Malinko se to pokusím nastínit:Levá lehce klopená zatáčka.Teplota okolo 20°C.Asfalt dobrý (jezdí se zde závody do vrchu).Pneu horké, nahuštěné dle manuálu pro trať.Přední pneu už na zónách Pirelli Dragon Supercorsa Pro.Zadní, vzorek 4mm Bridgestone BT-015.
A teď co bylo příčinou pádu? Příliš sjetá přední? Pro takové náklony nevhodná směs zadní pneu? Mohl tam být kamínek? Nebo i možnost podhuštěných pneu (po kopci jsem tímto stylem lítal 20minut)? Dle videa, Které kolo podjelo? Přední nebo zadní?
Na závěr bych chtěl říct, že můžu děkovat že jsem z toho vyvázl bez fyzické úhony (až na bolest zad a nohy).Na mašině škoda cca 5000 kromě laku.Podřená a prodřená 14 dní stará komboška.
PS: sháním díly na RSV
Uzavřeno 18.09.2010 v 10:33 uživatelem KedaR_K
Naposledy editováno 31.08.2010 21:21:03
FiZzeR>na tom zrovna docela záleží čím víc z toho visíš, tím menší náklon ta motka potřebuje, tzn se nedostaneš "za hranu" gumy
jo ale presne jak rikas, je to kvuli tomu ze u nekterejch gum uz by ses dostal na misto kde ma povrch pneu nevhodnej tvar... samo tam bude spousta rozdilu motorka ve vetsim vs mensim naklonu.. ruzna geometrie.. uz jen treba diky jinejm polomerum pneu ktery se aktualne dotykaji vozovky... stejne tak odpruzeni bude reagovat na nerovnosti jinak atd...
ještě když se toho obrázku chytnu, tak podstatná je ta síla F, nesouhlasím že je to jak říkáš sila "F" -treci je limitovana povrchem a pneu.. lepsi pneu=vetsi F=vetsi naklon=vetsi rychlost, nějak se mi to nezdá.
Navíc když se nad tím zamyslím v motorce jsou pohybující se části který kladou určitej odpor při změně náklonu, a možná že pro zvýšení rychlosti se tenhle odpor nepřekoná a jde právě do třecí síly mezi gumou a asfaltem. Ale takovou teorií už riskuju že ze sebe dělám blbce
e: a taky zatížení tlumení by mohlo hrát roli, je toho hodně
Naposledy editováno 03.09.2010 11:40:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
GRASSEL>To je jen výmluva. Kup si pořádnou gumu lehce jetou z okruhu od kluků co ho jezděj a pochopíš co to je opora v gumách!!! Guma je jedna z nejzákladnějších věcí na motorce a hlavně na sportu! Spousta lidí dneska nemá o gumách ani páru a když pak vidím co nazouvaj za dřeváky tak to je hnus velebnosti. Navíc pokud je to otázka finanční a věděl si že ta guma není nic moc tak seš blbej že se o něco takovýho pokoušíš.
Když to je otázka finanční tak kolik so za ní dal?!
PS: lehce jetý - ne ojebaný a spálený šusky!!!!
Stev>FiZzeR> já vím že na tom záleží, ale komplikuje nám to teorii, můžem uvažovat že se dá jet ve stejný pozici, stejnej náklon, stejná zatáčka, různá rychlost
S timhle taky nejak nesouhlasim. Kdyz jedes stejnej oblouk a stejnej naklon tak preci nemuzes mit ruznou rychlost. Teda pokud nejedes driftem. Naklon berme jako spojnici teziste jezdce a motorky s mistem dotyku gumy s asfaltem.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
pylot>RomanSS> Brno kolem 2:50 nebo tak nejak mi to podle ty kamery vyslo? Kolik jsi tam dal nejlepsi cas?
2:49...byl jsem tam poprvé v životě.
Video se teda zdá docela zívačka, ale mně se to zdálo jako pěknej fofr. (možná to jde poznat podle náklonu ostatních, jinak to dost zkresluje)
A nezdá se to, ale je to tam samej krpál a do kopečka se tomu moc nechce. Na té cílovce taky slabota 210 a konec...
Naposledy editováno 03.09.2010 14:41:21
1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka
KedaR_K>Dej mi teda prosím na někoho takového kontakt.Rád si takovou pneu koupím i za cenu že bude dražší a dva víkendy kvůli tomu nevyjedu....Stála mě 1400.
občas něco budu mít, ale letos už končim. Aktuálně je u Luby na prodej ta zadní Metzelera K3Int, kterou jsem měl spíš na zkoušku do vedra. Na okruh to neni, tak jsem na tom dal jen pár kol. Předek už je prodanej. Na normální silnici bude OK.
Na jaře půjdou Michelin Power One A, který jsou zas do nižších teplot. Ještě tady mám kontošku comp. Medium (jediná slušná, co se dělá), ta má zatim dost vzorku, jetá cca 20 kol v Brně a nevim, jestli ji ještě využiju - nemám k ní předek.
EDIT: Jinak po doježdění zásob budu jezdit Power One B, vždycky to prodávám za pár stovek. Na netu se i tak daj najít slušně ježděný/použitelný gumy, jen si to chce zajet prohlídnout osobně.
Naposledy editováno 03.09.2010 15:19:41
1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka
Nikoliv treci sila vam u toho modelu HB vystupuje. Je to tecna, podle spravneho nazvoslovi. To jen pro dekorum, k tematu mam jen par bodu:
assassin ma teoreticky pravdu....jde jen o rovnovahu momentu vuci stredu otaceni...ale jen pro HB a ne pro teleso jez samo produkuje nevazany moment (ano, gyroskopicky). Ten vstupuje do hry jako fce omegy prujezdu zatackou, rychlosti rotace kliky a rychlosti rotace kola a vsech momentu setrvacnosti. To samotne staci pro odmitnuti teorie HB jako "univerzalne odpovidajici".
Dalsi dva aspekty: naklon motocyklu nemusi odpovidat poloze teziste, to si jiste vetsina uvedomuje (pohyb tela na motorce posune teziste z osy symetrie). Ten druhy je styk pneu s vozovkou. Vyjadrovat to jako bod je moc idealizovane. Je to plocha s dost putujicim "stredem sil", ktera se navic s naklonem posouva dovnitr zatacky = "dela motorku nizsi". Resultuje to ve vetsi ci mensi nelinearitu naklonu/rychlosti. Zkuste si to predstavit, cim vetsi naklon, tim vic se posouva styk pneu s vozovkou, tim kratsi prepona siloveho obdelniku...oproti idealizovanemu modelu HB.
Jak se toto zkraceni promitne do vyslednych momentu, jez se snazim vzajemne kompenzovat? Podle konkretni situace, naklonu a profilu pneu. Pri 45° (idealni uhel styk-teziste ktere je zaroven ve stredu symetrie) se promitne stejne (sin45=cos45). Pri umyslem zanedbani par dalsich veci a predpokladu za teziste bude stale na ose symetrie se pri velmi jednoduchem modelu pneu dostane takova pekna sigmoidni nelinearita, napr jako toto:
Samotne simulace pneu pro urceni "stredu sil" je velmi, velmi obtizne. Mnoho parametru, spatna identifikace i verifikace..
Kdyz to ctu zpetne, tak mel Stev nejspis pravdu a nikdo to z meho omezeneho vyjadreni nepochopi. sorry vic casu tomu ale nedam.
Naposledy editováno 03.09.2010 20:23:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
Stev>Dawe02> dík moc Dawe, ještě si to párkrát přečtu a myslím že většinu snad pochopím
já myslím, že to chápu. Zkráceně, Dawe chtěl říct aby tam dotyčný "sral více plynu"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
Dawe02>illMedvědGuzzin> ty jsi prehledl znaminko. Pro autora thredu plati: ser tam mene plynu! Nebo stejne ale plynuleji. Tohle byl normalni akceleracni smyk. Ale pekny, se stastnym koncem
jj, v třetím řádku za tou druhou derivací jsem ho zmatlal... stane se moc se omlouvám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
RomanSS>2:49...byl jsem tam poprvé v životě.
Video se teda zdá docela zívačka, ale mně se to zdálo jako pěknej fofr. (možná to jde poznat podle náklonu ostatních, jinak to dost zkresluje)
A nezdá se to, ale je to tam samej krpál a do kopečka se tomu moc nechce. Na té cílovce taky slabota 210 a konec...
1 reakcí na tento příspěvek RSV bouračka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) RSV bouračka
edit: jsou to 180/55 nebo 190/50 ?
Naposledy editováno 05.09.2010 21:37:32