Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.
Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.
No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.
Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.
Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…
Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.
Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.
Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .
Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch
Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.
Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Hele melo to orig kapoty i svetla..... Je mozny ze v tom byl vetsi chladic. Kouknu az bude prilezitost.
Jasně, je možný, že to bylo celý origo, já jen vím, že ta co s ní zajel ten super čas v Missanu chladiče měla. Ale to je jedno. On dostane zajetou motorku, najede na ní 2tis,
pak se svezou novináři a jde pryč jako předváděčka se 4tis km.
Já bych rád, aby to vydrželo trochu víc. Když ti bude auto při každý cestě do práce vařit, taky z toho nebudeš v klidu
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše:
To čidlo je hned za tím kolínkem, ono je to trochu rozmazaný. Je tam mezikus.
Na ráně to asi je
Ty trubky jsou v pohodě, boky toho chladiče jsou rizikovější, ale co naděláš. Tam už není kam to dát.
Jasně, chápu.
Čidlo na teplotu oleje nemáš? To by mohlo přesněji určit přímo teplotu motoru.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ono to nejsíš zavaří lokálně a ten tlak se uvolní přes těsnění tý pumpy a začne to stříkat tou dírkou
Naposledy editováno 29.12.2021 09:59:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: BlackSabbath> To už byb bylo problematický s umístěním. A vzhledem k problémům s vodní pumpou mě zajímá víc ta teplota vody.
Ono to nejsíš zavaří lokálně a ten tlak se uvolní přes těsnění tý pumpy a začne to stříkat tou dírkou
Jj. Já jsem si dal právě i čidlo teploty oleje (voda je tam běžně z výroby), tak krásně vidím, o kolik víc trvá zahřát olej (motor) na provozní teplotu. Voda je ohřátá za 3 - 4 km, olej skoro za 10 km (při teplotě vzduchu 20°C a výše). Ale o to tobě asi nejde...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: BlackSabbath> To už byb bylo problematický s umístěním. A vzhledem k problémům s vodní pumpou mě zajímá víc ta teplota vody.
Ono to nejsíš zavaří lokálně a ten tlak se uvolní přes těsnění tý pumpy a začne to stříkat tou dírkou
Ak sa mozem opytat. Kamarat jazdi panigale 2019....tiekol mu olej z motora z vrchu ako asi aj tecie vodna pumpa.
Menene na zaruku...ale vraj to bola vodna pumpa ale tiekol olej....Odrbavali ho v servise alebo to mohlo byt nieco ine ?
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Mam tiez V4 ale strettfighter tak nech viem nacom som. Vdaka.
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Uvidime ako dlho talianka vydrzi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Pokud to máš oslintaný od oleje, tak panigale má problém s utěsněním víka na hlavách motoru. Kluci mají modely 18-19 a tam je víko na těsnění a slintá to všem.
Já mám 21 a víko je na těsnění a ještě nalepený takže se snažili ten problém řešit - zatím to drží, ale já jem toho moc nenajel...
Je blbý, že pokud to budeš chtít přetěsnit, čeká tě celá rozborka airboxu viz fotky
Naposledy editováno 02.01.2022 12:22:32
Ja mam streetfightera...ale motor v podstate rovnaky zaklad....
Panigale je kamarata a je to 19.
Tiekol olej ...nic hrozne len sa nazberal v tej priehlbine medzi valcami a potom to zajebabralo lavu stranu motora.
Mal to na zaruke 2x...
1 x vraj nic nenasli
2x vraj vodna pumpa....
Urcite tvoje vlaskno budem sledovat.
A drzim palce nech V4 talianka robi radost aspon ako V2.
Ja som jazdil vzdy radove motory....Toto je celkom ina motorka...ale dobre sa na nu zvyka.
Dají se už koupit zaslepovací koncovky do konektorů světel a čidla stojánku, takže se nemusí nic vymejšlet a neskáčou na displeji chyby po odpojení
Také jsem osadil displey teploty vody
a nahrál jinou mapu přes UP-MAP. Instalace UP-MAP byla celkem jednoduchá. Mapa umožňuje odpojení lambda, osazení KN filtru a je pro koncovky Arrow bez db killerů. Je možné nahrát i mapu s killerama.
Přes aplikaci UP-MAP je možné mazat i některá chybová hlášení.
Mám radost, že všechno těsní (zatím ) žádné chyby nevyskočily a vše funguje . Tak teď už mi zbývá jen doladit kosmetiku.... Tvl já to snad dokonce stihnu
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Naposledy editováno 03.01.2022 17:18:27
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Dík kluci těším se na testování už za 2 měsíce
Samo Thomas z BP, uz kecam ze zimy Ale kdyz na to tak koukam, tak mi uz za mesic toudle dobou budem v Cartagena s bajkama na nahrejvakach To jde! Najednou ta zima zas neni tak zla ...
Naposledy editováno 03.01.2022 17:20:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Samo Thomas z BP, uz kecam ze zimy Ale kdyz na to tak koukam, tak mi uz za mesic toudle dobou budem v Cartagena s bajkama na nahrejvakach To jde! Najednou ta zima zas neni tak zla ...
No jo, strašně to letí..... to už bych měl cestovní horečku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: No jo, strašně to letí..... to už bych měl cestovní horečku
Vsak ja mam, jeste nejsou vytepovany sedacky v aute
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Ozzy_ píše: Vsak ja mam, jeste nejsou vytepovany sedacky v aute
Bereš si hektolitra nebo R6?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba
doucha píše: Bereš si hektolitra nebo R6?
R6R, co v Cartagene s litrem, vzdyt je to hadi souloz Tam na tech nasich holcicich masinach celkem uspesne honime bawa Zuzku necham az sem na timeattacky do Brna a Mostu
Naposledy editováno 03.01.2022 18:34:53
Ozzy_ píše: R6R, co v Cartagene s litrem, vzdyt je to hadi souloz Tam na tech nasich holcicich masinach celkem uspesne honime bawa Zuzku necham az sem na timeattacky do Brna a Mostu
Myslím, že i ve Valencii se ti na šestce pojede dobře . Mě se tam líbilo moc
1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Jo a taky mi přišla náhradní vodní pumpa. Je to taková povinná součást výbavy . Ostatní vozí náhradní páčky, brzdový desky atd. , my musíme navíc ještě pumpu.
Tady jsou vidět kanálky kde vytéká olej nebo voda při poruše pumpy
Také jsem zjistil, že musím upravit karbonový clony na chladiči, protože v tom stavu jak jsou má motorka minimální rejd. Oni ty superbajkeři moc rejdu nepotřebujou, zajedou před box hodí zadní kolo do vozejku a zatlačí do boxu, ale že ho tam je takhle málo jsem netušil . Přišel jsem na to až když jsem to měl skoro celý poskládaný, že to jede jen rovně . Takže zase rozebíračka
Naposledy editováno 10.01.2022 18:36:16
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Super-anti-contra-multi-extra-uniká... [1 ... 4, 5] Honda CB 1100/EX, Buell 1125CR, Norton Commando, Duc... | TomasRA | 125 | 30.10.2024 v 10:27 assassin |
Ducati - Diagnostika Ducati Multistrada 1200, Ducati Diavel, Ducati Multi... | PP_MT | 1 | 30.10.2024 v 08:35 LukinNc750x |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
Panigale v4 2019 Ducati Panigale V4 | Richard_899 | 4 | 22.9.2024 v 19:04 Martin_V4S |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |