nejhorším napiš do Blanska a oni by ti měli jedno poslat. Možná to bude kvalitní lanko z těch nekvalitních. Ale nebooj, kdyby se ti s lankem něco stalo u nás, nějak si s tím poradíme

2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

21.5.2012 v 08:21 | Nahoru | #246
Video ze sobotní kraťoučké projížďky

22.5.2012 v 17:04 | Nahoru | #247
Mr.PeLi> Moc pěkný . Koukám, že zkratkou lesem už jste rychlejší než po silnici .

Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

22.5.2012 v 22:14 | Nahoru | #248
Jojo

22.5.2012 v 23:07 | Nahoru | #249
Udělal jsem si radost a pořídil si malou taštičku od Acerbisu

Naposledy editováno 22.05.2012 23:09:00

23.5.2012 v 08:44 | Nahoru | #250
Mr.PeLi> Pěkně to uháníte terénem

Musím říci, že se ti ta taštička povedla moc pěkně Jako na tomto stroji. Jen by mě zajímalo, jak jsi ji uchytil na plotnu? Všiml jsem si, že jsi taštičku i s držákem umístil na místo kufru do jeho uchycení. Ale jak jsi tu tašku uchytil na místě zámku kufru...
Mimochodem okolí poznávám Že je to tak krosová tra´t u Turnova?

23.5.2012 v 10:20 | Nahoru | #251
125Marek> Né, pleteš se, není to u Turnova ... je to jedno moje oblíbené místo u Liberce .

Uchycení na plotnu jsem udělal pomocí takové posuvné destičky na dvou šroubkách, která zapadne do drážky na plotně (jako zámek na kufru). Malý klíček na ty šroubky jsem přidělal ke klíčům aby byl při ruce. Tady je foto, toho "zámku" :

Kdybys chtěl, tak mám materiál ještě na jeden kus. A šablonu už mám vlastně taky, takže bych ti tu destičku klidně mohl taky vyrobit .

Naposledy editováno 23.05.2012 10:23:49

24.5.2012 v 20:51 | Nahoru | #252
Bych se chtěl zeptat jestli se vám stalo že máte na předním kole osmicu ? Včera po ježdění jsem se ze zvědavosti podíval a byl jsem celkem překvapenej jak mě to štrejchá o kotouče Tak bych se vás chtěl zeptat jak jste to řešili pokud se vám to taky stalo :) a ještě by mě zajímalo jestli Blata BXE má dušu a nebo je to bezdušák.

24.5.2012 v 22:45 | Nahoru | #253
Quelestimo> Mně teda oba ráfky drží v původním stavu (házejí uplně minimálně) . Přitom už maj něco za sebou a výplet nepovolil.

Pokud ti ráfek hází, tak je potřeba ho vycentrovat dopínáním drátů. Není to ale nic jednoduchýho.

Quelestimo píše: ....byl jsem celkem překvapenej jak mě to štrejchá o kotouče .

... Akorát tuhle větu moc nechápu . Kotouč je přeci přišroubovaný na náboji a ten by nějaký osmička na kole neměla mít vliv. Nemyslíš spíš křivej kotouč ?

Jinak řekl bych, že BXE má taky duše, stejně jako BXM.

25.5.2012 v 15:53 | Nahoru | #254
Martic> No spíš sem to blbě napsal štrejchá to o kotouče ale osmičku to asi taky ma . Právě nwm jestli je křivej kotouč a nebo má osmičku . Skusim sundat kolo, kotouč a uvidim jestli to budu rešit nebo ne

25.5.2012 v 19:34 | Nahoru | #255
Quelestimo> Nejlíp oboje poznáš, když si zvedneš moto na stoličku a protočíš si volně kola. Jestli ti ten kotouč nějak výrazně nepřibržďuje, tak bych to neřešil . Malinko "šajdat" může. Pokud by ale v nějakém místě hodně přibržďoval (a jinde ne), tak by s tím něco chtělo provést, aby to časem nezačalo dělat při brždění brajgl . Třeba ti do něj praštil nějakej klacek nebo tak něco...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo

25.5.2012 v 19:54 | Nahoru | #256
Martic> No právě že tak jsem to udělal dal jsem to to zvedák pro motorku a roztočil zadní kolo bylo v pohodě, ale přední celkem šajda . Takže tedka nwm co stim

27.5.2012 v 00:27 | Nahoru | #257
Quelestimo> taky by to mohli být ložiska v kole, ale hledě na to, že jí máš chvilku tak asi ne ... jedině že to fakt dostalo prdu od něčeho ...

27.5.2012 v 12:37 | Nahoru | #258
czech-mirecek> no ty ložiska asi né hele . Asi sundám to kolo a uvidim možná tím na něco příjdu

27.5.2012 v 13:10 | Nahoru | #259
Brácha díky velkému množství volného času sestříhal suprové video ze Zatáček. Video je stříhnuté v Pinnaclu, lebo i když máme doma Corel, tak počítač ho nechce nějak nainstalovat . Už několikrát se nám stalo, že něktetéré podivne stáhnuté věciprostě nenainstaluje. Zatracený originální Windows . Zkusím to ještě nějak udělat s kámošem ajťákem Jinak Martine, díky za nabídku, ale zatím pouze hypoteticky uvažujeme o batůžku na blatník. Díky za nabídku!

Tady je sestřih ze Světa motorů:

28.5.2012 v 21:21 | Nahoru | #260
Quelestimo> Ráfek ti určitě někdo šikovnej vycentruje. S kotoučem nevím , ...jestli šajdá hodně, tak asi půjde trochu vyrovnat. Ale jestli jen málo, tak se to může tím "rovnáním" ještě zhoršit .

28.5.2012 v 21:27 | Nahoru | #261
czech-mirecek> Dobrej avatar

28.5.2012 v 21:57 | Nahoru | #262
125Marek> Zlatý cracknutý XPčka,...ty po člověku nikdá nic nechtěly . I tak se ale video povedlo . Možná jen kamera mohla být (v některých momentech) nastavená malinko víc nahoru. Ale takhle je zase dobře vidět na tachometr . Rychlost jsem poctivě sledoval, protože jsem po prvním shlédnutí nemohl uvěřit té průměrné rychlosti . Po druhém shlédnutí už tomu ale věřím....jedeš fakt pekelně rychle (samozřejmě stále v rámci předpisů, že ). Jelikož charakter trati znám, tak mě překvapilo i to, že 10kW dokáže v těch táhlých stoupáních jet okolo 90km/h . Nebo máte ten motor nějakej vytuněnej ?

S tou destičkou stačí kdyžtak kdykoli říct .

29.5.2012 v 09:09 | Nahoru | #263
Martic> No motor jde zítra na tunning Ka´ták poletí ven a uvídí se, co to bude dělat. jen tak mimochodem, brácha se zase učil jezdit po zadním a zase snadnul. Nic se mu nestalo, ale motorka to odnesla. Odrhlé stupačky se mi zdají jako prd oproti silně ohlým řidítkům Takže to zkusíme narovnat a při té příležitosti vyndáme kaťák. Všechno radši udělá známý, který s kovy pracuje a staví ty závodní laufy
ALe bráchu bych nejradši rotrhl na 2 části Prý už toho nechý... Tak doufám!

29.5.2012 v 16:59 | Nahoru | #264
No tak zas jsem tady se svými problémy.. Bláťa nechce startovat .. předevčírem jsem v pohodě najel asi 60 km, vše bez problémů.. a včera odpoledne chcu vyjet a hele, nic .. první jsem myslel že nejde benál, ale pak jsme s tatou tlačili a chytlo to .. jak byl motor zahřátej tak to šlo nastartovat, sice to trvalo dýl jak normálně, ale šlo to.. tak jsem si říkal co ráno .. dnes ráno dojdu k motorce, zas to trvalo dýl jak normálně, ale nastartoval jsem, tak jsem myslel, že by to mohlo bejt OK.. ale odpoledne jsem chtěl odjet ze školy a nic .. nechtělo to vůbec chytnout .. naštěstí máme školu z kopce, takže jsem nemusel tlačit, rozjel jsem se z kopce a chytlo to .. jsem bezradnej, nevím co s tím ..

29.5.2012 v 20:59 | Nahoru | #265
Khokos> No když ti to nejde natočit, zkus 2 věci . Vymontuj svajci a mrkni se jaká je. Pokud je mokrá, je jasné, že palivo ti jde, jen to nechce zapálit. Zkus něco udělat se svíčkou (sklepnout, vyměnit). Pokud je svíčka suchá (jako že asi ne), problém je v přívodu paliva.
Ony svíčky Brisky krapet zazlobí.
Když u nás byl naposledy Martin, motorka ne a ne chytnout. Trochu jsem do ní drcli, ale chytla hned. Od té doby chtá na první otočení startéru. Vše bez jediného problému. No prostě mívá občas nálady, jako každá ženská :D

29.5.2012 v 22:10 | Nahoru | #266
125Marek> no já ti nevím, ale jak by mohl být problém se svíčkou, když když se mi podaří už nějakým způsobem motor rozeběhnout? Přece svíčka je potřebná k zapálení směsi nejen při startování, ale i při normálním běhu motoru .. ? A přívod paliva se mi taky nezdá, když ten motor rozeběhnu a normálně pak jedu .. Já bych problém hledal někde jinde .. ale jestli mám v tom, co jsem teď psal, napsanou nějakou kravinu, tak se omlouvám a prosím o opravu

Naposledy editováno 29.05.2012 22:12:14

30.5.2012 v 10:21 | Nahoru | #267
Khokos> Né, kraviny určitě nepišeš , ale stejně bych na svíčku koukl, jak píše Marek . Je to první věc, co se při těchle situacích dělá a múže napovědět. Koukni na vzdálenost elektrod (má být 0,7mm), na barvu (po delší jízdě by měla být vypálená do tmavě až světle hnědé) a prohlédni, jestli tam není třeba nějaká napečenina. Ono svíčky jsou potvory a když začnou zlobit, tak se to většinou projeví nejdřívě právě na špatném startu. Vizuelně ale může vypadat v pořádku. Ideální je mít při ruce jednu náhradní, aby šlo porovnávat.

Jinak náhodou nemyl jsi motorku před tím? Ono když se veme "důkladně" hadicí všechny zákoutí, tak bývá se startováním problém .

30.5.2012 v 10:44 | Nahoru | #268
125Marek> Kurňa, to už vám teď vůbec nestačím . Jsem opravdu zvědav, co to provede.

Bráchu dej do svěrací kazajky . A nebo další řešení... koupit ještě jednoho motarda na trénování. Teď prodovájí v Blansku 2 kusy po testování . Za 33000Kč s 12721 km a roční zárukou je to to hodně dobrá nabídka

31.5.2012 v 21:06 | Nahoru | #269
Martic> Stačit nám budeš. Ono se ti možná zdálo, že u nás resp. kolem komína jezdíme rychle. Ale když ty cesty znáš... My jsme si taky mysleli, jak lítáš, když jsi nás jel vyprovodit
Jinak ten černý motard je již pryč. A ten bílý vypadá moc dobře
Krátký sestřih, jak jsme učili ségru řídit auto

Včera se mi stala taková nemilá příhoda . Byl jsem se podívat ještě na zbytku maturujících (mimochodem já jsem odmaturoval úspěšně ) a vracím se kole cca 12:00 domů na Blatce. V místech, kde se zabil ten mladý kluk na zatáčkách, jsem to valil tak 80-85 km/h. Vyřítím se do zatáčky, kde padnul ten mladej, a přede mnou tam leží přes cestu strom začal jsem brzdit. No zastavil jsem cca 40 cm před kmenem. zastavil jsem a začal jsem se klepat.
V příkopě stál týpek a říkal: Byl jsem se podívat na pomníček. najednou vedle mě spadnul strom. Rychle jsem zavolal hasiče a než jsem dostal na silnici, abych zastavoval auta, přijel jsi ty! Já už se viděl, jak si udělám letecký den!
No prostě nářez. Hned jsem začal zase jezdit pomalu Můžu počítat se vším (štěrk, olej), ale strom přes cestu! A to foukal jen slabý vítr! A strom se nezlomil v kořenech, ale tak 2 metry nad zemí! Prostě praskl. Kdyby se to stalo 2 týdny zpět při závodech, nedopadlo by to dobře!

1.6.2012 v 06:58 | Nahoru | #270
Tak bílej motard je taky prodanej, koupil si ho kámoš od nás z Vysočiny.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 vondris6 0 18.3.2023 v 22:19 vondris6
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 0 3.10.2022 v 10:07 Panturis
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 Panturis 2 21.8.2022 v 12:14 Ariete
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro czech-mirecek 64 6.6.2022 v 12:11 Ariete
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... Snasy_222 15 30.4.2021 v 09:17 mito7