dneska jsem poprvé nastartoval opravený motor, na kterém byla dělaná GO. Byla měněna všechna ložiska, klika, gufera, píst, kroužky, spojka, ventily. Když jsem ho namontoval a nastartoval, tak z prostoru kliky či převodovky šly hrozný rány.
Asi jako když mlátíte kladivem do železa. Je to opravdu hodně hlasitý. A taky jde hrozně špatně řadit. Normálně stačí ťuknout špičkou do řadičky. Ted jsem při pokusu o zařazení jedničky ulomil stupačku i s přepákováním. Nakonec jsem použil 40ti centimetrovaj hasák a zdá se, že to řadí, ale síla nutná pro zařazení je neskutečná.
Prej je normální, že jde motor po GO ztuha a že se musí "rozhejbat", ale opravdu to může bejt tak extrémní? A ty rány, zlepší se to až se to zajede, nebo by to mohlo být ještě něčím jiným?
Předtím byl motor možná hlučnej, ale vždycky cvakaly jen ventily a žádný rány se z něj nešly, ani při řazení.
Díky
Uzavřeno 02.02.2013 v 20:20 uživatelem DRN.
Otevřeno 03.02.2013 v 23:02 uživatelem Hippieguy
Naposledy editováno 24.01.2013 21:46:14
2 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Co s tim mam ted dělat? Co to opravdu zkusit piánko zajet a třeba si to přeci jenom sedne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Dneska jsem se o tom bavil s jednim kamarádem. Řikal, že když dělalal jeho táta go čtyřtaktní sekačky, tak že taky šly z motoru zpočátku hrozný zvuky, ale po měsíci používání si to sedlo, zvuk se vrátil do stavu před Go a sekačka seká doted.
Dneska to nechám běžet tak hodinku na volnoběh a jakmile se oteplí, začnu to pěkně piánko zajíždět.
Hippieguy píše: mrnuss> Taky bych to tak viděl, Dave, co to ted opravoval mi řikal,že v tom motoru do sebe nemá co narážet, takže ten zvuk bude nejspíš způsobenej křivě vyvrtanou dírou na válec, asi to kus uteklo, když se převrtával.
Dneska jsem se o tom bavil s jednim kamarádem. Řikal, že když dělalal jeho táta go čtyřtaktní sekačky, tak že taky šly z motoru zpočátku hrozný zvuky, ale po měsíci používání si to sedlo, zvuk se vrátil do stavu před Go a sekačka seká doted.
Dneska to nechám běžet tak hodinku na volnoběh a jakmile se oteplí, začnu to pěkně piánko zajíždět.
Hodinku na volnoběh to nenechávej, jen to ne, to se ti zas přehřeje a budeš to spravovat znova. Radši to nech na volnoběh zahřát tak 5 minut a potom se jeď projet klidnou jízdou...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Naposledy editováno 26.03.2013 16:09:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Pedros1> Hlava je ze 125ky, ale je stejná. Tyhle motory se dělaj jako 125ky a 150ky, kdy se lišej jen vrtánim válce. Pak je 200ccm a 250ccm, který maj opět stejnej zdvih kliky, stejnou hlavu a jiný vrtání.
1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Za zmínku stojí určitě i to, když jsem jel za kamarádkou 130km do Ledče nad Sázavou. Sice mi nedala, ale pěkně jsem se projel. Původně jsem měl spát u ní doma, ale nedopadlo to a tak jsem zakempoval v lese a druhej den jsem jel dom.
1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Naposledy editováno 27.03.2013 10:03:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Jde mi o tu převodovku. Myslíš, že by šla opravit v domácích podmínkách?
1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Mi netvrdte, ze je stejna hlava. Pokud to ma stejnej zdvih,
tak rozdil v prumeru vrtani u 125ccm a 150ccm mi dela skoro 10%.
Podle myho blbost, ale nejsem strojar. O tesneni nemluve to musi byt 100% jiny.
Naposledy editováno 26.03.2013 21:46:41
Skládal to jeden kluk z fóra, je tu pod přezdívkou dave-lister, těsnění je všude kde má bejt. Ten kravál neřešim, motor jede dobře a počítám, že si to časem sedne. Ted mi jde o to opravit převodovku. Koukal jsem na ten druhej rozebranej motor, co mam v dílně a řek bych, že tam musela vypadnou taková ta hvězdice, který otáčí válcem v převodovce, do kterýho jsou zasazený řadící vidličky. To by snad neměl bejt takovej problém opravit. Zejtra sundám dekl motoru, vyndám spojku a kouknu se, jak to vypadá.
1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Buggy XT150GK Sahara
motor 157QMJ (147 ccm), 4-takt, vzduchem chlazený, vrtání x zdvih (mm) 57,4 x 57,8
Hipiku řešil jsi to už s tim Davem ? jo a píst s kroužkama co by jsi na tom chtěl nějak extremně zajíždět ? no dobrá pokud ti nevadí kravál, jak na mlátičce budiž no rozeber a uvidíš.
2 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO
vrtáníxzdvih 56,5x49,5mm
Výměnou kliky jsi zvětšil zdvih. Nevím jak se výškově liší oba válce (míněna výška hliníkového žebrování). Za předpokladu, že budou stejně vysoké , tedy vzdálenost hlavy od osy kliky bude stejná, se ti výrazně zvětší kompresní poměr. Pokud si nedal kratší ojnici.
Osobně bych tipoval, že naopak nová ojnice bude o cca 4mm delší.
Zkus si zjistit, přeměřit potřebna data a spočítat jakou máš nyní kompresi.
Jen pro představu. Při zachování stejné "výšky" válce, pístu a ojnice se zvětšením zdvuhu dostaneš z kompresního poměru 9,2:1 na 31,5:1. Pak bych se nedivil, že to klepe.
PepanS píše: tvůj původní motor měl
vrtáníxzdvih 56,5x49,5mm
Výměnou kliky jsi zvětšil zdvih. Nevím jak se výškově liší oba válce (míněna výška hliníkového žebrování). Za předpokladu, že budou stejně vysoké , tedy vzdálenost hlavy od osy kliky bude stejná, se ti výrazně zvětší kompresní poměr. Pokud si nedal kratší ojnici.
Osobně bych tipoval, že naopak nová ojnice bude o cca 4mm delší.
Zkus si zjistit, přeměřit potřebna data a spočítat jakou máš nyní kompresi.
Jen pro představu. Při zachování stejné "výšky" válce, pístu a ojnice se zvětšením zdvuhu dostaneš z kompresního poměru 9,2:1 na 31,5:1 . Pak bych se nedivil, že to klepe.
A tomu co se stane potom, se říká odborně "Ojnice si udělala výlet do volné přírody"... Nedávno nám učitel popisoval, jak dokonale zničit auto...
Nicméně pokud podle dave-lister tam nemá co klepat, tak pak tam může klepat koprese.
Pokud tomu tak je, tak jsem zvědavej jak dlouho to klepat ještě bude .
PepanS píše: tvůj původní motor měl
vrtáníxzdvih 56,5x49,5mm
Výměnou kliky jsi zvětšil zdvih. Nevím jak se výškově liší oba válce (míněna výška hliníkového žebrování). Za předpokladu, že budou stejně vysoké , tedy vzdálenost hlavy od osy kliky bude stejná, se ti výrazně zvětší kompresní poměr. Pokud si nedal kratší ojnici.
Osobně bych tipoval, že naopak nová ojnice bude o cca 4mm delší.
Zkus si zjistit, přeměřit potřebna data a spočítat jakou máš nyní kompresi.
Jen pro představu. Při zachování stejné "výšky" válce, pístu a ojnice se zvětšením zdvuhu dostaneš z kompresního poměru 9,2:1 na 31,5:1. Pak bych se nedivil, že to klepe.
S takhle obri kompresi by ten motor snad ani nebezel ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... | Hippieguy | 19 | 16.5.2024 v 19:04 hadra76 |
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | Zadry | 6 | 20.3.2016 v 16:50 hrochino |
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 5 | 25.7.2014 v 20:40 J.M.K. |
Neustálé praskání zadní dvouvláknov... V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 29 | 25.7.2014 v 08:39 J.M.K. |
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING | xarel | 1 | 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy |