paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo
Koupil jsem si ojeté BMW R1150GS, rv. 2000, najeto 66500 km, po třetím majiteli, přičemž ten poslední podle jeho slov na motorce najezdil okolo 20 000km a moto pravidelně servisoval.

Cestou od prodejce domů jsem držel cestovní rychlost 120 - 140 km/h. Po cca. 100km, viz fotka přístrojové desky se motorka se po ubrání plynu na rovince lehce rozvlnila, myslel jsem nejdřiv že je rozbitá silnice. Přidal jsem a znovu ubral, motorka se rozvlnila víc. Došlo mi že to asi nebude silnici ale motorkou, pustil jsem plyn a chystal se zajet ke kraji, ale v tu chvíli už kolo upadlo úplně a z rychlosti cca 120 km/h jsem zastavil viz. fotky. Celé se to odehrálo behěm cca 30 vteřin. Všimněte si viditelné brzdné dráhy na jednom z obrázků. Dálnice byla naštěstí prázdná, ještě o metr dál a jel bych domů nohama napřed naporcován o svodidla.

Víc fotek v 8Mpix rozlišení na tomto odkazu:

heslo do archivu: BMW

Moto jsem majiteli samozřejmě ihned vrátil.

Jdu zapít druhé narozeniny.

Naposledy editováno 01.05.2011 12:46:51

2.5.2011 v 17:45 | Nahoru | #151

restore píše: Tak a je tu pohled protistrany

To jen pro pořádek.

Super, že se ozvala i druhá strana

2.5.2011 v 19:04 | Nahoru | #152
jeden nekontroloval co prodává a druhý co kupuje. U kupujícího je to, ale zvláštní Myslím ,že by to mělo být velké ponaučení pro obě strany a ..................tečka

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 19:37 | Nahoru | #153

Limi píše: Každopádně mám štěstí, že se ten týpek nezranil nebo dokonce nezabil, i když o motorkách ví kulové a motorku si před koupí ani neprohlédl, natož zkontroloval třeba VIN.Jen přijel, koupil a odjel...

Na motorce jezdím už 9 let po celé Evropě, z toho jen poslední sezónu přes 10 000km. Troufnu si říct, že umím jezdit a možná díky tomu sis pro ten krám nemusel jet na vrakoviště a mě nevezli domu havrani. Motorku jsem si prohlédl před koupí dostatečně, včetně zkušební jízdy. Pravda, nenapadlo mě na místě rozebrat kolo a kontrolovat jestli nejsou načnutý šrouby. První co jsem od Vás pak slyšel bylo jestli někde nemám i ten čtvrtej šroub co chybí, kde mám fakturu od odtahovky, zápis od policajtů a pak mejlem v jedné větě: "Peníze jsem poslal. Omlouvám se za způsobené problémy."

Naposledy editováno 02.05.2011 20:44:28

2.5.2011 v 19:40 | Nahoru | #154
Hoba> gdo s kym neskončil, ty s nim nebo on s tebou

2.5.2011 v 19:51 | Nahoru | #155
Hoba>Myslím, že k tomu není co dodat.

2.5.2011 v 19:54 | Nahoru | #156

Hoba píše: Na motorce jezdím už 9 let po celé Evropě, z toho jen poslední sezónu přes 10 000km. Troufnu si říct, že umím jezdit a možná díky tomu sis pro ten sráč nemusel jet na vrakoviště a mě nevezli domu havrani. Motorku jsem si prohléhl před koupí dostatečně, včetně zkušební jízdy. Pravda, nenapadlo mě na místě rozebrat kolo a kontrolovat jestli nejsou načnutý šrouby. První co jsem od Vás pak slyšel bylo jestli někde nemám i ten čtvrtej šroub co chybí, kde mám fakturu od odtahovky, zápis od policajtů a pak mejlem v jedné větě: "Peníze jsem poslal. Omlouvám se za způsobené problémy."
S tebou jsem ještě neskončil ty frajere !!

Kamaráde ... nevím, ale trošku slušnosti neuškodí.

2.5.2011 v 19:57 | Nahoru | #157
Hoba> Gratulace, byl jsi ublizenej co se napalil pri koupi, ted jsi za idiota

Mimochodem to ze umis ridit te nijak nekvalifikuje k posuzovani technickyho stavu, takze argument, ze mas najeto tolik a tolik je uplne lichej.

Dostal jsi zpatky vsechny prachy, prodavajici se zajimal o dokumentaci k nehode, coz je i docela pochopitelne. Omluvil se a vratil prachy, tak co jeste chces?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 19:59 | Nahoru | #158
Hoba> Ale přece jenom je:
1. nezpochybňuju tvoje jezdecké umění, sám bych to líp neustál
2. motorku sis prohlížel celou dobu z 1 m a nic si na ní nekontroloval
3. zkušební jízda trvala 10 min
4. na 4. šroub jsem se ptal proto, aby mi pomohl rozřešit příčinu havárie
5. bez faktury jsem ti odtahovku těžko mohl proplatit

2.5.2011 v 20:13 | Nahoru | #159
kupující vrátí motorku, prodejce vrátí hnedka peníze, a rozchod , zaplatí nějaké prachy za odtahovku a hotové.. dál bych to neřešil.. ale je vidět jak sou tyhle stary báwa nebezpečné.. takové uchycení kola patří na auto..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 20:28 | Nahoru | #160

Limi píše: Hoba>
2. motorku sis prohlížel celou dobu z 1 m a nic si na ní nekontroloval
3. zkušební jízda trvala 10 min

O tom, že třeba zavěšení zadního kola bude v pitchi tak, že ani do toho servisu, kde by na to přišli nedojedu a kolo do 100km upadne tam nebylo ani slovo. To si mám příště na koupi motorky vzít s sebou mechanika a před odjezdem jí celou rozebrat a lupou prozkoumat?

Naposledy editováno 02.05.2011 20:46:26

2.5.2011 v 20:59 | Nahoru | #161
No tak prodávající uznal chybu vrátil peníze omluvil se a proplatil odtahovku....je dobré žes to ustál ale buď rád že ten prodejce byl natolik solventní že tě neposlal do prdele tak jak se to velmi často děje((

2.5.2011 v 21:06 | Nahoru | #162

Hoba píše: Nejsem vyškolenej mechanik, při vizuální kontrole mě zajímalo hlavně jestli z motorky něco neteče, všiml jsem si že nosič kufru je svařovanej a tom jste mi předem neřekl, dále jaxe co odmyká, ovládá, jaxe nasazují kufry...Při jízdě hlavně jestli nic nechrastí, motor plynule táhne, převodovka dobře řadí, motorka drží stopu...Nevím co bych měl zjišťovat víc? Motorku jsem chtěl dát ihned od servisu na kontrolu a kvůli tomu jsou si do smlouvy vymínil tu 7-denní lhůtu pro vrácení.Celkem detailní popis technického stavu byl i součástí kupní smluvy, s explicitním prohlášením, že Vámi poskytnuté údaje jsou pravdivé

Hele, já chápu, že jsi dost rozhozený z té příhody na dálnici, to by byl asi každý. Ale řekl bych, že bys měl trochu ubrat, nemyslím si, že by ti Limi úmyslně prodal motorku s vadou na šroubech kola. Zachoval se korektně, řada jiných brousků by tě vyfakovala.

2.5.2011 v 21:07 | Nahoru | #163
hej dobrej dryft.....pohoda ....kup si afriku tam se tohle neděje...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 21:18 | Nahoru | #164

Buellxb9S píše: Myslím že je tady kolem toho naprosto zbatečný humbuk....vy dva jste se dohodli a ještě to rozmazáváš.....

2.5.2011 v 21:30 | Nahoru | #165

Začínáš psát bludy.Zavěšení zadního kola bylo evidentně v pořádku.Kdyby ne,psal bys tak leda na obláčky a shora.To že se povolily šrouby je sice průser,ale ani v servise by ti na nic nepřišli.Při kontrole v servise by zkontrolovali tak leda jehlové ložiska paralevru a vůli hlavního ložiska..Na šrouby se nikdo dívat nebude.KLidně se ti tohle mohlo stát na cestě ze servisu a pokud koukneš na BMWGS,zjistíš že se to některým tak i stalo.

2.5.2011 v 21:32 | Nahoru | #166

Hoba píše: Nerozmazávám, reaguju na lži prodejce, že jsem si motorku vůbec nezkontroloval, že o motorkách vím kulový a vůbec na snahu navodit dojem, že když hodinu po koupi motorky z ní ulítne za jízdy kolo, je to moje chyba a můžu být ještě rád, že mi prodejce laskavě vrátil peníze a zaplatil odtah.

znám dosti zkušeností s tím že kdyby tě poslal do prdele , trvalo by ti min 2 roky a pár tisíc a měl bys v ruce nějakej nejistej papír, peníze bys neměl , tak se nadechni a přejdi to ve zdraví

2.5.2011 v 21:37 | Nahoru | #167
Jeden z příspěvků na bmwgs-odkaz vkládám na přání autora
zde

2.5.2011 v 21:46 | Nahoru | #168
To Hoba,

Tvé poslední projevy zde omlouvá jedině šok z toho, co se Ti za jízdy stalo a co se mohlo ještě horšího stát, kdybys to neustál.

Ale prodávající se podle toho všeho, co se zde i jinde píše, zachoval velmi korektně, určitě nadprůměrně dobře na poměry u nás.

Až to odezní a až to všechno vstřebáš a podíváš se na to s klidnou hlavou, uznáš, žes měl dvojnásobné štěstí:

a)
přežils to ve zdraví

b)
kápnul jsi při tom nezaviněném neštěstí s motorkou na slušného člověka, který Ti nedělal problémy a postavil se k tomu všemu čelem a poctivě.
Ne každý na jeho místě by se tak zachoval...

A aby se Ti o tom líp přemýšlelo a abys viděl, že se to stane i zkušenému bramboráři, tak tady máš něco k počtení - povolené šrouby v zadním kole

"Včera,naštestí jsem jel do 50km/h se mi rozvlnila motorka od zadku tak,že jsem z ní málem sleťel jak švestka a říkám si,tááák a ložisko je v čudu.Zastavim,koumu to a ty šrouby mi div nevypadly na silnici.Vubec mi to nejde na rozum.Ericha jsem měl zaparkovanýho přez týden na parkovišti v kasárnách,jinak jsem ho nenechal nikde stát bez dozoru.
Podotýkám,že kolo jsem měl shozené před cca 2000km při přezouvání a sám jsem si ho utáhl na krev a potom překontroloval... "
 ¨

2.5.2011 v 21:52 | Nahoru | #169
Klucí, docela Hobu chápu - stála mu zubatá za zády!!! Myslím, že ty emoce prostě k tomu patří

Jinak prodejce se zachoval jako chlap a postavil se ktomu, tak jako málokdo v Čechách

2 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

2.5.2011 v 22:03 | Nahoru | #170

1.Motorku jsem před koupí zkontroloval dostatečně, včetně zkušební jízdy. Nejsem vyškolenej mechanik, při vizuální kontrole mě zajímalo hlavně jestli z motorky něco neteče, všiml jsem si že nosič kufru je svařovanej a tom mi prodejce předem neřekl. Dále jaxe co odmyká, ovládá, jaxe nasazují kufry...Při jízdě hlavně jestli nic nechrastí, motor plynule táhne, převodovka dobře řadí, motorka drží stopu...Nevím co bych měl zjišťovat víc? Motorku jsem chtěl dát ihned od servisu na kontrolu. Fakt mě nenapadlo na místě rozebrat kolo a kontrolovat šrouby.

2.Prodejce se ani nezjímal o to jestli mi nic není a první co jsem od něj pak slyšel bylo jestli někde nemám i ten čtvrtej šroub co chybí, kde mám fakturu od odtahovky, zápis od policajtů a pak mejlem v jedné větě: "Peníze jsem poslal. Omlouvám se za způsobené problémy."

3. Vrácení peněz na místě snad bylo samozřejmostí. Nechápu snahu navodit dojem, že když hodinu po koupi motorky z ní ulítne za jízdy kolo, je to moje chyba a můžu být ještě rád, že mi prodejce laskavě vrátil peníze a zaplatil odtah.

4. Prodejci jsem neřekl že ho budu žalovat o milion, jen že celou událost nechám posoudit právním zástupcem a budu to PŘÍPADNĚ řešit dál, což doporučili i sami policisté na místě nehody

Naposledy editováno 02.05.2011 22:23:56

2 reakcí na tento příspěvek BMW 1150GS, ve 120km/h upadlo zadní kolo

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2011 v 22:10 | Nahoru | #171
Ten člověk mohl díky tvýmu stroji přijít o život - byl bych na tebe stejně nasranej a věř mi, že bych to jen tak asi taky nenechal. To žes o tom nic nevěděl tě přeci nijak neomlouvá - prodal si mu mašinu ve stavu na zabití!
Jsem technik a vím o mechanice ledacos, ale šrouby v náboji kola bych asi při koupi nekontroloval a napiště někdo jedinej kdo jste to kdy při kupování mašiny udělali(čekám)

Vy kdo tu píšete jestli to Hoba nepřehání jste asi neseděli na tancující mašině ve 120km rychlosti kdy Vám jde o kejhák s vědomím, že jste za ní jako za neporouchanej stroj vysolili prachy na dřevo!

To že ses k tomu tak postavil tě jedině šlechtí, ale nepsal bych Hobovi, že je kretén, to fakt ne.

Ad1) Zachránil ti při boji o život hodně pěněz
Ad2) Možná tě zachránil od soudu s jeho pozůstalými
Ad3) Měl bys bejt rád, že se nebudeš po zbytek života vypořádávat s pocitem, žes někomu pomohl ze světa.

Chápu Hobu, oceňuji přístup Limiho ...ale tady je poškozený jen jeden. A je úplně jedno jak dlouho Hoba jezdí, co je za technika nebo cokoli jinýho.

2.5.2011 v 22:12 | Nahoru | #172

t_freedom píše: Limi, sorry, ale omluvit se, vrátit prachy a pak tady moralizovat nad jeho "(ne)schopností" zkontrolovat si "technický stav" je docela surovost.

Ad1) Zachránil ti při boji o život hodně pěněz
Ad2) Možná tě zachránil od soudu s jeho pozůstalými

přesně tak.

Naposledy editováno 02.05.2011 22:13:28

2.5.2011 v 22:13 | Nahoru | #173

2.5.2011 v 22:17 | Nahoru | #174

Hoba píše: Diskuze se strhla ve snůšku osobních nadávëk a urážek z obou stran a proto jí zavírám. Na závěr:

4. Prodejci jsem neřekl že ho budu žalovat o milion, jen že celou událost nechám posoudit právním zástupcem a budu to případně řešit dál, což doporučili i sami policisté na místě nehody

Tebe asi mrzí, žes to nakonec přestál bez úhony. Za co bys ho chtěl žalovat, že se ti nic nestalo? Od kdy mají policajti v popisu práce radit, jestli to máš řešit s právníkem nebo ne??

Upřímně: Vžij se přesně do situace druhé strany. Nemyslíš, že se může něco podobného stát i tobě, až budeš prodávat svou motorku? Myslím případ, kdy jsi přesvědčenej, že moto je OK a přece se tam něco vysere. Nemyslím případ, kdy vědomě zanedbáváš údržbu a přímo si o to koleduješ. Já myslím, že by ses zachoval minimálně úplně stejně a ještě bys mu radostí líbal nohy, že se mu nic nestalo. Zkus se nad tím zamyslet. .

2.5.2011 v 22:19 | Nahoru | #175
t_freedom-Nevím jak ty,ale já když kupuji motorku,tak mně zajímá technický stav,takže si projdu i vůle v kole,jsou to nakonec i základy z autoškoly a pokud sis pozorně přečet i vložené odkazy,tak zjistíš,že to není jediný případ u BMW kdy se to kolo povolilo

Naposledy editováno 02.05.2011 22:21:43

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2011 v 22:20 | Nahoru | #176

motoblb píše: Co ti pomůže právní zástupce?Aby tě vysekal,že si udělal rýhu do asfaltu? Neměl to být náhodou soudní znalec,aby určil příčinu proč šlo kolo na výlet?

právní zástupce si sežene toho znalce...víš, sepíše žalobu, když bude třeba(to zase soudní znalec nedokáže ) ... to všechno bude na Hobovi a na Limim ...ono to nějak dopadne, neboj. A když budou oba rozumný, tak dobře pro oba.
Minimálně pro Hobu to už dobře dopadlo, myslím

2.5.2011 v 22:21 | Nahoru | #177

Hoba píše:

Ty prostě nechceš pochopit i po spoustech argumentu od lidi co mají BMW,že tato "závada" se muže stát a taky se Xkrát stala bežně a slušný prodejce za to nemuže,ale radši posluchej policajty,ti maji asi s GS vetší zkušenosti.

2.5.2011 v 22:22 | Nahoru | #178
Prodejce se zachoval jako prototip koreknosti, do smlouvy připustil výpověď bez udání důvodu (dotaženo v Čechách ad absurdum si na týden za vratnou kauci pojezdíš na cizí mašině), co slíbil skutečně dodržel a peníze vrátil... A přesto se s ním chce kupující soudit, no někteří lidé jsou zvláštní....
Za povolené kolo samozřejmě prodávající nemůže.

2.5.2011 v 22:23 | Nahoru | #179
FILODENDRON> ale Limi mu zjevně nohy nelíbá ...

...už ses naučil rozjíždět do kopce ?

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2011 v 22:24 | Nahoru | #180
osobně jsem na straně kupujícího ale smekám před přístupem prodávajícího.Za technický stav by snad měl ručit prodávající.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rukojeť plynu BMW R 1150 GS Holton 3 10.5.2024 v 21:02 Zdenalbenal
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS lubiks 11 6.11.2023 v 19:35 lubiks
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer