Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
nejde mi ani o koně a ani o zvuk... ale hlavně o váhu a aby mi zůstal průběh výkonu a spotřeba..
ted mám origo luaf a KN filtr (ale budu dávat origo papír), a jede mi to celkem dost dobře.. už od 2tis/ot se to krásně sbírá a necuká (možná na to má vliv i mešní pastorek).. jen kolem 6tis. je malý propad..
ted mě měřili tlaky a prej paráda...
když dám ten origo filtr a seženu nějaký výfuk i s tlumivkou, tak by se to nemělo moc rozhodit, co?
dík
Naposledy editováno 06.05.2015 22:50:18
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
SLEEPER píše: oioi01> Pokud mas KN bez srovnani smesi na brzde, jsi devce sam...
to není zas až tak úplně pravda... na factorce jsem měl koncovky akrapovic + filtr (něco jak KN, ale jiná značka), šlo to na brzdu kvůli směsi a ta byla OK, bez ladění... nevím, prostě u motorek, co mají lambdu a čidlo na množství a teplotu vzduchu, si tu směs dokáže jednotka v určitém spektru přizpůsobit, ne? Tím myslím běžné úpravy ála filtr, koncovky atd. Když tam někdo rupne o 2cm širiší svody, tak už jednotka na doladění bude potřeba... Logicky, když jedu 50, tak mám taky jinou teplotu a množství vzduchu, než když jedu 200 a přes náporové sání tam proudí vzduchu o moc víc... a když si ecu poradí s tímhle, tak si poradí i s race filtrama... u koncovek to bude podobné
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jsme to odvzdusnovali snad 3 hodiny a furt tam behaly bublinky. Zkouseli jsme snad vsechno mozny a furt nic....
Nejaky typy, rady??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
SLEEPER píše: Kuci, jak se na tech italšrotech necha zprovoznit zadni brzda?
Jsme to odvzdusnovali snad 3 hodiny a furt tam behaly bublinky. Zkouseli jsme snad vsechno mozny a furt nic....
Nejaky typy, rady??
Hele kontaktuj Fizzera, ten jedinej to umí odvzdušnit za úplňku a za pomoci temných sil s kořenem z mandragory utrženým o dušičkách na ponurém krchově, on jedinej se zadní brzdou na RSV neměl problém... My jsme to s bratrem odvzdušňovali ve všech polohách třmenu a pumpy a stejně po 200km zas nebrzdila
dewwil píše: Hele kontaktuj Fizzera, ten jedinej to umí odvzdušnit za úplňku a za pomoci temných sil s kořenem z mandragory utrženým o dušičkách na ponurém krchově, on jedinej se zadní brzdou na RSV neměl problém... My jsme to s bratrem odvzdušňovali ve všech polohách třmenu a pumpy a stejně po 200km zas nebrzdila
To je jediný postup co funguje. Já to zkoušel a pak jsem si řekl, že ji nepotřebuji.
Jinak povedlo se mi donutit spojkou kapalinu, aby nečernala ... dal jsem brzdovku Elf 5.1 a je klid
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: Hele kontaktuj Fizzera, ten jedinej to umí odvzdušnit za úplňku a za pomoci temných sil s kořenem z mandragory utrženým o dušičkách na ponurém krchově, on jedinej se zadní brzdou na RSV neměl problém... My jsme to s bratrem odvzdušňovali ve všech polohách třmenu a pumpy a stejně po 200km zas nebrzdila
fizzeroj jsem se vcera nedovolal, jeste zkusim...
My prave taky zkouseli vsechny polohy trmenu, kapalinu tam hustili z obou stran a nic. 3 hod. v riti a stale zavzdusneno.
A ja tu zadni brzdu chci, jezdit bez ni je na hovno.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
SLEEPER píše: fizzeroj jsem se vcera nedovolal, jeste zkusim...
My prave taky zkouseli vsechny polohy trmenu, kapalinu tam hustili z obou stran a nic. 3 hod. v riti a stale zavzdusneno.
A ja tu zadni brzdu chci, jezdit bez ni je na hovno.
Aha, tos byl ty Měl jsem ruce po lokty od šmíru a navíc jsem to stejně neslyšel.
Brzdovku tam dej DOT 4, s 5.1 mám jen a pouze blbý zkušenosti. Při odvzdušňování je třeba sundat třmen a natočit ho poštěvákem nahoru a zatlačit pístky (pokud je třeba tak samo očistit) a něčím je zaaretovat, jako vhodné se osvědčilo bukové prkénko z expřítelky postele co pod náma rupla když přivedla kámošku, ale to je jinej příběh, prostě tam něco vraz a pumpuj
dewwil píše: SLEEPER> No hlavně se musí povolit ta tyčka co tlačí na pístek zadní pumpy a pak odvzdušnit, ona furt trochu tlačí na pístek a přivírá kanálek na dotékání brzd. kapaliny z baňky zadní brzdy a proto tam zůstává furt trochu luftu... Je to Italská pomsta, no
Na tyčku nešahat, pokud jdou zatlačit pístky a brzda nebrzdí až na konci dráhy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Aha, tos byl ty Měl jsem ruce po lokty od šmíru a navíc jsem to stejně neslyšel.
Brzdovku tam dej DOT 4, s 5.1 mám jen a pouze blbý zkušenosti. Při odvzdušňování je třeba sundat třmen a natočit ho poštěvákem nahoru a zatlačit pístky (pokud je třeba tak samo očistit) a něčím je zaaretovat, jako vhodné se osvědčilo bukové prkénko z expřítelky postele co pod náma rupla když přivedla kámošku, ale to je jinej příběh, prostě tam něco vraz a pumpuj
Dot 4 jsme (na zadni brzdu) davali, trmen jsme sundany meli (v ruznych polohach) a 3 hodky pumpobani, strikackou delani podtlaku a nic.
Jediny co, tak ten "postevak" nahoru nikdy nebyl.
Takze tohle je jedinej trik (nez se vatis k tomu sukecu)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Jinak jestli vyresis problém se zadni brzdou na rsv mas u me nobelovku
SLEEPER píše: Me nejaky Fizzerovo sukani na stary posteli moc nezajima, vratme se k tomu ovzdusneni.
Dot 4 jsme (na zadni brzdu) davali, trmen jsme sundany meli (v ruznych polohach) a 3 hodky pumpobani, strikackou delani podtlaku a nic.
Jediny co, tak ten "postevak" nahoru nikdy nebyl.
Takze tohle je jedinej trik (nez se vatis k tomu sukecu)?
Jo, jiná věda v tom nejni
Prostě to ital nedomyslel, co víc k tomu dodat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Milosek.m píše: SLEEPER> tos byl ty co mi volal:) ja to přes ten bordel dragsteru preslechnul a pak si drbu hlavu kdo to kua byl hele o vikendu pojedem s bratrem asi Brod nebudes tam na pokec?
Jinak jestli vyresis problém se zadni brzdou na rsv mas u me nobelovku
Vdyt jsem se te jeste ptal, jestli vis o koho jde...
To je fuk...., hele na Brode nebudu. Jsem ted porad spis na Jizni Morave a stejne jeste musim resit to vostry eReSVecko...
Pravda, ze bych se tam letos rad podival. Kdyz ja uz v provozu stejne jen cajicek.... nebo to vis, ze si to poslu na kolinko a tak, ale nemam uz z toho dobrej pocit. Uz jsem starej no...
Jeste, ze mam ted kousek autodrom...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
SLEEPER píše: Vdyt jsem se te jeste ptal, jestli vis o koho jde...
To je fuk...., hele na Brode nebudu. Jsem ted porad spis na Jizni Morave a stejne jeste musim resit to vostry eReSVecko...
Pravda, ze bych se tam letos rad podival. Kdyz ja uz v provozu stejne jen cajicek.... nebo to vis, ze si to poslu na kolinko a tak, ale nemam uz z toho dobrej pocit. Uz jsem starej no...
Jeste, ze mam ted kousek autodrom...
Vsak na dromu je to stejne nejlepsi svezeni. Jsou sice lidi co je to tak nebavi kdyz tesne nemijej svodidla a stromy, protoze pak na dromu nemaj "ten bezprostredni pocit z rychlosti" ale me uz taky neni 18 a mam dve maly deti
A me prijdou nalety na dromu stejny jako na silnici, jen z toho nemusi bejt clovek tak ve stresu a vic si to uzije
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Stev píše: Ozzy_> už jsem to psal pod tím článkem, ale nejpomalejší skupina s agenturou je fakt ještě horší. I tak se to samozřejmě dá.
Tak sleeper by pravdepodobne nejpomalejsi skupinu na agenture nejezdil A s tim co je horsi je to osidny, proste zalezi jaky lidi se sejdou a jaky potkas. Sebepomalejsi clovek je v pohode pokud jede ciste a citelne .... ale posledne jsem zazil houfy ruzne klickujicich lidi, kteri stali ve ctyrstupu na brzdach tam kde ja sem jeste radil nahoru a drzel plnej, a pak pred zatackou zacali klickovat zleva oprava nevedouce kam si naject. Urcite se taky v ruznych castech sveho motozivota chovam hrozne, nekritizuju, kazdy nejak zacinal, jen rikam ze v tomhle ject "rychleji" bud nejde, nebo je neskutecne nebezpecny.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |