globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 09:31 | Nahoru | #1681
Stev> gramáž se musí řešit,já beru lehký moto až od 1kg na 1hp a do toho mám ještě kurevsky daleko Nějakej nápad jak potom srovnat ten altík,něco jako menší,jinej,lehčí,zpřevodovanej,mín výkonej(s baterkama v batohu nejezdím )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 09:37 | Nahoru | #1682

dewwil píše: Pepa1098 Už se jen čeká na dodání válců, pístů a "H" ojnic a jdu skládat TL1200R engine



Honzo to bude jenom 1120 vrtání 104 mm a zachování zdvihu 66 mm ale i tak se na to mooc těším a hlavně dík za spolupráci vůbec na to nemám čas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 09:49 | Nahoru | #1683
Jasek> nápad na alternátor nemám, o tom jsem si nikdy nic nezjišťoval a asi ani nebudu Ona už ta vodní pumpa je u mě osobně na hraně s blbuvzdorností a spolehlivostí potřebnou k dennímu používání.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 10:18 | Nahoru | #1684
Stev> to mám vymyšlený,na novejch chladičích nebudu mít větrák,takže místo vrtule mi něco vypálí oči,kdybych vařil+Fanda chce zapojit nějakej průtokoměr.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 10:33 | Nahoru | #1685
Jasek> kdyby se ta pumpa zastavila, tak sahara stejně moc nepomůže. Já se spokojím s kontrolkou dobíjení a vědomým rizikem. Průtokoměr je dobrej nápad, to mě nenapadlo.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 10:52 | Nahoru | #1686
To ten japonec to neni schopnej uchladit? ... to jsou same ficury navic a neprida to vubec nic

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 11:06 | Nahoru | #1687
dakarista> už to píšeš podruhý, ale špatně. Že to nic nepřidá není pravda, jde jen o to kolik to přidá, a to chce změřit. Může to bejt na hranici chyby měření, to je fakt, ale taky nemusí.
Každopádně úvaha, že elektrická vodní pumpa ve výsledku vezme stejně výkonu jako stávající, je chybná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 12:25 | Nahoru | #1688

Pepa1098 píše: Honzo to bude jenom 1120 vrtání 104 mm a zachování zdvihu 66 mm ale i tak se na to mooc těším a hlavně dík za spolupráci vůbec na to nemám čas



Jsem rád že se nám bigbore rodinka rozrůstá Pokud 1120 bude fungovat gut tak se na to můj další motor velmi těší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 17:24 | Nahoru | #1689

dakarista píše: ale o to vetsi bude mit vykon altika bude vic brzdit motor ...

takze zacarovany kruh



U auta by to platilo - vetsina motorek nema regulovanej altik - jede na plny pecky a co je "navic" se spali v regulatoru na teplo ... Tzn kdyz tam pripojis zatez v podobe pumpy tak ulehcis regulatoru ...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 19:52 | Nahoru | #1690

YOSH_BOY píše: Jsem rád že se nám bigbore rodinka rozrůstá Pokud 1120 bude fungovat gut tak se na to můj další motor velmi těší



to je jasné uvidíme jak to v praxi dopadne ale vím že čím víc nás bude tím líp ty naše TL jsou srdcová záležitost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 19:56 | Nahoru | #1691

assassin píše: U auta by to platilo - vetsina motorek nema regulovanej altik - jede na plny pecky a co je "navic" se spali v regulatoru na teplo ... Tzn kdyz tam pripojis zatez v podobe pumpy tak ulehcis regulatoru ...



tak tohle jsem nevěděl vždy jsem myslel že proud u našich mašin reguluje regulátor dobíjení pořád se učíme

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 20:26 | Nahoru | #1692

Pepa1098 píše: tak tohle jsem nevěděl vždy jsem myslel že proud u našich mašin reguluje regulátor dobíjení pořád se učíme



vždyť přesně to napsal

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 21:07 | Nahoru | #1693

Pepa1098 píše: Honzo to bude jenom 1120 vrtání 104 mm a zachování zdvihu 66 mm ale i tak se na to mooc těším a hlavně dík za spolupráci vůbec na to nemám čas



To je jedno, co je nad 1100ccm je už vlastně 12ctka

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 21:12 | Nahoru | #1694

dewwil píše: To je jedno, co je nad 1100ccm je už vlastně 12ctka



Presne, 1101 uz je 12stovka Moji mazde 1840ccm pisou taky ze je to 1.9

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 21:18 | Nahoru | #1695
Tak to mám taky 12ku

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 21:24 | Nahoru | #1696

Jindřej píše: Tak to mám taky 12ku



No vidíš, to

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.4.2014 v 21:32 | Nahoru | #1697
e: píšu jak debil 2x

Naposledy editováno 15.04.2014 21:40:48

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2014 v 04:21 | Nahoru | #1698

dewwil píše: To je jedno, co je nad 1100ccm je už vlastně 12ctka



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2014 v 04:27 | Nahoru | #1699
Jasek>

ta pumpa je super máte se Stevem zajímavou myšlenku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2014 v 18:36 | Nahoru | #1700
Pepa1098>myšlenka je Stevova,teda nepředpokládám,že vymyslel čerpadlo na 12V,ale montuju všechno co zaslechnu takže pozor

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2014 v 18:44 | Nahoru | #1701
Jasek> a já to mám samozřejmě se superhawk fora, ale už je to známá úprava i jinde docela dost let. Po baterce tam můžeš mít další kurvítko z tohodle zdroje

e: měl bych to tam mít tak do měsíce, kdyžtak dám vědět co a jak.

Naposledy editováno 16.04.2014 18:45:46

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2014 v 18:51 | Nahoru | #1702
Ty ojnice vypadaji fakt pekne, co ze to stoji? Ze bych si ten rezervni motor fakt postavil ? :)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2014 v 19:48 | Nahoru | #1703
assassin> a proč nový ojnice, ty starý bigbore nedaj?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2014 v 20:16 | Nahoru | #1704
assassin> klasika,ukážeš strojařovi pěknej výrobek a už se začíná vtahovat do honění výkonu šestek

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.4.2014 v 23:02 | Nahoru | #1705
Stev: no mam doma casti dvou motoru a ze kterejch bych chtel postavit jeden - no a jeden z nich je zadrenej na klice, druhej je potkanej, takze v obojim mohli byt destrukci ojnice poskozene (ten zadrenej asi ne, ty by mely jit pouzit) - dalsi vec je to co psal jasek :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.4.2014 v 09:02 | Nahoru | #1706
assassin> to už by pak stálo za to vzít to komplet a dodělat i podvozek

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.4.2014 v 10:13 | Nahoru | #1707

Stev píše: assassin> to už by pak stálo za to vzít to komplet a dodělat i podvozek



to musim udelat tak jako tak, neda se na tom jezdit :(

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

17.4.2014 v 13:25 | Nahoru | #1708

assassin píše: Ty ojnice vypadaji fakt pekne, co ze to stoji? Ze bych si ten rezervni motor fakt postavil ? :)



no já jsem měl každou za 5 litrů

Aprilia RSV úpravy a tuning

17.4.2014 v 13:29 | Nahoru | #1709
tak se dívám a my jsme pacienti všichni no je to lepší než to naházet do automatu nebo prochlastat v hospodě to je srdcová záležitost

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.5.2014 v 20:40 | Nahoru | #1710
kluci koukali jste ve fóru na problémy motoru Ktm 1290 to je masakr to bych nechtěl aby nás to potkalo při našich ůpravách ale když se i mistr tesař u (ktm) utne Tak jen doufejme že nás to nikoho nepotká

Téma: KTM superduke 1290R problém s motorem http://www.motorkar...ft=160536&fid=67
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist