AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Nechci se míchat do diskusí týkajících se jiných témat než auto/moto, neb jim nerozumím. Tak jen stručně - tímto "svařuju" ( opravdu v uvozovkách ) já. Nevím, je-li to dobré či není. Rychlokurs svařování jsem absolvoval, ale neumím nic. U Jawy 660 jsem například svařil v Bulharsku ulomené trubky nosiče a celého zadku Jawy. Po nandání kufru s pár kilogramy nákladu mi na prvním hrbolu, kde motorka propérovala, trubky praskly znovu a celý zadek Jawy , samozřejmě i s nosičem a kufrem, se zřítil k zemi. Kde se stala chyba nevím, co ale vím, že svařovat absolutně nezvládám a nevěřím, že bych se to někdy naučil.
Tos mi připomněl, že sem chtěl někdy zkusit, jak to šlape, na alegru mi naskočila 5x doprava zdarma, tak sem právě objednal za 1200 tohohle prcka.
https://allegro.cz/n...rZpkyaxoClxgQAvD_BwE
Naposledy editováno 22.10.2023 13:06:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Edit: davej si pozor na svateci kable. Na 100% to bude jen neco pomedeneho
Naposledy editováno 22.10.2023 13:27:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P_B píše: PetrL3> svarecka jak vino a ze u tehle kramu nenapisou zatezovatel. proc asi.
Edit: davej si pozor na svateci kable. Na 100% to bude jen neco pomedeneho
Oni to jen jinak nazývají, ale je tam. Ale proč řešit zatěžovatel u něčeho, kde se počítá s tím, že vylezeš na komín, uděláš 2x 3cm housenku a zase to uklidíš na rok do police, než ti rupne pant na brance a zase to poběží 20 sekund?
S kabelama počítám, beru to jako experiment. Vařit tím nehodlám. Chci to jen zkusit, jako takové srovnání. První vlastní svářečku sem koupil v cca 18 letech, bylo to dražší i tehdá než tohle a je to jen trafo. Těžké, mizerný zatěžovatel a udělat pěkný svár je celkem umění. Tak chci vidět ten rozdil. Těch 1200 je jako bych to tenkrát koupil třeba za 400. A hůř to vařit podle mě nebude, musí to být mnohem lepší.
Naposledy editováno 22.10.2023 13:41:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kabely jdou koupit měděné. Zemnící kleště jsem zahodil hned jak jsem to vybalil a dal pevnější
1mm drát můžou myslet hliník. Na YT je dost materiálu kde to porovnávají třeba s kowaxem nebo pantermaxem.
Samostatné testy jsou tam taky kdo chce stačí se podívat.
Naposledy editováno 22.10.2023 14:16:00
Milan1963 píše: Nechci se míchat do diskusí týkajících se jiných témat než auto/moto, neb jim nerozumím. Tak jen stručně - tímto "svařuju" ( opravdu v uvozovkách ) já. Nevím, je-li to dobré či není. Rychlokurs svařování jsem absolvoval, ale neumím nic. U Jawy 660 jsem například svařil v Bulharsku ulomené trubky nosiče a celého zadku Jawy. Po nandání kufru s pár kilogramy nákladu mi na prvním hrbolu, kde motorka propérovala, trubky praskly znovu a celý zadek Jawy , samozřejmě i s nosičem a kufrem, se zřítil k zemi. Kde se stala chyba nevím, co ale vím, že svařovat absolutně nezvládám a nevěřím, že bych se to někdy naučil.
Ohavná mrdka nahovno...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kowax jsem původně chtěl taky, ale učitel na svařování mi ho nedoporučoval. Použitá alfain stála to samé co nový kowax, takže to bylo bez diskuze.
Jirka4137 píše: Bimbam> To je otázka kolik do toho chceš vlomit.
Milan- V baráku to zužitkuješ vždycky. Jen bych asi vzal raději malé Co2čko .
https://www.lidl.cz/...CnBAQAvD_BwE [/quote]
Mrdat na Lidl a jim podobné....
S tím se vaří blbě a amatér si s tím už vůbec neporadí....
Je zapotřebí si uvědomit, že svářečky se kupují v obchodu se svářečkami, kde i ten prodávajícíc ví, co prodává a když mu kupující sdělí, na co to chce, je schopen dát mu obraz, jestli to náhodou není píčovina....
A když ty mrdky z hyperkrámů stojí půlku, má to vždy svůj důvod...
To už je lepší nějaká slušná ojetina, pokud do toho nechce dávat velký peníze... Pokud je ochoten pusti do toho30 prutů, dá se vybrat nová, slušná věc... Pokud Bimbam nemá problém s prostorem, tak ať si klidně koupí to wlsp, protože ho koupí za pár, bude s tím moct vařit i tanky a levné je to jenom proto, že je to obrovské a váží to tři metráky, což se lidem moc skladovat nechce...
Kdyby se to náhodou pojebalo, dodnes je několik firem, které na to dělají servis, protože po fabrikách ty mašiny ještě běžně chodí, jako silný zdroj u automatů, zpravidla doplněné novým podavačem a vodním chlazením....
Ty ominy z bazaru za 15-20 000, to je ideální přílezitost... Budík se sežene za litr, flašku bys kupoval stejně a slušnej hořák tak 3-4 pruty....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P_B píše: Tak to bych ani za rychlokurz nepovazoval promin.
Rychlokurz bych viděl tak na tejden až dva po osmi hodinách... Jako úvod do základních dovedností...
PetrL3 píše: Oni to jen jinak nazývají, ale je tam. Ale proč řešit zatěžovatel u něčeho, kde se počítá s tím, že vylezeš na komín, uděláš 2x 3cm housenku a zase to uklidíš na rok do police, než ti rupne pant na brance a zase to poběží 20 sekund?
S kabelama počítám, beru to jako experiment. Vařit tím nehodlám. Chci to jen zkusit, jako takové srovnání. První vlastní svářečku sem koupil v cca 18 letech, bylo to dražší i tehdá než tohle a je to jen trafo. Těžké, mizerný zatěžovatel a udělat pěkný svár je celkem umění. Tak chci vidět ten rozdil. Těch 1200 je jako bych to tenkrát koupil třeba za 400. A hůř to vařit podle mě nebude, musí to být mnohem lepší.
No třeba proto, že budeš potřebovat zrovna 5-10cm housenku a ono ti to v půlce zvadne....
S těmahle mrdkama opravdu nemá cenu ztrácet čas....
Ono není trafo jako trafo... Jsou trafa, co vaří jak bůh... Jsou trafa, co vaří bídně... Jsou i invertory, co vaří jak bůh a invertory, co vaří bídně...
dave-lister píše: Milan1963> Nejsem žádnej profi svářeč, ale na slabý plechy nebo trubky bych si vzal jinou svářečku. COčko a drát 0.8mm. Tyhle elektrody ten materiál buď nesvaří nebo propálí.
Jako takhle, i špejlema se to dá.... Ale musíš to umět.... Pokud se Milan, jako amatér, pokoušel svářet plechy špejlema, když to neumí a ještě je svářeka mrdka, to výhledy na dobré výsledky prostě nedává...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Mám alfuin perun 200 a super. Měl jsem podobný rychlokurz jako milan a po trochu cviku s tím jde dělat pěkné sváry. Je to COčko, ale umí i TIG. Argon jsem z důvody ceny zavrhl a na to občasné vyvaření to CO bohatě stačí. Má to na vše program, pak to stačí jen jemně doladit a uložit. Takže když se po týdnu k tomu vracím, nemusím nic nastavovat.
Kowax jsem původně chtěl taky, ale učitel na svařování mi ho nedoporučoval. Použitá alfain stála to samé co nový kowax, takže to bylo bez diskuze.
Protože Alfa už je o něčem...
Nicméně ty, si vezmeš synergig mašinu a poukládáš si Joby a jsi schopen s tím nějak vyžít...Milan, ten si je už z důvodu svého mindsetu jít proti proudu za každou cenu prostě neuloží a posere se z toho...
Jako z hlediska občasného využítí na nenáročné věci, má invertor svůj smysl, protože nemusíš nic řešit, máš pixlu s trákem do zásuvky a krabičku špejlí.... Pro začátek je to nejsnazší cesta k tomu, něco si nějak svařit... Kdo to myslí vážně, ten si s tím nevystačí...
Rychlokurz 7 dní po 8 hodinách by asi většina lidí nezaplatila a aby mě někdo učil vařit špejlema o to nestojím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: pech.> S tím nemohu úplně souhlasit. I kdyby k takové situaci došlo, že budu muset udělat 15 minut pauzu, pořád lepší tohle, než tahat třeba na půdu těžký trafo nebo COčko.
Nejde o to, nemít invertor pro používánív těžko dostupných místech...
Jde o to, že slušnější invertor, bude mít zatěžovatel takový, že nebudeš muset stát čtvrt hodiny na štaflích, než se to vyfouká a čekat, než to budeš moct dodělat.
...
Nemůže mít každej všechno TOP. Nemůžeš mít současně dobrý auto, dobrou motorku, perfektní barák, dílnu za mega, nářadí za 2 mega, děti na porg gymplu, obleky za 50, kolo za 100.... Něco z toho musíš koupit v lowend provedení a logicky ušetříš na tom, co použiješ jednou nebo dvakrát.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 22.10.2023 23:17:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Rozmery: 490x660x740
pech. píše: Rychlokurz bych viděl tak na tejden až dva po osmi hodinách... Jako úvod do základních dovedností...
Kdysi dávno když jsem dělal kurz na sváření, tak trval 2 měsíce 8 hodin denně. tři hodiny teorie 4 hodiny sváření, byl v tom i autogen.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Bimbam> 246 kousek od tebe.
https://ostatni.bazo...svarecka-omi-246.php
Za ty prachy, taky dobrej kup. Bude chtit trochu pece, ale to jsou presne kupy pro mne
Naposledy editováno 23.10.2023 12:34:38
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A motorky ? Obzvlášt' Jawy ? Jezdí tady ještě vůbec někdo ?
Já tedy ano, protože ale nemám své dva "nej" stroje - Piaggio a 660 - denně sedím na oblíbené Jawě 20. Za poslední týden má najeto už skoro 400 km... Měl jsem jednu velkou a obtížně řešitelnou závadu- ucpanou volnoběžnou trysku. Jinak jezdím a jezdím. Nebýt sobotního výletu Popularem ( ale to byla akce s veterány ) , auto nepotřebuju....
Ted' jen uvažuju, co s pérákem. Motor skoro KO, silně z něj teče olej. K jízdě už to není... Ještěže pionýry jsou tak skvělé stroje.
Naposledy editováno 23.10.2023 18:08:12
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |