globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je nutné upravit jednotku když dám laďák?
Dostal jsem celkem dobrou nabídku na laďák Scorpion na SV 650 r.v. 2006 (stříkačka), ale nevím, jestli stačí jen vyměnit lauf (jedná se jen o koncovku), nebo je nutné potom nějak upravovat palivovou mapu nebo dělat jiné zásahy? Četl jsem totiž spousty názorů a někdo píše, že stačí jen vyměnit koncovku a někdo, že je potřeba naladit směs atd. Jde mi o to aby se tím nezmršil průběh výkonu nebo aby to třeba nezačalo víc žrát najednou.

Předem děkuji za rady

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

17.4.2014 v 20:36 | Nahoru | #151
Freedom: no trosku mozny to je ... Turbo motor ne, ale NA ciste teoreticky muze - kdyz odejde lambda/vaha atd tak to jede podle map - tzn stejne jako motorka, kdyz je v motoru dobre postavena tahle zakladni mapa tak je mozny ze to na ni jede v nekterejch rezimech lip - osobne sem tohle nikdy nezaznamenal u nouzaku, spis se traduje ze je to znat po odpojeni baterky - tam u nekterejch chytrejsich jednotek dochazi k tomu ze jednotka jede podle mapy a postupne se doladuje podle lambdy,vahy atd...

Ma to urcitou logiku, kdyz je mechanicka klapka tak slapnes na plyn a mapa v jednotce musi dat palivo - nouzak by mel bejt postavenej tak aby motor neznicil, tzn nakeje tam palivo - v nekterejch rezimech muze byt tohle znat jako ze to jede lip...
Podminkou je ze to v nouzaku nezkousej trochu zadusit tim ze by retardovali predstih.

Nikdy jsem takhle dopodrobna software jednotek u aut nezkoumal, chystam se na to u bawa - u motorek znam podrobneji taky jen soft u denso co ma suzuki...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

17.4.2014 v 22:57 | Nahoru | #152

assassin píše: Creck: hele a kdyz teda reknu ze treba vaha vzduchu je jen kvuli spotrebe, na zaklade ceho teda jednotka pozna kolik ma dat paliva ?

To ze jednotka umi doupravit smes sme se neshodli - rec je o tom ze jednotka umi doupravit smes podle toho jako namontujes vyfuk - coz podle me neumi.



Ad 1. Nechapu na co se vubec ptas - prosim vysvetli svou otazku lip. Vaha neni v aute kvuli spotrebe, ale kvuli plneni limitu Euro ...... tak jako spousty dalsich zbytecnych kravin, bez kterych by se auto v pohode obeslo, ale mel bys vyssi spotrebu a tim i emise. Osobne bych se bez tehle drahych casto se kurvicich kokotin obesel a radsi platil dvacku na 100km vic

Ad 2. Tak jednotka doupravit smes umi, jinak by tam ficury na mereni tlaku, teploty apd.. byly uplne na houby.

To ze neumi doupravit smes pri vymene vyfuku - samozrejme. Taky jsem o tom nic nepsal, psal jsem ze ladak muze dojebat smes vinou mensiho protitlaku a tim se dostava vice paliva do vyfuku kde vybuchuje.

Ted muzem probrat motorky s lambdou a to bude teprv zajimave Tam bych rekl ze by jednotka lehce pridat paliva umet mela.

Naposledy editováno 17.04.2014 23:02:34

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

18.4.2014 v 09:09 | Nahoru | #153
Pánové, vy kteří víte, o čem píšete, obdivuji vaši trpělivost. Tohle téma je zde jen o něco málo četnější než kůže x textil a smyslem je jediné. Chci si koupit laďák a nechci dát šest stovek za brzdu, abych získal jistotu, jak se mi změní bohatost směsi, průběh výkonu a krouťáku ve srovnání v sérii. Všichni kokoti v mém okolí si to tam jen tak namontovali se slepou vírou v reklamní grafy plácnuté na web výrobcem, kombinované s řídící jednotkou s umělou inteligencí. Takže píšu, jen abych se ujistil, že se mi s motorkou opravdu nic nestane, lépe to pojede a navíc budu mít lepší zvuk. Už jsem do pár podobných diskusí přispíval a na rozdíl od blábolů některých všeználků dal odkaz i na výsledky z brzdy se sériovým výfukem, s laďákek a s PCIII.
Mimochodem, když se tady někdo naváží do člověka, který si (třeba) stáhl moudra někde z netu, pak tenhle člověk si alespoň dal tu práci místo jiných, kteří slepě papouškují blábol prezentovaný v pofidérním motocyklovém občasníku.
Dnešní sériové výfuky už jsou od výrobce vyladěné tak, že zde (kromě úspory hmotnosti) moc velký prostor pro zlepšení není. Snadno se tak stane, že tzv. laďák pak jede hůř než série a s power commanderem se to horko těžko doladí zpět na úroveň série (příklad krátký Ixil na Crossrunneru).
Pokud je některý laďák prezentován od výrobce jako odladěný pro konkrétní model motorky, pak je to s homologačníma vložkama. Což je většinou první věc, kterou lidi vymontují. Co se stane následně závisí od konkrétní motorky. Každá zareaguje trochu jinak, ale na toto téma již bylo napsáno dost v diskusi výše.
Bohužel, lidská blbost je věčná.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

18.4.2014 v 09:40 | Nahoru | #154
assassin> mě tedy padlo do nouzáku asi cca. 5 aut(ale pouze jedno bez turba) a mám pár známých v "AZNP" a všechny substituční mapy jsou dělaný s tím, že se min. snižuje omezení otáček.
U starýho Mondea MKII. 1,8i Zetec to v nouzáku výrazně umřelo. Nevím.
Já bych tedy zase v tom odsuzování elektroniky nebyl tak jednostrannej. Výkony a spotřeby, který měly 2,5l motory v 70tejch maj dneska běžně 1,6ky i dost menší spotřebou.

To co se ovšem dnes děje ohledně norem CO2 a testů který, který se "obcházej" jednoduše díky malýmu objemu, kterej sice v testu vyjde fajn, ale v reálu z něj od 80% odebírání výkonu lítá víc CO2 než z mýho 2,4l fouklýho diessela - to je zvěrstvo.
Tohle nás jednou zahubí odpadem z vraků vylítaných malejch motorů, plnejch jednoúčlovejch plastů na 150.000km.

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

18.4.2014 v 11:09 | Nahoru | #155
Creck: ad jedna , zpochybnoval si existenci pevnych map v jednotce - proto pisu ze si vlastne sam vydedukoval ze tam byt musi a ze mas v tom co pises hokej. To ze jednotka umi upravovat smes - to je jasny, ze nedava porad jednu stejnou davku, ze ta vypoctena smes zalezi na signalech z cidel - to ale nikdo nikdy nerozporoval, rec je o tom jestli se jednotka dokaze prizpusobit upravam na motorce jako je vymena vyfuku, to je to co rikam ze ne a naopak se stale objevuji lide co tvrdi ze se "strikacka sama doladi"

Motorky s lambdou probrat muzem, ale vzhledem k tomu ze mas jakesi tuseni jak funguji auta a snazis se to tuseni aplikovat na motorku a tvorit z toho absolutni pravdy nebo polemizovat s tim cim sem si jist - tak nevim kam bysme se dostali. Ja bych tohle tema smaznul jednoduse - motorky maji skokove lambdy ktere uz z principu funkce neumi poznat nic jineho nez stechiometrickou smes, ta je na motorce dobra ale tak na volnobeh - a to je este dobra jen z hlediska emisi, z hlediska dobre naladene moto neni ani volnobeh na stechiometricke smesi ok... Takze ta lambda je tam jen jao ekokurvitko a urcite si podle ni motorka neumi naladit smes tak aby dobre jela...

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

18.4.2014 v 11:19 | Nahoru | #156
assassin> dobre jsi to shrnul

Ja nezpochybnoval existenci map, rikal jsem ze je tam mapa jedna ty ze jich tam je vic.

Coz jsem tou bakalarskou praci ti dal za pravdu.

Hele o vstrikovani asi dneska nemuze vedet vsechno nikdo, tech systemu a ruznych elektronickych kurvitek je tolik ........

Vlakno kde se dozvim novinky na poli elektronickych systemu je pro me prinosne a vim ze ty tyhle systemy mas jako konicek

e : tedy obecne jako motory

Naposledy editováno 18.04.2014 11:23:15

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

18.4.2014 v 14:58 | Nahoru | #157
Ahoj lidi. Byla tu napsána spousta věcí a spousta teorií. Mě by zajímala jedna jediná věc a to jestli někdo z vás viděl někdy "motor zničený laděným výfukem". Mám tím namysli ty pověstné podpálené ventily.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

18.4.2014 v 21:49 | Nahoru | #158

Creck píše: Ad 1. Nechapu na co se vubec ptas - prosim vysvetli svou otazku lip. Vaha neni v aute kvuli spotrebe, ale kvuli plneni limitu Euro ...... tak jako spousty dalsich zbytecnych kravin, bez kterych by se auto v pohode obeslo, ale mel bys vyssi spotrebu a tim i emise. Osobne bych se bez tehle drahych casto se kurvicich kokotin obesel a radsi platil dvacku na 100km vic

Ad 2. Tak jednotka doupravit smes umi, jinak by tam ficury na mereni tlaku, teploty apd.. byly uplne na houby.

To ze neumi doupravit smes pri vymene vyfuku - samozrejme. Taky jsem o tom nic nepsal, psal jsem ze ladak muze dojebat smes vinou mensiho protitlaku a tim se dostava vice paliva do vyfuku kde vybuchuje.

Ted muzem probrat motorky s lambdou a to bude teprv zajimave Tam bych rekl ze by jednotka lehce pridat paliva umet mela.



To je mrda ty vole!!!

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

18.4.2014 v 21:59 | Nahoru | #159
Čistě teoreticky predtavte si křivku základní mapy ta se při volnobehu posune (doladi) a pak to podle ní běží i v zaprahu takhle by té mělo podle mě chodit a jestli to tak nechodí tak je to na hovno vymyšlený a čeká to na mě až na tom zbohatnu

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

18.4.2014 v 22:03 | Nahoru | #160

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

19.4.2014 v 14:13 | Nahoru | #161
Pycha: podle me nefunguje a fungovat nemůže. Požadavky na směs kolem volnobehu a v zátěži jsou jiné, motor obvykle jede nejlip kdyz je tam zhruba 13dilu vzduchu na 1dil paliva(hmotnostne) a lambda (ta ktera se u moto používá) umi naladit jen směs 14,7dilu vzduchu na 1dil paliva... Závěr nechám na každém...

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 00:57 | Nahoru | #162
Ideální. Poměr je 14,7 vzduchu na jeden kyslík
ně že jen ten lamba umí naladit
ta neladi vůbec nic je posílá data z výfukových splodim o nespalenem kyslíku vyhodnocuje to jednotka čidlo je jen čidlo a nic neřídí

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 01:00 | Nahoru | #163
Proto si myslím že je tam ta mapa aby určila jak to bude i vě vyšších otáčkách důležitý je najít start

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 08:22 | Nahoru | #164
pokud budes jezdit pod tlakem AFR 14.7 tzn nad tretinu plynu a nad 80kpa na map senzoru tak ty masine dam na dalnici deset min, ladim pouze HD a zde ma jednotka cca třicet ruznych tabulek pro každý valec(abys je videl a mohl ladit musíš koupit licencni klic) ..... zaklad je spravne dopočítat VE tabulku pro každý valec...pruchod vzduchu motorem v danym okamziku(a zde je jiz videt ze pokud zmenis něco co ma na to vliv tak je to spatne) v zavislosti na TP,MAP,otackach,teplote hlavy a nasavaneho vzduchu predstihu,accel pumpe,deceleraci,afr desire atd je to celkem 14 hodnot vcetne mereni lambda 1 a 2 popřípadě AFR(Lambda 1 rovna se 14.64 AFR pro benzin),toto delam s prenosti 0.1 procenta a pote nastupuje tabulka desire AFR ktera masine rika co ma delat a ona to dela pokud mas ty VE tabulky rozjebany tak muzes vymejslet co chces a je to spis nahoda,ze se to neposere.sondy u HD meri pouze 14.3- 15.1 a hlidaj pouze stochiometrickou smes - 14.64 pouziva se to pouze v lechkym loadu aby to malo zralo a u zavrenych vyfuku a origo sani pokud mam " roury" ladim lehkej load 14 a krmelec az 11.6, mam zarizeni, kterym to merim za jizdy s presnosti na 0.1 procenta tzn, ze v kazdym okamziku vidim co masina dela a podle toho jedu dal, mam fotky namerenych tabulek kde to i laik pozna a vic jak 200 masin udelanych timto zpusobem. U zastoupeni HD dodnes tvrdi,ze při vyfuku nemusíš menit mapu(ze prej to ma sondy ) ..... ke me se dostaly masiny co mely pod tlakem 15.7-18 vlivem vyfuku a sani popřípadě vacek a navic jednotlivý valce rozjebany od sebe i o 30 proc, nasledne posunuty voditko,vypadle sedlo,vytukany ventily poripade mazlej pist mam z toho fotky a mam "pravy" lidi,kterejm tu masinu takhle dojebali u ofiko zastoupeni.
To co pisu zatím stojim a pokud hledaci v google neumi poradne ani cist tak at neradi blaboly....jen par spravnych nazoru je zde a to porovnanim mého prispevku snadno poznáš.Prikladam compare foto z mého tuneru rozdil mezi před a po u zadniho valce po montazi vyfuku hodnoty se vztahuji k valci po me uprave tzn plusove cisla bohata minusove ochuzena a jem to v procentech kalibrovano na afr 13 (lambda .890) znalec to snadno dopocita



Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 10:20 | Nahoru | #165
Pycha: ok, vis o tom evidentne mnohem vic nez ja, nema smysl se hadat.

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 15:34 | Nahoru | #166
Tak je to nahovno
Je to plný elektroniky a nic to neumí
Ja dělal elektrotechniku a vymyslel bych to jinak

1 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 15:36 | Nahoru | #167
Řídící jednotky umej vypočítat x 1000krát zá sekundu polohu kol natočení záběr podobně ( u aut)
A motorky si neporadej. Otevřeným vyfukem není něco špatně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 15:46 | Nahoru | #168
pycha> nevis o tom nic ty studovanej a ještě se s tim chlubis

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 16:21 | Nahoru | #169
SS124>
Ja vím že to je špatně vymyšlený

2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 16:22 | Nahoru | #170
Taky vím že ladak jsem dával vždy a vždy ok

A jestli prodáváte powercomadery tak to chápu

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 16:28 | Nahoru | #171

pycha píše: Taky vím že ladak jsem dával vždy a vždy ok

A jestli prodáváte powercomadery tak to chápu



když jednou za čas neseřídíš ventily tak to taky jezdí ok.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 16:51 | Nahoru | #172
pycha> powercommander je pigy back, ja jedu jinou ligu prepisuju puvodni soft tak o tom vim dost a studoval jsem asi lepe nez ty a co se hd tyce tak delphi je liga ...... dame ten hovor klidne nazivo s divakama, aby byla trochu prdel

Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 17:20 | Nahoru | #173
Tak kdo z vás je z prahy a doladi by originál k1200r ?

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

20.4.2014 v 17:22 | Nahoru | #174
SS124> ja jsem nestudoval nic o motorech ale elektotechniku takže vím že to čo chci by dnešní pc doladi zvadli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

21.4.2014 v 09:27 | Nahoru | #175

SS124 píše: pycha> powercommander je pigy back, ja jedu jinou ligu prepisuju puvodni soft tak o tom vim dost a studoval jsem asi lepe nez ty a co se hd tyce tak delphi je liga ...... dame ten hovor klidne nazivo s divakama, aby byla trochu prdel


Jestli probehne dej sem cas a misto. Miluji wrestling

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

21.4.2014 v 10:03 | Nahoru | #176
EdilgE> jestli ukáže kozy tak do toho jdu

2 reakcí na tento příspěvek Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

25.4.2014 v 07:54 | Nahoru | #177
Tak jsem zase po letech zabrousil do diskuze a koukám, že se nic moc nezměnilo
Spousta názorů, od nepravd přes polopravdy až skoro k pravdě.
A nakonec nesmrtelný Assassin, který už léta bojuje za pravdu

Nebudu to rozebírat moc detailně, stejně se na to bude za měsíc zase někdo ptát a odpovědí bude zase fůra.
Nicméně těch různých názorů je tolik, protože se každá kombinace motorky a výfuku chová jinak. Stejně jako někde výfuk 5 koní přidá a někde jen 2 a k tomu sníží krouťák o 3Nm.
Záleží o jaký přesně motor se jedná, jak je naladěn od výrobce, jaký je vzduchový filtr atd. Nemluvím jen o otevřeném filtru, ale klidně třeba jen o špinavém.
Z čeho ale můžete vycházet, že když vyměníte výfuk, tak se směs sama na ideální hodnoty neupraví a ani lambda v tom nic nezmění. Pouze je otázka, jak moc velký průšvih to je a to záleží opět na konkrétní kombinaci a zda měníte jen koncovku nebo full system. Jen koncovka od rozumného výrobce většinou směs nezničí moc. Pokud se tedy nejedná o nějakého třeba českého výrobce (obecně mám české výrobky rád), který se vás zeptá, jak velký výfuk si představujete a podle toho jej vyrobí. To už se potom nejedná o laděnou koncovku, ale o hazard Obecně se dá říct, že bez úpravy směsi bude největší průšvih v první třetině výkonového spektra. Zde můžete proti sérii očekávat "díru", zejména v kroutícím momentu. Po doladění směsi toto může zpravidla částečně srovnat a celkový efekt vč. horního spektra vylepšit. Jak z pohledu výkonu, tak případně životnosti motoru. Problém u karburátoru je, že pokud vyměníte trysku, tak změníte poměr směsi procentuelně stejně v celém spektru, což ale nepotřebujete. U vstřiku to ladíte přesně tam kde potřebujete.
Abych to uzavřel, pokud chcete mít jistotu (resp. jistotu, že to nebude perfektní máte vždy, ale jistotu že to není kriticky potřeba), dejte pár stovek za to, že na kvalitní brzdě (nikoliv na nějakém vozíku na srazu) necháte změřit výkon a směs. Teprve potom se rozhodnete, zda má smysl upravovat směs, či nikoliv. Ono to má smysl téměř vždy, ale jedná se o poměr cena/výkon.
Uff a teď zase pár let nic nenapíšu Tak se tu mějte výfukáři.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

25.4.2014 v 09:31 | Nahoru | #178

Blackbirdos píše: Problém u karburátoru je, že pokud vyměníte trysku, tak změníte poměr směsi procentuelně stejně v celém spektru, což ale nepotřebujete.



karburátor se mění změnou velikosti hlavní trysky, nastavením volnoběžný trysky (šroubek) a případně taky změnou velikosti trysky, a polohou jehly. Dá se zhruba říct že velikost hlavní trysky je pro nejvyšší otáčky, jehla pro střed, volnoběžná tryska pro nízký otáčky. Ale samozřejmě každá změna se projeví všude, jen někde víc a někde míň.

Po montáži laďáku bych nechal velikost hlavní trysky až jako poslední možnost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

25.4.2014 v 22:23 | Nahoru | #179
Blackbirdos> zá pár stovek to klidně změří každej.
Otázka je kolik stovek pak dělá to poladit ?

A jak často to ladit? Vždyť vyfuk se vypaluje filtr zanasi apod.

(reakce na) Je nutné upravit jednotku když dám laďák?

27.4.2014 v 11:02 | Nahoru | #180
pycha> Tak "každej to klidně změří", to je pravda, ale už ne každému měření se dá i věřit
A ladění něco stojí, to je pravda, ale když chceš ušetřit, tak do toho nesahej vůbec a nech to v sérii. Kolikrát je to o mnoho lepší řešení než udělat jen půlku.

Vypalování výfuku nemá tak zásadní vliv na směs a filtr když se zanese, tak je určitě lepší ho vyčistit nebo vyměnit. Ale speciálně TY si klidně můžeš udělat extra mapu na nový filtr a na zanesenej filtr
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 macumba 27 Dnes v 09:33 lan
Budiky Suzuki SV 650 Treable 6 4.5.2024 v 14:43 Mňojo
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí


TOPlist