( a člověk jim může psát co chce, stejně je nepřesvědčí)
Naposledy editováno 18.10.2023 14:25:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
lenkochal píše: Do masin s karburatorom, tym viac ak nejazdia pravidelne (kde si to palivo v sustave postoji) jedine Vervu (ci ine premiove) vobec nie koli nejakym oktanom, ale pre to, ze nezasiera palivovu sustavu.
Ked necham Bandita postat cez zimu s obycajnym benzinom tak je to na jar na ultrazvuk, zatial co Vervu nromalne rozchodi.
Moto so vstrekovacmi znesie v nadrzi cez zimu v pohode aj normalny benzin ak mas viko nadrze a ostatne komponenty v poriadku a nema si to kade tahat vzusnu vlhkost. PCX mi naskakuje po zime na prvy brnk nezavisle na tom aky benzin som tam nechal.
Nesmysl. do XJR karburátorové, dávám běžný benzín, zrovna tak do zahradního traktůrku, sekačky, atd. A po zimě chytnou na první.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
problém je, že si mnozí zaměňují názor a zkušenost za pravdu... pravda je ta, že stroje ač vyráběné jako jeden model a typ, mohou po čase vlivem různých nastavení a opotřebení vykazovat poměrně rozdílné chování....
Ono mozne je dost dobre aj aj to, ze bezny benzin nebude vsade na svete a dokonca ani vsade v CR znamenat vzdy to iste.
Kazdopadne mne sa to oplatilo tak ako pisem vyssie a tolko toho nenajazdim aby som sa zaoberal rozdielom v cene tych benzinov. Tiez sa utesujem tym, ze sa rozdiel bohato vrati nepojazdnym casom aj utratenymi peniazmi pri prvej nepotrebe navstevy uktrazvukoveho cistenia.
1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
t_freedom píše: FJRPEPA> je zajímavý že tu někdo něco napíše...jako zkušenost... a příjde jinej kterej má jinou a tím je názor druhého nesmyl...
Kdyby napsal, že má dobrou zkušenost dát si na zimu do nádrže víceoktanový benzín, tak je to v pořádku, ale když napíše, že jedině Verva nezasírá palivovou soustavu, a že na jaře s běžným benzínem musí jít vždy s karburátory na ultrazvuk. Tak je to prostě nesmysl a není to benzínem.
1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
Naposledy editováno 30.10.2023 14:29:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
Kto nechce nic riskovat ten leje Vervu(ci iny premium benzin) nic tym nepokazi. Snad sa zhodneme aspon na tom, ze ak uz teda Verva nicomu nepomaha, tak rozhodne neskodi a jedine co teda pripadni petrol-snobi zariskuju, je par korun na rozdiele za liter a ostatni sa im mozu pod fuzy smiat a v klude usetrit.
Nikomu nic nenutim a ospravedlnujem sa ak to tak vyznelo, kazdy si moze vybrat z uvedenych skusenosti aku sam uzna za vhodne a ziskat tym pripadne aj nejaku vlastnu
1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
Nechaj kus svojho oblubeneho benzinu mesiac dva zvetrat v priezracnej benzinovej hadicke (oba konce otvorene) a potom skus novym benzinom rozpustit vzniknutu usadeninu. Ak tam ziadna nevznikla tak sa vsetok benzin odparil a nic co tam nechces v nom nebolo. Po Verve napriklad zostava take cosi modre, asi farbivo, ale nova Verva ho zase v pohode omyje. Ak sa vzniknuta vec novym benzinom neda rozpustit, je to presne ten druh benzinu, ktory cez zimu v karburatore nechavat nechces.
1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
assassin píše: Nevim jestli na obou koncích otevřená hadicka je ten spravnej model reprezentující zavrenou nádrž…
Karburator...
Freedom by mohl vypravet.
Naposledy editováno 30.10.2023 16:14:27
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
Takže, pokud koupíš kvalitní normální benzín, nemáš problém, pokud koupíš nekvalitní benzín máš problém. Ale to samé platí i u Vervy.
Bydlím na malé vesnici, kde každýho znáš jak bráchu, každý má nějaký ten traktůrek, sekačku, pilu, křovinořez, atd. A to i veterány či motorky. Neznám jediného, kdo by dával do nádrže na zimu něco jiného, než tam má celý rok a nikdo nemá na jaře problém nastartovat. a to je to většinou ve vlhkých stodolách či pod přístřešky.
Nesmí se nic zveličovat, ale jistě, že kvalitní Vervou nemůžeš ničemu uškodit,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
Naposledy editováno 30.10.2023 18:43:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
1 reakcí na tento příspěvek Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
Zato v karburátoru je benzínu trocha a plovákovka je obvykle celkem dobře odvětraná. U poloviny motorek, pokud nevypustím karburátor, za 2 měsíce nenastartuji. Po zimě pak jsem rád pokud to po dodatečném vypuštění rozpustí nový benzín a nemusím čistit. Z japonců na zimu benzín z karburátorů vypouštím, už jsem se dostatečně poučil. Zbytek motorek po zimě chytá alespoň neochotně. Podle síly zapalování a podle toho, kolik nového benzínu ten vyčichlý naředí po otevření kohoutku.
Stříkačky to řešit nemusí, tam se nic nemá kam odpařit.
Tomassino píše: Za mě jednoduchý...
Standardní motor má určitý nároky na palivo který je dobrý dodržet...
Pokud někdo ze standardu udělá nadstandard- typicky většinou jen změnou časování ventilů+ zvýšením kompresního poměru- musí přitlačit na oktanech, protože už standardní benzín nestačí pro nadstandardní podmínky.
Kompresni poměr je navic hodnota která se může časem měnit i směrem nahoru (napečený řepkový úsady v hlavách a na pístech), a pokud je původní hodnota čistýho motoru blizko limitu, snadno pak překročí úroveň ANO/NE a pocit z dobře fungujícího stroje je ten tam...
Asi proto pak (nejen) pocitově vyhovuje líp vyšši oktan...
Tolik za mě o vztahu benzin/komprese- vic adidas- klepe to...
Druhou věcí je pak AFR (poměr benzín/vzduch).
Dávná poučka hovoří o vzájemném vztahu úrovně AFR a množství lihu v benzinu (ve smyslu čím víc lihu, tím chudší směs), a při dnešních snahách ekošílenců udržet směs v co nejchudším pásmu jsou pak dopady fyziky a chemie nevyhnutelný...
Vica adidas- hřeje se to a klepe to...
Deklarovaný hodnoty:
EUROOIL- BA98 okt E5
Benzina/Orlen- BA100 okt E10
MOL- BA100 okt E5
BA95 se u nás už v provedení E5 prakticky nevyskytuje, směrem na západ od hranic není problém natankovat i BA95 okt E15...
Nemáš tam překlep? Právě, že BA95 v provedení E5 je k mání na uplně každý pumpě od Aše po Jablunkov...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dokonalé 100okt palivo s obrovským vlivem na výkon
WildOne píše: Do motorek leju pokud možno aditivenou stovku bez biosložky od OMV, a spokojenost.
stovka od OMV obsahuje biosložky naopak ještě dvakrát více než 95octan, ale je to jiná biosložka, ETBE, údajně by neměla mít ty špatný vlastnosti biolihu vázat vodu.. Koukni se na nálepku na pistoli u 100ky, je tam E10.