Téma: Levné přibližovadlo (na zimu atd.)
 
17.9.2012 v 19:11
Hoj, pro ty co se nudí..
Prodal jsem auto (dražší) a sháním nějaké levné přibližovadlo na trasy kolem 20-30km do práce, na chatu apod., nejezdím každý den, ale tak 3x-4x do týdne, najezdím cca 900-1000km za měsíc.

Uvažuju o slušné feldě do 20tis. příjde mi to lepší volba než nějaká nejlevnější fabka kolem 50tis. Prý jsou i díly na tu fabku razantně dražší.

Slušná felda nebo jedna z nejlevnějších fabek?
Čím míň tím líp , rozhodl jsem se za auto neutrácet, toho jsem si užil už až až.. Jaký motor, případně si připlatit za auto s lpg?

Nebo jiné auto..?

Uzavřeno 22.09.2012 v 20:34 uživatelem macikcz


Naposledy editováno 19.09.2012 09:52:13

Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 09:36 | Nahoru | #91
Hele já prostě nevim... ale 20-30km do práce dá každý auto a nemusí to bejt zádnej hajtek, nic specielního a tak... Tak proč ne felda, dyž jí chce.
Sice je to kulatej favorit, čili kulatá 120, ale to je pro někoho plus, bo ty motory a vůbec všecko je notoricky známý a každej si to doma vopraví.
Mnoa těch 90 po vokreskách jede každý auto a ve městě je stejnak 50.

1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 10:27 | Nahoru | #92
hygienik: cece taky sem koukal ze i novy auta umej reznout, co sem slysel od jednoho mechanika tak treba dost na to trpi novy mercedesy... spodni lem dveri uz prej nasel fest chycenej i na GLKackach atd...

(reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 10:49 | Nahoru | #93
assassin> Tak mercedesy sou čoveče kupodivu timhle pověstný. Známej měl narezlý spodky všech 4 dveří + kufru, auto mělo 4 roky a od novoty ... na druhou stranu sou to frajeři a i když to nebylo skrz, jak běžně automobilky chtěj, tak to vyměnili v záruce ... je pravda, že to není fabie za 250t, ale Ečkovej mercedes, kterej stál asi 800 000 ... a pak má ještě CLS 350, ale tam zatim nic nerezne a to už ho má asi 5let

E: ten zrezlej je mercedes, tříd E, rok 2000. Od výměny už je to 8let a ty nový díly už sou nějaký lepší nebo co, ty držej furt

Naposledy editováno 19.09.2012 10:55:48

2 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 10:57 | Nahoru | #94
Takže něco z toho nejspíš..
felda, p306, p106, punto, saxo, clio, fiesta, astra..

Vše kolem těch 20k. Mrknu po bazarech a vyberu nejpeknější kus. Jen v těch motorech se u těch aut vůbec nevyznám, jestli má smysl jít do dieslu u takového auta, apod..

Naposledy editováno 19.09.2012 11:03:53

Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 11:19 | Nahoru | #95
Citroen Saxo Vzpomněl jsem si, že jsem tenhle článek nedávno četl. Třeba Ti pomůže v rozhodování.

Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 11:26 | Nahoru | #96
http://auto.bazos.cz...lkswagen-Golf-16.php
taky ujde, ale spotřeba bude asi vyšší a případná investice taky..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 11:29 | Nahoru | #97
macikcz> tak do dieslu bych nesel, jednak to moc chrochta a zadruhy nez v zime dojedes do prace tak ti ani nezacne topit, jeste bych prihodil do placu audi 80 taky neni spatny auto, i kdyz za 20 to asi bude srot, ale ono asi vsechno za 20 bude srot

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 11:35 | Nahoru | #98
WHTRDR> no vsecko nemusi byt vylozene srot :).. jen at to neni shnile a jede za rozumnou spotrebu.. no mel sem 1.9tdi quattro a to mi zacalo uz mirne topit po par minutach od nastartovani, ale to jsou asi jine diesly ..

Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 12:03 | Nahoru | #99
macik : saxo/106 ma nakej 1,5diesel nebo co to je zac a prej neni moc povedenej... u tehle aut (jsou z 97procent stejny) bych vzal 1,1benz

(reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 12:18 | Nahoru | #100

macikcz píše: WHTRDR> no vsecko nemusi byt vylozene srot :).. jen at to neni shnile a jede za rozumnou spotrebu.. no mel sem 1.9tdi quattro a to mi zacalo uz mirne topit po par minutach od nastartovani, ale to jsou asi jine diesly ..


Protože to má žhavky na předehřev vody. Jinak vzhledem k tvým požadavkům si vážně kup jakejkoli malej neshnilej benzín a nazdar.

Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 12:21 | Nahoru | #101
já jsem psal P106,306 a Saxo...1,9 D mi přijde zbytečný, ony ty malé benzíňáky nežerou o moc víc...akorát ta 0,9 v P106 mi přišla už moc slabá..ale jde to...

1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 12:55 | Nahoru | #102
kup oktávku 1.6
motor z feliny.. všechno opravíš sám..
a je jich hodně levnejch ted.
Na zimu si myslim že bude luxusní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 12:58 | Nahoru | #103
Allann> psal jsem, že chcu hatchback 5dv (menší auto) kvůli přítelkyně..

jedu mrknou do aček, jsou to šmejdi, ale tam uvidím nejvíc aut na jednom místě a uvidím..

Naposledy editováno 19.09.2012 12:59:30

(reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 13:25 | Nahoru | #104
macikcz> Nafťák bude v Tvém případě zbytečný. Vyšší náklady na údržbu není třeba zmiňovat, ale s tím ohřevem je to pravda, i když v Tvém případě to žádná tragédie snad nebude. Mám Accent 2007 s motorem 1.5CRDi s ten se sám o sobě, kor na volnoběh skutečně neohřeje vůbec. Sice jsem našel pár pojistek na "PTC heater", ale netuším, kde tělesa jsou a co ohřívají, rozebírat se mi to zbytečně nechce a dílenskou příručku nemůžu nikde sehnat. Nejhorší to bylo v zimě, kdy jsem dojížděl do práce 3.5km (na motorce ani na kole se nedalo), tak se motor ohřál sotva na 50°C, topil teprve náznakem a kor při návratu z odpolední šichty, kdy namrzala okna a nebylo jak je udržet nezamlžená a vzápětí nenamrzající, to byla sakra challenge. Nepomohl ani tenhle bazmek , ten udržel v okně "průzor" cca 10cm v průměru a to těsně nad palubkou, což jest ohledně bezpečnosti na dvě věci... Nemluvě o tom, jak motor takovými krátkými cestami, kdy se neprohřeje, trpí!
Ale když se v Tvém případě jedná o dojíždění 20 - 30km, neměl by to být tak markantní problém.

Punto s motorem 1.1 55k se oproti tomu ohřeje během kilometru a topí také prakticky hned. A projeví se to i na spotřebě, která u krátkých úseků právě vychází lépe pro benzinový motor. Zatímco Accent na tom zmiňovaném úseku měl v zimě průměrnou spotřebu 9.5l/100km!!! (normálně jezdí za 5 - 5.5), tak Punto v takovém případě se spotřebou nepůjde nad 7l/100km (normálně 5 -6).
Pokud jde o ostatní volby z Tvého výčtu, tak k francouzským autům moc důvěry nemám a Fiestu měl kolega a chválu na ní také zrovna nepěl. Astra i s motorem 1.2 je docela slušná, jen pozor na stav kastle a u verze Cabrio pozor na zasekávání zámků střechy, jako na potvoru vždy ve složené poloze.

Pokud bys ale neřešil náklady, tak snad jediné, co bych kor na zimní provoz a dojíždění na krátké úseky mohl doporučit, je Lada 1600, nebo 1500S, nebo i Fiat125P. To jsou dle mých zkušeností snad nejlepší auta na zimu... výborná izolace kastle, motor se ohřeje a topí prakticky hned, když je hůř, stačí hodit několik cihel do kufru a vyjedeš všude. Akorát ta spotřeba...

(reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 13:43 | Nahoru | #105

macikcz píše: Allann> psal jsem, že chcu hatchback 5dv (menší auto) kvůli přítelkyně..

jedu mrknou do aček, jsou to šmejdi, ale tam uvidím nejvíc aut na jednom místě a uvidím..


Aha.. tak to promin ..
no tyjo ty áčka.. to ke každýmu autu aby jsi přičetl 200k co

1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 13:57 | Nahoru | #106
Když už se tady zmiňují ta áčka a větší bazary, tak historka Vím o případu z bazaru autohity v ostravě, kdy přijel chlápek prodat auto na výkup, člověk který tam dělá výkupy mu nabídl částku, kterou je mu za to auto ochotný dát a chlápek odjel. Přijel další den, jestli to teda platí, ten samý lověk mu řekl že jo, ale že mu dá o tolik a o tolik méně, než řekl včera. Chlap nasraně odjel, nicméně vrátil se za pár hodin znovu, že teda jo, že potřebuje prachy, že to tam nechá i za tu cenu. Opět ten samý pan výkupce mu řekl, že tentokrát mu za to ale dá zase o tolik a tolik méně, než říkal posledně. Chlap znovu odjel, za chvíli přijelo auto, vyskákali z něj 3 týpci, hodili čuráčka do auta a fik s ním pryč. Ostatní zaměstnanci co to viděli tak šup do aut a honička jako z amerického filmu Našli je u zapadlých garáži kdesi v prdeli, kde už pan výkupce stál v kroužku bobiků No ale hrozný kokot, jestli tam chtěl někdy někdo odsud prodávat auto, tak by mohl vědět

Naposledy editováno 19.09.2012 13:58:02

1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 14:01 | Nahoru | #107
JMK: s ladou sem jezdil dlouho a co se zimy a vyjizdeni na snehu tyka tak je to tragedie.. na dnesni standardy je lada a fiat 125 uplne mimo... vim jak topila lada a treba trojkovej golf s blbou 1,4 topis stejne rychle a i vic...

(reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 14:01 | Nahoru | #108

_Giraffe_ píše: Když už se tady zmiňují ta áčka a větší bazary, tak historka Vím o případu z bazaru autohity v ostravě, kdy přijel chlápek prodat auto na výkup, člověk který tam dělá výkupy mu nabídl částku, kterou je mu za to auto ochotný dát a chlápek odjel. Přijel další den, jestli to teda platí, ten samý lověk mu řekl že jo, ale že mu dá o tolik a o tolik méně, než řekl včera. Chlap nasraně odjel, nicméně vrátil se za pár hodin znovu, že teda jo, že potřebuje prachy, že to tam nechá i za tu cenu. Opět ten samý pan výkupce mu řekl, že tentokrát mu za to ale dá zase o tolik a tolik méně, než říkal posledně. Chlap znovu odjel, za chvíli přijelo auto, vyskákali z něj 3 týpci, hodili čuráčka do auta a fik s ním pryč. Ostatní zaměstnanci co to viděli tak šup do aut a honička jako z amerického filmu Našli je u zapadlých garáži kdesi v prdeli, kde už pan výkupce stál v kroužku bobiků No ale hrozný kokot, jestli tam chtěl někdy někdo odsud prodávat auto, tak by mohl vědět



Bohužel v dnešním policejním státě věřím tomu že měli zmínění týpci fýzly před dveřma druhej den...

(reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 14:23 | Nahoru | #109
assassin> To je pravda, že na dnešní poměry to není nic moc, ale zase když to člověk umí, dá se to zvládnout. Spolužák toho žigula měl a když nemohl někde vyjíždět, hodil do kufru bednu cihel a non problemo. A zajímavé bylo, že já se svým F128 (který má mimochodem vše vpředu) jsem v pohodě vyjížděl kopce, do kterých se ostatní s vesměs Š120L nevyhrabali.

Ohledně toho topení mi to připomnělo ten elektrický topný element montovaný do některých Fabií. Zdálo se mi to jako dobrý nápad, ale kámoš to měl a prý to skoro nebylo znát, jen to zatěžovalo altec a zvedalo to spotřebu (pokud si dobře pamatuju, tak ta vložka měla příkon kolem 1kW).

1 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 14:29 | Nahoru | #110
no ten zigul je nebezpecnej, to je fak plechovka, kdyz clovek umi? pise ze s tim bude jezdit manzelka.. zadokolka bez elektroniky v dnesni dobe je bez sance..to uz moc lidi nebude ochotnejch/schopnejch s tim jezdit... my jsme taky vyjizdeli s nalozenym kufrem kde co.. ale tak zhruba podobne co vyjela ta 120ca na letnakach :) ja bych dneska uz nedoporucoval na ty pozadavky co ma 10let stary bawo, natoz pak 20let staryho zigula...

ten topnej element ma dneska kazdej diesel, ty vetsi maj na ohrev vody dokonce bufika... jde o to aby se motor co zere 4na sto se vubec ohral na provozni teplotu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 15:12 | Nahoru | #111
assassin> S tou schoponstí a jízdními vlastnostmi máš recht, spolužák se kdysi chlubil, kolik toho má za rok naježděno a jak má ochcávku v malíčku... a když jej druhý z nás posadil do své hundrtky, tak se sotva držel volantu, oči vytřeštený jako když kocour se*e do řezanky a i po široké silnici si netroufl jet více jak 50km/h. Přitom já s tou hundrtkou jel úplně v pohodě, i když měla vůli v řízení a to jsem v té době měl papíry cca 2 měsíce.

"zadokolka bez elektroniky v dnesni dobe je bez sance..to uz moc lidi nebude ochotnejch/schopnejch s tim jezdit..." ...... tahle věta právě prodle mě nevěstí nic dobrého a nutí mě pochybovat o tom, zda člověk zvyklý na dnešní auta vůbec "umí rídit", když se to vezme přísně. Pak může řídit opravdu každý vořežprut a podle toho to pak na cestách vypadá.
Mně hodně naučil letitý F128 a troufám si nejen tvrdit, ale mám to i prakticky ověřené, že kdo je zvyklý na dnešní "sterilní plechárny nadupadé elektronikou", tak toto auto ani nenastartuje a i kdyby ano, tak stejně neodjede, poněvadž rozjezd s motorem, který si sám nic nehlídá a potřebuje určité otáčky, by nezvládl a hlavně by těžko řadil.
Což ale mě jako čověka, kteý vůbec neumí řadit bez meziplynu, nijak netrápí.

A ohledně toho bufíku... uvažoval jsem o montáži Webasta do Accenta, právě kvůli těm krátkým trasám a navíc je pravda, že bufík na ohřátí motoru spotřebuje mnohem méně nafty, než motor samotný, než se prohřeje. Ale když mi zjistili, že by byl docela problém jej do tohoto vozu napasovat a výsledná cena včetně montáže a úprav by přesáhla dvojnásobek ceny samotného bufíku, jsem si to bohužel musel rozmyslet. Ale bylo mi řečeno, že už přede mnou to chtěli 3 majitelé a také to všichni vzdali.

Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 15:46 | Nahoru | #112
Hele není to moc bezpečný, pro chlapa ani hezký ale Renault Twingo. Máme ho asi rok přesně na to co říkáš, do práce a další ptákoviny kolem baráku, žere do 5l na krátký cesty (když jedu dál tak i 4l/100km). Kupodivu je to docela živý, pokud to není na hranici povolené hmotnosti. Máme jak říkám najeto +-20tkm a nic se neposralo. Díly se dají sehnat starší páč první twinga se běžně prodávaj na díly už. Jen přístup ke všemu není tak super jako u Škodovky no Je to takový, že je to prostě malej motor (1,2), hned je to ohřátý....na krátký dojíždění ideál.
Nebo něco s vyšším objemem a LPG. Jak někdo psal, tak LPG se zaplatí každému, jen otázkou je za jak dlouho ty km najedeš. Pro rýpaly, ne tedy každému, kdo najede 2000km/rok tomu moc ne I kdyby to šetřilo 1,-/km tak to máš tak 25tkm, což jsou u tebe 2 roky. To, že se platí za 20tkm revize soustavy, emise navíc to je už pakatel. Máme ho v octávce 1,8 a jezdí to stejně nebo skoro levněji jak twingo

Naposledy editováno 19.09.2012 15:51:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 17:48 | Nahoru | #113

J.M.K. píše: assassin> Což ale mě jako čověka, kteý vůbec neumí řadit bez meziplynu, nijak netrápí.



Tyvoe v profilu máš, že je ti asi 28, tak pokavaď nejezdíš furt s vejdou, nebo něčim takovym, tak na meziplyn u osobáků si snad ani nemůžeš pamatovat, ne? Já si teda pamatuju první auto, co sme měli doma, už se synchronama... poslední meziplyny byly tak spartaky, nebo eště starší, bych tipnul? :)

Jináč já teda taky meziplynuju, to se vlastně musí nechat... ale to kvůli létům za koláčem totalitních škodovek, kde ty synchrony (třeba na dvojce ) byly provedený tak skvěle. Zřejmě slušnej vodíl, mno.. Sámo když se blíží průser, vrznu to tam na hulváta, co bych se s tim mazal, žejo... To spíš ze zvyku a nostalgie... Na moto je to věc jiná, se ví..

jo a k tématu... žigula sem měl a na zimu je na kulo... foukne vítr a smykuje to jako kráva, plynem se to tak intuitivně nesrovná... Škodylak vyjede víc, kór úzká s origo rozměrem pneu...

(reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 18:07 | Nahoru | #114

AndělČK píše: Tomuhle nevěřím. To museli tu feldu máčet ty 3 roky v kyselině, aby byla takhle nasráč.



Tak tomu teda opravdu věř, já sem to zažil osobně. S Favoritem. Rána, prdel táhnu po zemi a čumím od volantu barákům na střechy

(reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 18:40 | Nahoru | #115

SmokinCBR píše: Tyvoe v profilu máš, že je ti asi 28, tak pokavaď nejezdíš furt s vejdou, nebo něčim takovym, tak na meziplyn u osobáků si snad ani nemůžeš pamatovat, ne? Já si teda pamatuju první auto, co sme měli doma, už se synchronama... poslední meziplyny byly tak spartaky, nebo eště starší, bych tipnul? :)



Tak jest, mám octávku combi rok 1969, poslední model, ale převodovky byly stejný už pár let předtím. Není tam synchron na 1ku a na zpátečku. 2,3,4 jsou synchronizovaný, takže tam žádnej meziplyn nemusim používat. Když tam dávám 1ku na křižovatce, tak to většínou jde bez meziplynu...někdy ho musim udělat, ale jak kdy ... takže tak...

Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 19:09 | Nahoru | #116
Ještě je možnost, že by měl UAZe....páč tam to prostě jinak nejde..akorát ty novější Commanda už mají synchrony...

Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 19:10 | Nahoru | #117
A meziplyny s něčím, co to umí i bez nich, jsou úplně něco jiného než na tom, kde to jinak nejde...

2 reakcí na tento příspěvek Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 19:56 | Nahoru | #118
tak 1000/100/110/110r/105/120 taky nemaj synchron na jedna... proč taky.... ze dvojky řadit jedna? Leda po zastavení, nebo s meziplynem, když je to teda echt krpál, mno..

edit: a nebo, jestli tam je, tak neodvádí snad nikdy svojí práci dobře :)) Pravda, že sem převodovku rozhozenou neměl...

Naposledy editováno 19.09.2012 20:00:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 19:59 | Nahoru | #119
SmokinCBR> ja teda v aute ze dvojky radim jedna docela casto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levné přibližovadlo (na zimu atd.)

19.9.2012 v 20:01 | Nahoru | #120
WHTRDR> jedna je pro mně jenom na rozjezd... Ale nový káry už ty synchrony prostě maj i na jedna...
Téma je zamknuto


TOPlist