Prodal jsem auto (dražší) a sháním nějaké levné přibližovadlo na trasy kolem 20-30km do práce, na chatu apod., nejezdím každý den, ale tak 3x-4x do týdne, najezdím cca 900-1000km za měsíc.
Uvažuju o slušné feldě do 20tis. příjde mi to lepší volba než nějaká nejlevnější fabka kolem 50tis. Prý jsou i díly na tu fabku razantně dražší.
Slušná felda nebo jedna z nejlevnějších fabek?
Čím míň tím líp , rozhodl jsem se za auto neutrácet, toho jsem si užil už až až.. Jaký motor, případně si připlatit za auto s lpg?
Nebo jiné auto..?
Uzavřeno 22.09.2012 v 20:34 uživatelem macikcz
Naposledy editováno 19.09.2012 09:52:13
Sice je to kulatej favorit, čili kulatá 120, ale to je pro někoho plus, bo ty motory a vůbec všecko je notoricky známý a každej si to doma vopraví.
Mnoa těch 90 po vokreskách jede každý auto a ve městě je stejnak 50.
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
E: ten zrezlej je mercedes, tříd E, rok 2000. Od výměny už je to 8let a ty nový díly už sou nějaký lepší nebo co, ty držej furt
Naposledy editováno 19.09.2012 10:55:48
2 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
felda, p306, p106, punto, saxo, clio, fiesta, astra..
Vše kolem těch 20k. Mrknu po bazarech a vyberu nejpeknější kus. Jen v těch motorech se u těch aut vůbec nevyznám, jestli má smysl jít do dieslu u takového auta, apod..
Naposledy editováno 19.09.2012 11:03:53
taky ujde, ale spotřeba bude asi vyšší a případná investice taky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
macikcz píše: WHTRDR> no vsecko nemusi byt vylozene srot :).. jen at to neni shnile a jede za rozumnou spotrebu.. no mel sem 1.9tdi quattro a to mi zacalo uz mirne topit po par minutach od nastartovani, ale to jsou asi jine diesly ..
Protože to má žhavky na předehřev vody. Jinak vzhledem k tvým požadavkům si vážně kup jakejkoli malej neshnilej benzín a nazdar.
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
motor z feliny.. všechno opravíš sám..
a je jich hodně levnejch ted.
Na zimu si myslim že bude luxusní
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
jedu mrknou do aček, jsou to šmejdi, ale tam uvidím nejvíc aut na jednom místě a uvidím..
Naposledy editováno 19.09.2012 12:59:30
Ale když se v Tvém případě jedná o dojíždění 20 - 30km, neměl by to být tak markantní problém.
Punto s motorem 1.1 55k se oproti tomu ohřeje během kilometru a topí také prakticky hned. A projeví se to i na spotřebě, která u krátkých úseků právě vychází lépe pro benzinový motor. Zatímco Accent na tom zmiňovaném úseku měl v zimě průměrnou spotřebu 9.5l/100km!!! (normálně jezdí za 5 - 5.5), tak Punto v takovém případě se spotřebou nepůjde nad 7l/100km (normálně 5 -6).
Pokud jde o ostatní volby z Tvého výčtu, tak k francouzským autům moc důvěry nemám a Fiestu měl kolega a chválu na ní také zrovna nepěl. Astra i s motorem 1.2 je docela slušná, jen pozor na stav kastle a u verze Cabrio pozor na zasekávání zámků střechy, jako na potvoru vždy ve složené poloze.
Pokud bys ale neřešil náklady, tak snad jediné, co bych kor na zimní provoz a dojíždění na krátké úseky mohl doporučit, je Lada 1600, nebo 1500S, nebo i Fiat125P. To jsou dle mých zkušeností snad nejlepší auta na zimu... výborná izolace kastle, motor se ohřeje a topí prakticky hned, když je hůř, stačí hodit několik cihel do kufru a vyjedeš všude. Akorát ta spotřeba...
macikcz píše: Allann> psal jsem, že chcu hatchback 5dv (menší auto) kvůli přítelkyně..
jedu mrknou do aček, jsou to šmejdi, ale tam uvidím nejvíc aut na jednom místě a uvidím..
Aha.. tak to promin ..
no tyjo ty áčka.. to ke každýmu autu aby jsi přičetl 200k co
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
Naposledy editováno 19.09.2012 13:58:02
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
_Giraffe_ píše: Když už se tady zmiňují ta áčka a větší bazary, tak historka Vím o případu z bazaru autohity v ostravě, kdy přijel chlápek prodat auto na výkup, člověk který tam dělá výkupy mu nabídl částku, kterou je mu za to auto ochotný dát a chlápek odjel. Přijel další den, jestli to teda platí, ten samý lověk mu řekl že jo, ale že mu dá o tolik a o tolik méně, než řekl včera. Chlap nasraně odjel, nicméně vrátil se za pár hodin znovu, že teda jo, že potřebuje prachy, že to tam nechá i za tu cenu. Opět ten samý pan výkupce mu řekl, že tentokrát mu za to ale dá zase o tolik a tolik méně, než říkal posledně. Chlap znovu odjel, za chvíli přijelo auto, vyskákali z něj 3 týpci, hodili čuráčka do auta a fik s ním pryč. Ostatní zaměstnanci co to viděli tak šup do aut a honička jako z amerického filmu Našli je u zapadlých garáži kdesi v prdeli, kde už pan výkupce stál v kroužku bobiků No ale hrozný kokot, jestli tam chtěl někdy někdo odsud prodávat auto, tak by mohl vědět
Bohužel v dnešním policejním státě věřím tomu že měli zmínění týpci fýzly před dveřma druhej den...
Ohledně toho topení mi to připomnělo ten elektrický topný element montovaný do některých Fabií. Zdálo se mi to jako dobrý nápad, ale kámoš to měl a prý to skoro nebylo znát, jen to zatěžovalo altec a zvedalo to spotřebu (pokud si dobře pamatuju, tak ta vložka měla příkon kolem 1kW).
1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
ten topnej element ma dneska kazdej diesel, ty vetsi maj na ohrev vody dokonce bufika... jde o to aby se motor co zere 4na sto se vubec ohral na provozni teplotu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
"zadokolka bez elektroniky v dnesni dobe je bez sance..to uz moc lidi nebude ochotnejch/schopnejch s tim jezdit..." ...... tahle věta právě prodle mě nevěstí nic dobrého a nutí mě pochybovat o tom, zda člověk zvyklý na dnešní auta vůbec "umí rídit", když se to vezme přísně. Pak může řídit opravdu každý vořežprut a podle toho to pak na cestách vypadá.
Mně hodně naučil letitý F128 a troufám si nejen tvrdit, ale mám to i prakticky ověřené, že kdo je zvyklý na dnešní "sterilní plechárny nadupadé elektronikou", tak toto auto ani nenastartuje a i kdyby ano, tak stejně neodjede, poněvadž rozjezd s motorem, který si sám nic nehlídá a potřebuje určité otáčky, by nezvládl a hlavně by těžko řadil.
Což ale mě jako čověka, kteý vůbec neumí řadit bez meziplynu, nijak netrápí.
A ohledně toho bufíku... uvažoval jsem o montáži Webasta do Accenta, právě kvůli těm krátkým trasám a navíc je pravda, že bufík na ohřátí motoru spotřebuje mnohem méně nafty, než motor samotný, než se prohřeje. Ale když mi zjistili, že by byl docela problém jej do tohoto vozu napasovat a výsledná cena včetně montáže a úprav by přesáhla dvojnásobek ceny samotného bufíku, jsem si to bohužel musel rozmyslet. Ale bylo mi řečeno, že už přede mnou to chtěli 3 majitelé a také to všichni vzdali.
Nebo něco s vyšším objemem a LPG. Jak někdo psal, tak LPG se zaplatí každému, jen otázkou je za jak dlouho ty km najedeš. Pro rýpaly, ne tedy každému, kdo najede 2000km/rok tomu moc ne I kdyby to šetřilo 1,-/km tak to máš tak 25tkm, což jsou u tebe 2 roky. To, že se platí za 20tkm revize soustavy, emise navíc to je už pakatel. Máme ho v octávce 1,8 a jezdí to stejně nebo skoro levněji jak twingo
Naposledy editováno 19.09.2012 15:51:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
J.M.K. píše: assassin> Což ale mě jako čověka, kteý vůbec neumí řadit bez meziplynu, nijak netrápí.
Tyvoe v profilu máš, že je ti asi 28, tak pokavaď nejezdíš furt s vejdou, nebo něčim takovym, tak na meziplyn u osobáků si snad ani nemůžeš pamatovat, ne? Já si teda pamatuju první auto, co sme měli doma, už se synchronama... poslední meziplyny byly tak spartaky, nebo eště starší, bych tipnul? :)
Jináč já teda taky meziplynuju, to se vlastně musí nechat... ale to kvůli létům za koláčem totalitních škodovek, kde ty synchrony (třeba na dvojce ) byly provedený tak skvěle. Zřejmě slušnej vodíl, mno.. Sámo když se blíží průser, vrznu to tam na hulváta, co bych se s tim mazal, žejo... To spíš ze zvyku a nostalgie... Na moto je to věc jiná, se ví..
jo a k tématu... žigula sem měl a na zimu je na kulo... foukne vítr a smykuje to jako kráva, plynem se to tak intuitivně nesrovná... Škodylak vyjede víc, kór úzká s origo rozměrem pneu...
AndělČK píše: Tomuhle nevěřím. To museli tu feldu máčet ty 3 roky v kyselině, aby byla takhle nasráč.
Tak tomu teda opravdu věř, já sem to zažil osobně. S Favoritem. Rána, prdel táhnu po zemi a čumím od volantu barákům na střechy
SmokinCBR píše: Tyvoe v profilu máš, že je ti asi 28, tak pokavaď nejezdíš furt s vejdou, nebo něčim takovym, tak na meziplyn u osobáků si snad ani nemůžeš pamatovat, ne? Já si teda pamatuju první auto, co sme měli doma, už se synchronama... poslední meziplyny byly tak spartaky, nebo eště starší, bych tipnul? :)
Tak jest, mám octávku combi rok 1969, poslední model, ale převodovky byly stejný už pár let předtím. Není tam synchron na 1ku a na zpátečku. 2,3,4 jsou synchronizovaný, takže tam žádnej meziplyn nemusim používat. Když tam dávám 1ku na křižovatce, tak to většínou jde bez meziplynu...někdy ho musim udělat, ale jak kdy ... takže tak...
2 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
edit: a nebo, jestli tam je, tak neodvádí snad nikdy svojí práci dobře :)) Pravda, že sem převodovku rozhozenou neměl...
Naposledy editováno 19.09.2012 20:00:56