globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vrkáte při podřazování plynem?
 
25.5.2011 v 17:39
Ahoj, mám jednu otázku. Na videích z okruhu je často vidět, jak jezdec na konci rovinky brzdí, řadí dolu a při tom pokaždé vrkne plynem. Tady je video, kde je to vidět (čas 0:35).



Předpokládám, že s antihopem to není třeba dělat. Nebo ano? Mám se to systemeticky učit? Je na to nějaký fígl? Jaký je správný rytmus činnosti, když letím z rovinky do zatáčky?

P.S. Samozřejmě jsem měl na mysli meziplyn a to jak jej dávat a zároveň citlivě brzdit.


Naposledy editováno 25.05.2011 17:56:48
Anketa: Vrkáte při podřazování plynem?
Jasně.
88%
315
Občas, když jedu kudlu.
3%
10
Nedělám - jen pomalu pouštím spojku.
4%
14
Nedělám - je to vůbec potřeba?
3%
12
Mám antihop tak to tam sázím naostro...
2%
6

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 07:18 | Nahoru | #121
t_freedom> Malinko si to kazíš, raději už nepiš. K

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 07:39 | Nahoru | #122
slanecek> Proč jsi tak zbytečně verbálně agresívní? Máš problémy? Nemůžeš normálně slušně lidem odpovídat? Kde tě to naučili?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 08:03 | Nahoru | #123

venakucera píše: Fleur> meziplyn se dává proto, aby jsi mohla snadněji podřadit a proto, aby ti zadní kolo nešlo do smyku nebo aby neodskakovalo - nahrazuješ tím antihopingovou spojku. ten efekt to má jen do určité míry, samozřejmě to není jako antihop. z tohoto důvodu je také dobré zároveň přibržďovat (brzdit) zadní brzdou.

já se to taky teprve učím. nejhorší je ty pohyby správně zkoordinovat. taky je problém v tom, že když brzdíš a zárověň dáváš meziplyn, tak tím, jak otočíš plynovou rukojetí můžeš povolit současně brzdovou páčku, takže to pak s tebou trochu škube. ale naučit se to dá. dnes jsem to celý den piloval na Ducati dnu a myslím, že dělám pokroky . jinak dělat to normálně v provozu asi nemá smysl.. tedy pokud nejsi, jak se tu říká, kudlař

PS: jinak meziplyn dávat cca na 3000 až 4000 ot. (podle motorky). víc bych to nedával. zbytečně dáváš čoud motoru.



Jakej má smysl přibržďování zadní brzdou při podřazování? To to kolo spíš dostaneš do smyku pokud to uděláš blbě, ale předek je účinější. Jinak pak musíš jemě jinak i ten předek ti odlehčí zadní kolo a to se blokne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 08:20 | Nahoru | #124

Bubrak ZX10R píše: assassin: me ustrelilo zadni kolo po prerazeni na Jawe 350 taky, na panelce, co porad mam. to mi bylo 17, machroval sem u gymplu a pak nas napadlo ze mi budou merit stopkama za jak dlouho objedu blok s gymplem, no a v zatacce byly kostky, ja tam lupnul dolu ze 3 na 2 a zadek mi ulit ze sem si menil pak trenky ve skole mozna na asfaltu by to neudelalo to nevim



no ono s pneu co sme na tehle strojich vozili.. to asi neni zas takovej problem:)

ad razeni dolu bez spojky v otackach.. dost mozna to jde, kdyz se vychyta ten grif.. ale ja nikdy nemel tu potrebu a na dojezd bez spojky sem radsi podrazoval az na volnobehu no.... urcite to ty prevodovce nebude delat uplne dobre... mozna clovek co to ma vychytany tak ji timhle opotrebovava stejne jako nekdo kdo blbe radi se spojkou, ale zavery typu ze bez spojky je to ok bych z toho nevyvozoval...

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 08:22 | Nahoru | #125

oioi01 píše: assassin> jo už chápu, sem tě blbě pochopil... to joo.... ale ve vyších otáčkách to prostě musí kurvyt ty zuby....



no dobre jim to nedela to je jasny, ale ono je to na hrube zachazeni nadimenzovane, takze to nakou chvili snese kde co....

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 08:24 | Nahoru | #126

SVéčko píše: Jakej má smysl přibržďování zadní brzdou při podřazování? To to kolo spíš dostaneš do smyku pokud to uděláš blbě, ale předek je účinější. Jinak pak musíš jemě jinak i ten předek ti odlehčí zadní kolo a to se blokne.



zadnej, jen to usnadni utrzeni kola.. brzdim obema - zvyk z nebrzdicich CZ - tak o tom neco vim :)

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 08:26 | Nahoru | #127
na dvouválu to význam má, na 4hrnku zas tak moc ne, já vrkám plynem furt, je to efektní í účelné, naučení je jen otázkou jezdit jezdit jezdit..

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 08:27 | Nahoru | #128
Vrkám automaticky bez přemýšlení...rychlostce to rozhodně prospěje. A jako antihop to funguje taky....u dvouválu skoro nutnost

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 08:54 | Nahoru | #129
ja vrkam i v aute systemem pata spicka a kdyz sem ted presel na moto mam to jaksi automaticky takze to delam taky a v autoskole me tohle fakt neucily

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 09:11 | Nahoru | #130

t_freedom píše: S oběma tebou vyřčenejma názorama hrubě nesouhlasím

ad1) při řazení dolů to tam bez spojky nepadne hladce NIKDY, vždy tam bude min několik set otáček rozdílu.

ad2) Pokud umíš brzdit a otáčet rukojetí plynu zároveň - jsi rychlejší - protože nemusíš řešit nabíhání spojky a nemusíš se bát rozskákaný zadní gumy(když neberem v potaz antihop). Jde spíš o mezikus než typ podřazování



No ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat... jedniná oprava kterou uznám je že to jde na mé motorce možné ne na všech

ad1) myslím že hladkost přeřazení se dá celkem jasně odposlouchat a na MÉ MOTORCE když vychytáš otáčky šoupnu to tam bez spojky tak tiše že uslyšíš špendlík spadnout na zem (kolikrát i líp jak s meziplynem)

ad2) nemůže to být rychlejší s meziplynem než když nahulákám do zatáčky skopnu kvalt bez spojky a frčím dál (nebavím se o teorii ale o praxi na silnici)

Naposledy editováno 27.05.2011 09:13:49

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 09:52 | Nahoru | #131
Antihop ftw. I když, i s ním se to zadní kolo sem tam sekne. Ale což, aspoň je před zatáčkou potom více srandy.
Průser je, že prý mám ten antihop nastavitelný, a zatím sem nezjistil jak...bleh.

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 10:36 | Nahoru | #132
2V a roztopeny akrapy.. nejlepsi motivace pro to, tam srat meziplyn.. okoli si mysli, ze prichazi konec sveta... kdyz treba dojizdim ke krizovatce a vylozene nestojim na brzdach, tak obcas jeste pootevru plyn aby si to zaplivalo do vejfucku

ale jinak jen poza...

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 10:49 | Nahoru | #133
Podřazení bez spojky? Evidentně to jde a hladce. Koukněte ještě jednou na filmek na čas 2:37. Borec řadí na ZX6R 636 dolů bez spojky...



Edit: ted na to koukám a může to být ZX-6RR a ta má už antihopping spojku. Takže jsem z toho jelen...

Naposledy editováno 27.05.2011 10:56:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 11:19 | Nahoru | #134
dannythreefifty>
Ad1) všechno záleží na konstrukci převodky a drahách mezi kvaltma. Pokud na každým kvaltu můžeš najít "falešnej neutrál" tak asi ano. U mojí Duckny to skoro nejde - tedy když se o to snažím - za jízdy na okruhu se mi to sem tam podaří.

Ad2) Pokud to umíš, jako že myslím UMÍŠ, ne že se o to snažíš, budeš s meziplynem potřebovat menší dobu/vzdálenost k brždění - budeš rychlejší. Na tvý 600ccm to takovej význam mít nebude, ale i tak ten co bude mít identickou motorku a bude to umět, bude brzdit podzěji do zatáčky. U sportovního dvouválu si bez toho ani neusereš - takže tam je zcela jednoznačně výhoda při "vrkání"

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 11:29 | Nahoru | #135
Vrkůůů vrkůůů...

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 11:38 | Nahoru | #136
jasna páka že jo

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 13:19 | Nahoru | #137
V autě řadím v 80 % bez spojky, při podřazování neutrál vrk a řadím.

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 13:27 | Nahoru | #138
V autě to samo jde...ale to jsme opět zase někde jinde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 14:54 | Nahoru | #139

dannythreefifty píše: No ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat... jedniná oprava kterou uznám je že to jde na mé motorce možné ne na všech

ad1) myslím že hladkost přeřazení se dá celkem jasně odposlouchat a na MÉ MOTORCE když vychytáš otáčky šoupnu to tam bez spojky tak tiše že uslyšíš špendlík spadnout na zem (kolikrát i líp jak s meziplynem)

ad2) nemůže to být rychlejší s meziplynem než když nahulákám do zatáčky skopnu kvalt bez spojky a frčím dál (nebavím se o teorii ale o praxi na silnici)



No jedná se o "brzdnej moment" zaklapnutýho motoru. U 600 to není taková nutnost ale litrovej 2V brzdí motorem jak sviň. Takže si myslím, že se to vrkání, bez nějakého povídání a teoretizování, naučí všichni majitelé těch strojů. A pokud ne, pak jim jejich motor při nájezdu do utažené zatáčky dá hodně dost vědět, že takhle asi ne-e... (čti: hnedá čára na trenkách).

Postě jsou stroje, kde si bez toho ani neprdneš (já jsem takový neměl, ale právě proto mám z 2V respekt)....

Naposledy editováno 27.05.2011 14:55:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 14:56 | Nahoru | #140

joro píše: No jedná se o "brzdnej moment" zaklapnutýho motoru. U 600 to není taková nutnost ale 2V brzdí motorem jak sviň. Takže si myslím, že se to vrkání, bez nějakého povídání a teoretizování, naučí všichni majitelé těch strojů. A pokud ne, pak jim jejich motor při nájezdu do utažené zatáčky dá hodně dost vědět, že takhle asi ne-e... (čti: hnedá čára na trenkách).

Postě jsou stroje, kde si bez toho ani neprdneš (já jsem takový neměl, ale právě proto mám z 2V respekt)....



a kdyz V2 znas tak zjistis ze to az zas tak neni pravda a ty demonicky storky vypravej lidi co na tom nikdy nejeli... litr jako litr, jen ta V2 proste moc nejede no

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 15:04 | Nahoru | #141

dannythreefifty píše:
ad2) nemůže to být rychlejší s meziplynem než když nahulákám do zatáčky skopnu kvalt bez spojky a frčím dál (nebavím se o teorii ale o praxi na silnici)




Vezmi si něco s větší schopností blokovat a zkus to znovu, dáš nám za pravdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 15:09 | Nahoru | #142

assassin píše: a kdyz V2 znas tak zjistis ze to az zas tak neni pravda a ty demonicky storky vypravej lidi co na tom nikdy nejeli... litr jako litr, jen ta V2 proste moc nejede no



Co to plácáš na mě fouká až, až
Je pravda že s tou blokací to tak strašný není, ale hlavně na vyšší kvalty z trojky bych se toho bez vrkání, nebo spojčení fakt docela bál.

P.S nepotřebuju lítat 200+ abych si to užil

Naposledy editováno 27.05.2011 15:18:24

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 16:18 | Nahoru | #143
assasin má pravdu ... V2 prostě nejedeéééé

Chlapci já nevím jak tele, ale S4RSko brzdí motorem tak, že i ze 4ky na 3ku mám strach bez "vrknutí" ..ale já tedy brzdím na obě brzdy...bez zadní to neumím...
Když mi někdo tvrdí, že jí nepoužívá, nechápu to. Ikdyby vzala jen 10% kynetiky - tak itěch 10% nebudu mít na předku, proč jí tedy nepoužít ? (možná aby se mi nerozskákalo kolo) ...ale od toho právě vrkám...tak je to v cajku ne?

a taky pojďme se bavit o stylu jízdy... máte někdo změřenej nějakej okruh, když už tady chce někdo psát že vrknání je k ničemu ?

Naposledy editováno 27.05.2011 16:20:23

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 16:26 | Nahoru | #144

assassin píše: no ono s pneu co sme na tehle strojich vozili.. to asi neni zas takovej problem:)

ad razeni dolu bez spojky v otackach.. dost mozna to jde, kdyz se vychyta ten grif.. ale ja nikdy nemel tu potrebu a na dojezd bez spojky sem radsi podrazoval az na volnobehu no.... urcite to ty prevodovce nebude delat uplne dobre... mozna clovek co to ma vychytany tak ji timhle opotrebovava stejne jako nekdo kdo blbe radi se spojkou, ale zavery typu ze bez spojky je to ok bych z toho nevyvozoval...



dolu bez spojky uz neradim, u zx10r to neni nutne, ale jak mi vysvetlis, ze se spojkou to preradi hur nez bez spojky (u ZX9R)? ja netvrdim, ze je to bez spojky dolu setrnejsi, to mi prislo razantnejsi cuknuti s motorkou nez razeni nahoru, ale razeni nahoru mi prijde mnohem tissi bez spojky nez se spojkou, takze tam si nejsem uplne jisty jestli to fakt nebude setrnejsi jinak samo kdybych potreboval nouzove doject bez spojky, tak budu podrazovat taky u volnobehu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 16:35 | Nahoru | #145

SVéčko píše: Co to plácáš na mě fouká až, až
Je pravda že s tou blokací to tak strašný není, ale hlavně na vyšší kvalty z trojky bych se toho bez vrkání, nebo spojčení fakt docela bál.

P.S nepotřebuju lítat 200+ abych si to užil



mam stejnej motor a stejnej prevod:) a dokud nestojim na brzde tak se mi podrazenim kolo nezablokuje.. musel bych to udelat schvalne.. takze bud uz tak nejak od prirody dobre podrazuju, nebo to neni tak zly

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 16:38 | Nahoru | #146
t_freedom: brzdim obema, nemam to ale kvuli teorii ale zvyk z nebrzdicich CZ :) kdyz se snazim jet rychle tak nevrkam, podradim a asi to nechavam trochu klouznout pres spojku.. nepustim ji jako z praku.. ale fakt nevim.. nepremejslim nad tim...

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 16:39 | Nahoru | #147
bubrak: nechce se mi nad tim premejslet, ale nahoru to dost mozna jde lip bez spojky.. asi taky jak u ceho.. a to ze to lip zaradi neznamena ze to dela prevodovce dobre...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 16:41 | Nahoru | #148

assassin píše: mam stejnej motor a stejnej prevod:) a dokud nestojim na brzde tak se mi podrazenim kolo nezablokuje.. musel bych to udelat schvalne.. takze bud uz tak nejak od prirody dobre podrazuju, nebo to neni tak zly



Jo, to mě se to taky neblokujue, většinou....teď ale v Mostě jsem to jednou celkem posral, když jsem na konci rovinky to nějak přehnal a skopal to až na 1....tos měl vidět co dělalo zadní kolo :))) ale to by asi bylo u každý motorky....nejen u 2V

(reakce na) Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 16:46 | Nahoru | #149

Sefo píše: Jo, to mě se to taky neblokujue, většinou....teď ale v Mostě jsem to jednou celkem posral, když jsem na konci rovinky to nějak přehnal a skopal to až na 1....tos měl vidět co dělalo zadní kolo :))) ale to by asi bylo u každý motorky....nejen u 2V



joo taky si myslim, okruh je asi trosku jinde, v provozu te zas nic nenuti tak moc brzdit a tak rychle podrazovat... a presne jak rikas, kdyz kouknes na koldovo videa z okruhu tak ten kdyz podrazuje tak mu dela to zadni kolo hrozny veci.. na firebladu...

Vrkáte při podřazování plynem?

27.5.2011 v 16:49 | Nahoru | #150
Taky záleží na povrchu, nepopisuju to s nejlepší přilnavostí a zahřátým slikem. Jen celkem normální podmínky, třeba se studenou gumou, apd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist