1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Akorat tam mam asi h1 … ? Mam v h7 vs h1 bordel…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oxygen píše: .. a to mi píše seladón, co si tu v Práglu - v plnym provozu a na námraze - znuděně vodí S-kládu bokem
No vzdyt prave proto ... s kombikem by to vypadalo komicky. Takhle na mne nejakej kamionak pochvalne tutnul . A nebylo to na namraze, bylo to na tech slanejch mastnejch srackach.Naposledy editováno 30.11.2022 08:59:36
(Doted tam mam xenony, jen ne čínsky - myslim ze je tam aktualne neco od abu vina z pezota :) )
Naposledy editováno 30.11.2022 08:57:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
PetrXX píše: Tak já už mám prakticky vybráno, 2010 coupe E 220 cdi. CLK se mi zvenku líbí ukrutně, ale ve srovnání s novějším C207 to je fakt rozdíl o parník ve prospěch novějšího kupé, hlavně interiér teda.
Ještě jsem si prohrával s myšlenkou na naftový třílitr E 350 cdi, ale pro moje poskakování ta 220 bude bohatě stačit. Údržbu bych taky snad mohl zvládnout, tak uvidíme.
Používáte nějakou rozumnou diagnostiku? Ideálně než nutnosti kupovat notebook s widlema? :)
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Kdysi jsme tu resili termostaty - bejva v nich dírka s nytkem kterej tam volne planda. nekdo tu vysvetloval funkci, byly to neco pomerne sofistikované a ja zapomnel k cemu to tam je… vedel by nekdo?
(Teda předpokládám, že se ptáš jen na ten roztemovanej drátek v dírce. Funkce dírky nepředpokládám, že je předmětem dotazu, ta je snad jasná všem)
Naposledy editováno 30.11.2022 10:54:53
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ta dirka je tam obvykle kvůli odvzdušnění, které by bylo se zavřeným termostatem nemožné. Ten "drátek" má obvykle na jedné straně hlavičku (obvykle na správné, ale už jsem to jednou viděl i naopak na levné druhovýrobě) která tu dirku ucpe, když běží čerpadlo.
(Ale to samozřejmě neplatí pro všecny motory, někde se to obejde bez dírky a problémy nejsou, odvzdušní se to po otevření).
A jak by podle tebe to odvzdušnění samovolně při chodu motoru proběhlo, když průtok díky čerpadlu ucpe tu dírku hned po startu (před otevřením termostatu)?
(Snad sem to sepsal srozumitelně, pokud ne, tak se omlouvám a dodatečně si to můžeme vysvětlit, co se tam děje).
Naposledy editováno 30.11.2022 11:52:52
2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ta hlavička to netěsní tak, aby neprošel vzduch. Kdyby tama měla voda proudit normálně, nedávali by tam ten nýtek a udělali jen dirku vhodného průměru.
Mám jen omezený rozhled, na motorech, co jsem zatím viděl, je termostat buďto přimo v hlavě, nebo pokud je ve vnějším domečku, tak z něj vedou další "zkratové" hadice do olejového výměníku a topení.
... A jestli si to pamatuji dobře, na staré Sieřře, kam ten termostat z fotky možná patří, byla od vstupní strany termostatu zkratová hadička do expanzky.
Naposledy editováno 30.11.2022 12:48:38
Druhá verze:
Naposledy editováno 30.11.2022 13:03:39
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
je to pro odvzdušnění (někdy se na termostatu vrtá jen dírka, pokud tam není a špatně se odvzdušňuje)...a ten třepající se bazmek je kvůli bordelu.
Naposledy editováno 30.11.2022 13:35:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
PetrL3 píše: Příklad termostatu, kterej to má "špatně/obráceně", do starých fordů, volv, oplů...
Přesně tenhle termostat je moje noční můra Vydrží přesně tři roky a potom začne pouštět dřív nebo nedovírat :(? Když jsem dával třetí, ze zoufalství jsem koupil originál. Vydržel stejné prd. Je to tři roky a dva týdny, co jsem ho vyměnil za čtvrtý. Bohužel se kvůli tomu musí sundat kola na klice i vačce, aby se sundal plastový dekl rozvoďáku, vyvěsit motor kvůli odstranění silentbloku, prostě typické kurvítko za pár korun, ale na půl dne práce.
Jo a má dírku se šulínkem, kdy žalud je uvnitř bloku motoru na straně termostatu s patronou a pružinou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oxygen píše: vilemx> ježíši na čem? a na jakym motoru?
Opel Corsa / Combo C, motor Z16SE = konstrukčně hodně starý atmo benzínový osmiventiil ještě ze starých Aster a Kadetů, který se profaceliftoval až do verze Euro4.... Takže to sice má long life olej, ale short life termostat
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ferfi píše: Jsou dva druhy termostatu, verze on/off tam musí stále tou dírkou proudit kapalina která ohřívá patronu aby termostat mohl začít včas reagovat, u třícestého toto není z principu potřeba a zbytečně to prodlužuje dobu ohřevu, tam to slouží jen jako odvzdušnění, pokud je pod termostatem tlak kapaliny tak se ventilek uzavře.
Jen doplním, že u takového termostatu to nejen, že není potřeba, ale asi kromě výjimek tam žádná dírka po obvodu není a tím pádem aní žádný "ventilek", který by ji čistil nebo dokonce uzavíral.
Naposledy editováno 02.12.2022 08:17:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Medved píše: Ja pouzivam tohle. Je to delane pro Mercedes, umi to precist vsechno ze vsech jednotek, jak nastavene hodnoty vcetne live dat, tak vsechny chyby. Je to read only - neumi to nikam nic zapsat/naprogramovat.
Ambice na programování nemám, spíš klasika - diag, live data, čtení jednotek, mazání chyb.. Ta diagnostika je i pro jiné auta než Mercedes?
Jsem uvažoval něco jako třeba Carly, aplikace a BT / Wi-Fi konektor.. na AppStore toho je mraky, ale jak je to spolehlivý netuším. Konkrétně Carly byla na BMW docela ok, prostě jsem to měl v autě a nemusel tahat laptop s INPA.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
oxygen píše: Můžem to zkusit - Miníka mám a nějakou výstrahou mě po nastartování dycky debil otravuje
Warnung, unausgeglichener Fahrer hinter dem Lenkrad
To je v pořádku. Nejedná se o závadu na voze.
Výstrahu neodstraňovat.
Naposledy editováno 02.12.2022 16:00:30
.. za mejch mladejch let se teda houklo na pár lidí a do minutky bylo bokem odtlačeno - dnes asi nepřekonatelnej problém nejspíš logistickej - jak a čím maj ti okolní čumilivé pomáhat tlačit, když si to musí natáčet?