globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hlasité klepání a rány z motoru po GO
Zdravím,
dneska jsem poprvé nastartoval opravený motor, na kterém byla dělaná GO. Byla měněna všechna ložiska, klika, gufera, píst, kroužky, spojka, ventily. Když jsem ho namontoval a nastartoval, tak z prostoru kliky či převodovky šly hrozný rány.
Asi jako když mlátíte kladivem do železa. Je to opravdu hodně hlasitý. A taky jde hrozně špatně řadit. Normálně stačí ťuknout špičkou do řadičky. Ted jsem při pokusu o zařazení jedničky ulomil stupačku i s přepákováním. Nakonec jsem použil 40ti centimetrovaj hasák a zdá se, že to řadí, ale síla nutná pro zařazení je neskutečná.

Prej je normální, že jde motor po GO ztuha a že se musí "rozhejbat", ale opravdu to může bejt tak extrémní? A ty rány, zlepší se to až se to zajede, nebo by to mohlo být ještě něčím jiným?

Předtím byl motor možná hlučnej, ale vždycky cvakaly jen ventily a žádný rány se z něj nešly, ani při řazení.

Díky




Uzavřeno 02.02.2013 v 20:20 uživatelem DRN.

Otevřeno 03.02.2013 v 23:02 uživatelem Hippieguy


Naposledy editováno 24.01.2013 21:46:14

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.3.2013 v 16:51 | Nahoru | #1051

JR.. píše: Ted jsem si vsimnul, ze Hipik doplnil svuj denik a nikdo mi proste nevymluvi, ze si z nas nedela prdel



A tu motorku na ceste rozebral jen kvuli te fotce?

2 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.3.2013 v 22:08 | Nahoru | #1052
Špatný zprávy. V neděli jsem si udělal vejlet do Děčína pro motor. Dneska jsem ho tam vrazil, nastartoval a je to uplně stejný. Stále to dělá zvuk jak nasra*** permoník. Ale už jde normálně řadit, takže nějaký zlepšení tam je.
Co s tim mam ted dělat? Co to opravdu zkusit piánko zajet a třeba si to přeci jenom sedne.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.3.2013 v 22:12 | Nahoru | #1053
Hippieguy> Nechci se opakovat, ale vážně by ses měl zamyslet nad řešením "hodit ze skály".

Nebo to věnuj do nějakého baru/hospody, třeba by to tam dal někdo jako "dekoraci"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

25.3.2013 v 23:44 | Nahoru | #1054
Hippieguy> vyser nato- jezdi a jak klekne- tak zahod

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 14:13 | Nahoru | #1055
mrnuss> Taky bych to tak viděl, Dave, co to ted opravoval mi řikal,že v tom motoru do sebe nemá co narážet, takže ten zvuk bude nejspíš způsobenej křivě vyvrtanou dírou na válec, asi to kus uteklo, když se převrtával.
Dneska jsem se o tom bavil s jednim kamarádem. Řikal, že když dělalal jeho táta go čtyřtaktní sekačky, tak že taky šly z motoru zpočátku hrozný zvuky, ale po měsíci používání si to sedlo, zvuk se vrátil do stavu před Go a sekačka seká doted.
Dneska to nechám běžet tak hodinku na volnoběh a jakmile se oteplí, začnu to pěkně piánko zajíždět.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 14:24 | Nahoru | #1056
Hippieguy> Tak na to pusť aspoň větrák, ať ti to na ten volnoběh tu hodinku vydrží

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 14:24 | Nahoru | #1057

Hippieguy píše: mrnuss> Taky bych to tak viděl, Dave, co to ted opravoval mi řikal,že v tom motoru do sebe nemá co narážet, takže ten zvuk bude nejspíš způsobenej křivě vyvrtanou dírou na válec, asi to kus uteklo, když se převrtával.
Dneska jsem se o tom bavil s jednim kamarádem. Řikal, že když dělalal jeho táta go čtyřtaktní sekačky, tak že taky šly z motoru zpočátku hrozný zvuky, ale po měsíci používání si to sedlo, zvuk se vrátil do stavu před Go a sekačka seká doted.
Dneska to nechám běžet tak hodinku na volnoběh a jakmile se oteplí, začnu to pěkně piánko zajíždět.


Hodinku na volnoběh to nenechávej, jen to ne, to se ti zas přehřeje a budeš to spravovat znova. Radši to nech na volnoběh zahřát tak 5 minut a potom se jeď projet klidnou jízdou...

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 14:54 | Nahoru | #1058
Volnoběh nejsou zrovna ideální otáčky pro zajíždění. To rozhodně nedělej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 15:58 | Nahoru | #1059
Hippieguy> 1) toto není sekačka na trávu !!! ale věc na které si můžeš pěkně namlátit ne se rovnou zabít !!! 2)nahrej nové video jak to klepe teďkom 3)takže jsi použil válec s větším obsahem a jakou jsi tam dal hlavu ??? tu původní nebo tu z toho většího obsahu ??? 4) po GO nesmí nic mlátit 5) no aspoň že už jde řadit 6) ten co to teďkom dával dokupy je tady na motorkářích mohl by se k tomu vyjádřit ?

Naposledy editováno 26.03.2013 16:09:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 18:13 | Nahoru | #1060
Ted jsem si na tom dal kolečko 5km, pak už mi byla v montérkách zima. žádnej problém nenastal, jede to dobře. Jen se mi vysrala převodovka. ted je tam jednička nebo dvojka a nejde přeřadit. Zvuk se změnil. Přijde mi, že je ted je to klepání méně hluboký, přostě vyšší tón.

Pedros1> Hlava je ze 125ky, ale je stejná. Tyhle motory se dělaj jako 125ky a 150ky, kdy se lišej jen vrtánim válce. Pak je 200ccm a 250ccm, který maj opět stejnej zdvih kliky, stejnou hlavu a jiný vrtání.

1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 18:30 | Nahoru | #1061
Jak stejnou hlavu? Když má 125 jinej prumer jak 150. To jsem asi blbej.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 18:33 | Nahoru | #1062
PepanS> Hlava je fakt stejná. Před GO jsem měl na 150ce hlavu ze 125ky a žádný problémy to nedělalo.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 18:39 | Nahoru | #1063

Hippieguy píše: žádnej problém nenastal, jede to dobře. Jen se mi vysrala převodovka. .



Tak hlavně, že už je vše bez problémů. Ta převodovka nevadí, aspoň ti neupadne šaltpáka, když už teď nejde řadit.

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 18:45 | Nahoru | #1064
nejlepsi hlaska z deniku Hippieguy..............Celkem jsem teda najel nějakejch 700km, během kterejch jsem 6x spravoval karburátor, několikrát to nedobíjelo, nebo nesvítilo a taky jsem do motorky nalil dvě třetiny láhve oleje.

Za zmínku stojí určitě i to, když jsem jel za kamarádkou 130km do Ledče nad Sázavou. Sice mi nedala, ale pěkně jsem se projel. Původně jsem měl spát u ní doma, ale nedopadlo to a tak jsem zakempoval v lese a druhej den jsem jel dom.

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 18:59 | Nahoru | #1065
Hele, ty tvý zážitky prodej Troškovi ať natočí další Kameňák nebo Čoprovřesky a za to si kup něco lepšího.

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 19:59 | Nahoru | #1066
Že si teď dělá prdel

1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 20:55 | Nahoru | #1067
heh na pohled hlava může být stejná to jo ale 1) měl jsi tam dát hlavu z toho válce který jsi tam dal t.z.ze 150ccm to je jedna věc poněvadž může mít jen minimálně jinak řešený spalovací prostor takže to klepání klidně můžou dělat detonace jako by jsi snížil na jiném obsahu hodně hlavu a to už nemluvím o rozdílném vrtání a doufám že jsi dal těsnění pod hlavu na 150ccm a ne na 125ccm a druhá si snad děláš prdel s tím řazením néé jo a vzhledem k tomu, že 125ccm má 56,5x49,5 a 150ccm za předpokladu že bude mít stejný zdvih tak by měla mít nějakých 62x49,5 tak určitě ta hlava nebude úplně stejná !!!

Naposledy editováno 27.03.2013 10:03:25

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 21:25 | Nahoru | #1068
Pedros1> Ptal jsem se i prodejce a hlava je stejná. Hlavně nědělala problémy předtim, proč by měla ted. Těsnění je samozřejmě 150ccm. Ale ten divnej zvuk motoru už neřešim. Beru to tak, že je to nezajetej motor a proto je hlučnější.

Jde mi o tu převodovku. Myslíš, že by šla opravit v domácích podmínkách?

1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 21:26 | Nahoru | #1069
To mi hlava nebere.
Mi netvrdte, ze je stejna hlava. Pokud to ma stejnej zdvih,
tak rozdil v prumeru vrtani u 125ccm a 150ccm mi dela skoro 10%.
Podle myho blbost, ale nejsem strojar. O tesneni nemluve to musi byt 100% jiny.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 21:33 | Nahoru | #1070

PepanS píše: .... O tesneni nemluve to musi byt 100% jiny.



Nene, má to díru na píst uprostřed, okolo jsou čtyři díry na šrouby a vybrání pro rozvody. Takže je to STEJNÉ!!!

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 21:35 | Nahoru | #1071
Hippieguy> 1)hele psal jsem ti už jak jsi tady dal ten první dotaz na začátku komu to máš dát udělat 2) vše se dá opravit v domácích podmínkách akorád mi není teda jasné, když to teďkom někdo dělal, proč to zase nejede, tak jak má ? 3) nezajetý motor dělal jsi tam snad výbrus na tom motoru ?? tak jako co je nezajeté ložiska ? 4) je těsnění pod válcem ? motor po GO nesmí dělat takový kravál ani náhodou, kdo to teďkom pro změnu skládal, že zase nejede převodovka ?5) myslíš si, že se prodejci vyznají ve všem ? ale pokud jsi na 150ccm měl tu hlavu a kravál nedělala budiž. Jo z jake čtyřkolky byl ten 150ccm motor ?

Naposledy editováno 26.03.2013 21:46:41

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

26.3.2013 v 23:13 | Nahoru | #1072
Hippieguy> Brácho komunikuj..Aspon se pohneš zase o kus dáál ..

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

27.3.2013 v 01:48 | Nahoru | #1073
Motor byl z čínský čtyřkolky, typ nevim, koupil jsem ho přes inzerát a asi 500km jsem s nim najel. Jediný co se z něj použilo byla klika, válec a spojka. Všechno ostatní je z původního motoru. Výbrus se sice nedělal, ale dával se tam novej píst s kroužkama, tak proto to zajíždění.
Skládal to jeden kluk z fóra, je tu pod přezdívkou dave-lister, těsnění je všude kde má bejt. Ten kravál neřešim, motor jede dobře a počítám, že si to časem sedne. Ted mi jde o to opravit převodovku. Koukal jsem na ten druhej rozebranej motor, co mam v dílně a řek bych, že tam musela vypadnou taková ta hvězdice, který otáčí válcem v převodovce, do kterýho jsou zasazený řadící vidličky. To by snad neměl bejt takovej problém opravit. Zejtra sundám dekl motoru, vyndám spojku a kouknu se, jak to vypadá.

1 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO

27.3.2013 v 08:02 | Nahoru | #1074
Motor máš s tohoto?
Buggy XT150GK Sahara
motor 157QMJ (147 ccm), 4-takt, vzduchem chlazený, vrtání x zdvih (mm) 57,4 x 57,8

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

27.3.2013 v 08:56 | Nahoru | #1075
PepanS> z toho to asi mít nebude snad nějaká Yuki jenže to je takhle těžko když ani neví z jaké kolky má motor.
Hipiku řešil jsi to už s tim Davem ? jo a píst s kroužkama co by jsi na tom chtěl nějak extremně zajíždět ? no dobrá pokud ti nevadí kravál, jak na mlátičce budiž no rozeber a uvidíš.

2 reakcí na tento příspěvek Hlasité klepání a rány z motoru po GO

27.3.2013 v 09:06 | Nahoru | #1076
tvůj původní motor měl
vrtáníxzdvih 56,5x49,5mm

Výměnou kliky jsi zvětšil zdvih. Nevím jak se výškově liší oba válce (míněna výška hliníkového žebrování). Za předpokladu, že budou stejně vysoké , tedy vzdálenost hlavy od osy kliky bude stejná, se ti výrazně zvětší kompresní poměr. Pokud si nedal kratší ojnici.
Osobně bych tipoval, že naopak nová ojnice bude o cca 4mm delší.
Zkus si zjistit, přeměřit potřebna data a spočítat jakou máš nyní kompresi.
Jen pro představu. Při zachování stejné "výšky" válce, pístu a ojnice se zvětšením zdvuhu dostaneš z kompresního poměru 9,2:1 na 31,5:1. Pak bych se nedivil, že to klepe.

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

27.3.2013 v 09:12 | Nahoru | #1077

PepanS píše: tvůj původní motor měl
vrtáníxzdvih 56,5x49,5mm

Výměnou kliky jsi zvětšil zdvih. Nevím jak se výškově liší oba válce (míněna výška hliníkového žebrování). Za předpokladu, že budou stejně vysoké , tedy vzdálenost hlavy od osy kliky bude stejná, se ti výrazně zvětší kompresní poměr. Pokud si nedal kratší ojnici.
Osobně bych tipoval, že naopak nová ojnice bude o cca 4mm delší.
Zkus si zjistit, přeměřit potřebna data a spočítat jakou máš nyní kompresi.
Jen pro představu. Při zachování stejné "výšky" válce, pístu a ojnice se zvětšením zdvuhu dostaneš z kompresního poměru 9,2:1 na 31,5:1 . Pak bych se nedivil, že to klepe.


A tomu co se stane potom, se říká odborně "Ojnice si udělala výlet do volné přírody"... Nedávno nám učitel popisoval, jak dokonale zničit auto...

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

27.3.2013 v 09:23 | Nahoru | #1078
ach jo to je taky nápad ze 2 rozdílných motorů dělat 1

Naposledy editováno 27.03.2013 09:25:20

Hlasité klepání a rány z motoru po GO

27.3.2013 v 09:29 | Nahoru | #1079
No já našel 56,5x49,5mm. Podle toho cos našel ty by to mělo víc jak 137ccm.
Nicméně pokud podle dave-lister tam nemá co klepat, tak pak tam může klepat koprese.
Pokud tomu tak je, tak jsem zvědavej jak dlouho to klepat ještě bude .

(reakce na) Hlasité klepání a rány z motoru po GO

27.3.2013 v 09:39 | Nahoru | #1080

PepanS píše: tvůj původní motor měl
vrtáníxzdvih 56,5x49,5mm

Výměnou kliky jsi zvětšil zdvih. Nevím jak se výškově liší oba válce (míněna výška hliníkového žebrování). Za předpokladu, že budou stejně vysoké , tedy vzdálenost hlavy od osy kliky bude stejná, se ti výrazně zvětší kompresní poměr. Pokud si nedal kratší ojnici.
Osobně bych tipoval, že naopak nová ojnice bude o cca 4mm delší.
Zkus si zjistit, přeměřit potřebna data a spočítat jakou máš nyní kompresi.
Jen pro představu. Při zachování stejné "výšky" válce, pístu a ojnice se zvětšením zdvuhu dostaneš z kompresního poměru 9,2:1 na 31,5:1. Pak bych se nedivil, že to klepe.



S takhle obri kompresi by ten motor snad ani nebezel ne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 19 16.5.2024 v 19:04 hadra76
shoda motoru Xt 125 king S yuki V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING Zadry 6 20.3.2016 v 16:50 hrochino
Seřízení karburátoru V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 5 25.7.2014 v 20:40 J.M.K.
Neustálé praskání zadní dvouvláknov... V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 29 25.7.2014 v 08:39 J.M.K.
Zase to sání V.D.O. Moto Chopper XT 125 KING xarel 1 28.4.2014 v 01:01 Hippieguy


TOPlist