1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Pozn: Uz slysim ty Dusiny, co me budou hejtit za to, ze zavit pri kazde vymene neprojedu zavitnikem a nenasroubuji nove srouby..

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Fratel píše: Medved> No jezdit s jedním šroubem v al disku...taky slušný



2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Jinak já dotahuju na jeden ugga-dugga, samozřejmě mědí namazané závity a tlačítko mačkám s citem, mám to v prstě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

PetrXX píše: Ještě zajímavější je nechápat psaný text, medved nepsal o jízdě s jedním šroubem :)
Jinak já dotahuju na jeden ugga-dugga, samozřejmě mědí namazané závity a tlačítko mačkám s citem, mám to v prstě.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
MartasUS píše: DrDNA01> A není jedno jestli je šroub suchej, namazanej, novej, starej, rezavej nebo nataženej? Ať je šroub jaký je tak moment na který ho utáhneš bude vždy stejný.
namazany srouby v pripade cistych novych zavitu vyzaduji 30-60% redukci utahovaciho momentu podle typu lubrikantu..
Kluci, co to maji vystudovano Ti tu urcite postnou nejaky odborny tabulky. Ja Ti muzu postnout treba tenhle vysledek jednoducheho google hledani..https://www.engineeringtoolbox.com/torque-lubrication-effects-d_1693.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
MartasUS píše: DrDNA01> A není jedno jestli je šroub suchej, namazanej, novej, starej, rezavej nebo nataženej? Ať je šroub jaký je tak moment na který ho utáhneš bude vždy stejný.
A dalsi strojarska perla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Fratel píše: Medved> No jezdit s jedním šroubem v al disku...taky slušný
Jezdíme s jednou matkou a v poho …

Naposledy editováno 09.12.2024 17:05:28

assassin píše: A dalsi strojarska perla
A tak on ma pravdu, ze jo. Kdyz utahnes namazanej a suchej sroub na 100nM tak oba budou utazeny na 100nM. To ze ten namazanej mozna prekroci mez pevnosti v tahu a naopak sroub zasroubovanej do zazrzlyho zavitu zase nebude utazenej je jen slovickareni teoretiku. Nad takovymi drobnostmi vsedniho zivota se Marta povznasi dle hesla "orel much nelapa"..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
DrDNA01 píše: namazany srouby v pripade cistych novych zavitu vyzaduji 30-60% redukci utahovaciho momentu podle typu lubrikantu..
Kluci, co to maji vystudovano Ti tu urcite postnou nejaky odborny tabulky. Ja Ti muzu postnout treba tenhle vysledek jednoducheho google hledani..https://www.engineeringtoolbox.com/torque-lubrication-effects-d_1693.html
Kluci, co to maji vystudovano se na nej vyserou, protoze uz davno zjistili, ze jakakoli diskuse s nim je ztrata casu.
1 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
MartasUS píše: PetrXX> U mně jedna otáčka je úplně povolený šroub. Už od 1/2 to jde rukou. Co na tomto psaném textu nechápeš?
Tak pokud je u tebe o jednu otáčku povolený šroub ekvivalent chybějícího šroubu, tak to ledacos vysvětluje :)
Ale uznávám, jedná se o složité zařízení - náboj kola, šrouby, disk a rotace. Z toho se zatočí hlava nejednomu odborníkovi, to nemohu říct.
2 reakcí na tento příspěvek Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
Vsem tedy dekuji,ze jste se zabyvali mym problemem a snazili se jakoukoliv radou pomoci. Diky!!
Naposledy editováno 09.12.2024 18:27:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia
MartasUS píše: Maxipes_Fík> ono i stačí utahovat šrouby origo klíčem co je vždy u auta. Jak je krátkej tak to rukou prostě utáhneš +/- akorát. Žádná tyč ani noha....pouze ruce. Nicméně mám historku z MKD ještě když sem jezdil. Jeden ocas na firmě si na návěsu utáhnul kola tím kolovrátkem co je pouze na povolování šroubů a dementovi pak za jízdy ty šrouby popraskali a ulítlo mu kolo
To je pravda a když má někdo ukrutnou sílu, tak si ten klíč může i o kousek zkrátit. A my línější nebo starší, co máme rádi, když za naše svaly pracují stroje se holt musíme postarat o to, abychom to tím strojem nezničili, buď to tím utahovákem utáhnout skutečně jen tak lehce, než začne dávat rázy a pak to dotáhnout s citem tou normální fajfkou rukou nebo momenťákem, ti co jsou úplně bez citu. Nebo používat na rázový utahovák momentový nástavec a mít to úplně bez starostí a hlavně pohodlně a rychle, bez rizika nadměrného utažení.
Naposledy editováno 09.12.2024 18:59:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia

Naposledy editováno 09.12.2024 19:28:37
DrDNA01 píše: namazany srouby v pripade cistych novych zavitu vyzaduji 30-60% redukci utahovaciho momentu podle typu lubrikantu..
Kluci, co to maji vystudovano Ti tu urcite postnou nejaky odborny tabulky. Ja Ti muzu postnout treba tenhle vysledek jednoducheho google hledani..https://www.engineeringtoolbox.com/torque-lubrication-effects-d_1693.html
Jako že místo 100nm musím utahovat namazanej šroub např. 70nm? Možná tak v případě abych zachoval hodnotu pevnosti samotného šroubu, ale ten já mám na háku. Nechci přece aby mi ulítlo kolo.
Nebo myslíš že namazanej šroub utaženej na 100nm rupne? Jako vážně?
Naposledy editováno 09.12.2024 23:07:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stržený pojistný šroub kol Škoda Octavia



Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
startování BMW R 1200 GS | vrsoun | 28 | Dnes v 08:11 JMan |
Mazání servisního intervalu BMW R 1200 GS | Zdeněkhr | 3 | 16.4.2025 v 07:35 padr |
Při prudším přidání plynu moto začn... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 17 | 26.3.2025 v 16:58 Otmarlojzek |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 29 | 25.3.2025 v 09:18 Otmarlojzek |
Bliká ABS [1, 2] BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1200 CL | Otmarlojzek | 34 | 24.3.2025 v 19:56 Ivos |