Téma: Honda CRF 300l úpravy pro cestování
8.10.2024 v 13:44
Tak vrchní chytrolín a prudič zmizel a bude zmizelej. Můžeme tu opět řešit motorku a ne jeho všeznalost a píčoviny. Vlákno je promazaný.
Tak první úpravy ohledně odlehčení, montáže krytu motoru a nové nádrže vypadají dobře. Samozřejmě některé věci jsou zcela opačné, než mi bylo řečeno.
Po několikaměsíčním porovnávání jsem vybral tuhle malorážku. Na různých fórech se toho nakecá o úpravách hodně, uvidíme, co se nakonec objeví tady. Uvítal bych tip na zadní podpěry pro montážní systém ala Mosko a podkova. Dával někdo samotnou koncovku od Arrow, nebo je k tomu potřeba i ta předražená trubka? Jinej nechci, chci s homologací. Jde mi o to, jestli jdou ty koncovky dát na origo trubku bez nějakých zbytečných úprav. Jak jste řešili držák pro navigaci? zatím to vypadá na výměnu řídítek a dát to tam, případně jsem objevil takovou opičárnu s plexi a konstrukcí, kam by to šlo, ale jak půjde v offu člověk přes předek, vypochoduje i s tím. To samé nejspíš i ta navi na řídítkách, samozřejmě. Ale někam ji dát musím a je to krabice na medvědy 276cx. Jak jste vyřešili vyhrřejvaný hefty? Chci tam dát měkké progripy a pod ně to naadaptovat. Mám to takhle i na velký. Budu tam dávat samozřejmě dopředu jinou pružinu a na zadek tlumič. Zdražili, takže zadek na moji váhu (110-125kg) od K-Techu vychází na 15k. Jestli máte někdo tip na něco lepšího, budu rád. Bástry dám od Cycry, nemá smysl šetřit na levnejch, to už mám za sebou. Válí se mi doma troje. Zadní plotnu a plech pod motoru bude asi taky z Číny, jestli máte někdo něco vyzkoušenýho, budu rád za odkaz. Jde mi o montáž a materiál, aby to nebyl shit a nemuselo se nic extra upravovat. Čína není samozřejmě podmínkou. Jak jsou na tom ty přední padáky? Viděl jsem dva typy konstrukcí, ale např. na velkým Advíkovi jsou zbytečný, tak aby to tady nebylo nastejno. Neví někdo hodnotu přední origo.pružiny? Zřejmě pořídím tu nejtužší, ale přeci jen, rád bych znal její hodnotu. Hledal jsem chvíli, ale nenašel. Na světlo zatím seru, v noci v offu nejezdím a vidět budu. Nějaký malý štítek dopředu budu řešit případně až tehdy, bude-li potřeba. Častokrát je to akorát kontraproduktivní. Měnil někdo origo. nádrž za 14L Acerbis? Není tam nějaká záludnost? Díky.
Tak první úpravy ohledně odlehčení, montáže krytu motoru a nové nádrže vypadají dobře. Samozřejmě některé věci jsou zcela opačné, než mi bylo řečeno.

Po několikaměsíčním porovnávání jsem vybral tuhle malorážku. Na různých fórech se toho nakecá o úpravách hodně, uvidíme, co se nakonec objeví tady. Uvítal bych tip na zadní podpěry pro montážní systém ala Mosko a podkova. Dával někdo samotnou koncovku od Arrow, nebo je k tomu potřeba i ta předražená trubka? Jinej nechci, chci s homologací. Jde mi o to, jestli jdou ty koncovky dát na origo trubku bez nějakých zbytečných úprav. Jak jste řešili držák pro navigaci? zatím to vypadá na výměnu řídítek a dát to tam, případně jsem objevil takovou opičárnu s plexi a konstrukcí, kam by to šlo, ale jak půjde v offu člověk přes předek, vypochoduje i s tím. To samé nejspíš i ta navi na řídítkách, samozřejmě. Ale někam ji dát musím a je to krabice na medvědy 276cx. Jak jste vyřešili vyhrřejvaný hefty? Chci tam dát měkké progripy a pod ně to naadaptovat. Mám to takhle i na velký. Budu tam dávat samozřejmě dopředu jinou pružinu a na zadek tlumič. Zdražili, takže zadek na moji váhu (110-125kg) od K-Techu vychází na 15k. Jestli máte někdo tip na něco lepšího, budu rád. Bástry dám od Cycry, nemá smysl šetřit na levnejch, to už mám za sebou. Válí se mi doma troje. Zadní plotnu a plech pod motoru bude asi taky z Číny, jestli máte někdo něco vyzkoušenýho, budu rád za odkaz. Jde mi o montáž a materiál, aby to nebyl shit a nemuselo se nic extra upravovat. Čína není samozřejmě podmínkou. Jak jsou na tom ty přední padáky? Viděl jsem dva typy konstrukcí, ale např. na velkým Advíkovi jsou zbytečný, tak aby to tady nebylo nastejno. Neví někdo hodnotu přední origo.pružiny? Zřejmě pořídím tu nejtužší, ale přeci jen, rád bych znal její hodnotu. Hledal jsem chvíli, ale nenašel. Na světlo zatím seru, v noci v offu nejezdím a vidět budu. Nějaký malý štítek dopředu budu řešit případně až tehdy, bude-li potřeba. Častokrát je to akorát kontraproduktivní. Měnil někdo origo. nádrž za 14L Acerbis? Není tam nějaká záludnost? Díky.
Naposledy editováno 20.10.2024 18:40:48
Blokovaní uživatelé: ZdendaZB
3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Ahoj, jsem tu první den, tak se omlouvám, jestli je příspěvek umístěn špatně, ale vidím že to žije snad jen tady, co se týká CRF 300L.
Koupil jsem jetou ale krásnou Rally, a nikde nemohu zjistit, co mi chybí (nejspíš nějaká zacvakávací spojka, závlačka,...). Poradí někdo prosím, kdo se může mrknout na svou mašinu, co tam má? Viz foto a modře označené místo... Díky!!!
Koupil jsem jetou ale krásnou Rally, a nikde nemohu zjistit, co mi chybí (nejspíš nějaká zacvakávací spojka, závlačka,...). Poradí někdo prosím, kdo se může mrknout na svou mašinu, co tam má? Viz foto a modře označené místo... Díky!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Cubais> jak budu doma, tak kouknu. Ale to bude asi až zítra odpo, nebo v neděli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Jurok> ahoj muuzes poslat detailnejsi uchyceni toho valce? Ten origo kaslik je uplne na pi... dik
2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Este k vahe komponentov:
Origo veci:
toolbox 432g
zadna stupacka 112g / ks
drziak SPZ aj s ramikom na znacku 820g
spatne zrkadla 288g / ks
Doplnky:
Acerbiss kryt motora 870g - bude tazsi pridam plast na zakrytie spodnych dier lebo naberaju blato a konare
Zadny nosic Ali 1300g - bude lahsi
2x dusa pumpa binderky lekarnicka 1870g
Sklapatelny spatak + maly pravy spatak 245g
Moj home made toolbox 830g
Moj drziak home made drziak SPZ 600g - este odlahcim
Naradie 1450g (defekt, vymena sviecky, dotiahnutie zad stavby, nasponovanie retaze a pod) - budem redukovat
Camping:
Rhinowalk brasne 28l 2160g
Karimatka nafukovacia Zulu Moonlight 666g
Spacak comfort 5C 1158g
Stan Naturhike star river (pre dve osoby) 2131g, bez extra podlazky 1876g
Varic Jetboil Zip 380g, prislusenstvo pribor umyvanie zapalovac 100g
Kartusa 100g plyn, 205g
Cez zimu sa budem snazit znizit vahu/pocet veci co vozim so sebou, skusal som niekde napchat duse nech nemusim vozit toolbox ale pod sedadlom, nad ABS kockou ani pod bocne plasty sa duse nezmestia, tak rozmyslam ze toolbox nahradim nejakou malou nepremok cyklo brasnou. Zadny nosic budem vyrabat novy a mensi. Naradie budem redukovat.
Naposledy editováno 29.11.2024 07:47:18
Origo veci:
toolbox 432g
zadna stupacka 112g / ks
drziak SPZ aj s ramikom na znacku 820g
spatne zrkadla 288g / ks
Doplnky:
Acerbiss kryt motora 870g - bude tazsi pridam plast na zakrytie spodnych dier lebo naberaju blato a konare
Zadny nosic Ali 1300g - bude lahsi
2x dusa pumpa binderky lekarnicka 1870g
Sklapatelny spatak + maly pravy spatak 245g
Moj home made toolbox 830g
Moj drziak home made drziak SPZ 600g - este odlahcim
Naradie 1450g (defekt, vymena sviecky, dotiahnutie zad stavby, nasponovanie retaze a pod) - budem redukovat
Camping:
Rhinowalk brasne 28l 2160g
Karimatka nafukovacia Zulu Moonlight 666g
Spacak comfort 5C 1158g
Stan Naturhike star river (pre dve osoby) 2131g, bez extra podlazky 1876g
Varic Jetboil Zip 380g, prislusenstvo pribor umyvanie zapalovac 100g
Kartusa 100g plyn, 205g
Cez zimu sa budem snazit znizit vahu/pocet veci co vozim so sebou, skusal som niekde napchat duse nech nemusim vozit toolbox ale pod sedadlom, nad ABS kockou ani pod bocne plasty sa duse nezmestia, tak rozmyslam ze toolbox nahradim nejakou malou nepremok cyklo brasnou. Zadny nosic budem vyrabat novy a mensi. Naradie budem redukovat.
Naposledy editováno 29.11.2024 07:47:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Jurok> mne se osvedcilo vyhodit toolbox, je stejne na howno a zakladni naradi+duse a pumpicku hodit dozadu na nosic. par veci mam pod sedadlem (napr. montpaky). kam dat duse na motorce jsem jeste neobjevil
vse na opravu defektu - lepeni, pumpicka, vercajk atd. vazi 1433g, naradi s nahr.packama, nejake bindry a dve duse vazi 1268g, maly pouzdro, do ktereho se to da a mam vystarano na pojezdy po CR a pod. jestli te zajima, kde se inspirovat pro ubrani vahy ve vybave, muzes si pocist napr. tady mam to opet aktualizovane, takze jsem zase neco ubral, ale to uz neni podstatny. kazdy ma jiny priority a resi si to po svym.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Eso_Rimmer> dik za odkaz na temu zaujimave info, dobra inspiracia
,,,, CRF planujes ako nahradu za KTM alebo ako lahsi stroj na kratsie cesty ? Som zvedavy na konecnu vybavu a jej vahu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Jurok> naopak - primarne na delsi cesty. s lehci motorkou muzu v klidu tam, kam s mastodontem ani nahodou. chtel jsem spolehlivy, lehky (v ramci moznosti), nenarocny a "bezudrzbovy" stroj. zatim jsem sundal 9kg a pridal (vymena za kvalitnejsi veci, doplneni vybavy jako drzak navi, vyztuha chladice, USB dobijecka, bastry atd.) 6,6kg. v planu je sundat jeste cca 3kg. pak by mela mit motorka plne pripravena na trimesicni cestu mimo asfalt pohotovostni cca 144kg, natankovana v zakladu se 14l benzinu (s dojezdem necelych 500km, podle toho kde a jak se pojede).
Naposledy editováno 01.12.2024 17:12:11
Naposledy editováno 01.12.2024 17:12:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Eso_Rimmer> tak super potom sa podel aj so zaznamom z cesty ,, ja som stihol tento rok 8000km bez poruchy jedine co sa zacalo objavovat na konci sezony je par kvapiek oleja pod motorom co tam je akokeby nasada na hadicku ale nezhorsuje sa to vraj dost casty jav ked je to viac treba pretesnit vodnu pumpu ,,,, na kontrole po 10tis km to spomeniem servisakom ,,,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Jurok> Mě to po 13K nikde nekape, ani nevzlíná. Vše funguje bez jediného problému.
Deadman> vsimol som si to az ked som dal dole kryt motora ze na nom bol maly mastny flak na zemi nebolo nic vidiet. Je to znamy "problem" uz od 250L, tam bola povodne iba diera z dekla motora, potom v 2016 tam pridali ten nippel a posledne rocniky na niektorych trhoch tam maju aj hadicku ,,,,, moja motorka je 2024 a hadicku tam nemala. Budem to do prehliadky sledovat pravidelne ako sa to chova ale aj v manuale je poznamka ze male mnozstvo oleja/vody z toho nippla nevadi, na internete je o tom milion tem napr nizsie
https://www.thumpert...-weep-hole/#comments
Naposledy editováno 02.12.2024 13:06:49
https://www.thumpert...-weep-hole/#comments
Naposledy editováno 02.12.2024 13:06:49
nemáš nějakou fotku nebo podrobnější informace ohledně toho úniku oleje? V garáži se mi taky objevil nějakej mastnej flek, ale nějak jsem po tom moc nepátral, jestli je to třeba tohle. Ale je to jenom pár kapek, tahle motorka zatím žádnej olej nesežrala, po novým roce chci olej vyměnit, a jestli je potřeba něco přetěsnit, tak bych to zmákl při tom.
edit: něco jsem našel, ale takový brouzdaliště to jistě není jako na té fotce:
možná dvě tři kapky na zemi.
Prej to máš ochutnat a podle toho vyměnit těsnění na straně od vody nebo od oleje :) - vpodstatě to kvituju jako super řešení, že se za normálních okolností nedostane voda do oleje ani olej do vody, ale jenom vyteče ven, tj pokud je to někde v divočině, tak dolíváš, dokud to někde nevyměniš... Začnu tím, že to v té garáži utřu a dám pod motorku papír, abych to mohl sledovat. Jestli jsou to tři kapky za rok, tak to nehodlám v téhle chvíli řešit.
Naposledy editováno 03.12.2024 00:19:37
edit: něco jsem našel, ale takový brouzdaliště to jistě není jako na té fotce:

Prej to máš ochutnat a podle toho vyměnit těsnění na straně od vody nebo od oleje :) - vpodstatě to kvituju jako super řešení, že se za normálních okolností nedostane voda do oleje ani olej do vody, ale jenom vyteče ven, tj pokud je to někde v divočině, tak dolíváš, dokud to někde nevyměniš... Začnu tím, že to v té garáži utřu a dám pod motorku papír, abych to mohl sledovat. Jestli jsou to tři kapky za rok, tak to nehodlám v téhle chvíli řešit.
Naposledy editováno 03.12.2024 00:19:37
daj si do googla crf300l oil leak a takmer vsade mas obrazok toho nipplu tyka sa to aj nahaca CB300R a CBR300 s rovnakym motorom. Tie tesnenia si vraj musia sadnut niekomu to po case prestane niekto to menil aj viackrat, ludom sa to objavuje aj u uplne novych moto. Ale foto co si pridal je uz na vymenu to uz je dost. V 2022 mala Honda zvolavacku na unik oleja ale CRF300 tam neboli. Proste treba to sledovat ak sa to zhorsuje vymenit ak nie neriesit aj v manuale sa pise ze maly unik je ok tak o tom musi vediet aj vyrobca ked tam nakoniec pridali tu hadicku. Ja som si to vsimol prvyraz ked som dal dole kryt motora na TCT kvoli ohnutej brzde (cca 5tis km, druhy olej) utrel som to a potom najazdil 2-3000km a znovu podobny flak, hladina oleja sa nezmenila.
Jurok> urcite dam vedet. ale necekej nejaky hogofogo upravy :) resim tam ciste prakticke veci. jeste uvidim, jakou cestou ve finale pujdu ohledne toho tlumeni. cekam na nejake nabidky, tak se uvidi. kdyz si vezmu, ze 6k bych musel dat tak jako tak i do podvozku 701, 690, abych mohl pri sve vaze a vaze nakladu dobre fungovat, tak mi prijdou ty hejty na vydechly tlumeni krapet usmevny. clovek by nemel zapominat, kolik ta motorka stoji. to jen na okraj. zatim se mi hromadi kopa veci, ale nemam cas na to, abych se do toho pustil.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Ahoj, diky za super thread
.
Chtel jsem se zeptat, jak ste resili 12v zasuvku / USB? Koukal jsem ze za svetlem by mel bejt schovanej konektor ktery by se dal pouzit. Kupovali ste uz nejaky hotovy plug&play reseni, nebo ste si neco vyrobili sami?

Chtel jsem se zeptat, jak ste resili 12v zasuvku / USB? Koukal jsem ze za svetlem by mel bejt schovanej konektor ktery by se dal pouzit. Kupovali ste uz nejaky hotovy plug&play reseni, nebo ste si neco vyrobili sami?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
alobalista> nz
za svetlem je sice stekr, ale je tam malej proud. dobre to posal Deadman (myslim, ze v krapet jinem vlakne, kdyztak se ho zeptej kde). osobne to budu resit nejspise tak, ze ten stekr pouziju pouze jako ovladaci proud pro spinane rele, kam privedu pres pojistku silny drat nejspise od baterky. z toho pak napojim hefty, zasuvku a navi. konektor mam koupeny (Ali), ale jeste jsem se nedostal k tomu, jestli sedi.
Naposledy editováno 03.12.2024 11:15:17

Naposledy editováno 03.12.2024 11:15:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Eso_Rimmer> aha, dik za info, jeste pohledam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 300l úpravy pro cestování
alobalista> Zde a pod tím.
Nicméně 12V či USB zásuvka je praktičtější nespínaná, abys mohl nabíjet i na zaparkované motorce. Např u stanu. Spínané napájení naopak vhodné pro vyhřívané hefty.
Nicméně 12V či USB zásuvka je praktičtější nespínaná, abys mohl nabíjet i na zaparkované motorce. Např u stanu. Spínané napájení naopak vhodné pro vyhřívané hefty.
Deadman> ja radeji sazim na 100% jistotu toho, ze me nekde nezradi vybita baterie, coz se v takovem pripade lidem uz stalo. a to si casto nemuzu dovolit. na velke mam dve zasuvky, jak spinanou, tak stalou. tady bude uz jen jedna. ale to je samozrejme kazdeho vec, jak si to poresi.
Naposledy editováno 03.12.2024 14:33:30
Naposledy editováno 03.12.2024 14:33:30
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 300l úpravy pro cestování
nenarazil jste nekdo na nejakou montaz pro tlumic rizeni od Scotta? z vyroby (Scott) mi psali, ze to nedelaji, ne netu uz neco je, ale tam mi taky neodepsali. zvazuju, jestli si ho tam sem tam neprendam z velky. neresme, jestli je, nebo neni potreba.
Naposledy editováno 27.12.2024 13:51:00
Naposledy editováno 27.12.2024 13:51:00
1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 300l úpravy pro cestování
Asi bysme mohli tu montazku navrhnout a vyrobit… kouknu, jestli je u motomechanika v dilne nejaka na servis…
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka na polňačky a lehký terén [1 ... 5, 6] Suzuki DR 650, Honda NX 650 Dominator, Yamaha XT 600... | Kavak95 | 172 | 19.4.2025 v 12:14 Che |
Voge 300 Rally vs CRF 300 Rally Honda CRF300 Rally, Voge 300 Rally GY | KubAiS | 23 | 3.4.2025 v 08:57 ZdendaZB |
Honda CRF 300 vs 250 Rally Honda CRF 250L, Honda CRF300L, Honda CRF300 Rally | KubAiS | 5 | 23.3.2025 v 18:59 KubAiS |
Výměna a zvýšení řídítek Honda CRF300L, Honda CRF300 Rally | PetNed | 4 | 24.2.2025 v 15:10 PetoF |
CRF300L střílí a chcípne Honda CRF 300L | Mbeki | 25 | 21.2.2025 v 10:08 PetoF |