globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorový olej navždy
 
5.4.2013 v 06:12
Tak to jsem zvědav co na to místní odborníci a profesionálové přes veškerý servis všeho na této planetě. Plus samozřejmě inteligentní anketka.


Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales


Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
Anketa: Jak často měníte olej ?
Jednou za rok
39%
108
Dvakrát za rok
2%
6
Neměním olej
3%
7
Dle návodu výrobce
48%
133
Nemám v motoru olej
8%
21
Mám elektrokolo
2%
5

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:42 | Nahoru | #121

Creck píše: Krovak> u renaultu to fakt chapu

Ty mas renaulta ? Jak dlouho ho mas, jezdi to jeste ? Kupoval jsi ho novy ?

Znas ten for o cem uvazoval konstrukter kdyz vymyslel znak , ze jo ?


V poho, znám lidi jako ty a podobný urážky mě fakt nenaserou. Od nova to nemám, fakt nemám na auto přes milion. Máme jich v rodině 6, jezděj všechny, nejstarší je z roku 98. Akorát na mý Laguně jde nejspíš po 260tkm do kopru diferák, takže jsem dneska vyhodil převodovku a musím ji kuchnout.

Jinak ten znak je diamant, piča z Ostravy seš akorát ty

felixxx píše: felixxx>

čech je hlopý ten má svoje teorie olěj se musí měnit.

bojužel pokud výrobce vyrobí motor nebo převodovk kde se olej nemní tak se prostě nemění a tím to končí


Ty seš taky chytrolínek, viď? Tak si ho neměň, pokud máš na nový auta a prodáváš je s najetými 150tkm. A pokud nemáš, tak až budeš řadit zapřenej o podlahu, abys tu šaltrpáku přetáhl, vzpomeň si na tuhle diskuzi.

Mimochodem, že tam vůbec ten blbec výrobce dává výpušťák a měrku, když se to přece nikdy nemění. Zapni mozek, nebo jdi do AČR, byl bys ideální zelenej mozek, nejdřív konat a pak se už vlastně ani neptat

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:43 | Nahoru | #122
felixxx> Já do renaultu nevolal, já pracuji pro VW koncern a pro Hyundai a u obou firem mi tuto hodnotu řekli přímo do očí na školení. 6 let nebo 200 000 km.

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:47 | Nahoru | #123
standamz> Nech ho, on všude byl a všechno zná, dyť mu bude 50. Přece nepřipustí, že by ani ne třicetiletej debil mohl vědět něco víc, než on

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:47 | Nahoru | #124

Dolph-cz píše: a já ještě doplním,že vysoká životnost motoru např. u kamiónu není dána použitím nějakých kosmických materiálů,ale převážně-velice propracovaným systémem mazání a filtrace oleje.



zas nadruhou stranu ty kamiony maj o dost větší interval než osobák

u koncernového automatu DSG je výměna co 60 tisíc km, Land Rover píše 200 tisíc km... kolik má bmw, mercedes u svých automatů nevím, ale 60 vs 200 je velký rozdíl

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:51 | Nahoru | #125

standamz píše: felixxx> Já do renaultu nevolal, já pracuji pro VW koncern a pro Hyundai a u obou firem mi tuto hodnotu řekli přímo do očí na školení. 6 let nebo 200 000 km.



To te bohuzel dezinformovali. Planovana zivotnost agregatu pro oba jmenovane OEM v sektoru osobnich vozu, urcenych na EU a NAFTA trh, je 300t km prumerneho jizdniho cyklu. TO je hodnota na kterou se designuji a validuji veskere komponenty.

Naposledy editováno 05.04.2013 19:53:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:56 | Nahoru | #126
Krovak> takže začneme třeba renault kangoo 1,2 16V typ převodovky JB1, múžeš mi říct kde je nějaká měrka a vypouštěcí otvor?

nebo napat nějaký servisní interval ale prosímtě ne bláboly tvoje výmysly dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 19:58 | Nahoru | #127

Lion píše: zas nadruhou stranu ty kamiony maj o dost větší interval než osobák

u koncernového automatu DSG je výměna co 60 tisíc km, Land Rover píše 200 tisíc km... kolik má bmw, mercedes u svých automatů nevím, ale 60 vs 200 je velký rozdíl



DSG je prostě jiná převodavka.je to dáno konstrukcí a techoligií,která je citlivější na kvalitu oleje.

třeba tiptronik měl taky "doživotní" náplň

ale to je jedno,myslím,že si rozumíme...,je více než zřejmé,že olej se neničí jen přehříváním a rozpuštěným karbonem....

PS:kamion má mnohem dokonalejší systém filtrace a obrovskou olejovou nápň....

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:00 | Nahoru | #128
Krovak> Vzdyt jsem napsal ze to u Renaultu naprosto chapu, proc rypes do hovna vic nez je zdravo ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:05 | Nahoru | #129
standamz> nejsem autoriuovaný servis, některé auta s doživotní nápní sevisují přímo v autorizovaním servisu mám auta starší šesti let a nikdy jsem neplatil ua výměn oleje v převodovce proč to ty atoriuáky nedělají, až se ta převodovka vysere tak je mám dát k soudu?
u vás v servisu měníte doživotní náplně po 2OO.OOO km nebo šesti letech, by mě zajímalo jestli na to dostáváte postup když tam není vypšták, a nenarveš tam ani odsávačku

motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:06 | Nahoru | #130
Tahle diskuze se zvrhla v upalte krecka

Ja olej menim , menim ho podle predepsanych km, u masiny ho klidne necham dva roky , najezdim cca 3 000 km za rok.

Nekolikrat jsem tady psal ze neverim filtrum ze dokazi odfiltrovat karbon perfektne.

Ovsem to co tady nekdy ctu na foru, se zvrhava jak rika Assasin pomalu ve cteni pohadek masine na dobrou noc.
To opravdu ne ! Nejake nazory ze se po roce z oleje stane kyselina apd.. s tim bezte doprdele

Naposledy editováno 05.04.2013 20:07:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:12 | Nahoru | #131
Dawe02> co třeba rouvodový řemen, ten se mění po 12O tisících a nějaký výrobce řekne při 24O.OOO tak je to blbost a bude se měnit jak každý běžný motor?

motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:17 | Nahoru | #132
Olej měním pravidelně,dle rozborů olejových vzorků. V silně zatížených turbodieselových stacionárních motorech je jeho životnost 750-850 Mth. Řada faktorů ovlivňuje životnost olejové náplně. Používáme kanadské oleje firmy Petro-Canada,typ Sentron CG 40.
Pro přehled uvádím částečné výsledky rozboru:
viskozita 40 stupňů celsia - 126
viskozita 100 stupňů celsia- 13,7
TNB - 5
TAN - 3,8
Voda - N
Oxidace - 15
Nitrace - 4
Sulfatace - 30
PH - 4,9
CL - méně než 100
Aplikace v motoru 742 MTH , dolito 25 ltr.
Laboratoř vyhodnotila vzorek pozitivně,doporučuje další interval prodloužit na 850 MTH.

Závěrem bych poznamenal,že zařízení jede v 24 hodinovém non-stop režimu,zatížené na 100%
Výkon motoru 264 kW , zátěž 250 kW. Specifikace motoru: řadový šestiválec,kapalinou chlazený,přeplňovaný turbodmychadlem,4 ventily na válec,vstřikování paliva Bosch PDE. Objem 12 litrů. Čistění oleje zajišťuje plnoprůtokový filtr a odstředivá filtrace tzv.centrifuga.

Naposledy editováno 05.04.2013 20:22:10

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:19 | Nahoru | #133
Dolph-cz> tak nevím, jaký je ten CommandShift konstrukce, ale u mercedesu, který měl starý 4kvalt Tiptronic, jestli tam se mění taky doživotně tak tam by těch 200 tisíc a nějaký drobný do vysypání odpovídaly

kolik je v kamionu oleje?? a jaký je dnešní interval?? já našel Scania 1999 120 tisíc km...

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:20 | Nahoru | #134
charlie.vtx1800> naprostý souhlas

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:20 | Nahoru | #135

felixxx píše: Dawe02> co třeba rouvodový řemen, ten se mění po 12O tisících a nějaký výrobce řekne při 24O.OOO tak je to blbost a bude se měnit jak každý běžný motor?


Nerozumim otazce.

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:31 | Nahoru | #136

felixxx píše: Dawe02> co třeba rouvodový řemen, ten se mění po 12O tisících a nějaký výrobce řekne při 24O.OOO tak je to blbost a bude se měnit jak každý běžný motor?


Tak třeba rozvodové řemeny u nových VW motorů jsou vesměs bez předepsané výměny, předepsaná je pouze kontrola po 240 000 km a pak každých 30.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:39 | Nahoru | #137

Dawe02 píše: To te bohuzel dezinformovali. Planovana zivotnost agregatu pro oba jmenovane OEM v sektoru osobnich vozu, urcenych na EU a NAFTA trh, je 300t km prumerneho jizdniho cyklu. TO je hodnota na kterou se designuji a validuji veskere komponenty.


Nevím jestli mě dezinformovali, pracuji s informacemi, které jsem dostal na oficiálních školících místech těchto značek při technických školeních. Pokud máš lepší(jiné) informace, uveď zdroj.

1 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:39 | Nahoru | #138
Tak naše bejvalá Octavie měla najeto 300 a sem si celkem jistej, že olej v převodovce se nikdy neměnil. Nikdy nebyl jedinej problém s řazením...

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:48 | Nahoru | #139

felixxx píše: standamz> nejsem autoriuovaný servis, některé auta s doživotní nápní sevisují přímo v autorizovaním servisu mám auta starší šesti let a nikdy jsem neplatil ua výměn oleje v převodovce proč to ty atoriuáky nedělají, až se ta převodovka vysere tak je mám dát k soudu?
u vás v servisu měníte doživotní náplně po 2OO.OOO km nebo šesti letech, by mě zajímalo jestli na to dostáváte postup když tam není vypšták, a nenarveš tam ani odsávačku


Ne, neděláme to, nikdo to nechce. Pouze ti říkám jaké je oficiální stanovisko těchto značek ke slovu doživotní. Jak s tím naložíš je tvoje věc.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:50 | Nahoru | #140

felixxx píše: Krovak> takže začneme třeba renault kangoo 1,2 16V typ převodovky JB1, múžeš mi říct kde je nějaká měrka a vypouštěcí otvor?

nebo napat nějaký servisní interval ale prosímtě ne bláboly tvoje výmysly dík


Takže provozní náplň byl původně ELF Tranself TRJ 75W80, který byl nahrazen ELF Tranself NFJ 75W80, do skříně ho patří 3.4 litru. Přední nalévací otvor je zároveň kontrolní, plní se do přetečení oleje. Výpušťák, hm, to je složitější, tos mě dostal... nééé, už to mám, že by byl na spodní straně převodovky? A že by to byl klasickej čtyřhran, tuším 8mm, který Renault používá už asi tak tisíc let?

Jinak servisní intervaly se v oficiálních nótách neuvádějí, páč je "doživotní", jak už jsem jednou psal. A jestli to tam někde je, tak to rozhodně kvůli tobě hledat nehodlám, na to nemám čas. Ty seš kurva mechanik, tak bys to měl snad vědět, ne?

Creck píše: Krovak> Vzdyt jsem napsal ze to u Renaultu naprosto chapu, proc rypes do hovna vic nez je zdravo ?


Rozumnej nebo věcnej argument nemáš, tak meleš sračky jako vždy, že? Choď radši pěšky, ale bos, páč i ty boty musíš občas vyměnit...

OpenScars píše: Tak naše bejvalá Octavie měla najeto 300 a sem si celkem jistej, že olej v převodovce se nikdy neměnil. Nikdy nebyl jedinej problém s řazením...


On je problém v tom, že starý pětikvalty nebyly tak zmlsaný a náchylný jako dnešní manuální šestikvalty. U starýho pětikvaltu jsem taky nepoznal výměnu oleje (kromě toho Clia), kdežto šestikvalt je úplně o něčem jiným. Hovno vydrží

Naposledy editováno 05.04.2013 20:56:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:55 | Nahoru | #141

OpenScars píše: Tak naše bejvalá Octavie měla najeto 300 a sem si celkem jistej, že olej v převodovce se nikdy neměnil. Nikdy nebyl jedinej problém s řazením...



No diky za uklidneni, ted mam jistotu ze mam dalsich minimalne 15 let pred sebou aniz by se mi rozsypala prevodovka

motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:57 | Nahoru | #142
Jinak u koncernových převodovek samozřejmě výpustný škoub je a je tam i nalévací/kontrolní šroub.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:57 | Nahoru | #143
Creck> Ano Křečku, na majitele koncernu jsem tě tipl správně, ti maj vždycky hromadu debilních keců na ostatní značky, i když jim to jejich auto u kterýho serou na údržbu hnije pod prdelí

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:57 | Nahoru | #144
Krovak> Nevim jaky jiny rozumny argument ti mam podat nez ze mi auto jezdi skoro 13 let bez vymeny oleje v prevodovce.

To uz asi jedine nejaky sci-fi vyzkum nebo co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 20:58 | Nahoru | #145

Krovak píše: Creck> Ano Křečku, na majitele koncernu jsem tě tipl správně, ti maj vždycky hromadu debilních keců na ostatní značky, i když jim to jejich auto u kterýho serou na údržbu hnije pod prdelí



Tak to me tipujes dost blbe, mam auta dve jak jsem jiz tady psal.

Pokud mi majitel renaultu napise ze mi ochcavka hnije pod prdeli, nezbyva nez mit opravdu hubu od ucha k uchu

Naposledy editováno 05.04.2013 21:01:05

motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:01 | Nahoru | #146
zajímalo by mě jestli neprodávaj taky olej do fritáku který vydrží navždy ti maj dost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:07 | Nahoru | #147
standamz>

můžeš mi napsat nějaký kod nového motoru kde neí předepsaný interval výměny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:08 | Nahoru | #148

Creck píše: Tak to me tipujes dost blbe, mam auta dve jak jsem jiz tady psal.

Pokud mi majitel renaultu napise ze mi ochcavka hnije pod prdeli, nezbyva nez mit opravdu hubu od ucha k uchu


A zas je to tady. Majitel Renaultu. Ty máš nějakej mindrák?
Máš pětikvalt? Máš. Tak ten bude jezdit věčně. Pořiď něco s větší skříní a pak přijď poreferovat.
Navíc jestli máš naftu 66kW, tak to je jeden z největších antiblbovejch držáků, jakej byl za posledních 25 let vyrobenej. Vím o jedný, co má přes 400tkm, možná původní turbo, a přitom jezdí stylem natočit, skoro plnej a tradá. Takový zacházení žádnej moderní motor nevydrží.

felixxx> Tak co, pomohla ti moje informace? Já jen, že do mě už nereješ

Naposledy editováno 05.04.2013 21:12:01

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:09 | Nahoru | #149

standamz píše: Nevím jestli mě dezinformovali, pracuji s informacemi, které jsem dostal na oficiálních školících místech těchto značek při technických školeních. Pokud máš lepší(jiné) informace, uveď zdroj.



Pracuji pro oba OEM ve vyvoji jako Tier1 dodavatel. Specifikace a oficialni pozadavky na zivotnost techto dvou OEM znam protoze je uz nejakych 6 let musim procitat ve specifikacich.
Cili zdrojem jsou Lastenhefty pro VW a standardy HMC ES96xxx pro Hyundai.
Nicmene i to ze to tu pisu znamena ze to je jiz obecne znamy fakt (casopisy, internet).
Jak presne nazyvali tech 200t km, vzpomenes si na jmeno? Protoze planovana zivotnost (lifetime, EOL, durability target) to rozhodne neni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 21:09 | Nahoru | #150

Creck píše: Benda1> Filtr se ale menit musi !

To co ti nici motor je rozpusteny carbon , ktery vytvari defacto jemnou brusnou pastu. Proto se olej meni.



přesně ale ještě taky olej stárne
ve vespě vypadal po 5 letech co stála spíš jako capuccino

já měl na svým dovezeným autě v motoru pěknou vazelínu a rozsvítilo se mazání hned ten den v zimě když jsem to nastaroval...auto mělo najeto 110000 km a byl přicpaný sací koš a prasklej filtr ,protože předchozí majitel neměnil hodně dlouho olej a filtr to nevydržel ten nápor bordelu ...mechoš mi řekl že ten olej má podle něj co má zkušenosti s lidma co nemění tak 60000 až 70000 km najeto a olejovou vanu pomalu vyškrabával od bordelu...já bych max po 15 tisících měnil olej v autě rozhodně...ps: longlife pěkně mičí motory a to je tam olej tak 30000 km...dělám u dovozce ojetých aut a tohle video neberu vážně

Naposledy editováno 05.04.2013 21:13:19
Téma je zamknuto


TOPlist