Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dewwil píše: Pepa1098 Už se jen čeká na dodání válců, pístů a "H" ojnic a jdu skládat TL1200R engine
Honzo to bude jenom 1120 vrtání 104 mm a zachování zdvihu 66 mm ale i tak se na to mooc těším a hlavně dík za spolupráci vůbec na to nemám čas
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Každopádně úvaha, že elektrická vodní pumpa ve výsledku vezme stejně výkonu jako stávající, je chybná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Pepa1098 píše: Honzo to bude jenom 1120 vrtání 104 mm a zachování zdvihu 66 mm ale i tak se na to mooc těším a hlavně dík za spolupráci vůbec na to nemám čas
Jsem rád že se nám bigbore rodinka rozrůstá Pokud 1120 bude fungovat gut tak se na to můj další motor velmi těší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: ale o to vetsi bude mit vykon altika bude vic brzdit motor ...
takze zacarovany kruh
U auta by to platilo - vetsina motorek nema regulovanej altik - jede na plny pecky a co je "navic" se spali v regulatoru na teplo ... Tzn kdyz tam pripojis zatez v podobe pumpy tak ulehcis regulatoru ...
YOSH_BOY píše: Jsem rád že se nám bigbore rodinka rozrůstá Pokud 1120 bude fungovat gut tak se na to můj další motor velmi těší
to je jasné uvidíme jak to v praxi dopadne ale vím že čím víc nás bude tím líp ty naše TL jsou srdcová záležitost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: U auta by to platilo - vetsina motorek nema regulovanej altik - jede na plny pecky a co je "navic" se spali v regulatoru na teplo ... Tzn kdyz tam pripojis zatez v podobe pumpy tak ulehcis regulatoru ...
tak tohle jsem nevěděl vždy jsem myslel že proud u našich mašin reguluje regulátor dobíjení pořád se učíme
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Pepa1098 píše: Honzo to bude jenom 1120 vrtání 104 mm a zachování zdvihu 66 mm ale i tak se na to mooc těším a hlavně dík za spolupráci vůbec na to nemám čas
To je jedno, co je nad 1100ccm je už vlastně 12ctka
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ta pumpa je super máte se Stevem zajímavou myšlenku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
e: měl bych to tam mít tak do měsíce, kdyžtak dám vědět co a jak.
Naposledy editováno 16.04.2014 18:45:46
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: Ty ojnice vypadaji fakt pekne, co ze to stoji? Ze bych si ten rezervni motor fakt postavil ? :)
no já jsem měl každou za 5 litrů
Téma: KTM superduke 1290R problém s motorem http://www.motorkar...ft=160536&fid=67
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |