Téma: První motorka na cestu do práce + víkendy
12.10.2024 v 09:50
Ahoj,
mám zaplacenou motoškolu na velké Áčko. Jízdy budou otevřeny až od března, takže mám do té doby nějaký čas a říkal jsem si, že bych to aspoň trochu využil k výběru první motorky, ať mám rovnou vybrané nějaké modely a mohu začít sledovat bazar.
Už jsem prošel nějaké reddity a videa a vybral jsem si jako amatér to, co se mi líbí +- ale rád bych radu od zkušených.
- motorka bude stát před barákem
- budu jezdit každý den do práce 5km tam a 5km zpět + projížďky po večerech a víkend nějaký výlet, takže žádná leštěnka.
- rozpočet do 150t max
- nová nebo jetá? (všude čtu, že to položím)
- mám 178+- a 100 kilo, takže nejsem úplně drobek, tak abych nevypadal jako vosa na bonbónu.
- podle diskuzí a různých začátečnických guidů padl výběr na:
Kawa Vulcan s 650, Honda CL500, Rebel 500, Ninja 300/400, Yamaha R3
Nemám nějaký typ/značku, co bych vyloženě chtěl. Určitě si zamiluju cokoliv, co koupím, ale nechtěl bych nějaký cestovní enduro nebo něco na ten způsob. To není můj šálek pokud jde o vzhled.
Snad to dává trochu smysl. Vím, že je to takový typický evergreen tady na fóru, ale chtěl jsem znát názor českých motorkářů.
Děkuji za váš čas
mám zaplacenou motoškolu na velké Áčko. Jízdy budou otevřeny až od března, takže mám do té doby nějaký čas a říkal jsem si, že bych to aspoň trochu využil k výběru první motorky, ať mám rovnou vybrané nějaké modely a mohu začít sledovat bazar.
Už jsem prošel nějaké reddity a videa a vybral jsem si jako amatér to, co se mi líbí +- ale rád bych radu od zkušených.
- motorka bude stát před barákem
- budu jezdit každý den do práce 5km tam a 5km zpět + projížďky po večerech a víkend nějaký výlet, takže žádná leštěnka.
- rozpočet do 150t max
- nová nebo jetá? (všude čtu, že to položím)
- mám 178+- a 100 kilo, takže nejsem úplně drobek, tak abych nevypadal jako vosa na bonbónu.
- podle diskuzí a různých začátečnických guidů padl výběr na:
Kawa Vulcan s 650, Honda CL500, Rebel 500, Ninja 300/400, Yamaha R3
Nemám nějaký typ/značku, co bych vyloženě chtěl. Určitě si zamiluju cokoliv, co koupím, ale nechtěl bych nějaký cestovní enduro nebo něco na ten způsob. To není můj šálek pokud jde o vzhled.
Snad to dává trochu smysl. Vím, že je to takový typický evergreen tady na fóru, ale chtěl jsem znát názor českých motorkářů.
Děkuji za váš čas
1 reakcí na tento příspěvek První motorka na cestu do práce + víkendy
Koupil jsem od známého tu SV650 za 20000. Sice ještě s karburátorem ale v dobrým stavu a s malým nájezdem.
Mám ji tři týdny a snažím se každej den aspoň hodinu jezdit.
Mám ji tři týdny a snažím se každej den aspoň hodinu jezdit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
Alphabet> čau, a čo to je naháč či kapota? Akej farby? Cena parádna. Ten ventil na nádrži má aké polohy? Pýtam sa, lebo niektoré motorky majú ventil, čo sa otvára a majú polohu ON, PRI, RES. Otvára ich podtlak. Niektoré Majú ON, OFF, RES. To RES znamená rezerva. Funguje to tak ako u starej Jawy. Na tom ventile je trubička má asi 5 cm. Keď otvoríš ventil na polohu ON, tak ide benzín vrchom tej trubičky. Keď benzín dôjde, tak motorka zdochne. Prepneš na polohu RES vtedy benzín tečie spodkom z dierky pri dne nádrže. Na tých dierkach čo cez ne prúdi benzín je sitko. Po rokoch sa to sitko rozpadne. Majitelia väčšinou jazdia tak, že úž vedia, kedy majú tankovať a tú rezervu nepoužívajú. Všetko je v pohode mašina jazdí , ale počas rokov sa všetok bordel s benzínu , hrdza z nádrže zhromažďuje pri tom spodnom otvore. Ničomu to nevadí, všetko je pohode, lebo benzín tečie vrchom, cez hornú dierku, dvadsať ročný bordel je dole. Potom motorku kúpi nový majiteľ a tam na neho číha pasca. Otvorí ten palivová kohút do polohy RES , všetok bordel mu pretečie do karbecov, zapchá to všetko aj ventily na plavákoch. Potom mu plaváky nezavrú prívod paliva benzín natečie do motora do oleju , a po krátkej jazde sa motor zadrie. Viem, lebo som to opravoval, teda ešte keď motorka prestala fungovať pred zadretím. To PRI je na ventiloch čo sa otvárajú podtlakom. To zas slúži na štart po zime, v polohe PRI pustíš benzín samospádom do karbecov. Nesmieš to používať dlhodobo, lebo zas pri banálnej poruche karburátoru natečie benzín do oleju a zas to zadrieš. Preto ti tu každý radil kúpiť motorku zo striekačkou. Ja na svojej karbecovej motorke mám podtlakový ventil a nemám manuálne ovládanie. Mám kontrolku rezervy a ukazovateľ množstva paliva. Kontrolujem pred každou množstvo oleju , mám okienko , ale nie preto, či ho je tam dosť, ale či náhodou nepribudol. Kontroluje sa to aj tak, že otvoríš viečko olejovej náplne a keď zaňucháš benzín tak si v riti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
krokoš> Je něco jednoduššího než to sítko vyměnit a pravidelně čistit?
TomasRA> čau, to čo si napísal, sú múdre slová, bolo by fajn, keby sa nimi každý riadil. No, skutočnosť je taká, že oveľa viac ľudí to robí tak , ako som to napísal. Proste ten kohút neotvára do polohy RES. To je to najjednoduchšie riešenie. Ono, tí ľudia, spokojní majitelia motoriek ani nevedia, čo za prekvapenie majú na dne nádrže. No, po predaji to šťastný kupec, ktorému motorka funguje dá do polohy RES a úž je z neho kupec nešťastný.
Náprava je jednoduchá, hneď po kúpe tú nádrž demontovať , zvnútra vyčistiť, vyčistiť aj ten kohút, dať nové sitko a vymeniť tesnenia v kohúte, dajú sa kúpiť diely na repas. No, ktorý kupec to urobí? Žiadny, každý kúpi a sa vozí dokedy má benzín. Potom benzín dôjde spokojný nový majiteľ prepne kohút do polohy RES a v tom momente je z neho nespokojný majiteľ, oklamaný kupec. Preto som napísal príspevok č.: 124 aby som Alphabeta zachránil pred touto nešťastnou udalosťou.
Náprava je jednoduchá, hneď po kúpe tú nádrž demontovať , zvnútra vyčistiť, vyčistiť aj ten kohút, dať nové sitko a vymeniť tesnenia v kohúte, dajú sa kúpiť diely na repas. No, ktorý kupec to urobí? Žiadny, každý kúpi a sa vozí dokedy má benzín. Potom benzín dôjde spokojný nový majiteľ prepne kohút do polohy RES a v tom momente je z neho nespokojný majiteľ, oklamaný kupec. Preto som napísal príspevok č.: 124 aby som Alphabeta zachránil pred touto nešťastnou udalosťou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka na cestu do práce + víkendy
krokoš>
Naháč v černé. Ventil má jen jednu klasickou polohu. Dolíval jsem nádrž z kanďáku minulej týden a ničeho extra jsem si nevšiml.
Jinak to mám i včetně servisu. Ten dělá nějaký bývalý závodník. Motorku servisoval každou zimu.
Já jsem samozřejmě hodně spokojenej. Oproti té elektro je to úplně jinej zážitek. Je už teda zima, ale nakoupil jsem teplý oblečení a jezdím i tak aspoň tu hodinu každý den.
Naháč v černé. Ventil má jen jednu klasickou polohu. Dolíval jsem nádrž z kanďáku minulej týden a ničeho extra jsem si nevšiml.
Jinak to mám i včetně servisu. Ten dělá nějaký bývalý závodník. Motorku servisoval každou zimu.
Já jsem samozřejmě hodně spokojenej. Oproti té elektro je to úplně jinej zážitek. Je už teda zima, ale nakoupil jsem teplý oblečení a jezdím i tak aspoň tu hodinu každý den.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První motorka [1, 2] Honda CL500, Honda CB500 Hornet | SM77 | 58 | 27.4.2025 v 10:19 SM77 |
Malý power cruiser Kawasaki Vulcan S (EN 650), Honda CMX500 Rebel, Hond... | Bobinsky | 25 | 17.3.2025 v 11:27 rousini |
První motorka pro holku Yamaha YZF-R3 | Doomguy | 25 | 4.9.2024 v 10:02 dva_hrnce |
H4 x LED Kawasaki Vulcan S (EN 650) | rob456 | 30 | 28.8.2024 v 19:11 Borntobewild |
nefunkční Power outlet, 12V Kawasaki Vulcan S (EN 650) | Honza1911 | 3 | 30.6.2024 v 21:38 Johny_Servis |