Předem děkuji za rady
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Ma to urcitou logiku, kdyz je mechanicka klapka tak slapnes na plyn a mapa v jednotce musi dat palivo - nouzak by mel bejt postavenej tak aby motor neznicil, tzn nakeje tam palivo - v nekterejch rezimech muze byt tohle znat jako ze to jede lip...
Podminkou je ze to v nouzaku nezkousej trochu zadusit tim ze by retardovali predstih.
Nikdy jsem takhle dopodrobna software jednotek u aut nezkoumal, chystam se na to u bawa - u motorek znam podrobneji taky jen soft u denso co ma suzuki...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
assassin píše: Creck: hele a kdyz teda reknu ze treba vaha vzduchu je jen kvuli spotrebe, na zaklade ceho teda jednotka pozna kolik ma dat paliva ?
To ze jednotka umi doupravit smes sme se neshodli - rec je o tom ze jednotka umi doupravit smes podle toho jako namontujes vyfuk - coz podle me neumi.
Ad 1. Nechapu na co se vubec ptas - prosim vysvetli svou otazku lip. Vaha neni v aute kvuli spotrebe, ale kvuli plneni limitu Euro ...... tak jako spousty dalsich zbytecnych kravin, bez kterych by se auto v pohode obeslo, ale mel bys vyssi spotrebu a tim i emise. Osobne bych se bez tehle drahych casto se kurvicich kokotin obesel a radsi platil dvacku na 100km vic
Ad 2. Tak jednotka doupravit smes umi, jinak by tam ficury na mereni tlaku, teploty apd.. byly uplne na houby.
To ze neumi doupravit smes pri vymene vyfuku - samozrejme. Taky jsem o tom nic nepsal, psal jsem ze ladak muze dojebat smes vinou mensiho protitlaku a tim se dostava vice paliva do vyfuku kde vybuchuje.
Ted muzem probrat motorky s lambdou a to bude teprv zajimave Tam bych rekl ze by jednotka lehce pridat paliva umet mela.
Naposledy editováno 17.04.2014 23:02:34
Mimochodem, když se tady někdo naváží do člověka, který si (třeba) stáhl moudra někde z netu, pak tenhle člověk si alespoň dal tu práci místo jiných, kteří slepě papouškují blábol prezentovaný v pofidérním motocyklovém občasníku.
Dnešní sériové výfuky už jsou od výrobce vyladěné tak, že zde (kromě úspory hmotnosti) moc velký prostor pro zlepšení není. Snadno se tak stane, že tzv. laďák pak jede hůř než série a s power commanderem se to horko těžko doladí zpět na úroveň série (příklad krátký Ixil na Crossrunneru).
Pokud je některý laďák prezentován od výrobce jako odladěný pro konkrétní model motorky, pak je to s homologačníma vložkama. Což je většinou první věc, kterou lidi vymontují. Co se stane následně závisí od konkrétní motorky. Každá zareaguje trochu jinak, ale na toto téma již bylo napsáno dost v diskusi výše.
Bohužel, lidská blbost je věčná.
U starýho Mondea MKII. 1,8i Zetec to v nouzáku výrazně umřelo. Nevím.
Já bych tedy zase v tom odsuzování elektroniky nebyl tak jednostrannej. Výkony a spotřeby, který měly 2,5l motory v 70tejch maj dneska běžně 1,6ky i dost menší spotřebou.
To co se ovšem dnes děje ohledně norem CO2 a testů který, který se "obcházej" jednoduše díky malýmu objemu, kterej sice v testu vyjde fajn, ale v reálu z něj od 80% odebírání výkonu lítá víc CO2 než z mýho 2,4l fouklýho diessela - to je zvěrstvo.
Tohle nás jednou zahubí odpadem z vraků vylítaných malejch motorů, plnejch jednoúčlovejch plastů na 150.000km.
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Motorky s lambdou probrat muzem, ale vzhledem k tomu ze mas jakesi tuseni jak funguji auta a snazis se to tuseni aplikovat na motorku a tvorit z toho absolutni pravdy nebo polemizovat s tim cim sem si jist - tak nevim kam bysme se dostali. Ja bych tohle tema smaznul jednoduse - motorky maji skokove lambdy ktere uz z principu funkce neumi poznat nic jineho nez stechiometrickou smes, ta je na motorce dobra ale tak na volnobeh - a to je este dobra jen z hlediska emisi, z hlediska dobre naladene moto neni ani volnobeh na stechiometricke smesi ok... Takze ta lambda je tam jen jao ekokurvitko a urcite si podle ni motorka neumi naladit smes tak aby dobre jela...
Ja nezpochybnoval existenci map, rikal jsem ze je tam mapa jedna ty ze jich tam je vic.
Coz jsem tou bakalarskou praci ti dal za pravdu.
Hele o vstrikovani asi dneska nemuze vedet vsechno nikdo, tech systemu a ruznych elektronickych kurvitek je tolik ........
Vlakno kde se dozvim novinky na poli elektronickych systemu je pro me prinosne a vim ze ty tyhle systemy mas jako konicek
e : tedy obecne jako motory
Naposledy editováno 18.04.2014 11:23:15
Creck píše: Ad 1. Nechapu na co se vubec ptas - prosim vysvetli svou otazku lip. Vaha neni v aute kvuli spotrebe, ale kvuli plneni limitu Euro ...... tak jako spousty dalsich zbytecnych kravin, bez kterych by se auto v pohode obeslo, ale mel bys vyssi spotrebu a tim i emise. Osobne bych se bez tehle drahych casto se kurvicich kokotin obesel a radsi platil dvacku na 100km vic
Ad 2. Tak jednotka doupravit smes umi, jinak by tam ficury na mereni tlaku, teploty apd.. byly uplne na houby.
To ze neumi doupravit smes pri vymene vyfuku - samozrejme. Taky jsem o tom nic nepsal, psal jsem ze ladak muze dojebat smes vinou mensiho protitlaku a tim se dostava vice paliva do vyfuku kde vybuchuje.
Ted muzem probrat motorky s lambdou a to bude teprv zajimave Tam bych rekl ze by jednotka lehce pridat paliva umet mela.
To je mrda ty vole!!!
To co pisu zatím stojim a pokud hledaci v google neumi poradne ani cist tak at neradi blaboly....jen par spravnych nazoru je zde a to porovnanim mého prispevku snadno poznáš.Prikladam compare foto z mého tuneru rozdil mezi před a po u zadniho valce po montazi vyfuku hodnoty se vztahuji k valci po me uprave tzn plusove cisla bohata minusove ochuzena a jem to v procentech kalibrovano na afr 13 (lambda .890) znalec to snadno dopocita
1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
A motorky si neporadej. Otevřeným vyfukem není něco špatně?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
A jestli prodáváte powercomadery tak to chápu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
SS124 píše: pycha> powercommander je pigy back, ja jedu jinou ligu prepisuju puvodni soft tak o tom vim dost a studoval jsem asi lepe nez ty a co se hd tyce tak delphi je liga ...... dame ten hovor klidne nazivo s divakama, aby byla trochu prdel
Jestli probehne dej sem cas a misto. Miluji wrestling
2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Spousta názorů, od nepravd přes polopravdy až skoro k pravdě.
A nakonec nesmrtelný Assassin, který už léta bojuje za pravdu
Nebudu to rozebírat moc detailně, stejně se na to bude za měsíc zase někdo ptát a odpovědí bude zase fůra.
Nicméně těch různých názorů je tolik, protože se každá kombinace motorky a výfuku chová jinak. Stejně jako někde výfuk 5 koní přidá a někde jen 2 a k tomu sníží krouťák o 3Nm.
Záleží o jaký přesně motor se jedná, jak je naladěn od výrobce, jaký je vzduchový filtr atd. Nemluvím jen o otevřeném filtru, ale klidně třeba jen o špinavém.
Z čeho ale můžete vycházet, že když vyměníte výfuk, tak se směs sama na ideální hodnoty neupraví a ani lambda v tom nic nezmění. Pouze je otázka, jak moc velký průšvih to je a to záleží opět na konkrétní kombinaci a zda měníte jen koncovku nebo full system. Jen koncovka od rozumného výrobce většinou směs nezničí moc. Pokud se tedy nejedná o nějakého třeba českého výrobce (obecně mám české výrobky rád), který se vás zeptá, jak velký výfuk si představujete a podle toho jej vyrobí. To už se potom nejedná o laděnou koncovku, ale o hazard Obecně se dá říct, že bez úpravy směsi bude největší průšvih v první třetině výkonového spektra. Zde můžete proti sérii očekávat "díru", zejména v kroutícím momentu. Po doladění směsi toto může zpravidla částečně srovnat a celkový efekt vč. horního spektra vylepšit. Jak z pohledu výkonu, tak případně životnosti motoru. Problém u karburátoru je, že pokud vyměníte trysku, tak změníte poměr směsi procentuelně stejně v celém spektru, což ale nepotřebujete. U vstřiku to ladíte přesně tam kde potřebujete.
Abych to uzavřel, pokud chcete mít jistotu (resp. jistotu, že to nebude perfektní máte vždy, ale jistotu že to není kriticky potřeba), dejte pár stovek za to, že na kvalitní brzdě (nikoliv na nějakém vozíku na srazu) necháte změřit výkon a směs. Teprve potom se rozhodnete, zda má smysl upravovat směs, či nikoliv. Ono to má smysl téměř vždy, ale jedná se o poměr cena/výkon.
Uff a teď zase pár let nic nenapíšu Tak se tu mějte výfukáři.
Blackbirdos píše: Problém u karburátoru je, že pokud vyměníte trysku, tak změníte poměr směsi procentuelně stejně v celém spektru, což ale nepotřebujete.
karburátor se mění změnou velikosti hlavní trysky, nastavením volnoběžný trysky (šroubek) a případně taky změnou velikosti trysky, a polohou jehly. Dá se zhruba říct že velikost hlavní trysky je pro nejvyšší otáčky, jehla pro střed, volnoběžná tryska pro nízký otáčky. Ale samozřejmě každá změna se projeví všude, jen někde víc a někde míň.
Po montáži laďáku bych nechal velikost hlavní trysky až jako poslední možnost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Otázka je kolik stovek pak dělá to poladit ?
A jak často to ladit? Vždyť vyfuk se vypaluje filtr zanasi apod.
A ladění něco stojí, to je pravda, ale když chceš ušetřit, tak do toho nesahej vůbec a nech to v sérii. Kolikrát je to o mnoho lepší řešení než udělat jen půlku.
Vypalování výfuku nemá tak zásadní vliv na směs a filtr když se zanese, tak je určitě lepší ho vyčistit nebo vyměnit. Ale speciálně TY si klidně můžeš udělat extra mapu na nový filtr a na zanesenej filtr
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 27 | Dnes v 09:33 lan |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 | simon123 | 45 | 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí |