globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tiger XC800 zkušenosti
Moje mini-recenze

Po velmi nevydarene komunikaci ze strany DK Racingu, jsem nastesti natrefil na fajn motorkare, ktery mi Trimph XC800 pujcil na skoro cele dopoledne. Takze diky jemu, jsem mohl motorku trochu projet. Jelikoz nejsem spisovatel a soustredim se na body, ktere me zaujali, berte to prosim tak, ze muj dojem muze byt ciste subjektivni. Bohuzel zadny teren jsem s nim nejel, protoze bych se stejne bal, ze s vypujcenou motorkou neco udelam a vlastnik pak bude litovat jake trubce to motorku pujcil. Pneu na nove motorce jsou ciste silnicni a zadni ma 150ku, coz muze trochu limitovat vyber pneu. Po otoceni klicku se standardne rozblikaji kontrolky s tim, ze dokud nevyjedete, tak blika ABS. Nejak jsem nechapal kontrolku vypadajici jako na kontrolu tlaku v pneu, ale nemusim vedet preci vse. Motorka ma klasicke duse a vzhledne rafky v cerne barve. Uz jsem se vycerpal psanim, takze dal jen v bodech

Neutralni:
* bila barva je asi nejhezci
* je potreba si zvyknout na najeti neutralu, ale jinak chod prevodovky v pohode
* mechanicky plyn
* nema prepinani palivovych map, ale v tehle cenove kategorii je to normalni
* ve srovnani s podvozkem co mam ja (WP+zadni original Supertenere) je o neco tvrdsi
* nutno dat poradne chranice pacek, jelikoz ty original nevydrzi polozeni motorky, ale za tu cenu zeee...
* pro me nutno dokoupit nastavce riditek
* pri brzdeni motorem si i s original vyfukem lehounce "zaprdi", takove holcici prdiky (nebo utlumeny Wartburg )

Pozitiva:
* dvoudilne sedlo, docela pohodlne ale nevim jak to bude s delsim cestovanim, jelikoz to bych musel mit motorku na par set kilometru, da se zvednout asi o 2cm, coz bylo pro me tak sotva akorat (mam 189cm)
* zadni sedlo se odemyka vzadu a da se pod nej schovat zakladni vybava, bohuzel jine ulozne prostory motorka nema
* vypinani ABS je v menu pristrojovky
* jiz v zakladu 12V zasuvka
* ukazuje v zakladu zarazenou rychlost
* uz na 6ku motor zabira od cca. 42km/h
* nastavitelne packy
* gumove naslapy se daji vyndat v cuku letu
* jednoducha vymena prednich zarovek
* fakt lahodny motor, ktery necuka, nekucka ale proste jede dole normalne a nahore jako 4hrnek. U sve motorky hleda 6-ku, tady jsem hledal 7-ku v prevodovce.
* podvozek na to, ze se jedna o rozpoctovku je fakt dobry a jeste k tomu stelovatelny (jen fakt zaklad)
* pocitove lehka motorka
* zadni brzda brzdi velmi dobre
* ABS je dobre davkovane, zadne zbesilosti, jako u nejakych jinych motorek
* kontrola hladiny oleje je jen olejo-okem
* zadni brzda funguje daleko lepe, nez na jinych motorkach, fakt dobre brzdi

Zapory
* riditka jsou docela mekka, ze kdyz se na ne zatlaci, tak docela pruzi. Problem se podle me projevuje tim, ze pri jizde pres 100km/h vidim svetla aut za sebou lehce rozmazana. Neni to ale nic tragickeho, mozna ze vymena riditek vse vyresi.
* ovladani pristrojovky jde opravdu ztezka - holt to chce mit mozna grif na zmacknuti tlacitka (stejny problem jako jsem mel u KTM)
* zasuvka na 12V je ten maly typ
* packy jsou nachylne na lamani, takze zvazit jestli nekoupit obycejne
* kdo ji polozi vic nebo kdo i malo a nebude mit vzadu nejake drzaky na kurfy, tak se mu to pekne prodrazi, protoze zadni stupacky jsou docela dost na rane a hlavne jsou napevno navarene k ramu
* teplo od motoru jde docela fakt dost, takze po par kilometrech brzda, plyn v zatackach jsem citil, ze mi neco zahriva levou nohu, nic neprijemneho, ale citil jsem to. Stejne tak kdyz se zastavi, tak je zahraty i ram u motoru. Ve velkych vedrech to muze byt pro nekoho neprijemne, ale to nemohu posoudit
* chladic je docela dost na rane, ale pokud si poridite normalne vyssi padaky, pak to bude v pohode
* zaklapavani policajta je ztuhle, ale mozna staci promazat

Celkovy pohled:
Velmi pekny design, pocitove dobre ovladatelna motorka. Motor pekne prede v nizsich otackach, ale dokaze se rozcilit do vyssich otackach velmi rychle (skoda ze neni naladen vic na kroutak, ale ja srovnavam s moji Supertenere, kde mam 95Nm, coz je dost velky rozdil). Padne dobre do ruky a na tech par drobnosti co pisu v zaporech su bud zvyknete nebo je jednoduse odstranite. Pro me ma motorka jedine dva zavazne problemy - teplo od motoru (nekde jsem cetl v UK, ze se to snazi na forech resit a snad se jim to dari. Ja bych vydel zatim alespon nejaky plast na zakryti tech casti ramu, kterych se muzete dotykat nohou stejne jako to ma treba KTM na ramu, kde ho muzete osoupat nohou, proste jednoduchy plasti za par korun) a zadni stupacky spojene s ramem. Pokud se tyka zadnich stupacek, tak mozna lze navrhnout nejake drzaky kufru, ktere prvotni naraz poberou nebo si zaplatit havarijni pojisteni , protoze pokud ty zadni stupacky jednou oddelate, bude to na zadni casti ramu proste videt az do konce zivotnosti motorky. Nevim, jak jsou pevne a co se muze stat, jen konstatuji stav.

Vysledek:
Joooo libi se mi a koupil bych si ji, ale dokud bych tech par drobnosti nevyresil, nedalo by mi to spat , ale to asi vsichni vedi kdo me znaji. Fotky nejsou, nebyl na ne cas

Mini recenze JirikM zde v tematu:
Triumph 800XC

Na otestování jsem dostal variantu XC, která je upravená spíše do terénu. Oproti "silniční" verzi má delší zdvihy tlumičů, má drátěná kola, jinou šířku gum, kryty rukojetí .. atd.. Co mě ale nejvíc zajímalo byl motor. Motor velmi příjemně táhne do spodu až nahoru ... přesně jak se o tom píše. V žádný otáčkách jsem nezaznamenal nějaké kopnutí motorem nebo tak něco podobnýho. S motorem jde jet celkem svižně ... tak taky úplně v klidu na 6tku od skoro 60 km/h výše. Když to porovnám se svým VSTROMem (s předchozími motorkami to asi už moc nejde porovnávat) tak zkusím shrnout klady a zápory:

Zápory :
- slabší ochrana proti větru (VSTROM je v tomhle o kus lepší)
- divný zvuk 3válce ... takové šustění/pištění
- cena ... no ale to asi vždycky

+/- ?
- gumy jsem asi moc nevyzkoušel, přiznám se, že jsem se na těch užších co byly na XC trochu bál do náklonu. Čím víc přibývalo kilometrů, tím to bylo lepší .. ale na hodnocení to není .

Klady :
- Pohodlnej posez jak pro mě tak pro batůžka
- Motorově jede krásně v celém spektru otáček
- Výkonově jsem ani necítil, že nejedu sám - jen se to sem tam na nerovnosti lehce víc zhouplo
- ABS fungovalo bezvadně
- Brzdy hezky citlivý (zadní kolo mělo tendence jí velmi rychle do smyku při rychlejším brždění)

Moje zkusenosti (Jenik) s oficialnim distributorem DK Racing - pokud mam hodnotit jako ve skole, tak "5-", takze zvazte jestli od nich motorku kupovat nebo servisovat. V tematu jsou ruzne zkusenosti, ale vetsinou obdobne ty co mam ja. Ty moje zkusenosti mam i nektere zdokumentovane. Ti stastni z Moravy nastesti maji dobre zastupce Triumphu v Brne a Olomouci, coz mi z Cech toto stesti nemame.

KamilS - vlastnik XCeka a jeho recenze:
Plusy:
+ opravdu univerzální motorka, se kterou můžete dojíždět do práce i cestovat přes celou Evropu, jezdit silnici, ale i slušně řádit v terénu (záleží na obutí)
+ lehčí, ovladatelnější a příjemnější, než všechna ostatní cestovní endura, která jsem zkusil (800GS, 1200GS, LC8, ...). V terénu mi přijde rozhodně lépe ovladatelná než 800GS - to je hodně individuální, ale já jsem se nezkamarádil s jedničkou u GS
+ výborný motor - parádně táhne ve všech otáčkách, víc opravdu nepotřebuju a to si rád občas zařádím v terénu i na silnici. Rozhodně stačí na svižné ježdění a i na cestování s plnou polní ve dvou.
+ dobré sedlo už v základu (dělené, nastavitelné, pohodlné)
+ posez, ve kterém vydržíte 12hodin jízdy
+ přehledný a čitelný display
+ výborná světla
+ výborný alternátor
+ výborný podvozek vzadu
+ dobré brzdy, které mě ještě nezklamaly i při přejezdech slušných kopců
+ výborné ABS, které zabere až opravdu když to je potřeba a přiměřeně
+ dobrá cena
+ dobré servisní intervaly
+ slušná nabídka origo i neorigo příslušenství
+ rozhodně nejhezčí cestovní enduro!!!

Mínusy:
- spotřeba - hodně záleží na stylu ježdění. Dá se dostat pod 5l, ale i nad 7l
- pro mě zvuk motoru - někdo to vychvaluje, ale mě se to kvílení moc nezamlouvá.
- zvonivý zvuk koncovky výfuku, když prudce klesnou otáčky (vyřeší to nová koncovka)
- stupačky spolujezdce navařené přímo na rám
- čelní štít - nad 60km/h vytváří velký hluk a turbulence (už jsem rozhodnutý pořídit jiný)
- z japonské motorky jsem zvyklý na lepší ovladače světel a blinkrů - nechodí tak jemně a čitelně
- ovládání počítače na displeji je fakt na houby. Chtělo by to na řidítkách.
- chladič žene teplo na pravou nohu - ale opravdu nepříjemné to bylo pouze jednou, nebo dvakrát
- občas se mi zachytí nohavice o ukončení spojkového lanka u motoru
- chybí mi výstražné blinkry
- chybí mi teploměr
- chybí mi permanentně zobrazený počet celkových ujetých kilometrů
- chybí mi snadné vypnutí ABS
- chybí mi snadné nastavení podvozku - je třeba šroubovák! :(
- menší komunita lidí, než u známějších značek

+ i - dost tvrdý podvozek ve předu - někdy poskakuje na drobnostech, které jiné motorky vyžehlí. Na druhou stranu se s ním dá opravdu drsně skákat v terénu, bez dopadů na dorazy (takže bych vlastně měkčí nechtěl) :)



Naposledy editováno 08.11.2012 11:27:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

1.3.2012 v 07:34 | Nahoru | #151

mateSAS píše: a maj ho tam? :D


copa ja vim? Kdyz ho nabizeji, tak ho asi za tu cenu sezenou ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

1.3.2012 v 09:06 | Nahoru | #152
Jenik789> nu ja nevim ... taky se tam prsej s jakousi zarukou ... ale na strankach tovarny o nich neni ani zminka ...

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

1.3.2012 v 10:29 | Nahoru | #153

mateSAS píše: Jenik789> nu ja nevim ... taky se tam prsej s jakousi zarukou ... ale na strankach tovarny o nich neni ani zminka ...


tahaji to podle me z reichu, cenu maji stejnou, takze zaruka je jako by jsi to kupoval v DE.

Edit - bilo a oranzovou sezenou behem asi 2 tydnu, ale maji ted novou cenu!!
Dle meho telefonatu:
XC 237.000,-
XC s ABS 248.000,-

Naposledy editováno 01.03.2012 11:28:21

1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

1.3.2012 v 19:49 | Nahoru | #154
V Polsku otevřeli další salon, cca 70 km od mého bydliště
To vypadá zajímavě
Pokud budou umět čarovat s cenama , tak jako polské bmw, tak by to mohlo být hodně zajímavé

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

2.3.2012 v 07:45 | Nahoru | #155

PetrAT píše: V Polsku otevřeli další salon, cca 70 km od mého bydliště
To vypadá zajímavě
Pokud budou umět čarovat s cenama , tak jako polské bmw, tak by to mohlo být hodně zajímavé


Mas nejaky odkaz? Jak je to vlastne se zarukou, kdyz ji koupis v PL?

Tiger XC800 zkušenosti

2.3.2012 v 10:31 | Nahoru | #156
www.triumph.net.pl/
Se zárukou by se to muselo zjistit
Ale podle toho co psal Mates, tak ani české zastoupení ti nic extra nedává (garance mobility ...)
Zatím mám jen zkušenosti od lidí co brali nové bmw v Polsku
A ti jsou všichni spokojení
Kamarád teď má také objednané GSA a bere ho v Polsku, ikdyž má BMW Ostrava cca 30km od baráku

Tiger XC800 zkušenosti

2.3.2012 v 17:54 | Nahoru | #157
koukam, ze tohletema tu bezi uz skoro rok :))))))))

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

28.3.2012 v 06:59 | Nahoru | #159
Jenik789> díky, kouknu na to

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.5.2012 v 09:10 | Nahoru | #160
PetrAT> totéžž co záruka mobility je u většiny pojišťoven za 200-300kč na rok cestovní připojištění a lze je mít i třeba na 3 měsíce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.5.2012 v 13:04 | Nahoru | #161

Left píše: PetrAT> totéžž co záruka mobility je u většiny pojišťoven za 200-300kč na rok cestovní připojištění a lze je mít i třeba na 3 měsíce


A jsi si jisty ze to je i pro motorky? Jeste minuly rok mi rekl, ze motorove vozidlo je auto a ne motorka...

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.5.2012 v 22:12 | Nahoru | #162
Jenik789> Mám to u ČPP, ale loni jsem měl totéž u Triglavu, je tam i úhrada opravy moto, popř, doprava nepojízdné moto a tebe domů a tvé ubytování po dobu opravy. Kdo mohl říct, že moto není vozidlo, ze zákona jednoznačně ano.

1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

4.6.2012 v 13:04 | Nahoru | #163
pár doplňků na Tigera:

Tiger XC800 zkušenosti

5.6.2012 v 14:47 | Nahoru | #164

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

9.6.2012 v 22:03 | Nahoru | #165
ficcus> Vážně krasavec , nemít moto jdu do něj. Do terénu lehčí jak boxery(a co teprve chystaná 1250GS?) a na cesty jede jak litr, čas ukáže spolehlivost a odolnost, ale zatím jsem neslyšel křivého slova.

Naposledy editováno 09.06.2012 22:04:26

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

11.6.2012 v 09:13 | Nahoru | #166

Left píše: ficcus> Vážně krasavec , nemít moto jdu do něj. Do terénu lehčí jak boxery(a co teprve chystaná 1250GS?) a na cesty jede jak litr, čas ukáže spolehlivost a odolnost, ale zatím jsem neslyšel křivého slova.


No ja zatim jen ten pry rozpalenej ram, kdyz se trochu vic ohreje.

2 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

14.6.2012 v 23:06 | Nahoru | #167
funguje nějaké české tygr forum ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

15.6.2012 v 08:04 | Nahoru | #168

PetrAT píše: funguje nějaké české tygr forum ?


nevim o tom. v UK to funguje dobre .

BTW. jsem zhnusen pristup DK racingu - od prosince 2011 volam o zkusebni jizdu:
* 12/2011 - nemame testovaci motorku
* 03/2012 - uz mame, ale je jeste hnusne
* 04/2012 - uz neni hnusne, ale musi se zajet
* 06/2012 - do konce leta neni volny termin

Hezky pristup hlavniho zastoupeni ze?
Takze potencionalni zajemce nema ani moznost si motorku vyzkouset. To je hnus velebnosti, zvlast, kdyz u ostatnich - KTM, Yamaha, BMW atd... to zadny problem neni behem 2 tydnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

15.6.2012 v 08:21 | Nahoru | #169
Jenik789>
Tohle teda bohužel musím potvrdit. Je to tak už od začátku, kdy se Tiger začal prodávat. Divím se, že si aspoň jednoho nevezmou na krám jen na tyto účely. Podle mě by se jim to bohatě vyplatilo!!!

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

15.6.2012 v 08:26 | Nahoru | #170

PetrAT píše: funguje nějaké české tygr forum ?


O českém fóru nevím (těch pár lidí, co ji tady má by asi dohromady živé fórum nedali), ale fungují dobře diskuze na triumphrat.net , na tiger800.co.uk a na advrider.com . Pokud bys to chtěl stíhat všechno číst, tak nebudeš dělat nic jinýho... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

16.6.2012 v 09:56 | Nahoru | #171

KamilS píše: Jenik789>
Tohle teda bohužel musím potvrdit. Je to tak už od začátku, kdy se Tiger začal prodávat. Divím se, že si aspoň jednoho nevezmou na krám jen na tyto účely. Podle mě by se jim to bohatě vyplatilo!!!


Ale duvod udajne neni ze by nebylo volnej, ale pry ze maji je jednu testovaci SPZ na vsechny motorky.
Uprimne tohle jim nezeru a jsem z jejich pristupu zhnusen. Takze "prodej" a "servis" je hruza, takze co dal mohu dobreho u nich najit? Neni tedy lepsi zajet do DE?

Tiger XC800 zkušenosti

16.6.2012 v 11:44 | Nahoru | #172
i ten českej web je ňákej zamrzlej modely 2011

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

16.6.2012 v 12:26 | Nahoru | #173

Jenik789 píše: takze co dal mohu dobreho u nich najit? Neni tedy lepsi zajet do DE?


OK, radsi nic :)))

Naposledy editováno 17.06.2012 15:09:49

1 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

17.6.2012 v 00:51 | Nahoru | #174
jj mateSAS, jde přesně wo to jak si se teď projevil
Ty se nejspíš jako obchodník neživíš, co ?
Ale seš mladej, tak to tě omlouvá

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

17.6.2012 v 15:23 | Nahoru | #175
PetrAT> nu ... kamarad prodava helmy a na vlastni oci jsem tam videl, jak si tam chlapik dlouze vybiral helmu, zkousel jiny velikosti, kamos se mu venoval, chlapik resil i ruzny barvy atd ... a potom kamosovi rekl ze mockrat dekuje, ale ze se schopnej si ji sehnat na NETu levneji a odesel ...

Proc to lidi delaj? Prece tam kde mi neco pujci, at boty nebo cokoliv, tak tam si to i koupim ... ne?! Ale nejdu si je zkusit s myslenkou na to, ze si je pak koupim jinde... hm?!

2 reakcí na tento příspěvek Tiger XC800 zkušenosti

17.6.2012 v 15:51 | Nahoru | #176
Kdyz uz si koupim novou motorku, tak chci mit zaruku kvalitniho zazemi a to jak servisu tak dostupnosti dilu, coz bohuzel neni pro me pripad DKacka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

17.6.2012 v 15:54 | Nahoru | #177

Jenik789 píše: Kdyz uz si koupim novou motorku, tak chci mit zaruku kvalitniho zazemi a to jak servisu tak dostupnosti dilu, coz bohuzel neni pro me pripad DKacka...



Ty jsi od nich uz teda neco objednaval?

(reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.6.2012 v 08:21 | Nahoru | #178

mateSAS píše: Ty jsi od nich uz teda neco objednaval?


Motorku zatim ne, ale dily uz ano

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.6.2012 v 09:26 | Nahoru | #179

Jenik789 píše: Kdyz uz si koupim novou motorku, tak chci mit zaruku kvalitniho zazemi a to jak servisu tak dostupnosti dilu, coz bohuzel neni pro me pripad DKacka...


Já mám od nich motorku rok a na servis si rozhodně nemůžu stěžovat!!! Přístup výborný, ceny férové a na rozdíl od velkých zastoupení je vše daleko více osobní! Mám zkušenosti s jinými zastoupeními, které prodávají stovky motorek a tam jim pokaždé musíš vysvětlovat, na čem jste se domluvil posledně apod. Tady to teda rozhodně nehrozí. Od prodeje si mě pamatují a přístup je opravdu 100%tní!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tiger XC800 zkušenosti

18.6.2012 v 10:29 | Nahoru | #180

KamilS píše: Já mám od nich motorku rok a na servis si rozhodně nemůžu stěžovat!!! Přístup výborný, ceny férové a na rozdíl od velkých zastoupení je vše daleko více osobní! Mám zkušenosti s jinými zastoupeními, které prodávají stovky motorek a tam jim pokaždé musíš vysvětlovat, na čem jste se domluvil posledně apod. Tady to teda rozhodně nehrozí. Od prodeje si mě pamatují a přístup je opravdu 100%tní!!!



Diky za reakci, pak je dobre, ze tedy museji mit servis Triumphu oddeleni od standardniho...
Skoda, ze tedy prodej mi takto zkazilo nazor uplne totalne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
dealer tool pre triumph Triumph Tiger 800 XR capo111 23 20.4.2024 v 15:56 Juraj22
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Dovozce Triumphu z Velké Británie Triumph Tiger 800 XC bity 10 2.2.2024 v 13:08 NUTELIER
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto


TOPlist