globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?
17.10.2013 v 18:37
Zdarec, budu dávat zadní kolo na přezutí, doma sundám kolo a nevím jestli k tomu dávat i rozetu? Jak se to vyvažuje, s rozetou nebo bez ní? dik za info
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

23.10.2013 v 22:06 | Nahoru | #181

Mickey7481 píše: Konkretne: Dunlop 150/70B17 69V GT501 J Touring



To je OK

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

23.10.2013 v 23:22 | Nahoru | #182
takovej čístě teoretický dotaz z praxe... Kdykoliv když přezouvám pneu tak si to nechávám vývážit, ale vždycky když znova přezouvám (cca 6tis km) tak závaží jsou prostě pryč... nikdy nepocituji horší ovladatelnost stroje má vůbec smysl to vyvažovat?

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 07:14 | Nahoru | #183
pavel_novak>

Nevim proc na m.cz nejde dat odkaz na cas v utubu. Pro tebe je to zajimavy az od 1:17

Naposledy editováno 24.10.2013 07:15:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 07:53 | Nahoru | #184

gugo píše:
Vono ketery lidi se divej ze maj prezouvat gumy na aute po 4 a vice letech.



To je ovsem velmi zavadejici informace - cituji Continental, Michelin a Autoklub CR:

"Continental si není vědom žádných technických omezení, která by přesně specifikovala maximální stáří pro vyřazení pneumatiky z provozu. Nicméně, stejně jako ostatní výrobci pneumatik a celý automobilový průmysl, Continental doporučuje výměnu všech pneumatik (včetně rezervních kol), které byly vyrobeny před více než deseti (10) lety za nové. To i v případě, že pneumatiky vypadají použitelně podle vnějšího vzhledu a i když zbytková hloubka dezénu ještě nedosáhla minimální povolené hloubky. Výrobci vozidel mohou doporučovat i rozdílný věk pro výměnu pneumatik, založený na základě specifického použití vozidla. Continental doporučuje takové informace respektovat. Zákazníci si mohou všimnout, že většina pneumatik je vyměněna dříve než uplyne 10 let, na základě opotřebení a z jiných důvodů. Uvedená doporučená doba pro výměnu pneumatik nijak nesnižuje zodpovědnost majitele za výměnu pneumatik dle aktuální potřeby."

"Nie je možné vopred stanoviť, že pneumatiky je potrebné vymeniť vtedy a vtedy, pretože
dosiahli určitý vek. Všeobecne ale platí, že čím staršia pneumatika, tým väčšia je
pravdepodobnosť, že ju bude potrebné vymeniť kvôli zmenám, ktoré v nej nastali v dôsledku
používania, alebo z iných dôvodov, ktoré sa objavia pri kontrole alebo behom používania.
Väčšinu pneumatík je potrebné vymeniť skôr ako po desiatich rokoch, avšak doporučuje sa,
aby každá pneumatika, ktorá je stará 10 rokov a viac od dátumu výroby (a to platí aj pre
rezervu), bola vymenená z bezpečnostných dôvodov, a to aj vtedy, keď pneumatika vyzerá v
poriadku a dezén nie je natoľko opotrebovaný, aby ju bolo nutné vymeniť."

"Za nové letní pneumatiky, které je možné nabízet v prodeji a uvést do normálního silničního provozu, jsou považovány správně skladované a dříve nepoužívané pneumatiky do stáří až 5 let.
Nedoporučuje se proto nákup nebo provoz pneumatik, u kterých motorista nemá dostatečné informace o kvalitě a historii jejich skladování."

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 08:37 | Nahoru | #185
I já jsem tady už psal "Je to marný, je to marný..."
Každopádně dík, gugo, za odlehčení tohoto "světaborného" tématu

Naposledy editováno 24.10.2013 08:38:09

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 09:58 | Nahoru | #186

IvanDvoutakťák píše: I já jsem tady už psal "Je to marný, je to marný..."
Každopádně dík, gugo, za odlehčení tohoto "světaborného" tématu



NJN leto se opravdu vydarilo, letos bude tuha zima a podobnych temat bude pribyvat.
Takaze rovnou za me:
textil,klickem,zacinat na R1pycowoe atd

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 10:42 | Nahoru | #187

-HAD- píše: PetrXX>dobře, zapomeneme na gramy a zůstaneme jen u poměru cca 1:10
Abys tuto nějakou hodnotu na rotující části (která je promněná dle rychlosti a ramene páky)
docílil na pevné části musí být cca 10 x



"Tuto nějakou hodnotu" - předpokládám ze jde o dynamické účinky, tak nejspíše hovoříme o momentu setrvačnosti a ten je na délce ramene(vzdálenost od osy otáčení) roste s druhou mocninou, takze poměr 1:10 je nesmysl.

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 11:36 | Nahoru | #188
To,že nikdo nepozná nevyvážené kolo,to neznamená,že to je správné kolo nevyvážit. Je spousta lidí kteří ani nepoznají jestli jim motor jde na tři válce či na čtyři a taky není dobré jezdit na tři válce.
A vím o dosti lidech kteří si přezouvají gumy do auta doma a nikdy nic nevyvažují a přesto tvrdí,že je vše v pořádku.

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 14:59 | Nahoru | #189
Take by bylo dobre, pokud nekdo rozebere motor, aby se kouknul na hridel, jestli tam nema kus vyvrtano vrtakem. V tom miste je hridel samozrejme zeslabena a bylo by dobre tu diru zavarit a svar trochu obrousit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 15:09 | Nahoru | #190
Jenik> No ja ti zcela konkretne reknu, ze zimni continentalky (typ si nepamatuju ale muzu se ti juknout) po 3,5 zimach staly za hovno na snehu klouzaly jak sanky. Kdyby sis to chtel overit v praxi, misto procitani clanku, tak tam jeste dve mam. R15 195/65. Dam ti je zadara.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 15:45 | Nahoru | #191
gugo>
Pokud pominu, ze v predchozim prispevku jsi nejak opomnel zminit, ze mluvis o zimnich, tak ja ti zcela konkretne reknu ze zimni Continental TS800 (typ vim naprosto presne) po 3 zimach jsou naprosto v pohode a na snehu se chovaji stejne jako nove.

Nicmene, pokud bys venoval cas vyhledani a procteni celeho clanku, vedel bys mj., ze:
- zalezi na zpusobu skladovani a provozovani
- x let stara pneu nerovna se x let provozovana

Ocividne se marketing prodejcu a servisu, ktery lidem tlaci do hlavy, ze (zimni) pneu je potreba maximalne po 4 letech vyhodit, vydaril. Nebo jsou snad vyrobci pneu sami proti sobe?
Ale nakonec proc ne, pokud mas potrebu pneu vymenit ani ne po 4 letech. Nicemu tim neublizis a treba jeste nekomu udelaji radost. A nezapomen prosim, ze se vyvazuji pouze predni

Skoda, ze opet nemohu vyuzit tve nabidky - jednak se mi nehodi rozmerove a druhak jety pneu s neznamou historii neberu.

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 18:24 | Nahoru | #192
Jéžišmarjá , schází tady už jen můj příspěvek o tom,
jaký "gumy" se používaly na Tatrách 111 a 138 v 70.letech ...
Nechtěl v tomto článku gerrik poradit s vyvažováním zadního kola
MOTOCYKLU ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 18:28 | Nahoru | #193
Jenik> Hele chytraku, jen se te zeptam. KOlik gum si mel v ruce , kolik si jich nazul na disk, kolik si jich zul a kolik si jich skladoval. Ze si takovej odbornik ?

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 20:41 | Nahoru | #194
tak ono tady ani nejde o to, kolik jich mel kdo v ruce, pac kdyz jsem vykladal rucne vagony, tak jsem jich drzel v ruce tisice ale o to, kdo jich kolik skutecne ojel a jakou mel moznost ke srovnani, a to si priznejme, to mel kazdy moznost minimalni!

(reakce na) Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

24.10.2013 v 20:52 | Nahoru | #195

gugo píše: Jenik> Hele chytraku, jen se te zeptam. KOlik gum si mel v ruce , kolik si jich nazul na disk, kolik si jich zul a kolik si jich skladoval. Ze si takovej odbornik ?



Aha, takze expertem pres pneumatiky se clovek stane tak, ze bere pneu do ruky, nazouva je, zouva je a skladuje?
Tak to jsem dost mimo a dik za uznani

Naposledy editováno 24.10.2013 21:24:49

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

26.10.2013 v 16:26 | Nahoru | #196
JA NAD 110km\h CITIM MRAVENČENÍ V ŘIDIDKÁCH A TROCHU VE STUPAČKACH...MŮŽE TO BÝT ŠPATNÉ VYVÁŽENÍ PŘEDNÍHO KOLO, MŮŽE MI NĚKDO PORADIT...

Vyvážení zadního kola s rozetou či bez ní?

27.10.2013 v 09:16 | Nahoru | #197
To(i amatérsky!)zjistíš JEDINĚ tak, že kolo demontuješ, hřídel upneš
do nějakýho "obřího" svěráku(pamatuj na nějaký HLINÍKOVÝ plechy, mezi
jeho čelisti!!) a prostým otáčením kola v ložiscích a rychlosti otáčení
posoudíš, jak je to kolo vyvážené či nevyvážené (a to včetně kotoučů,
které však na to nemají vliv!).
Rutinéři vyvažování na statické vyvažovačce upřednostňují kulatinu o něco
menšího průměru než je hřídel kola, ale pro Tvoje zásadní rozhodnutí, zda
je kolo nutné vyvážit, stačí použít jeho hřídel.
Druhou možnou příčinu Tvého "mravenčení" bych viděl v deformovaném brzdovém
kotouči před. kola, což snadno ověříš vizuelně, přiložením třeba dřevěného(!)
topůrka kladívka zboku ke kotouči při otáčení kolem .
OVŠEM TOTO by se projevovalo podstatně "důrazněji" při každém brzdění ... !

Naposledy editováno 27.10.2013 09:19:37
Předchozí
1... 4 5 6 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit MeCool 108 21.5.2024 v 19:26 Rooks
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman


TOPlist