
1 reakcí na tento příspěvek První motorka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka
1 reakcí na tento příspěvek První motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka
SM77 píše: Je mi 48, takže už nechci závodit a v hlavě to mám snad srovnaný.
Kdo si koupí jako svoji první novou motorku, ten si rozjebe novou motorku ...

1 reakcí na tento příspěvek První motorka

1 reakcí na tento příspěvek První motorka

Já bych koupil starší CB500, zjistil, jestli mě to vůbec baví (příp. to vyválel za přijatelný peníze) a potom už budeš vědět kam tě srdce táhne, první motorka není (většinou) na věky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka
SM77 píše: MartinXL650V> Díky moc. Taky se přikláním k Hornetu. Jen nechci moc starou a když koukám na bazaru na dva, tři roky starý motorky za 130 a nová stojí 150 tak mi nějak dává víc smysl ta nová.
Presne tak, keď je rozdiel minimálny, tak radšej novú. No ako prvú by som si nekupoval novú, najprv niečo staršie na naučenie

msaťák - pri 170 cm nebude enduro asi najrozumnejší výber.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka
2 reakcí na tento příspěvek První motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka
1 reakcí na tento příspěvek První motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka
1 reakcí na tento příspěvek První motorka
SM77 píše: hezkej kompromis je CF moto 450NK, která se mi fakt líbí, jen se nějak nemůžu poprat s tou Čínou, přestože vím, že je to asi blbost....
SM77 píše: Ale našel jsem na Benelli 502 C a asi jsem se zamiloval ,-)
Není to blbost, napsal jsi to téměř správně. Jen místo slova "přestože" mělo být "protože".
... jen se nějak nemůžu poprat s tou Čínou, protože vím, že je to asi blbost....
A jen pro úplnost dodám Benelli je taky čína.
Teď něco k tomu rozhodování.
SM77 píše: Nemůžu se rozhonout mezi Hondou CL 500 a CB 500 Hornet.
Honda CL500, Benelli 502C, Kawasaki Eliminator, Rebel 500, všechno jsou to motorky "hajzlového" posezu. Přípravka na velké, neohrabané chruisery pro pupkaté vepříky, zarostlá držka, šátek s lebkama, třásně, atd...
Jen se vezeš a kroutíš plynem. Nohy vystrčené před sebe, tělo rovně někdy i v záklonu, čumíš na cestu, nic se nenaučíš, jízda ti nic nedá. Doma ze sebe oklepeš hrst chcíplých much co nasbíráš cestou a to je asi tak vše co ti jízda na takovém stroji dá.
Do fotky Benelli 502C ze zdejší fotogalerie jsem ti načrtnul rozdíl jezdecké pozice. Červeně je záchodová-cruiser-lenoch, zeleně naháč(třeba tebou vybraná CB500F od loňska CB500 Hornet)

Rozdíl je doufám jasně viditelný. Stupačky výš a více vzadu, tělo lehce předkloněné, řídítka blíže přední vidlici. Rozvor kratší o 19cm což znamená strmější úhel krku řízení a celkové kratší celou motorku.
Tohle všechno znamená lepší ovladatelnost a aktivní pozici jezdce-řidiče. Jen se tupě nevezeš, ale skutečně řídíš.
Je to teď už srozumitelnější v čem je rozdíl mezi CB 500 Hornet a CL500?
Naposledy editováno 26.04.2025 07:43:41
1 reakcí na tento příspěvek První motorka



Ja si nedokážem predstaviť sa rozhodovať medzi : Honda CL500, Kawasaki Eliminator 500, BENELLI 502C, Honda Rebel 500, BMW G 310 R....
Lebo to sa ani nedá, to sú iné katégorie ako motoriek, tak aj ludí...
Trošku by som sa zamyslel aj nad stránkou praktického využitia, ber to tak že niekedy potrebuješ aj niečo kúpiť, teda to potrebuješ niekam odložiť - môžeš mať napríklad batoh kde to vopcháš, ale mať v lete na chrbte batoh ked je teplo...
Potom je celkom bežné, že na motorke budeš používať prilbu (vlastne to je povinné), ideš niečo vybaviť či skočiť kúpiť nejakú blbosť a ťahať zo sebou prilbu je úplný luxus, takže to chce mať namontovaný ideálne kufor, kde ju hodíš, alebo tam hodíš ten drobný nákup...
Tiež používaš rukavice, tie tiež treba odložiť - jasné vieš ich hodiť do prilby, ale čo s tou prilbou?
Motorka čo je pekná nemusí byť ani trochu praktická, pretože tam nemáš niekedy poriadne miesto ani na lekárničku...
Písal si že máš 48...
Ja mám 45, jazdil som na kadečom od Pioniera až po Multistradu 1000 a to bez VP na motorku a kúpil som si skúter - iba 125ccm lebo VP B...
Ale viem tam uložiť aj nákup pod sedlo, mám kufor kde viem odložiť prilbu, rukavice, môžeš tam mať hodený nepremok keby dačo...
Ked má človek VP A a kúpi niečo silnejšie ako 125, tak to aj ide a je to aj praktické.
Nevýhoda je že skúter každému nevonia a je to viac udrncané ako motorka, lebo menšie kolesá, kratšie zdvihy...
Kamoš kúpil Hondu NC750X, ale dá sa kúpiť aj "non-X" verzia = NC750S, kde máš velmi slušný úložný priestor v oblasti "falošnej nádrže", takže ostane zachovaný aj vzhlad, lebo kufor niekedy kazí design a je to aj praktické.
Je to síce 750ccm , ale nemá vyšlahnutý výkon aj krútiak - má ho posadený do nižších otáčok a myslím že to je motorka skôr pre kludného pilota, teda predpoklad že to nemal nejaký strelec ktorý z toho žmýkal čo to dalo ako napríklad majitel či si kúpil BMW G 310 R
V práci schová helmu a rukavice do skřínky a když se pojede sklouznout kolem komína nepotřebuje helmu odkládat nikam. Bude jí mít na hlavě případně na zrcátku když bude tankovat nebo si dá někde pauzu na kofolu.
Na výkendový nákup do supermarketu s tím jezdit nebude takže nepotřebuje řešit kufr za sedlem. Na povinnou lékarničku a vestu pod sedlem místo určitě najde kam to nacpe.
1 reakcí na tento příspěvek První motorka

Je úplne bežné že si potrebuješ skočiť napríklad na úrad a potom ti tá prilba zavadzia, alebo kúpiť nejakú blbosť - nejdeš robiť nákup na víkend, ale už musíš ťahať prilbu do obchodu (ja mám prilbu za 400€). Neviem či je rozumné ju nechávať na zrkadle...
Ja som bol s kamošom na výlet cca 250km a šli sme sa najesť do reštiky a tam veru nebol výhlad von aby som si sledoval či mi niekto nekradne prilbu a ťahať ju do reštiky sa dá, ale prečo by mi to malo zavadzať vždy na stole.
Alebo potom riešiť inú reštiku...
No a k tomu kufru, dnes chce behať okolo komína za pekného počasia a za mesiac už bude chcieť ísť na trip na týžden k moru napríklad (stačí pozrieť pár videí na YT) a potom tú batožinu bude kde dávať, alebo ako bude vyzerať kufor na takej Benelli 502C ??? Neviem či sa tam dá vôbec niečo rozumne namontovať.
Ja nevidím nejaký výrazný rozdiel v designe, alebo teda skôr v štýle medzi Benelli / Hornet 500 a NC750S a ako som písal, NC750S je ovela praktickejšia a povedal by som má aj "lepší" motor, lebo 750ccm a vyšší krútiaci moment...
PS: ja píšem tak ako sa reálne veci majú, ktoré vyplynuli z používania a potrieb majitela a nie "on napísal že na nákup s tým nikdy nepôjde", alebo že nespomenul napríklad že sa pôjde najesť...
Napríklad kamoš zdravotník čo kúpil ojazdenú Forzu 125 model 23, si ju kúpil preto aby dochádzal do práce 15km cez zapchaté mesto, aby dochádzal 25km do služby čo má externe ako zdravotník v bikeparku a ešte v ten rok urobil trip do Chorvátska na konci leta a nelutuje...
Naposledy editováno 26.04.2025 11:08:22
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
První motorka na cestu do práce + v... [1 ... 4, 5] Kawasaki Vulcan S (EN 650), Yamaha YZF-R3, Kawasaki ... | Alphabet | 128 | 2.12.2024 v 17:20 krokoš |
Koupit CL500 nebo Guzzi V7 [1, 2, 3] Moto Guzzi V7 Stone, Moto Guzzi V7 850, Honda CL500 | Pebrno85 | 65 | 14.11.2023 v 14:29 elvis78 |