1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Dal jsem sem jako dukaz i dokument od respektovaneho vyrobce sroubu kterej jasne rika, jake jsou v tom rozdily a rizika... ale ty jsi ublizenej a kopes kolem sebe a urazis.
1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

Jinak zaznělo že servis si nedovolí narvat to tam bouchačkou a jít od toho.
Tak ale přesně tak to často funguje.
Bouchačkou šroub pomalu chytneš, na míň opřeš a poboucháš dle zvyku.
Když přijde učeň, řekne se mu "ty debile, teď si to po sobě povol".
Když za osum hodin přezuješ deset aut, neni čas na momenty.
Prostě ten cit člověk chytne i do tý pistole. ( Že nebude souhlasit velký množství lidí chápu)
Utahování bezpečnostních šroubů je něco jinýho.
Pak je rozdíl, když člověk dělá s kolegy bouchačkou, která je nová/vybouchaná. Taková věc na dílně vydrží třeba tři roky, pak se zahazuje (nemá sílu)
Naposledy editováno 10.12.2024 12:59:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

Do teď mi nikdo neodpověděl co je na tom špatně máznout šroub a tím pádem ho trochu přetáhnout aby byl zachovaný moment. Ale praktickou odpověď. To že to říká nějaká tabulka není argument. Tvoje ego ti nedovolí to napsat, co?

ja to delam pro tohle forum, aby si lidi co se chteji neco noveho naucit dokazali vybrat kdo neco vi/umi a kdo je obycejnej blb. To necham na ctenarich, jakej si treba v pripade nas dvou udelaji obrazek...
Naposledy editováno 10.12.2024 13:35:51
Naposledy editováno 10.12.2024 13:40:37
2 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia



Zase se jenom oháníš blbostma a diplomama a teď i PORŠEM
1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
praskne - nepraskne
strhne - nestrhne
upadne - neupadne
Prostě jen teorie a bláboly. Zníš už jak ten dement Fiala

Výtah má nosnost 320kg. Vlezl bys tam kdyby si věděl, že je tam naloženo i s tebou 350? Dle tvé logiky asi ne, co? A přesně o to tu jde. Ta tvoje logika. Čus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
MartasUS píše: Předešlí příspěvek sem napsal dříve než sem četl ten tvůj další. Opět si prostě neodpověděl.
Zase se jenom oháníš blbostma a diplomama a teď i PORŠEM
Ty po nem ale chces deterministickou odpoved na otazku snerujici na stochasticky jev, navic ovlivneny celou radou dalsich faktoru, jako je stav sroubu, zavitu, typ lubrikantu atd. Nedelam si iluze, ze rozumis tomu, co jsem napsal, ale v principu Ti Assa, pokud chce zustat exaktni, nemuze jednoduse odpovedet ano/ne..
A ja Ti zase postnu jenom obrazek. Pry je to za tisic slov. treba tomu konecne porozumis. A kdyz uz jsem se otiral o mez pevnosti v tahu, predepnuti sroubovaneho spoje nad povolenou mez a prepocitani momentu na lubrikovany zavit, tak si taky uvedom, ze ten spoj je namahan nahodne pri razech na silnici. Takze ten sroub nemusis urvat pri dotahovani, ale muzes ho ztratit nekde po ceste. Nebo taky ne.
z internetu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
bohuzel pro diskuzi o utahovani sroubu je potreba vedet co to je mez kluzu, mez pevnosti ... atd atd... a hlavne vedet proc se sroub na ten predepsany moment utahuje.
Naposledy editováno 10.12.2024 14:36:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Kamikadze-Ace píše: jedno info snizene treni pod hlavou sroubu, pripadne v zavitu je pro sroub hrozna vec z jednoho pripadu M14x1.5 kat. 10.9 sroub dotahovan na 130Nm+90Deg ...... a u 145Nm uz je za mezi kluzu ..... to k doplneni jak malo staci to k tomu par stupnu navic ...
Mě na tom zaujala jedna věc, a dotaz myslím zcela vážně.
Pokud je potřeba šroubový spoj dotáhnout na 130Nm a následně otočit o 90°, řekněme (střelba od pasu) že k dosažení té čtvrt otáčky je potřeba síla 135Nm. Proč se tedy nedotahuje rovnou na těch 135Nm, pokud víme, že 145Nm je mezních? Jde o tření při dotahování, nebo kde je zakopaný pes?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
assassin píše: MartasUS> s vytahem a nosnosti nemam problem, v nasi diskuzi byl problem s max pevnosti lana, pokud vytah bude zavesen na lane s max pevnosti 3440N tak do nej nevlezu...
bohuzel pro diskuzi o utahovani sroubu je potreba vedet co to je mez kluzu, mez pevnosti ... atd atd... a hlavne vedet proc se sroub na ten predepsany moment utahuje.
Ty si jako vážně myslíš, že pevnost šroubu či závitu je tak na hraně že by rupnul při menším přetažení? Proto sem dal příklad s tím výtahem. Jistě vydrží dvojnásob stejně jako ten šroub. Prostě se nic nestane. už se s tim smiř

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia


Naposledy editováno 10.12.2024 15:33:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Naposledy editováno 10.12.2024 15:29:14
MartasUS píše: assassin> Mě stačí, že si dám do kupy motor, převodovku a neupadne mi kolo a to vše bez diplomu. Někdo na to potřebuje studovat a druhej to má od boha
jenze ja jsem nestudoval na to abych dokazal utahnout kola u auta, ale kvuli tomu abych mohl navrhovat motory, prevodovky a i ty kola

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Medved píše: PetrXX> Je to proto, ze tim dotazenim na predepsany moment se ten sroub dostane na mez umernosti (konec platnosti Hookova zakona) a dotazenim o presne dany uhel se dostane za ni - do oblasti plasticke deformace, kde po uvolneni napeti uz se ten material nevrati na puvodni delku. A v tehle oblasti uz ti momentovy klic nerekne celkem nic. Proto ten vypocteny a predepsany uhel.
Což se používá pouze u natahovacích šroubů na jedno použití. Ty držej hlavu motoru a ojniční oka. Šrouby kol nejsou tento případ a do natažení mají velkou rezervu. Ne však takovou, na kolik to "pro jistotu" utahují myslitelé v pneuservisech.
Deadman píše: Což se používá pouze u natahovacích šroubů na jedno použití. Ty držej hlavu motoru a ojniční oka. Šrouby kol nejsou tento případ a do natažení mají velkou rezervu. Ne však takovou, na kolik to "pro jistotu" utahují myslitelé v pneuservisech.
Skoro bych rekl, ze na vsech bazarovejch autech, co jsem kdy mel byl minimalne jeden sroub kola viditelne natazenej, vetsinou vic.
Medved píše: PetrXX> Je to proto, ze tim dotazenim na predepsany moment se ten sroub dostane na mez umernosti (konec platnosti Hookova zakona) a dotazenim o presne dany uhel se dostane za ni - do oblasti plasticke deformace, kde po uvolneni napeti uz se ten material nevrati na puvodni delku. A v tehle oblasti uz ti momentovy klic nerekne celkem nic. Proto ten vypocteny a predepsany uhel.
Aha, díky. Jestli to chápu správně, tak díky nelineárnímu chování materiálu po překročení meze úměrnosti už nehraje roli utahovací moment (protože materiál se již řízeně deformuje), ale konkrétní doporučená délka prodloužení daná úhlem otočení a stoupáním závitu.
Já měl nejdřív za to, že problém je ve zvýšením tření mezi hlavou šroubu a materiálem, tohle mě nenapadlo.
daný utahovací moment platí pro nový čistý šroub který se nemaže.
pokud šroub namažu, a utáhnu jej daným momentem - je šroub přetažený protože má nižší tření v závitu
pokud je šroub rezavý (koroduje, vy tupci), a utáhnu jej daným momentem - je štoub nedotažený, protože má vyšší tření v závitu
v obou případech je dotahovací moment stejný, ale výsledek dotažení šroubů rozdílný.
2 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia


PetrXX píše: Mě na tom zaujala jedna věc, a dotaz myslím zcela vážně.
Pokud je potřeba šroubový spoj dotáhnout na 130Nm a následně otočit o 90°, řekněme (střelba od pasu) že k dosažení té čtvrt otáčky je potřeba síla 135Nm. Proč se tedy nedotahuje rovnou na těch 135Nm, pokud víme, že 145Nm je mezních? Jde o tření při dotahování, nebo kde je zakopaný pes?
Čtvrt otáčky u šroubu dotaženýho na 130Nm bude asi o dost víc jak 5 Nm. Bych řekl.
e: Dočetl jsem do konce. A

Naposledy editováno 10.12.2024 20:19:20
dewwil píše: Si to mažte jak chcete, ale taky s tím pak nelezte do servisu, každej ten váš namazanej, vymazlenej šroubeček z kol mám v ruce, po přezutí vašeho všemi mastmi mazaného miláčka mám rukavice v piči (würth-pár 36,-Kč), musím otřít utahovák a následně momenťák a všeho čeho jsem se po vašem mazání šroubů co se mazat nemají dotknul a pak mi ještě nákej mazač řekne, že má opatlaný kola, ano v tu chvíli máznout, ale jednu po hubě...
Měďenka je na tohle nejlepší


dewwil píše: Si to mažte jak chcete, ale taky s tím pak nelezte do servisu, každej ten váš namazanej, vymazlenej šroubeček z kol mám v ruce, po přezutí vašeho všemi mastmi mazaného miláčka mám rukavice v piči (würth-pár 36,-Kč), musím otřít utahovák a následně momenťák a všeho čeho jsem se po vašem mazání šroubů co se mazat nemají dotknul a pak mi ještě nákej mazač řekne, že má opatlaný kola, ano v tu chvíli máznout, ale jednu po hubě...
až k tobě pojedu na servis, vezmu ti od pumpy igelitový rukavice,aby sis ty svoje nezamrdal.

Naposledy editováno 10.12.2024 21:33:18
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
startování BMW R 1200 GS | vrsoun | 28 | Dnes v 08:11 JMan |
Mazání servisního intervalu BMW R 1200 GS | Zdeněkhr | 3 | 16.4.2025 v 07:35 padr |
Při prudším přidání plynu moto začn... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 17 | 26.3.2025 v 16:58 Otmarlojzek |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 29 | 25.3.2025 v 09:18 Otmarlojzek |
Bliká ABS [1, 2] BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1200 CL | Otmarlojzek | 34 | 24.3.2025 v 19:56 Ivos |