1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Kamera na přilbě může situaci velice zhoršit, ne zapříčinit. Kvůli kameře na hlavě těžko spadneš. I když , nikdy neříkej nikdy. . Lámání páteře není mé oblíbené téma k diskuzi. Já viděl dost hrůzy na vlastní oči, a nerad bych viděl víc, tak se trochu snažím agitovat. Prostě mi věř, nebo taky nemusíš. Tvé rozhodnutí.
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Naposledy editováno 17.02.2016 20:43:57
Stran mechanickych poskozeni at uz kompozitove helmy ev. lidskeho tela, klidne budu, protoze tam je to IMHO prosta fyzika + nahoda. A tedy pokud tvrdis ze kamera neco zhorsuje tak chci slyset jak si k tomu dosel. To ze reknes videl jsem dost hruzy na vlastni oci, podle me neni argument, ale nemusime o tom diskutovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Save77 píše: kutilsro> Bych se o ty kolejnice určitě přerazila
Nejhorší je, když šlápneš na ty válečky, to spadneš narazíš si pr..teda zadek a ještě trapně dojedeš až na konec rampy a přepadneš jak odkopnutý batoh zatím co se ti ostatní smějí
Naposledy editováno 17.02.2016 22:22:41
A pak ještě tady...
http://www.novinky.c...ila-dve-letadla.html
Z toho plyne ponaučení..Bacha na ocas!
Naposledy editováno 18.02.2016 08:49:48
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
1 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
Klidně ji řekni, jeden můj kolega měl taky střevní problém. Ale statečně držel a držel. A když už byli na finále tak říká pilotovi co řídil " vole, spěchej ,a sedni rovnou k hangáru nebo se poseru ! " ( bylo to s AN-2) . No a jak si anča drcla poprvé kolečkama o zem kolega říká, : teď už spěchat nemusíš " .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
coty na to?vysadek motoru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
MrHipp: že by vírový prstenec?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pokec pro letecké nadšence
3 reakcí na tento příspěvek Pokec pro letecké nadšence
To bylo tak...(znam to z vypraveni)
Stalo se to v dobach, kdy se litalo pod Svazarmem a na blanika mohli jenom ti, kteri meli "zasluhy" a odpracovane brigadnicke hodiny.
Jeden nejmenovany clen, profesionalni vojensky meteorog a vasniy plachtar, si s peclivosti svoji vlastni zakresloval synoptickou situaci dle informaci z radia do slepe mapy Evropy, Nahle zpozornel a oci se mu vzrusenim zaleskly. Tlakova vyse se usadila nad Polskem a mela tendenci zesilovat. Pro nezasvecenne,by se tahle situace dala pro motorkare popsat nasledovne: v nadchazejicich dnech bude stat benzin 5 korun a veskere asfaltove silnice budou pokryty novym zavodnim povrchem. Proste severovychodni situace. Vysooce labilni zvrstveni, kumuly 4/8, vysky zakladen 2500 az 3000m. "Konecne....kurva !" zajasal uznavany meteorolog. Splnit si sen v podobe "diamantoveho" preletu na trojuhleniku v celkove vzdalenosti 500km byl nadosah. Tolikrat se o to pokousel......tolikrat ho vezli nasraneho z pole... Ted to musi vyjit !! Vykon si naplanoval na sobotu. Behem tech dvou dni cekani si peclive naplanovat trat, kterou tuzkou zanesl do mapy. Prelestil fotoaparat Leica a peclive "nakouril" barometr coby jedine uznavane pomucky pro dolozeni vykonyupro komisi (v te dobe nebyly GPS a podobne kapitalisticke vymozenosti). Na letiste prijel v patek ihned po praci. Zkontroloval stav letadla, vyplnil "povoleni k letu" a samozrejme vsechny varoval, ze pokud mu to letadlo nekdo veme, tak ho zabije. Patecni noc byla plna vzruseni. Sjela se cela parta plachtaru a ocekavani na "delove" pocasi probirali v hospode u piva. Ne tak nas sportovec. Vedel, ze ho ceka narocny vykon, ktery muze trvat i deset hodin. Pripadna kocovina a pocit zizne by mohli narusit soustredenost a to si nemohl dovolit. Proto se radsi venoval meditaci a jeste si dukladne projizdel na mape trat, a vybiral orientacni body, ke kterym bude let po trati smerovat. Konecne rano. Z rozruseni vstal v pet a zacal si vse jeste jednou kontrolovat. Do vypraseneho pytliku od mouky dvounulky si dal krajic chleba, do druhe jablko. Zapnul radio, uvaril si caj, otevrel ZAVINACE a v klidu se poradne nasnidal. Prvni kumuly zacly naskakovat kolem 9 hodiny. Letadlo uz bylo nachystane na startu, vlecna vyjizdela z hangaru a jela "motorovat". Start 9:30.
Vlek do 600m pod prvni mrak. Vypnuti a ustredeni 1.5m stoupaku. Zakladny zatim neco kolem kilometru. Prvni rameno trojuhelniku bylo planovano na vychod (docela chytre, jelikoz se tam driv nahriva zem). Vsechno slo jako po dratkach. Prvni otocny bod v Havl. Brodu byl dosazen po 2 hodinach (cca 125km). Zakladny uz se zvedly na 1500m QFE. I druhe rameno bylo bez problemu, navic foukal vitr do zad, tak se i naramne zlepsil letovy prumer. Sportovec zacal tusit, ze to dnes vyjde a navic i s peknou prumernou rychlosti. Pro svezeni vytahnul z dvounulky jablko a hezky si na nem pochutnal. Do cile zbyvalo 100km. Predpokladal, ze poslednich 50km da na primo dokluzem. Tudiz jeste takovou hodinku letu. Zapiskal si svoji oblibenou pisnicku a pomalu zacal ladit frekvenci sveho domovskeho letiste. A v tom to prislo.....V brise to divne zakrucelo....a nebylo to z hladu....a nebylo to uvolneni plynu. Ano, presne tak, byla to sracka. Ale sracka jako bic. "Doprdele, zavinace....!"
Co ted? Varianty byly dve. Bud sedne ihned do pole a poradne si ulevi a bude bez DIAMANTU a zas bude roky cekat, az se naskytne prilezitost a nebo to pusti do trenek, kalhot, sedacky, trupu....a DIAMANT bude mit. Rozhodl se pro treti variantu. Bude chlap, zatne a proste to vydrzi !! Poradne se vyhecoval a trochu si povolil pasy, aby odlehcil nechapajicicm strevum. Drzel statecne.....az do 30km. Slzel, prosil, nadaval...NE, nic nepomohlo. Pretizeny ritni sverac uz nevydrzel ten obrovsky napor a povolil. A povoloval dllouze a poradne. Neskutecnou ulevu nas sportovec ucitil a nejen to... Na letisti uz se shromazdoval shluk plachtaru, kamaradu. Ocekavali vitezny prulet paskou, zarazeni do okruhu, pristani a nekonecne gratulace. Nedockali se.... Nas sportovec prulet neudelal. Sednul co mozna nejratsi co to slo, otevrel kabinu, vyskocil a utikal do kukuricneho pole, ktere bylo ihned u drahy....prislo na nej druhe kolo Ale tech 500km dal a ma diamant
Naposledy editováno 20.02.2016 09:52:59