Téma: OT: e46; passat B5.5; a4 B6?
9.6.2016 v 10:26
Ahoj,

Předem se omlouvám, že se můj problém netýká motorek. Teď k věci.

Jelikož brzy budeme tři, chtěl bych nějaké rodinné kombi. Srdce by chtělo e46 320d 110kw touring, ale zlý jazykové tvrdí, že je moc nákladná na servis a všechno drahé a tomu podobné.

Potom tu máme passata B5.5 1.9tdi 96kw. To je takový "sňatek z rozumu" a to by chtěla hlava, jenže prostě to kombi je strašně škaredé. Je tu ovšem osvědčený motor. Alespoň tedy pro mě. Měli jsme ho v rodině (superb) a byl k neutahaní a jezdil za pár. Jenže já chci od nového auta, aby se mi i trochu líbilo.


No a tím se dostáváme k audi a4 B6 1.9tdi 96kw. Líbivý vzhled, osvědčený motor, ale jelikož je to koncern, nemůžu se ubránit dojmu, že je to jen taková "načančaná oktávka".



Velice by mi pomohlo, kdyby majitelé těchto aut přidali nějaké své zkušenosti z praxe. BMW jsem nikdy neměl, ale strašně bych ho chtěl, jen se bojím těch povídaček. Je to pravda, nebo to jsou předsudky závistivých majitelů škodovek?


Rozpočet: +/- 120 tis.


Předem díky za případné poznatky z praxe.

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

10.6.2016 v 18:38 | Nahoru | #91

fockewulf píše: odpouštím ti...i když máš pravdu

Já jen-nemusí být všechny zkušenosti přímo mé vlastní abych je sem napsal...nebo musí?



Děkuji Ti

Nemusí, ale jsou-li, jsou duveryhodnejsi

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

10.6.2016 v 23:22 | Nahoru | #92
Jasny, majitel je fanda znacky a všechno vyměněno ...to už jsem někde slyšel, stalo mě to jen nový motor....ta 320d je malá, do kufru se vleze jen kočár a to je tak vsechno, mladá z toho nadšená dvakrát nebude...šest hrnku je šest hrnku...osm a víc je ještě lepší

1 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 09:40 | Nahoru | #93
Všechno vyměněno ne. Třeba zlobí ten grundmodul a díky tomu blbne centrál, ale to je běžná bolístka e46. Teď sháním nějakého šikovného elektrikáře nebo nový modul. Jo a taky klíč bych potřeboval nový. Ten starý je na sračky. A mladá je z něho nadšená. Kufr je větší nebo alespoň podstatně širší než ve fabii. Včera naježděno 1200km s průměrnou spotřebou 6.1. Na to že jedu na R19 255 je dobrý výsledek ne? :)

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

Skvělá odpověď, děkuji! 11.6.2016 v 09:46 | Nahoru | #94
ten grundmodul opravis sam..........tady mas relatka http://www.gme.cz/a...-c2002-a403-p634-772
a tady navod jak na to http://e46.bmwklub.....php?f=8&p=96778

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 10:05 | Nahoru | #95
Osobně bych přihodil a šel rovnou do E91, však E46, je z roku 123 a dělala se do 04 s faceliftem a je škaredá :D

Naposledy editováno 11.06.2016 10:05:33

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 10:21 | Nahoru | #96
Pro mě osobně je to nejhezčí bmw hned po e61

1 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 10:43 | Nahoru | #97
Tak jdi do E61, akorát tam budou provozní náklady malinko vyšší, ale nic hroznýho, E46 mi přijde hrozně zastaralá a hlavně 5kvalt převodovka v manu
jinak E90/1 je i víc sportovněji naladěna, jede až ve vyšších otáčkách, ale v E46 se taky nejezdí špatně (osobně mi tam vadí ten zastaralej vzhled) passat 5,5 je takovej těžkopádnej, ale měl jsem ho ve 2,8 lpg

osobně si myslím, že E60/1 je asi nejlepší co teď může člověk koupit poměr cena/výkon, měnil jsem čelní sklo a sehnal jsem novy za 2500 :) dálka se dá je i za 6 a je to pohodlny a velky auto

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 10:44 | Nahoru | #98
třeba mně se jezdí líp v E61 z roku 04 než CC z roku 2010, strašně mi vadí předokolka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 10:50 | Nahoru | #99
[quote=honza] E46 mi přijde hrozně zastaralá a hlavně 5kvalt převodovka v manu
no po fejsu je tam 6kvalt nee

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 10:55 | Nahoru | #100

hus píše: [quote=honza] E46 mi přijde hrozně zastaralá a hlavně 5kvalt převodovka v manu
no po fejsu je tam 6kvalt nee


Ne 6valt az v 2003 . FL byl 9/2001 . Ale ta sestka resit stejne hlavne dalnici. Jinak ty prvni rychlosti jsou v podstate ve stejnem pomeru.

E61 pred FL taky zadnej vystavni kus designu neni. To uz E46 na tom byla lepe, jenze uz je to temer 20 let...

Naposledy editováno 11.06.2016 11:01:35

1 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 11:42 | Nahoru | #101
co je spatnyho na manualnim 5ti kvaltu? vzdyt ta 6ka je tam jen rychlobeh pro dalnicni jizdu s mensi spotrebou, pro sportovni jizdu je dle meho lepe poskladana ta 5ti kvaltova. Jo z pohledu jizdy na spotrebu je 5ti kvalt fakt zastaralej, ale pri cestovani na spotrebu snad nebudu kupovat BMW ne?

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 11:44 | Nahoru | #102
jo a za mě super téma-jak vím, že si nikdy nekoupím motorku od špagetožroutů, nepojedu nikdy do motocentra v Holomóci, tak si nikdy nekoupím bíemdabljů, nervy mám jen jedny a život je moc krátký na to, abych ho většinu projezdil po servisech

Naposledy editováno 11.06.2016 11:44:30

1 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 11:50 | Nahoru | #103
320d nebrat, praskají hlavy.

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 13:03 | Nahoru | #104

selkie píše: 320d nebrat, praskají hlavy.



trpí ta faceliftová 320 se 130kW, o těch starších jsem četl jen chválu, je pravda, že já s e90 najel asi jenom 20tis km, tak nemůžu posoudit z dlouhodobýho hlediska

no vidíš to já v těch faceliftech zase takovej rozdíl nevidím, jak E46 tak E60 u E90 ta ledvinka je bijící a facelift je mnohem hezčí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 13:04 | Nahoru | #105

assassin píše: co je spatnyho na manualnim 5ti kvaltu? vzdyt ta 6ka je tam jen rychlobeh pro dalnicni jizdu s mensi spotrebou, pro sportovni jizdu je dle meho lepe poskladana ta 5ti kvaltova. Jo z pohledu jizdy na spotrebu je 5ti kvalt fakt zastaralej, ale pri cestovani na spotrebu snad nebudu kupovat BMW ne?



když budu preferovat sportovní jízdu tak nebudu kupovat 2.0D, ne?

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

11.6.2016 v 13:24 | Nahoru | #106

honza_ píše: když budu preferovat sportovní jízdu tak nebudu kupovat 2.0D, ne?



jasny, v tom pripade se vracime k tomu co jsem rikal na zacatku... ale ja myslim, ze to je otazka casu kdy shewcza prejde k trilitru :) ja jsem si na zacatku nechal poradit, ze je dobry vzit nejvetsi motor na kterej sezenu prachy... a stejne od te doby premyslim o M3 :)

Naposledy editováno 11.06.2016 13:24:37

1 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 11:37 | Nahoru | #107
Tak jsem ten grundmodul vyndal a vyčistil lihem a zatím to funguje jak má. Kdyby se to vrátilo, nechám ty relátka přepájet.



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 11:43 | Nahoru | #108
shewcza> si cistil jen ty plosny spoje??to je dobrej napad,nez to hned prepajet

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 12:09 | Nahoru | #109

assassin píše: Ja to pochopil tak, ze rejes do fizzera :) ten v tom ma par korun, vsechno to opravil sam...

Zkusim.



"Pár korun" je relativní pojem, pro někoho je litr dobrej na utření zadku, pro jinýho je to průměrná večeře a pro někoho jsou to slušný peníze (a ten by si neměl kupovat BMW ).
První rok mě to auto vyšlo cca na 40, neb se měnil veškerej spotřebák (jo, i třeba takovej chladič je u E46 je spotřebák) s čímž se počítalo už při koupi (teda, počítalo se s tím v horizontu o něco delším ) plus pár věcí co se vysraly za běhu. Cifra je jen matroš, práci jsem si díky zázemí speedy motorsport udělal sám, neb cizí práce je drahá a vzhledem k tomu jakej je většina oprav na tomhle autě voprc (každej návod začíná slovy "rozeberte půlku auta") by vyšla na dvojnásobek ceny matroše, a na to jsem asi přece jen moc velká socka. Od tý doby už jen sem tam něco, akorát zejména na podvozku díky stavu tuzemských asfaltem politých radary prošpikovaných polňaček pomalu začínám tam kde jsem před těma dvěma rokama skončil.

Čímž se dostáváme ke gró tohoto poselství: E46 jako rodinný auto nebrat. Je to tvrdý, drncá to, furt to někam tahá, zkrátka je to auto co se musí řídit a ne jen kroutit lívancem, v zimě s tím bez dobrejch gum (v ceně 10-20% tržní hodnoty vozu) nevyjedeš ze dvorka, sere se to jako každý +-15tiletý auto a možná i o fous víc, spotřeba taky žádný terno a když narazíš na nějakej obzvlášť zachovalej kousek co trošku vypadá tak budeš trnem v oku všem okolo, páč sis na to beztak nakrad nebo ti to koupil papínek, zatímco oni na své zánovní hjondé museli dřít jak mezci. A to že malá trojka v kombíku a ještě k tomu s kamnama trošku popírá samotnou podstatu toho "mít BMW" pomíjím, když už tak spíš pětku ve čtyřkole, ale to už zas není důvod nekoupit spíš a4/a6

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 12:18 | Nahoru | #110

shewcza píše: Všechno vyměněno ne. Třeba zlobí ten grundmodul a díky tomu blbne centrál, ale to je běžná bolístka e46. Teď sháním nějakého šikovného elektrikáře nebo nový modul. Jo a taky klíč bych potřeboval nový. Ten starý je na sračky. A mladá je z něho nadšená. Kufr je větší nebo alespoň podstatně širší než ve fabii. Včera naježděno 1200km s průměrnou spotřebou 6.1. Na to že jedu na R19 255 je dobrý výsledek ne? :)



Tak koukám že už je pozdě Upřímnou soustrast a očekávám tě na mrdka vlákně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 16:07 | Nahoru | #111
hus> jo zkusil sem vyčistit jen ty plošňáky aby zmizela ta oxidace nebo co to je.

FiZzer: to vole nestraš. Já jsem koukal na ceny náhradních dílů před koupí a je to všechno to stejný. Rozmrdat se může i passat stejně jako bmw. Jediný co mě těší, že nemusím řešit rozvody

2 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 18:21 | Nahoru | #112
Taky na Vás ostatní v bmw mávají, nebo to jen tady u nás na vsi? Ještě že fabie se nezdraví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 18:45 | Nahoru | #113

shewcza píše: Taky na Vás ostatní v bmw mávají, nebo to jen tady u nás na vsi? Ještě že fabie se nezdraví


A nehori ti to za jizdy ?

Naposledy editováno 13.06.2016 18:47:16

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 20:47 | Nahoru | #114
SVSkritek> zatím ne

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

13.6.2016 v 22:51 | Nahoru | #115

shewcza píše: Taky na Vás ostatní v bmw mávají, nebo to jen tady u nás na vsi? Ještě že fabie se nezdraví



Jo, mávají a často
Asi je jedno na které vsi žiješ

Naposledy editováno 13.06.2016 22:52:27

OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

14.6.2016 v 07:41 | Nahoru | #116
mám kola na prodej...Fondmetal + Pirelli P7 ....17"












Naposledy editováno 14.06.2016 07:42:42

2 reakcí na tento příspěvek OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

14.6.2016 v 14:45 | Nahoru | #117
2leko: PM

Tak jsem k těm 19" předkům nazul dozadu 16" plechy a vypadá to vážně bizarně. Ale chci vyzkoušet, jestli i nafta umí bokem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

14.6.2016 v 15:09 | Nahoru | #118

shewcza píše: 2leko: PM

Tak jsem k těm 19" předkům nazul dozadu 16" plechy a vypadá to vážně bizarně. Ale chci vyzkoušet, jestli i nafta umí bokem



Chápu, museli jsme tím projít všichni

Někteří z nás z toho ale vyrostli a využíváme spíš ostatních předností zadního náhonu

(reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

14.6.2016 v 15:21 | Nahoru | #119

shewcza píše: 2leko: PM

Tak jsem k těm 19" předkům nazul dozadu 16" plechy a vypadá to vážně bizarně. Ale chci vyzkoušet, jestli i nafta umí bokem


Počkej na první snížek a budeš čumět jak umí i zadkem dopředu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: e46; passat B5.5; a4 B6?

14.6.2016 v 15:27 | Nahoru | #120
FiZzeR> A to je?

charlie.vtx1800 kdyby to nebylo tak daleko, tak bych i počkal =D
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist