Potřeboval bych poradit od zkušenějších při uvažované změně stroje. Všemožná témata zde na foru i jiných jsem pročetl, ale přímě cestovní srovnání jsem nikde neobjevil.
Mám dotaz na jezdce, který jezdil na nx650 i xt660z tenere a má s oběmi stroji zkušenosti. Jedná se o mi o cestování po silnici ve dvou i v jednom s poměrně větším nákladem a delší dobu (2-3 měsíce 6-20 tisíc km během cesty v závislosti na terénu). Měřím asi tak 183 vážím necelých 90 kg, sílu nějakou mám (dá se říct že pravidelně posiluji a tím nemyslím hospodu, ale nejsem kulturista). Mimo silnice v "terénu" je dominátor ve dvou již na hraně a to váží pouze 183 kg. Tenere má mít o 25kg víc stejně vysoké sedadlo, což je silné mínus, ale kdyby to vyvážilo pohodlí během přesunu tak možná...
Hlavně se mi jedná o pohodlí při delší jízdě. S dominátorem je pro mě maximum 500 km za den při každodenní jízdě v jednom. Jednou jsem dal i s nákladem (60kg s velkými bočními kufry) i 650km ale to jsem byl na pokraji zhroucení Ve dvou začíná utrpení už při 450km za den. Krátké a tvrdé sedadlo, motorka se celá klepe i naložená, vítr duje na helmu a hrozně rachotí. Dá se říct, že zatím jezdím výhradně na východ od naší republiky. Až zbohatnu tak Jižní Amerika a Austrálie.
Je xt660z tenere o tolik lepší a pohodlnější než dominátor, aby stála výměna za zvážení ? Anebo si až zas tak moc nepomůžu. Po dálnicích jezdím jen vyjímečně, 100 km rychlost pro přesun mi stačí a nezávodím. Uvažoval jsem i o něčem silnějším (něco s objemem 800), ale nakonec jsem to zavrhl pro složitost ústrojí a velkou hmotnost.
Nesporná výhoda dominátora je karburátor a jednoduchost motoru. Spotřeba je sice vyšší 6-7l, ale to mi nevadí. Ale to silné nepohodlí mi vadí již od začátku. Kdybych se rozhodl pro koupi, tak bych kupoval nový stroj a dominátora bych si určitě nechal jako druhý stroj na památku.
Díky za pomoc.
Naposledy editováno 15.01.2016 12:34:05
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
ZdendaJi píše: ............................Ale co u nového stroje, vstřikování - co s ním ? Leda vozit náhradní vstřikovač, čerpadlo, řídící jednotku, sondu a počítač pro zjištění závady.. Hromada věcí i peněz navíc, zabrané místo v kufrech navíc, složitější oprava.
Pracoval jsem mnoho let v servisu a nikdy jsem neviděl vadné vstřikování, v cestopisech jsem se taky nikdy nedočetl, že by to někomu na cestě odešlo. V tom bych neviděl sebemenší problém. Každá motorka má své známé bolesti a když je vyřešíš, je to poměrně spolehlivý stroj. Taky se mi nelíbí na dnešních motorkách miliony čidel, přičemž ti každé druhé odstaví motorku, ale u motorek 5-7 let zpět se není čeho obávat. Pořád je to poměrně jednoduché i se vstřiky.
A kdyby jsi chtěl mít echt jistotu, tak řídící jednotka a vstřikovač stojí na bazaru pár korun a velikostí je to jako konzerva. Poté, co mi v Bulharsku vadný regl spálil cdi, vozím náhradní cdi, cívku a regl. Na bazaru vše asi 3000kč a mám klid, protože vím, že když to mám, nebudu to v životě potřebovat.
http://kle500.com/parametry.php
já měl se vstřikovačem problém jednou - ucpaný biostračkou - stačilo vstřikovač prostříknou čističem, do hadice ho dát protis měru toku plaiva a nekolikrtá protčit motor - opačný tok paliva vstřukování pročitil a zase vše fungovalo
problém jsem měl s tlakovým čerpadlem - ale náhradní je za 20USD a je ot váleček 30mm v průměru délky cca 12 cm takže není problém vozit náhradní
takže zrovna vstřikování bych jako zásadní problém neviděl
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Naposledy editováno 21.01.2016 01:40:56
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Katalyzátor ničemu krom výkonu nevadí, pokud to má lambdu, tak po poruše přejde řídící jednotka do nouzového režimu a vždy dojedeš. ABS ničemu nevadí i kdyby nefungovalo, ale taky je spolehlivé.
Taky jsem zastáncem mechaniky, ale všeho s mírou.
někdy něco zlobilo - např. u 800gs se občas objevil problém s anténou imobilizéru - čili na delší cestu se hodí mít náhradní, aby si jednotka načetla kód a dovolila nastartovat
ale to, že by odešel celý systém - kromě poruchy např. z přepětí po jízdě s poškozeným regulátorem nebo svařování v blízkosti elektroky bez odpojení jsme moc nikde nečetl, to už jsou častější mechanické poruchy
1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
posejpik píše: Já ti poradím. Jednoduše se zbav myšlenky na cestování s jednoválcem.. Měl jsem FMX 650(motor Dominator) a přešel jsem na Kawu Versys 650 dvouválec.. Výkon 64Ps, kufry, přítelkyně.. Dali jsme první jízdu 400 km a ani jsme to nevěděli.. Dá se na tom fakt jet pila i ve dvou, Liberec Děčín za 37 minut (130 průměrná rychlost), při správných gumách jde i mimo silnici... Je to super! Dojezd přes 300km.. A dával jsem za ní na podzim 75.000,- Už bych jednovál fakt nechtěl.. Fmf bylo super na blbnutí, ale po 200 km jsem byl naklepanej jak kuřízek Přemýslej o dvouválci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
A co se týká cestování v terénu, není problém, ale i tak se trochu divím, že se svou výškou máš strach, že to neudržíš na noze.
(reakce na) Pohodlí při cestování - NX650 Dominator X XT660Z Tenere
Musím to ještě důkladně promyslet.
Naposledy editováno 23.01.2016 21:16:40