


Hm,...lehkou ostrou novou (dnes tak za čtvrt mega) to nechci. To nepotřebuju. To už stačilo před 12-ti roky, kdy jsem prodal poslední svoje ostrý enduro KTM 450 EXC a dnes už na nějaký hard-off stejnak nemám ani věk, ani fyzičku. Ale hlavně mi před těma 12-ti roky vadily ty represe na motorkáře-enduráře v lesích. To mě natolik stresovalo, že jsem si tehdá řekl, že s endurem končím.

Nicméně za posleních třeba 7 let se mi jen na té silnici několikrát zastesklo, když jsem viděl nějakou polní nebo lesní cestu a to nedej bóže ještě nějakou úzkou do kopce mezi stromama atd. To mě pak hned napadalo,...kurňa, tady by to na endůru šlo.


Beta-ten novej model vypadá docela k světu, ale už to váží 140 kg. Místo toho zadního lízátka-to je taky nápad to dát na enduro, se dá koupit zadní blatník s držákem SPZ pod sedlo a hned to vypadá jako Enduro. Ale zase by se na tom dalo dojet i někam trošku dál prozkoumat lesy a polňačky a tak. A předváděčka se dá koupit za 130 tis.

Fantic-lehoučký hobby endurko se slabším motůrkem než Beta, ale váhou 120 kg za 127 tisíc-nová letošní model. To by byla taková hračka na odpoledne po polních a lesních cestách. Prostě takový hobby lehoučký endůrko na terének kolem komína.



Tady testovačka Beta Alp 4.0

Beta Alp 4.0
Tady testovačka Fantic XEF 250 Trail

Fantic XEF 250 Trail


Naposledy editováno 04.11.2024 20:37:40
Kohlstein píše: Snat to šudlání EXC-F 450 lesem po cestách neprobudí hajného ještě i v sousedním lese.
Tak co jsem měl tehdá už 450 EXC, tak ta motorka nijak "neřvala".




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
assassin píše: muj nazor je takovej, ze je to sportovni nacini.. - nenapada me ucel k jakemu bych takovou vec pouzival, za 12 let se v tom sportu mnohe zmenilo, tzn pro me takova vec nema cenu ani poloviny inzerovane ceny... ale jestli se ti libi, bude ti delat radost a mas pro to vyuziti....
To zas trochu přeháníš. Poloviční cenu?....za to nekoupíš od KTM ani volítanou dvácu.
Ale pán mi říkal, že nikdy nebyla v žádném těžkém terénu nebo závodech. Zdá se mi podle fotek,...zítra že pošle ještě detailnější fotky, že to tak i asi bude. No a tak si říkám, že když bude opravdu jak říká a píše-ve velmi zachovalém původním stavu, tak byť je to 2012, tak bych za to tu cenu dal.



Naposledy editováno 10.11.2024 00:44:52
nebo do bikeparku 12let stary zachovaly sjezdovy kolo...
pro me jsou to bezcenne veci a absolutne mi nedavaji smysl...
jestli se chces plandat na klid po polnackach, proc sportovni motorku? pokud chces jezdit na co je takovej stroj stavenej, proc koupit pravek? nechci ucit orla litat, ale ja bych se svezl na 2012 a pak na 2024 ...
1 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
PS: hlavne ti prajem dobrý kauf. Držím palce.
Naposledy editováno 10.11.2024 06:54:44
2 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail

A musím říct, že jsem udělala moc dobře, protože motorka 2024 je úplně ale úplně jinde než moje bývalá 2007. Ten rozdíl je nebetyčný, můj první dojem byl - panebože, to se řídí samo... a to se na tom ještě docela trápím.
Druhá věc je, že mám motorku kde vše funguje a je reálná naděje, že to tak chvíli vydrží anebo to řeší záruka a nemusím se o nic starat. Kdežto jetá motorka je vždy sázka a může se vy*rat cokoliv kdykoliv.
Ale to je jen můj názor a rozhodně nemusím mít vždy pravdu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
PS: aby som písal k veci, Matesovi ide asi o to , čo aj mne vieš 450 lepšie znie ako 250

Naposledy editováno 10.11.2024 07:03:46

S tím endurem to máš těžký, mne se taky víc líbí, ale jezdím jen po silnici a tam je to nesmysl. A hlavně bych ho vůbec nedala na výšku, to je jak s tím Fanticem. Vlaju nožičkami ve vzduchu

Naposledy editováno 10.11.2024 07:38:52
PS: pozrel som tvoju motorku, dá sa kúpiť aj sprej na plasty, čierny, alebo žltý, tak to strekni, len to poriadne odmasti pred striekaním. Ono v tom spreji na plasty je pridaný aj zmekčovač a priľnavostný základ na plasty aby to nepraskalo a držalo na tom plaste.
Naposledy editováno 10.11.2024 08:43:12
krokoš píše: Čau, no, toto sa tu riadne vyvrbilo. Som zvedavý ako sa toto skončí. Mates , tú KTM to máš ďaleko? No, vyzerá pekne na fotke, no na fotke vyzerá všetko pekne. Prečo neoprény? Prečo nový kryt pod motorom? Aj moja huska, v príspevku č. 13, vyzerá pekne, je rok výroby 2012, striekačka , dokonca na tachometri skvelých 6900 km. No a zabudol som po GO motoru. Jazdená dôchodcom v miernom teréne a všetko funguje jak má. Je to síce pravda, ale čo prežila predo mnou? Skutočnosť, je to rozjebané jak cigánske hračky. Všetko krivé a plasty poviazané sťahovacími páskami. Keď už sa to tak pekne rozbehlo, čo tak kúpiť novú KTM 500? Rozum mi radí , na kiu riť 500? Veď to stačí úplne 350, aj závodníci na nich jazdia. No, 500, krajšie znie.
PS: hlavne ti prajem dobrý kauf. Držím palce.
No je to sice daleko, ale pro mě zas tak daleko ne, jelikož já jsem původně z vých.čech, vlastně skoro odtud, co pán co jí prodává. No a jelikož tam mám stále bráchu a mamku, tak tam často jezdím. Takže bych tam zajel na víkend, jako to dělám několikrát do roka a na tu motorku se prostě osobně podíval,...no a kdyby byla taková jak si představuju, tak bych si jí dovezl. Nehledě na to, že si ještě udělám reference od známého právě tam odtud, kterej údajně pána zná. Tak uvidíme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
krokoš píše: ...aby som písal k veci, Matesovi ide asi o to , čo aj mne vieš 450 lepšie znie ako 250 . No 500 znie ešte lepšie.
Nene, to vůbec ne.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
v4o píše: Dát 120 000 a pod za 12 let starou motorku je za mne nesmysl, když můžeš mít za 150 novou. I kdyby mela najeto 0. To byl důvod, proč jsem musela použít peníze, co jsem vůbec nechtěla utratit, abych mohla koupit novou
To jo, sice novou, ale,....stále ne tak úplně srounatelnou.







Naposledy editováno 10.11.2024 10:55:46


Naposledy editováno 10.11.2024 12:23:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
Aj tak Matesovi závidím jeho rozvahu, že sa radí a rozmýšľa pred kúpou. Ja keď mám peniaze a nákupné povolenie od ekonomickej riaditeľky=manželka , tak som ako zmyslov zbavený. Skoro som domov dovliekol Apriliu RXV 450 dvojvalec s dvoma karbecami, akurát tá huska čo mám bola bližšie a ....uvidel som ju prvú. A ani som na to nesadol. To až doma, som pekne potichu, keď ma nikto nevidel , skúšal na to vyliezť. Keď som ju kupoval tak mala 6 rokov.
Keď to kúpiš, tak potom napíš, aj dojmy, keď ju pôjdeš pozrieť, nech máme o čom špekulovať.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
krokoš píše: Ja keď mám peniaze a nákupné povolenie od ekonomickej riaditeľky=manželka , tak som ako zmyslov zbavený.
Tak tos mě pobavil.



1 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
ale pokud ti 2004 vyhovovala, tak 2014 je urcite o parnik jinde... hlavne to vstrikovani je sice primitivni a ma svoje vrtochy, ale proti karbci je to pohoda...
assassin píše: mates: ale pokud ti 2004 vyhovovala, tak 2014 je urcite o parnik jinde... hlavne to vstrikovani je sice primitivni a ma svoje vrtochy, ale proti karbci je to pohoda...
Tak já jí měl někdy před 15-ti roky. To nebyla v té době nijak stará motorka. Když jsem jí prodal, tak jsem už na žádném ostrém enduru, natož moderním nejel-pokud si dobře pamatuju.



2 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail



KTM Freeride 250F 2018
Tyjo,...a tady se s tím vyloženě nemazlí.


Naposledy editováno 10.11.2024 23:33:15
Matess727x píše: By se mi docela líbilo i todle,...taková kolobrnda na polnačku a trochu lesního kochání.
KTM Freeride 250F 2018
Psal jsem o něm už na druhé stránce.
bazin. píše: Samozřejmě že jsem měl na mysli dvoutaktní eRko, když píšu jitrnice není, přívěra není, ...... v tom vidím právě jeho výhodu oproti ostatní dvoutaktům, že nemusíš řešit věčně pomačkané koleno, zakarbonovanou či jinak nefunkční přívěru.
Freeridery se čtyřtaktními motory už až tak moc nenadchnou v porovnání s EXC-F.
Oproti EXC450 má motor 250R citelně méně výkonu. V terénu je to o správném včasném řazení. Díky nádrži pod sedlem je znatelně lepší ovladatelnost za jízdy a manipulace při vyprošťování. Je nuté ale pamatovat na to že to není EXC. Není zkonstruovaná na závodní nasazení, ale na technickou jízdu terénem.
Kdo je zvyklý jezdít stylem pořádně to pod kopcem roztáhnu a vyjedu ho na plný plyn i díky setrvačnosti, tak tomu úplně sedět nebude.
Přední tlumiče má z SX85ccm a uvnitř nad pružinama jsou podložky. Jestli nejsi hovádko vyžrané klidně jich můžeš část vyndat.
Pro zadní enduráckou 18" pneu 110/100 se musí vyříznout kousek z krytu řerězu protože boční špalky o něj háčí, kolem řetězu projde bez problémů. Stejně tak boční špalky občas kreslí na laufech. Teď už ale Mitas vyrábí i 100/100 Terra Force - EX SM a ta tam asi vleze i bez úprav. Originál je tam totiž šlapačková pneu ze které špalky do boku nevyčuhují.
Motorka z inzerátu tak jak je na foto na STK neprojde. SPZ je samo-domo přidělaná na podblatníku který se používá jen pro jízdu v terénu a jeho součástí je jen zadní světlo. Džák SPZ který má i její osvtětlení a odrazku je přidělaný ještě pod tímto podblatníkem (šipka).

Naposledy editováno 11.11.2024 09:10:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
Matess727x píše: By se mi docela líbilo i todle,...taková kolobrnda na polnačku a trochu lesního kochání. Koukal jsem na YouTube, že to na tom zkušenej vodič dobře dává. Tahle je skoro ve fungl stavu, najeto 894Km,...ale taky už zas za docela dost.
Apropo, teď si vzpomínám,...dyk tu měl kamarád, mu zítra cinknu, co mi o tom řekne.
KTM Freeride 250F 2018
Tyjo,...a tady se s tím vyloženě nemazlí. Hm,...
Freeride jezdil nějaký ten pátek zpět storeman, a dost si ho užíval. Vyloženě ho bavilo si na něm hrát. já si ho taky zkusil, jak Storemanovo, tak při KTM dnech v Bělé na trati, ale "bylo mi malé".
Naposledy editováno 11.11.2024 10:46:05
Tank píše: Freeride jezdil nějaký ten pátek zpět storeman, a dost si ho užíval. Vyloženě ho bavilo si na něm hrát. já si ho taky zkusil, jak Storemanovo, tak při KTM dnech v Bělé na trati, ale "bylo mi malé".
Hm,...je to jedno, páč ten Freeride co jsem dával ten inzerát, tak ten už je prý dávno prodaný.


3 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail

Honda CRF 300L za 129 800,- Nová
U té mi vadí, nutná úprava podvozku, jinak dle všech měkký jak žvejka.


Fantic XEF 250 Trail za 127 000,- Nová
Tady mě většina odrazuje, že slabý (ale po výkonu nejdu) a že čína motor a Ital konstrukce-hoby lehký enduro. Ale motorka vypadá hezky a na youtube videa jak s tím chlapík brázdí slušnej terén v pohodě.

KTM 450 EXC Rok: 2012 za 119 000,- Jetá
S pánem jsem obsáhle mluvil. Motorka sice 12 let stará, ale v hodně pěkném stavu v težkém terénu nejetá. Po preventivní výměně-předepsaná po počtu km,...výměna pístu, rozvoďáku, koleček rozvodu, ložisek atd. v autorizovaném servisu. Faktura k doložení. Namontovaný příbal,...motorka měsíc po STK a evidenčce.

Betu Alp 4.0 už jsem vypustil,....no a tím jsem asi zkončil. Tak to jsem toho moc nevymyslel.


Naposledy editováno 11.11.2024 11:52:54
1 reakcí na tento příspěvek Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
Naposledy editováno 11.11.2024 12:16:34
Naposledy editováno 11.11.2024 12:27:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
Naposledy editováno 11.11.2024 12:48:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Beta Alp 40 vs Fantic XEF 250 Trail
Z výše zmíněného bych si někam jel zkusit CRF300L a KLX230...až pokud by nesedla ani jedna, bych pátral kam dál...Myslím, že od stolu to nerozlouskneš...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Beta Alp 40 Beta ALP 4.0 | v4o | 19 | 26.7.2024 v 14:20 radimnet77 |
Manuál Beta Alp 4.0 | xrkář | 5 | 13.3.2023 v 13:42 Yevgen |
jiné pneu v TP Beta ALP 4.0 | Fulham | 1 | 28.5.2020 v 20:33 Kohlstein |
Motorka na polní cesty a ne moc těž... Beta Alp 4.0 | agrarnik | 19 | 28.11.2014 v 14:56 Tchert |
Beta Alp 4.0 [1, 2] Beta Alp 4.0 | callowsick | 41 | 23.6.2014 v 16:46 Petr-Huska |