Řešim takovej problém. Dneska sem byl s kamarádem v autobazaru, koupit jeho první auto. Zpátky sem to nově koupený řídil já. Po 8mi kilometrech sem zjistil, že mu nefungujou brzdy. Lépe řečeno to z jedný trubičky stříkalo ven do vzdálenosti skoro dvou metrů.
Prodejce o tom musel určitě vědět, ale žádnou vadu nám nezmínil. Normálně nás nechal v tom autě odjet. Smluvně se nemáme o co opřít, protože ve smlouvě je uvedeno, že je auto určeno na náhradní díly a ve všech kolonkách popisujících stav auta (motor, převodovka, řízení, brzdy, elektroinstalace) je uvedeno nefunkční. Navíc je ve smlouvě jako kupní cena uvedeno 1000kč. Auto ale stálo 6...
Potřeboval bych poradit, jak se domoci buďto vrácení peněz, nebo proplacení opravy brzd. Zatím nás napadlo tam přijít a pohrozit, že pokud nám nevrátí prachy nebo nezaplatí opravu, udáme ho na finančním úřadě. U podpisu smlouvy sem byl já, kupující a další kamarád.
Má to podle vás šanci na úspěch? Když sem tam kupoval auto já tak sem za něj taky zaplatil o 7k víc, než bylo uvedeno ve smlouvě.
Díky za každou radu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
fockewulf píše: jenže to sqwer taky a tvrdí, že je od Plzně...
Nikdy sem nic takoveho nerekl, ostravsky luzre...
2 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Medved píše: jak u blbejch - takze 120 mela brzdy jak, podle tebe?
Medvěde nechej ho být už 100 měla samostatný pracovní prostory pro brzdy na přední a zadní nápravě, tzv.dvouokruhový brzdový systém a pokud z jednoho systému zmizela kapalina z druhého systému zmizet nijak nemohla.
A nejsem si jistej ale i 1000 to tak měla, ale to bych se musel podívat.
Naposledy editováno 14.11.2013 16:22:27
jean192 píše: Kodl, medved, myslím, že sme sa zhodli, že v prípade deravej hadičky škodula prestane brzdiť takmer hneď na všetky 4. Howgh, serte na to
Není pravda - pokud praskne třeba zadní pravá brzdová trubka tak předek bude fungovat pořád a nebo naopak. Bavím se teda o 100 a nebo 120
1 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Hlavný brzdový valec by som možno vyhrabal aj dnes, ak to neskončilo všetko v šrote.
Naposledy editováno 14.11.2013 16:30:54
jean192 píše: Dvojokruhové brzdy mala už škoda 100 (1000 nie), ale aj tak to nefungovalo tak, ako si to predstavujeme dnes. Prestalo to brzdiť takmer úplne
Hlavný brzdový valec by som možno vyhrabal aj dnes, ak to neskončilo všetko v šrote.
A kam se teda ztratila ta kapalina z druhého neporušeného okruhu?
Ja som sa o škodovku staral, mne trubky ani hadičky nepraskali
Ale ak si dobre spomínam, ako mi to hovoril, tak debilne usporiadaným vedením brzdovky vytiekla aj z druhého okruhu moc rýchlo a preto to prestávalo brzdiť
A teraz si už asi vymyšľam, ale neviem, či to nemalo súvis s tým, že bola spoločná náplň pre spojku a cez to to mohlo vytiecť. Ale to už fakt viacmenej fantazírujem. Už nemám škodulu 9 rokov
Naposledy editováno 14.11.2013 16:40:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Číkus píše: street-dog> Svině ekoteroristické!
Obávám se, že za tím nebudou ekodementisté, alébržto "lobbisté" automobilek. Možná prostřednictvím ekodementistů. Přec musejí nějak zajistit, aby byli lidé nuceni stará auta dát pryč a koupit nová = přetechnizované plastové hračky, přecpané elektronikou, kde pomalu i kvůli výměně pitomé žárovky musíš jet na autorizovanou dílnu, kde necháš majlant kvůli výměně součástky za stovku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Ale jinak jo, máš recht - auta jsou v podstatě nacpaný kurvítkama, jejichž neustálý nákupy výrobcům zvedaj zisk, a na nich trhnou daleko víc, než na podílu z ekoteroristickýho výpalnýho. Např. já sem do toho svého šrotu nacpal už x-násobně víc, než by stálo výpalný.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Ale z hlediska dnešního provozu to není ideální vozidlo. Stačí, aby člověka trefilo blonďaté sluníčko v X6, nebo Q7
valibuk píše: Yura> nový auta kolikrát naserou ale favoritem bych jezdit opravdu nechtěl.
Jojo, před pár lety jsem byl na jedno svý auto docela nasranej (blbě sehnatelný díly, málo druhovýroby) a řekl jsem si, že než tuhle kasičku, snad radši na ty moje couračky feldu. Pak jsem jí známýmu přezouval a vezl jsem mu jí domů. A to mě nadobro vyléčilo ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
valibuk píše: Yura> nový auta kolikrát naserou ale favoritem bych jezdit opravdu nechtěl.
jasný, to bylo míněno jako příklad - prostě starší auto většina lidí opravuje svépomocí nebo v servisech, než by ho vyhodili a koupili nový. tudíž fabrika trží na prodeji dílů.edit: přesněji řečeno - nikoliv "opravuje", ale "opravovala by"
Naposledy editováno 14.11.2013 18:18:28
2 reakcí na tento příspěvek Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
Yura píše: jasný, to bylo míněno jako příklad - prostě starší auto většina lidí opravuje svépomocí nebo v servisech, než by ho vyhodili a koupili nový. tudíž fabrika trží na prodeji dílů.
edit: přesněji řečeno - nikoliv "opravuje", ale "opravovala by"
assassin píše: Jmk: hele jakým principem donutí cloveka co ma stary auto ten eko poplatek koupit novy?
donutí člověka nekoupit starej šrot. na štěstí existuje vcc i když u veterána je ten eko poplatek nedůležitej2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
valibuk píše: já jsem důvěřivej,tak věřím že cíl je vyhnat šroty ze silnic.
jojo, sousedi zavedli jako motivaci šrotovné, my ekodaň
§ 37d
Státní příspěvek při vyřazení autovraku
(1) Fyzická osoba, která
a) požádala o zaregistrování nového vozidla kategorie M1, jehož pořizovací cena nepřesáhla 500 000 Kč a které má v osvědčení o registraci vozidla zapsán údaj o kombinované produkci emisí CO
2
na jeden kilometr nepřesahující hodnotu 160 gramů a plnění emisního limitu EURO 4 a vyššího,
b) v době počínající od šestého měsíce před registrací osobního automobilu podle písmene a) a končící šest měsíců po této registraci předala provozovateli zařízení ke sběru autovraků autovrak starší deseti let, jehož byla vlastníkem alespoň dva roky, má možnost požádat o státní příspěvek ve výši 30 000 Kč.
(2) Fyzická osoba, která
a) požádala o zaregistrování nového vozidla kategorie M1, jehož pořizovací cena nepřesáhla 700 000 Kč a které
1. využívá pouze elektrický pohon,
2. má hybridní pohon kombinující spalovací motor a elektromotor, nebo
3. je vybaveno motorem určeným jeho výrobcem ke spalování stlačeného zemního plynu označovaného jako CNG,
b) v době počínající od šestého měsíce před registrací vozidla podle písmene a) a končící šest měsíců po této registraci předala provozovateli zařízení ke sběru autovraků autovrak starší deseti let, jehož byla vlastníkem alespoň dva roky, má možnost požádat o státní příspěvek ve výši 60 000 Kč.
(3) Fyzickou osobou se pro účely odstavců 1 a 2 rozumí fyzická osoba, která nemá příjmy z podnikání nebo jiné samostatně výdělečné činnosti12a) a není plátcem daně z přidané hodnoty ani osobou povinnou k této dani12b).
(4) Žádost o státní příspěvek podle odstavce 1 nebo 2 se uplatňuje u Státního fondu životního prostředí České republiky do šesti měsíců ode dne registrace nového vozidla kategorie M1.
(5) Státní příspěvky podle odstavců 1 a 2 se vyplácí ze zvláštního účtu Státního fondu životního prostředí České republiky. Finanční prostředky na tento zvláštní účet jsou poskytovány ze státního rozpočtu a mohou být použity výhradně na podporu nákupu nových vozidel kategorie M1.
(6) Náležitosti žádosti o státní příspěvek a podrobnosti jeho poskytování podle odstavců 1 až 5 stanoví vláda nařízením.
12a) § 7 zákona České národní rady č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů.
12b) § 5 a 94 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty.
31f) § 4 odst. 2 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění pozdějších předpisů.
Zdroj.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
prackarr píše: Já to četl. Podle mně to je spíše ten geniální psycholog. Všimnul sis např.,že nedělá gramatické chyby? Blbec, jak se tu on presentuje, by je flákal v každé větě po tuctech. On ne. Podle mně je to dobře promyšlený fake. Ale dobře se to čte, to je pravda.
Nebo může být autista .
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
FILODENDRON: Nebo může být autista .
Autista být nemůže. Jedno auto rozbil a u druhého zničil brzdy
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vyzrát na šmejda z autobazaru? Brzdy KO!
1100Virago píše: Autista být nemůže. Jedno auto rozbil a u druhého zničil brzdy
Hodně dobrý.
Ale pokračujme k tématu. Myslíte si, že ta brzdová trubka mohla prasknout cestou?
Pokud to ten bazarník nemusel vědět, tak bych se s nikym nehádal.