Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?
P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.
Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
venakucera píše: Fleur> meziplyn se dává proto, aby jsi mohla snadněji podřadit a proto, aby ti zadní kolo nešlo do smyku nebo aby neodskakovalo - nahrazuješ tím antihopingovou spojku. ten efekt to má jen do určité míry, samozřejmě to není jako antihop. z tohoto důvodu je také dobré zároveň přibržďovat (brzdit) zadní brzdou.
já se to taky teprve učím. nejhorší je ty pohyby správně zkoordinovat. taky je problém v tom, že když brzdíš a zárověň dáváš meziplyn, tak tím, jak otočíš plynovou rukojetí můžeš povolit současně brzdovou páčku, takže to pak s tebou trochu škube. ale naučit se to dá. dnes jsem to celý den piloval na Ducati dnu a myslím, že dělám pokroky . jinak dělat to normálně v provozu asi nemá smysl.. tedy pokud nejsi, jak se tu říká, kudlař
PS: jinak meziplyn dávat cca na 3000 až 4000 ot. (podle motorky). víc bych to nedával. zbytečně dáváš čoud motoru.
Jakej má smysl přibržďování zadní brzdou při podřazování? To to kolo spíš dostaneš do smyku pokud to uděláš blbě, ale předek je účinější. Jinak pak musíš jemě jinak i ten předek ti odlehčí zadní kolo a to se blokne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Bubrak ZX10R píše: assassin: me ustrelilo zadni kolo po prerazeni na Jawe 350 taky, na panelce, co porad mam. to mi bylo 17, machroval sem u gymplu a pak nas napadlo ze mi budou merit stopkama za jak dlouho objedu blok s gymplem, no a v zatacce byly kostky, ja tam lupnul dolu ze 3 na 2 a zadek mi ulit ze sem si menil pak trenky ve skole mozna na asfaltu by to neudelalo to nevim
no ono s pneu co sme na tehle strojich vozili.. to asi neni zas takovej problem:)
ad razeni dolu bez spojky v otackach.. dost mozna to jde, kdyz se vychyta ten grif.. ale ja nikdy nemel tu potrebu a na dojezd bez spojky sem radsi podrazoval az na volnobehu no.... urcite to ty prevodovce nebude delat uplne dobre... mozna clovek co to ma vychytany tak ji timhle opotrebovava stejne jako nekdo kdo blbe radi se spojkou, ale zavery typu ze bez spojky je to ok bych z toho nevyvozoval...
oioi01 píše: assassin> jo už chápu, sem tě blbě pochopil... to joo.... ale ve vyších otáčkách to prostě musí kurvyt ty zuby....
no dobre jim to nedela to je jasny, ale ono je to na hrube zachazeni nadimenzovane, takze to nakou chvili snese kde co....
SVéčko píše: Jakej má smysl přibržďování zadní brzdou při podřazování? To to kolo spíš dostaneš do smyku pokud to uděláš blbě, ale předek je účinější. Jinak pak musíš jemě jinak i ten předek ti odlehčí zadní kolo a to se blokne.
zadnej, jen to usnadni utrzeni kola.. brzdim obema - zvyk z nebrzdicich CZ - tak o tom neco vim :)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
t_freedom píše: S oběma tebou vyřčenejma názorama hrubě nesouhlasím
ad1) při řazení dolů to tam bez spojky nepadne hladce NIKDY, vždy tam bude min několik set otáček rozdílu.
ad2) Pokud umíš brzdit a otáčet rukojetí plynu zároveň - jsi rychlejší - protože nemusíš řešit nabíhání spojky a nemusíš se bát rozskákaný zadní gumy(když neberem v potaz antihop). Jde spíš o mezikus než typ podřazování
No ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat... jedniná oprava kterou uznám je že to jde na mé motorce možné ne na všech
ad1) myslím že hladkost přeřazení se dá celkem jasně odposlouchat a na MÉ MOTORCE když vychytáš otáčky šoupnu to tam bez spojky tak tiše že uslyšíš špendlík spadnout na zem (kolikrát i líp jak s meziplynem)
ad2) nemůže to být rychlejší s meziplynem než když nahulákám do zatáčky skopnu kvalt bez spojky a frčím dál (nebavím se o teorii ale o praxi na silnici)
Naposledy editováno 27.05.2011 09:13:49
ale jinak jen poza...
Edit: ted na to koukám a může to být ZX-6RR a ta má už antihopping spojku. Takže jsem z toho jelen...
Naposledy editováno 27.05.2011 10:56:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
Ad1) všechno záleží na konstrukci převodky a drahách mezi kvaltma. Pokud na každým kvaltu můžeš najít "falešnej neutrál" tak asi ano. U mojí Duckny to skoro nejde - tedy když se o to snažím - za jízdy na okruhu se mi to sem tam podaří.
Ad2) Pokud to umíš, jako že myslím UMÍŠ, ne že se o to snažíš, budeš s meziplynem potřebovat menší dobu/vzdálenost k brždění - budeš rychlejší. Na tvý 600ccm to takovej význam mít nebude, ale i tak ten co bude mít identickou motorku a bude to umět, bude brzdit podzěji do zatáčky. U sportovního dvouválu si bez toho ani neusereš - takže tam je zcela jednoznačně výhoda při "vrkání"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
dannythreefifty píše: No ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat... jedniná oprava kterou uznám je že to jde na mé motorce možné ne na všech
ad1) myslím že hladkost přeřazení se dá celkem jasně odposlouchat a na MÉ MOTORCE když vychytáš otáčky šoupnu to tam bez spojky tak tiše že uslyšíš špendlík spadnout na zem (kolikrát i líp jak s meziplynem)
ad2) nemůže to být rychlejší s meziplynem než když nahulákám do zatáčky skopnu kvalt bez spojky a frčím dál (nebavím se o teorii ale o praxi na silnici)
No jedná se o "brzdnej moment" zaklapnutýho motoru. U 600 to není taková nutnost ale litrovej 2V brzdí motorem jak sviň. Takže si myslím, že se to vrkání, bez nějakého povídání a teoretizování, naučí všichni majitelé těch strojů. A pokud ne, pak jim jejich motor při nájezdu do utažené zatáčky dá hodně dost vědět, že takhle asi ne-e... (čti: hnedá čára na trenkách).
Postě jsou stroje, kde si bez toho ani neprdneš (já jsem takový neměl, ale právě proto mám z 2V respekt)....
Naposledy editováno 27.05.2011 14:55:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
joro píše: No jedná se o "brzdnej moment" zaklapnutýho motoru. U 600 to není taková nutnost ale 2V brzdí motorem jak sviň. Takže si myslím, že se to vrkání, bez nějakého povídání a teoretizování, naučí všichni majitelé těch strojů. A pokud ne, pak jim jejich motor při nájezdu do utažené zatáčky dá hodně dost vědět, že takhle asi ne-e... (čti: hnedá čára na trenkách).
Postě jsou stroje, kde si bez toho ani neprdneš (já jsem takový neměl, ale právě proto mám z 2V respekt)....
a kdyz V2 znas tak zjistis ze to az zas tak neni pravda a ty demonicky storky vypravej lidi co na tom nikdy nejeli... litr jako litr, jen ta V2 proste moc nejede no
dannythreefifty píše:
ad2) nemůže to být rychlejší s meziplynem než když nahulákám do zatáčky skopnu kvalt bez spojky a frčím dál (nebavím se o teorii ale o praxi na silnici)
Vezmi si něco s větší schopností blokovat a zkus to znovu, dáš nám za pravdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
assassin píše: a kdyz V2 znas tak zjistis ze to az zas tak neni pravda a ty demonicky storky vypravej lidi co na tom nikdy nejeli... litr jako litr, jen ta V2 proste moc nejede no
Co to plácáš na mě fouká až, až
Je pravda že s tou blokací to tak strašný není, ale hlavně na vyšší kvalty z trojky bych se toho bez vrkání, nebo spojčení fakt docela bál.
P.S nepotřebuju lítat 200+ abych si to užil
Naposledy editováno 27.05.2011 15:18:24
Chlapci já nevím jak tele, ale S4RSko brzdí motorem tak, že i ze 4ky na 3ku mám strach bez "vrknutí" ..ale já tedy brzdím na obě brzdy...bez zadní to neumím...
Když mi někdo tvrdí, že jí nepoužívá, nechápu to. Ikdyby vzala jen 10% kynetiky - tak itěch 10% nebudu mít na předku, proč jí tedy nepoužít ? (možná aby se mi nerozskákalo kolo) ...ale od toho právě vrkám...tak je to v cajku ne?
a taky pojďme se bavit o stylu jízdy... máte někdo změřenej nějakej okruh, když už tady chce někdo psát že vrknání je k ničemu ?
Naposledy editováno 27.05.2011 16:20:23
assassin píše: no ono s pneu co sme na tehle strojich vozili.. to asi neni zas takovej problem:)
ad razeni dolu bez spojky v otackach.. dost mozna to jde, kdyz se vychyta ten grif.. ale ja nikdy nemel tu potrebu a na dojezd bez spojky sem radsi podrazoval az na volnobehu no.... urcite to ty prevodovce nebude delat uplne dobre... mozna clovek co to ma vychytany tak ji timhle opotrebovava stejne jako nekdo kdo blbe radi se spojkou, ale zavery typu ze bez spojky je to ok bych z toho nevyvozoval...
dolu bez spojky uz neradim, u zx10r to neni nutne, ale jak mi vysvetlis, ze se spojkou to preradi hur nez bez spojky (u ZX9R)? ja netvrdim, ze je to bez spojky dolu setrnejsi, to mi prislo razantnejsi cuknuti s motorkou nez razeni nahoru, ale razeni nahoru mi prijde mnohem tissi bez spojky nez se spojkou, takze tam si nejsem uplne jisty jestli to fakt nebude setrnejsi jinak samo kdybych potreboval nouzove doject bez spojky, tak budu podrazovat taky u volnobehu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
SVéčko píše: Co to plácáš na mě fouká až, až
Je pravda že s tou blokací to tak strašný není, ale hlavně na vyšší kvalty z trojky bych se toho bez vrkání, nebo spojčení fakt docela bál.
P.S nepotřebuju lítat 200+ abych si to užil
mam stejnej motor a stejnej prevod:) a dokud nestojim na brzde tak se mi podrazenim kolo nezablokuje.. musel bych to udelat schvalne.. takze bud uz tak nejak od prirody dobre podrazuju, nebo to neni tak zly
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?
assassin píše: mam stejnej motor a stejnej prevod:) a dokud nestojim na brzde tak se mi podrazenim kolo nezablokuje.. musel bych to udelat schvalne.. takze bud uz tak nejak od prirody dobre podrazuju, nebo to neni tak zly
Jo, to mě se to taky neblokujue, většinou....teď ale v Mostě jsem to jednou celkem posral, když jsem na konci rovinky to nějak přehnal a skopal to až na 1....tos měl vidět co dělalo zadní kolo :))) ale to by asi bylo u každý motorky....nejen u 2V
Sefo píše: Jo, to mě se to taky neblokujue, většinou....teď ale v Mostě jsem to jednou celkem posral, když jsem na konci rovinky to nějak přehnal a skopal to až na 1....tos měl vidět co dělalo zadní kolo :))) ale to by asi bylo u každý motorky....nejen u 2V
joo taky si myslim, okruh je asi trosku jinde, v provozu te zas nic nenuti tak moc brzdit a tak rychle podrazovat... a presne jak rikas, kdyz kouknes na koldovo videa z okruhu tak ten kdyz podrazuje tak mu dela to zadni kolo hrozny veci.. na firebladu...