Mira-KT píše: Již asi 15 let dělám s PHM a tak snad trochu poradím. Přechodová nafta s filtrovatelností do -10°C se musí ze zákona prodávat od 15.řína. Zimní naftam s filtrovatelností do -20°C je poviná od 15.listopadu. V této hodnotě je tolerance + -2°C. Parafín už se začne vylučovat při teplotě kolem -14°C čimž u aut co si před zimou nevyměnili filtry může začít problem s neprůchodností skrz filtr. U nafty nelze ŽÁDNÝM ADITIVEM zvednout její filtrovatelnost, ale každopádně je to dobrej tah firem a prodejců asi jako s prodejem multivitamínu, kde je popsaná celá krabička, ale ve skutečnosti hryznutí do jablka dá víc. Jediná možnost je tankovat Arktickou naftu, nebo kráct u armády, kde se používá nafta na -35°C. Jediná možnost jak opravdu docílit zvýšení filtrovatelnosti je přidáním libovolného benzinu do nafty. Na 60l NM klidně do 5 litrů BA. Benzín zvýší bod vzplanutí, ale nikdy ne na tolik, aby se motor podpálil. Pro suchou naftu v našich končinách doporučuji přidat hlavně u našponovaných PD motorů olej M2T, aby nedocházelo k přidírání vstřiků. Je to daleko efektnější a levnější než PLACEBO aditiva.
Sorry, to jsou neskutečný bláboly!
Přeci jen je rozdíl s nimi "jen dělat" a nebo být u toho, když se vyrábí.
Ale to spousta laických čtenářů nerozliší.
maški píše: t_freedom> tak za jedno: první parafiny se u zimní nafty vylučujou cca při -8°C, to ale nemusí mít vliv na průchodnost filtrem ( pokud ho majitel pravidelně mění). Za další: aditiva podstatně zlepšují filtrovatelnost, ale neplatí čím víc tím líp - má to své hranice. A na konec: než bych dal do nafty benzín ( sníží bod vzplanutí, cetanové číslo, je zdrojem detonací v motoru), protože těžko lze trefit max množství, tak radši petrolej - ale kde ho vzít, že? Jinak, tankuju naftu u běžných pump nejlíp velkých společností, a na severu Čech včetně výletů do Krušných hor na lyže nemám problém se starty (vyjma skoro 7 let staré baterie ) Do Alp bych asi nabral někde arktidu. Tak to jen na okraj, doufám, že ti to tak stačí...
zdá se, že tu mám kolegu z chemičky
Ano správně - to první vyloučení je tzv. "zákal", který se rovněž sleduje, jako jeden z kvalitativních ukazatelů nafty.
Ten přídavek benzínu je vůbec největší ZVĚRSTVO:
- nemaže, taže né vstřiky, ale hlavně vstřikovací čerpadla jdou po čase do kytek
- snižuje cetanové číslo což způsobí, že v nízkých teplotách hůř chytá. Cetanové číslo je
opak oktanového.
Tankuji celoročně jen u Lukoilu - cena/užitná hodnota a neměl jsem celý rok problém - ani v minulosti.
Přítelka nakoupila u pumpy před Louny ve směru od Rané, neposlechla mne, a ta sranda ji ve svém důsledku vyšla na 2 tisíce navíc a mne řadu starostí.
Ale fakt se tady člověk opravdu dozví řadů blábolů - neskutečných blábolů.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | m.z. | 65 | 9.6.2023 v 18:23 Čouda112 |