ale mam dotaz...jak to delate kdyz potrebujete zaroven brzdit???nejak jsem se zatim nenaucil drzet brzdu a vrkat do plynu(prsty mi z brzdy vzdycky sklouznou)...mate na to nejakej figl, nebo proste pri brzdeni meziplyn nedavate???
odpovedi typu brzdi zadni neberu ;)
bago>tak mackej brzdu a spojku 2ma prstama at si motku lip drzis.
Naposledy editováno 12.08.2008 12:08:07
NickSlaughter>Lada.s>CZokyn>Pri podrazovani si tim plynem vrknu skoro vzdy.
Nejednou sem si blokl zadni kolo a neni to prdel.
Na mokru je to u dvouvalu docela nutnost, pak to vlacis za sebou, ze to pekny neni
pokud se ti blokuje zadní kolo na 250-tce, tak bych řekl že bude chyba jinde než v motorce Projeď se na litrovým sportovním véčku a uvidíš co to znamená blokování zadního kola lol
Nemachruj, je to přece NInja
úúúúúúúúúúúžžžž mlčím lol lol
duivan>nečetl jsem to všechno ,ale meziplyn na moto má jen význam ten že se líp odlepí lamely a kvalt tam pak lip sedne (dělám to taky),jinak je to skoro zbytečný.Motorka nemá řazení do H tak bych chtěl videt jak nekdo da ze 6tky neutral,plyn,a zase kvalt
tím že jsi to nečetl celé tak ti asi uniklo že nemluvíme o prvém MEZIPLYNU (tj. přidání na neutrál), ale pouze o vrknutí plynem při zmáčknuté spojce. Ačkoliv se to zdá bezvýznamné, tak řazení je opravdu plynulejší. Hlavne na véčku....že kucí
duivan>Lada.s> když držíš spojku a to vrknutí, tak se ti roztočí jen koš,a vnitřek spojky se točí s převodovkou ,tak jak se to má vyrovnat ?
Dám příklad. Jedeš, zmáčneš spojku a podřadíš. Koš spojky se otáčí např. 3.000 ot.min, a hřídel převodovky 6.000 ot.min. Pokud v ten moment pustíš spojku, tak se otáčky obou stran musí srovnat, což v praxi probíhá tak že otáčky motoru se zvýší a současně dochází k brždění motorem. S rozdílem otáček roste brzdná síla motoru, takže při velkém rozdílu a nešetrném pustění spojky může dojít k nechtenému blokování zadního kola.
Pokud před tím, než pustíš spojku, vrkneš plynem, tak abys otáčky motoru zvýšil např. na 5.000 ot.min, pak budou otáčky spojkového koše i hřídele téměr vyrovnané, a proto při puštění spojky nedochází k tak velkému brzdnému momentu.
Celá procedůra podřazováníje plynulejší, hladší, a nedochází k nežádoucímu blokování zadního kola, což je výrazné hlavně u velkých véček...atd
Už chápeš?
kdyby něco nebylo technicky správně napsané tak mě opravte
Naposledy editováno 12.08.2008 13:04:15
duivan>Lada.s> já jako vim jak to myslíš ,srovnat otačky aby ten motor ti to pak tak brutalne nezpomalil...ne ?
nóó přesně tak
samozřejmě že ti to pak bude brzdit motorem, ale nebude to tvrdé zpomalení při kterém se to kolo rádo blokuje, třeba na mokru
Bez toho vrkání bych se při předjíždění neobešel...bez vrkání jsou to kolikrát šupy, vidle hybaj na doraz, zadní do smyku...hlavně při velkém rozdílu otáček.
Pokud nezávodíte, doporučuji "vrkat", jo a brzdit zároveň dvěma prsty,
ps.jedině kdy meziplyn pomáhá je když stojím na křižovatce,a jde tam špatně jednička,jednoduše pustím spojku,vrnknu o plyn,spojka a kvalt tam krásně spadne
motomaniakGSX-R>Mirek12>motomaniakGSX-R> ěště jsi neviděl převodovku z motorky, že mlivíš o synchronech vid?? žádny tam nejsou lol
převodovku z motky sem fakt neviděl,nedostatek příležitostí,neboj,to doženu ve škole
teda převodovku sem viděl u auta,traktoru a liazce,ale u motky fakt ne,nepočítám fechtla atd...myslel sem pořádnů motku,např r1 nebo něco ale jak říkám,to doženu