globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Plnou nebo prázdnou nádrž?
 
23.11.2008 v 12:59
Mám dát plnou nádrž na zimu nebo je to zbytečný u Yamahy r1 06?
Předchozí
1 2 3 4
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

27.11.2008 v 17:19 | Nahoru | #91
Yper> můj výrobce na mou motku doporučuje pouze 10W-40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 05:33 | Nahoru | #92
Ice_petr> Říká se tomu kondenzace, určitě jsi u aut v zimě viděl jak z výfuku kape voda. A jestli tomu nevěríš tak o tom už nediskutuj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 05:37 | Nahoru | #93
Ice_petr> Jednou za čtrnáct dní, to bude tak 8x nebo 10x za zimu, takže o kolik míň se vtom může zkondenzovat vody když jsem psal o startu 6x za tejden?

(reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 07:28 | Nahoru | #94

Katana>Ice_petr> Říká se tomu kondenzace, určitě jsi u aut v zimě viděl jak z výfuku kape voda. A jestli tomu nevěríš tak o tom už nediskutuj.



A ta voda stříkající z výfuku jde z motoru? A tomu věříš? Co to je kondenzace vím...

(reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 07:35 | Nahoru | #95

Katana>Ice_petr> Jednou za čtrnáct dní, to bude tak 8x nebo 10x za zimu, takže o kolik míň se vtom může zkondenzovat vody když jsem psal o startu 6x za tejden?



No, jestli to není nějaký chyták, tak logicky:

9x za zimu (1x za 14dní)při 4 měsících.
108x za zimu (6x za 7dní) při 4 měsících.
-----------------------------------------

odpověď = 12x méně? Při laboratorních podmínkách a stejném množství zkondenzované vody v motocyklu při každém nastartování.

1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 08:22 | Nahoru | #96
Kluci kluci, svým způsobem se snažíte mít každý pravdu a jdete zbytečně do sebe!

Stříkající voda z výfuku, studeného, nemá žádnou souvislost se vzdušnou vlhkostí, ale se spalováním uhlovodíkovýh molekul.
Jak z názvu patrno, uhlo-vodíky, se skládají z atomů uhlíku "C" a vodíku "H", přičemž je celkem pravidlem, že počet atomů vodíku bývá v řetězci 2x tak vyšší, než je počet uhlíkových atomů.
Klasický příklad uhlovodíku obsaženého v benzínovém palivu je tzv. heptan: CH3-CH2-CH2-CH2-CH2-CH2-CH3, jehož sumární vzorec je C7H16 a další uhlovodík isooktan, např. v této konfiguraci: 1,3,5 trimethylpentan, jehož sumární vzorec je C8H18.
Proces hoření je vlastně oxidace, kdy se spotřebovává vzdušný kyslík.
Jednotlivé uhlovodíky se pak procesem hoření rozkládají na oxid uhelnatý - CO, oxid uhličitý CO2 a vodu H2O za vzniku vysokého tepla. Když se tedy na to podíváte, tak vidíte, že obsah vody vzniklý spalováním paliva je téměř 50%.
Tu vodu však běžně nevidíte, protože z motoru vystupuje jako suchá či přehřátá pára. Něco jiného je ovšem v případě, že je výfuková soustava studená. Pára přes ni prochází a odevzdává jí svou tepelnou energii a přechází na tzv. mokrou páru (jako pára nad hrncem - teplota cca 100-150°C) Ta ve výfukové soustavě kondenzuje a i když zahřejete motor, tak to ještě neznamená, že je prohřátá celá výfuková soustava - to jsou dvě odlišné věci.
Když vyloučíme názor, že startování - protočení motoru v zimě je škodlivé, tak alespoň připusťme, že je zbytečné a to vzhledem k tomu, že nemáme tolik trpělivosti, abychom motor nechali běžet tak dlouho, že se prohřeje vše dokonale.
Navíc každým ohřátím dojde k rozepnutí plynů v bloku motoru a chladnutím je pak přisáván do prostoru kliky studený, vlhký vzduch, jehož vzdušná vlhkost pak na studeném hliníkovém bloku zevnitř kondenzuje. To jde do oleje a pokud je olej starý a obsahuje i sirné sloučeniny z procesu spalování, tak právě s vodou pak tvoří kyselé roztoky, které způsobují korozi všech železných součástí.
Na zimu je nejlepší demontovat svíčky a spalovací prostor prostříknout konzervačním přípravkem a pak bez zapalování protočit a znovu prostříknout a namontovat svíčky zpět.
Pokud s motorem něco chcete dělat, tak v zimě točit jen startérem bez zapalování.
napsal: ..jeden chemik a strojař, který si "myslí", že tomu rozumí!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 08:30 | Nahoru | #97
Yper> Výstižné, není k tomu co dodat...

Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 08:32 | Nahoru | #98
já to neřeším, v garáži je pěkně teploučko... nikdy jsem to neřešil a nikdy se nic nestalo

Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 08:39 | Nahoru | #99
Na zimu do nádrže jedině Fridex... Zaručeně nezrezneeeeee.... P-H

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 10:25 | Nahoru | #100
Ice_petr> No ta tvoje diskuze vážně stojí za to. A to jsem jen napsal v zimě nestartovat, v motoru zkondenzuje voda + vlastní zkušenost.

(reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 12:54 | Nahoru | #101
Katana> Nezlob se na mě,ale takové téma mi připadá,že si o blbou odpověď přímo říká-jaký je v tom rozdíl? To vybízí k diskusím o hovně-co odpověď,to protiargument-rezatí,nerezatí?,co odpařování,váha,možnost shoření v garáži,společné garáže...vidíš sám,kolik diskusí to může vyvolat? A každý bude mít svou pravdu...prostě o hovně u píva... P-H.

Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 14:27 | Nahoru | #102
To je slovo do pranice, jdeme na dvě!

(reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 14:31 | Nahoru | #103
Katana> V poho, přece o nic nejde... od toho forum je... diskutuje se a i já si z toho nemálo ponaučení vezmu a další sezónu se kolikrát zařídím ohledně motorky jinak...

1 reakcí na tento příspěvek Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 19:58 | Nahoru | #104
určitě plnou vřdy když se od nekud vracim, tak tankuju plnou, abych mohl sednout a jet když chci a nemusel se ještě zdržovat tankovanim. a jezdim i v zimě pokud jsou cesty suche, tak žadne zazimovani..

(reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 19:58 | Nahoru | #105

smerst.Mt01>určitě plnou vždy když se od nekud vracim, tak tankuju plnou, abych mohl sednout a jet když chci a nemusel se ještě zdržovat tankovanim. a jezdim i v zimě pokud jsou cesty suche, tak žadne zazimovani..

(reakce na) Plnou nebo prázdnou nádrž?

28.11.2008 v 20:07 | Nahoru | #106
RomanSS> Taky si myslím,že je to kvůli srážení vody na vnitřních stěnách nádrže.Podle garáže,jestli je teplá nebo studená.U teplé, kde teplota markantně nekolísá ,myslím že není potřeba tankovat do plna.Naopak u studené kde může teplota klesnout i pod nulu ,tak tam bych řekl,že dotankovat do plna.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist