Téma: Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Zdarec. Prosím o radu,jak povolit stržený pojistný šroub na kole u Škody Octavia. Smetl se mě ten tisícihran a teď mě to nejde povolit.
Nemá s tím někdo zkušenost a neporadil by?!?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 12:28 | Nahoru | #151
MartasUS> jen se ztrapnujes, ja jsem nepsal nic takoveho, co ted podsouvas. Tys napsal, ze je fuk jestli mazat nebo ne, ze ten sroub utahnes tak i tak stejne. A to neni pravda. A to jsem komentoval.
Dal jsem sem jako dukaz i dokument od respektovaneho vyrobce sroubu kterej jasne rika, jake jsou v tom rozdily a rizika... ale ty jsi ublizenej a kopes kolem sebe a urazis.

1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 12:51 | Nahoru | #152
A už Dafikk ten šroub povolil ?

Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 12:57 | Nahoru | #153
Jen se vsunu. Jako že jsem to tu pročetl celý, už ani netušim kdo co jak myslel. Jen mě fascinuje že Assassin stále reaguje. Protože moudřejší ustoupí.

Jinak zaznělo že servis si nedovolí narvat to tam bouchačkou a jít od toho.
Tak ale přesně tak to často funguje.
Bouchačkou šroub pomalu chytneš, na míň opřeš a poboucháš dle zvyku.
Když přijde učeň, řekne se mu "ty debile, teď si to po sobě povol".
Když za osum hodin přezuješ deset aut, neni čas na momenty.
Prostě ten cit člověk chytne i do tý pistole. ( Že nebude souhlasit velký množství lidí chápu)
Utahování bezpečnostních šroubů je něco jinýho.

Pak je rozdíl, když člověk dělá s kolegy bouchačkou, která je nová/vybouchaná. Taková věc na dílně vydrží třeba tři roky, pak se zahazuje (nemá sílu)

Naposledy editováno 10.12.2024 12:59:14

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 13:04 | Nahoru | #154
DesperateDan> jj, respektive v servisu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 13:22 | Nahoru | #155
assassin> Já uraženej nejsem. Bavím se. Nicméně co nedokážeš pochopit na tom že mázlej šroub je jenom a pouze více otočenej v závitu než suchej a že to ničemu nevadí. MOMENT JE ZARUČENEJ. To že je o krapet natáhlejší sem připustil hned na začátku. Je to i logický, ale za boha se nic nestane. Už to pochop a přestaň papouškovat tabulky, grafy a teorie. Kde jakej ocas si utáhne kola, troufám si říct, i na 200nm a normálně s tím jezdí. Pak jen čumí že to nepovolí Nic víc nic míň kurnik. Fakt jste jak kolovrátek všichni. Knížka říká že je to špatně tak musím i já šířit že je to špatně, ale praxe a reálný stav je jinde.
Do teď mi nikdo neodpověděl co je na tom špatně máznout šroub a tím pádem ho trochu přetáhnout aby byl zachovaný moment. Ale praktickou odpověď. To že to říká nějaká tabulka není argument. Tvoje ego ti nedovolí to napsat, co?

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 13:34 | Nahoru | #156
MartasUS> ty vubec nechapes jak sroubovej spoj funguje a placas porad ten samej nesmysl dokola. Asi pro tebe nejsem autorita a nevim, jestli existuje nekdo koho bys vzal v uvahu a byl ochotnej vubec pripustit, ze se proste pletes. Ja to mam vystudovane, mam za sebou docela uspesnou karieru a za moje teoreticka moudra me automobilky pomerne slusne plati (ted Praga, predtim Porsche atd.) takze to, ze mas pocit jak jsi mi to nandal je ta posledni vec co by me trapila....

ja to delam pro tohle forum, aby si lidi co se chteji neco noveho naucit dokazali vybrat kdo neco vi/umi a kdo je obycejnej blb. To necham na ctenarich, jakej si treba v pripade nas dvou udelaji obrazek...

Naposledy editováno 10.12.2024 13:35:51

Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 13:36 | Nahoru | #157
Hele ser na to. už mne to neba. Vem si na dílně nějakej suchej šroub třeba M10 dej mu 20nm. Udělej si fixou značku. Pak ten šroub namaž a dej mu zase 20nm a porovnej o kolik si ho utáhnul víc. Pak si porovnej vnitřní pocit o tom vlastním dotažení a spoji. O tom jak si to cítil v ruce když si to dotahoval. Myslíš, že to bude něco jako, že by každou chvilku měl ten šroub prasknout nebo strhnout závit na těch 2milimetrech navíc? Prostě si to zkus bo podle toho jak píšeš si to nikdy nezkusil. Konec

Naposledy editováno 10.12.2024 13:40:37

2 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 13:39 | Nahoru | #158
Předešlí příspěvek sem napsal dříve než sem četl ten tvůj další. Opět si prostě neodpověděl.
Zase se jenom oháníš blbostma a diplomama a teď i PORŠEM

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 13:44 | Nahoru | #159
MartasUS> uz jsem ti odpovedel a ohledne utahovani kol a co se muze stat uz ti odpovedel i Ace, bohuzel tvoje absolutni nevzdelanost v oboru ti neumoznuje ani tu odpoved pochopit. Nema smysl polemizovat o strojarine s lidma co nechapou ani zakladni pojmy a principy...

1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 14:08 | Nahoru | #160
Neodpověděl si ani ty ani on. Jen jste popsali co se ve spoji děje a s tím prakticky problém nemám a i s tím souhlasím. Mne zajímá fyzický dopad na to o čem se tu hlavně ty dohaduješ a neumíš odpovědět.
praskne - nepraskne
strhne - nestrhne
upadne - neupadne
Prostě jen teorie a bláboly. Zníš už jak ten dement Fiala

Výtah má nosnost 320kg. Vlezl bys tam kdyby si věděl, že je tam naloženo i s tebou 350? Dle tvé logiky asi ne, co? A přesně o to tu jde. Ta tvoje logika. Čus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 14:13 | Nahoru | #161

MartasUS píše: Předešlí příspěvek sem napsal dříve než sem četl ten tvůj další. Opět si prostě neodpověděl.
Zase se jenom oháníš blbostma a diplomama a teď i PORŠEM



Ty po nem ale chces deterministickou odpoved na otazku snerujici na stochasticky jev, navic ovlivneny celou radou dalsich faktoru, jako je stav sroubu, zavitu, typ lubrikantu atd. Nedelam si iluze, ze rozumis tomu, co jsem napsal, ale v principu Ti Assa, pokud chce zustat exaktni, nemuze jednoduse odpovedet ano/ne..

A ja Ti zase postnu jenom obrazek. Pry je to za tisic slov. treba tomu konecne porozumis. A kdyz uz jsem se otiral o mez pevnosti v tahu, predepnuti sroubovaneho spoje nad povolenou mez a prepocitani momentu na lubrikovany zavit, tak si taky uvedom, ze ten spoj je namahan nahodne pri razech na silnici. Takze ten sroub nemusis urvat pri dotahovani, ale muzes ho ztratit nekde po ceste. Nebo taky ne.

z internetu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 14:20 | Nahoru | #162
MartasUS> s vytahem a nosnosti nemam problem, v nasi diskuzi byl problem s max pevnosti lana, pokud vytah bude zavesen na lane s max pevnosti 3440N tak do nej nevlezu...

bohuzel pro diskuzi o utahovani sroubu je potreba vedet co to je mez kluzu, mez pevnosti ... atd atd... a hlavne vedet proc se sroub na ten predepsany moment utahuje.

Naposledy editováno 10.12.2024 14:36:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 14:34 | Nahoru | #163

Kamikadze-Ace píše: jedno info snizene treni pod hlavou sroubu, pripadne v zavitu je pro sroub hrozna vec z jednoho pripadu M14x1.5 kat. 10.9 sroub dotahovan na 130Nm+90Deg ...... a u 145Nm uz je za mezi kluzu ..... to k doplneni jak malo staci to k tomu par stupnu navic ...



Mě na tom zaujala jedna věc, a dotaz myslím zcela vážně.
Pokud je potřeba šroubový spoj dotáhnout na 130Nm a následně otočit o 90°, řekněme (střelba od pasu) že k dosažení té čtvrt otáčky je potřeba síla 135Nm. Proč se tedy nedotahuje rovnou na těch 135Nm, pokud víme, že 145Nm je mezních? Jde o tření při dotahování, nebo kde je zakopaný pes?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 14:55 | Nahoru | #164

assassin píše: MartasUS> s vytahem a nosnosti nemam problem, v nasi diskuzi byl problem s max pevnosti lana, pokud vytah bude zavesen na lane s max pevnosti 3440N tak do nej nevlezu...

bohuzel pro diskuzi o utahovani sroubu je potreba vedet co to je mez kluzu, mez pevnosti ... atd atd... a hlavne vedet proc se sroub na ten predepsany moment utahuje.



Ty si jako vážně myslíš, že pevnost šroubu či závitu je tak na hraně že by rupnul při menším přetažení? Proto sem dal příklad s tím výtahem. Jistě vydrží dvojnásob stejně jako ten šroub. Prostě se nic nestane. už se s tim smiř

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 15:11 | Nahoru | #165
MartasUS> Smir se s tim, ze o strojarine vis uplny hovno... tobe to evidentne nikdy nedojde, ale ted uz to vi docela dost lidi

Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 15:11 | Nahoru | #166
DrDNA01> myslíš že neumim anglicky? I se 3 šroubama by to bylo v pohodě a nic by se nestalo. Se třema co jsou přes střed kola tzn. né když jsou ty 3 zdravé šrouby vedle sebe. I když možná i jo, ale přes ten střed to vypadá jistěji.

Naposledy editováno 10.12.2024 15:33:08

Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 15:11 | Nahoru | #167
PetrXX...co by za tím mohlo být.Touhle kombinovanou metodou se zřejmě výrobce jistí protože je pŕesnější.Vem si Tebou udanej příklad...dotáhneš skrutku na 130 Nm čím docíliš určitého bodu (výchozího) a pak když ji třeba při stoupání 1,5mm třeba otočit o 90° tak to v reále znamená že se spoj ješte utáhne o dalších 0,38 mm osově...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 15:15 | Nahoru | #168
assassin> Mě stačí, že si dám do kupy motor, převodovku a neupadne mi kolo a to vše bez diplomu. Někdo na to potřebuje studovat a druhej to má od boha

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 15:26 | Nahoru | #169
PetrXX> Je to proto, ze tim dotazenim na predepsany moment se ten sroub dostane na mez umernosti (konec platnosti Hookova zakona) a dotazenim o presne dany uhel se dostane za ni - do oblasti plasticke deformace, kde po uvolneni napeti uz se ten material nevrati na puvodni delku. A v tehle oblasti uz ti momentovy klic nerekne celkem nic. Proto ten vypocteny a predepsany uhel.

Naposledy editováno 10.12.2024 15:29:14

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 15:28 | Nahoru | #170


Naposledy editováno 10.12.2024 15:33:21

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 15:35 | Nahoru | #171

MartasUS píše: assassin> Mě stačí, že si dám do kupy motor, převodovku a neupadne mi kolo a to vše bez diplomu. Někdo na to potřebuje studovat a druhej to má od boha



jenze ja jsem nestudoval na to abych dokazal utahnout kola u auta, ale kvuli tomu abych mohl navrhovat motory, prevodovky a i ty kola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 16:04 | Nahoru | #172

Medved píše: PetrXX> Je to proto, ze tim dotazenim na predepsany moment se ten sroub dostane na mez umernosti (konec platnosti Hookova zakona) a dotazenim o presne dany uhel se dostane za ni - do oblasti plasticke deformace, kde po uvolneni napeti uz se ten material nevrati na puvodni delku. A v tehle oblasti uz ti momentovy klic nerekne celkem nic. Proto ten vypocteny a predepsany uhel.


Což se používá pouze u natahovacích šroubů na jedno použití. Ty držej hlavu motoru a ojniční oka. Šrouby kol nejsou tento případ a do natažení mají velkou rezervu. Ne však takovou, na kolik to "pro jistotu" utahují myslitelé v pneuservisech.

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 16:13 | Nahoru | #173

Deadman píše: Což se používá pouze u natahovacích šroubů na jedno použití. Ty držej hlavu motoru a ojniční oka. Šrouby kol nejsou tento případ a do natažení mají velkou rezervu. Ne však takovou, na kolik to "pro jistotu" utahují myslitelé v pneuservisech.



Skoro bych rekl, ze na vsech bazarovejch autech, co jsem kdy mel byl minimalne jeden sroub kola viditelne natazenej, vetsinou vic.

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 18:19 | Nahoru | #174

Medved píše: PetrXX> Je to proto, ze tim dotazenim na predepsany moment se ten sroub dostane na mez umernosti (konec platnosti Hookova zakona) a dotazenim o presne dany uhel se dostane za ni - do oblasti plasticke deformace, kde po uvolneni napeti uz se ten material nevrati na puvodni delku. A v tehle oblasti uz ti momentovy klic nerekne celkem nic. Proto ten vypocteny a predepsany uhel.



Aha, díky. Jestli to chápu správně, tak díky nelineárnímu chování materiálu po překročení meze úměrnosti už nehraje roli utahovací moment (protože materiál se již řízeně deformuje), ale konkrétní doporučená délka prodloužení daná úhlem otočení a stoupáním závitu.

Já měl nejdřív za to, že problém je ve zvýšením tření mezi hlavou šroubu a materiálem, tohle mě nenapadlo.

Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

Skvělá odpověď, děkuji! 10.12.2024 v 18:59 | Nahoru | #175
Koukám, že vzrušená debata o mazání, momenťácích a dalších blbostech pokračuje, i když už je problém vyřešen. Za mě jsem spokojen, že "dafik" už má po problému.

Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 19:15 | Nahoru | #176
Ahoj - nevím, školy nemám, jen strojní střední, ale když to řeknu polopaticky tak :

daný utahovací moment platí pro nový čistý šroub který se nemaže.

pokud šroub namažu, a utáhnu jej daným momentem - je šroub přetažený protože má nižší tření v závitu

pokud je šroub rezavý (koroduje, vy tupci), a utáhnu jej daným momentem - je štoub nedotažený, protože má vyšší tření v závitu

v obou případech je dotahovací moment stejný, ale výsledek dotažení šroubů rozdílný.

2 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 20:00 | Nahoru | #177
Si to mažte jak chcete, ale taky s tím pak nelezte do servisu, každej ten váš namazanej, vymazlenej šroubeček z kol mám v ruce, po přezutí vašeho všemi mastmi mazaného miláčka mám rukavice v piči (würth-pár 36,-Kč), musím otřít utahovák a následně momenťák a všeho čeho jsem se po vašem mazání šroubů co se mazat nemají dotknul a pak mi ještě nákej mazač řekne, že má opatlaný kola, ano v tu chvíli máznout, ale jednu po hubě...

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 20:13 | Nahoru | #178

PetrXX píše: Mě na tom zaujala jedna věc, a dotaz myslím zcela vážně.
Pokud je potřeba šroubový spoj dotáhnout na 130Nm a následně otočit o 90°, řekněme (střelba od pasu) že k dosažení té čtvrt otáčky je potřeba síla 135Nm. Proč se tedy nedotahuje rovnou na těch 135Nm, pokud víme, že 145Nm je mezních? Jde o tření při dotahování, nebo kde je zakopaný pes?


Čtvrt otáčky u šroubu dotaženýho na 130Nm bude asi o dost víc jak 5 Nm. Bych řekl.

e: Dočetl jsem do konce. A

Naposledy editováno 10.12.2024 20:19:20

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 20:16 | Nahoru | #179

dewwil píše: Si to mažte jak chcete, ale taky s tím pak nelezte do servisu, každej ten váš namazanej, vymazlenej šroubeček z kol mám v ruce, po přezutí vašeho všemi mastmi mazaného miláčka mám rukavice v piči (würth-pár 36,-Kč), musím otřít utahovák a následně momenťák a všeho čeho jsem se po vašem mazání šroubů co se mazat nemají dotknul a pak mi ještě nákej mazač řekne, že má opatlaný kola, ano v tu chvíli máznout, ale jednu po hubě...


Měďenka je na tohle nejlepší

(reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

10.12.2024 v 21:32 | Nahoru | #180

dewwil píše: Si to mažte jak chcete, ale taky s tím pak nelezte do servisu, každej ten váš namazanej, vymazlenej šroubeček z kol mám v ruce, po přezutí vašeho všemi mastmi mazaného miláčka mám rukavice v piči (würth-pár 36,-Kč), musím otřít utahovák a následně momenťák a všeho čeho jsem se po vašem mazání šroubů co se mazat nemají dotknul a pak mi ještě nákej mazač řekne, že má opatlaný kola, ano v tu chvíli máznout, ale jednu po hubě...


až k tobě pojedu na servis, vezmu ti od pumpy igelitový rukavice,aby sis ty svoje nezamrdal.

Naposledy editováno 10.12.2024 21:33:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
startování BMW R 1200 GS vrsoun 28 Dnes v 08:11 JMan
Mazání servisního intervalu BMW R 1200 GS Zdeněkhr 3 16.4.2025 v 07:35 padr
Při prudším přidání plynu moto začn... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure Otmarlojzek 17 26.3.2025 v 16:58 Otmarlojzek
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure Otmarlojzek 29 25.3.2025 v 09:18 Otmarlojzek
Bliká ABS [1, 2] BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1200 CL Otmarlojzek 34 24.3.2025 v 19:56 Ivos

TOPlist