Naposledy editováno 11.01.2010 03:21:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
rici.r píše: to si taky mslim ale docela bych to chtěl slyšet ja kto na to jde jestli to má spodek a tak ale moc šancí tomu nedávám
Na Jáwě chodily Jikovy ve špičce prej líp než Mikuni, ale nešlo to na ně nastartovat.
Prusa #94 píše: Na Jáwě chodily Jikovy ve špičce prej líp než Mikuni, ale nešlo to na ně nastartovat.
S tim jsme se taky potkali ale na TZ to opravdu úplně dobře chodit nebude dřív se tam taky občas objevil prej nějakej ten Jikov ale jen proto že nebylo kmání nic jinýho a ten start na to může bejt pěkná honička
4 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Tohle je zajímavější motorka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
fotoman46 píše: KTM96> 350 se zelenými tabulkami ? Divné , ne?
Ono bylo veřejným tajemstvím, že většina jezdců za bolševika stejně vlastnila jen jednu Yamahu 350, a jen se přehodily kapoty se zelenými čísly a jely se s tou samou motorkou 250ky! Třeba to někdo zapomněl přehodit!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
AKRO píše: Ono bylo veřejným tajemstvím, že většina jezdců za bolševika stejně vlastnila jen jednu Yamahu 350, a jen se přehodily kapoty se zelenými čísly a jely se s tou samou motorkou 250ky! Třeba to někdo zapomněl přehodit!
No většina jezdců to dělala naopak,s dvěpade jeli třídu 350, nebo taky kromě v kapot měnili i válce. Jestli by někdo jezdil s 350tkou třídu 250 a kdyby dojížděl na špici, tak by mu to neprošlo. Ve federálním mistrovství ČSSR určitě ne, a v přeborech ČSR pochybuji.Naposledy editováno 06.02.2012 21:04:33
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
Tak co pánové bývalí jezdci, kdo to přizná a uvede na pravou míru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
JV píše: AKRO> Takže potřetí??? Proč se nevěnuješ herectví, v té reklamě ti to slušelo !!!
Ty bys o tom, ale mohl něco vědět! Jinak mi promiň, ale s nějakou reklamou asi nebudu mít nic společného! To jsi si zase jen něco vysnil!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
JV píše: AKRO> Ne, odpovím přesně tvým stylem. Viděl jsem, měl jsem pocit, a tak jsem si myslel...a pravda je...holt to nejsi ty. To je vše k tomuto tématu!!! Ohledně tvé verze fixlování, kterou tady již prezentuješ potřetí!!! Tak jen jedno, vrať se zpátky a určitě cca před půl rokem tady něco o tom najdeš a věřím tomu, že za půl roku to sem napereš znovu. Jo, abych nezapomněl, slíbil si fotku vysedávajícího Robinsona??? Ale, ono to bude zase...někde jsi viděl, někde četl...a to bude vše, že?
No moc jsi mi toho nepověděl, ale s tím Robinsonem máš pravdu, nemohl jsem to najít, ale ještě se podívám, jestli to má brácha!
AKRO píše: hoff> Já vím, že se to blbě čte, ale 250tek bylo málo a skoro všichni měli 350ky! Já ti samozřejmě nebudu tvůj názor vyvracet, ale poptej se bývalých jezdců! Vědí své a docela by mě zajímalo, kolik by jich to dnes přiznalo! Kdepak měnit válce!
Tak co pánové bývalí jezdci, kdo to přizná a uvede na pravou míru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
často tomu bylo naopak, nebo se měnil"vršek"motoru. I různý "převrtávky"přes 250ccm
existovaly,ale ty určitě neměly zásadní vliv, PROTOŽE :
tehdejší okruhy byly především "o srdci" - NA TRATI i v dílně a někoho,
kdo nachystal nějakou "skrčku", jeho soupeři na trati velkou většinou "spláchli"
Naposledy editováno 07.02.2012 10:43:52
Techničtí komisaři a jejich značky
Na webových stránkách www://veteranforum.cz se k této problematice mj. uvádí (mírně upraveno):
„TK je označení technického komisaře a číslo 16 je přidělené této osobě pro určitý kraj. Pokud se nepletu, tak krajů bylo 14, takže minimálně by měla být čísla od 1 do 14. Ale jelikož jsme byli Československá republika, tak předpokládám, že museli být pravděpodobně techničtí komisaři i na Slovensku. Také je samozřejmě možné, že pokud se kontrolní raznice ztratily, či je komisař po ukončení jeho činnosti nevrátil, mohli být přidělené krajskému středisku raznice nové, s jiným číslem. Na mých strojích mám obsaženou většinu čísel od TK - 01 až po TK - 20. Ke zde zmiňovanému TK - 16, bych chtěl dodat, že mám motor ČZ 175, přestavěný na rotační šoupátko, který byl také při testování označený komisařem kontrolní raznicí TK - 16. Tento motor byl v silničním motocyklu z 60. -70. let. Od pána, od kterého jsem ho získal, vím, že motocykl pocházel z okolí Brna. Takže zde zmiňovaný pionýr by měl pocházet odtamtud, nebo alespoň motor, který mohl být používaný v motokárách junior. Jen pro zajímavost v Plzeňském (západočeském) kraji dlouho testoval p. Sloup (TK - 4 ), po něm je převzal okolo roku 1979 pan Daneš (TK - 4 ), pravděpodobně středočeský kraj měl p. Paleček (TK - 3) atd. Je potřeba si uvědomit, že se testovalo minimálně od roku 1946, (jak to bylo před válkou nevím, protože žádné jezdce z této doby neznám), tak je samozřejmě jen malá pravděpodobnost, že by měl dodnes např. zmiňované TK - 16 ten samý technický komisař, kterému bylo přiděleno jako prvnímu. Dále bych napsal něco málo k onomu testování vozidla (přistavení vozidla k technické prohlídce). K testování se muselo přistavit vozidlo každý rok a to jak nově vyrobené, tak již dříve provozované a testované. Většinou byl termín každoročně stanoven do 30. dubna. Vozidlu, jež prošlo prohlídkou, byl vystavený nový technický průkaz (osvědčení závodního stroje, technický průkaz či osvědčení, nebo provozní průkaz), nebo byla stávajícímu TP prodloužena platnost o jeden rok. Pokud se jednalo o nově vyrobené vozidlo, byl označený kontrolní raznicí motor i rám vozidla, když jste měli motor či rám použitý ze staršího vozidla a doložili jste jej TP, komisař už je označovat nemusel. Staršímu vozidlu, používanému další sezonu, se jen prodloužilo osvědčení do stávajícího TP. Tady je třeba si uvědomit, že musel být označený (otestovaný) každý rám i motor vozidla jak u silničních, terénních, soutěžních motocyklů nebo motokár, před prvotní účastí na nějakém sportovním podniku. Co se týče číselného značení motoru nebo rámu vozidla, bylo k výrobnímu číslu vyraženo kontrolní raznicí většinou jen označení TK, ale pokud byl rám či motor bez výrobního čísla, či byl vyrobený doma apod., dostal ještě k označení TK další číslo podle pořadí testovaného stroje u některého z technických komisařů. Samozřejmě je dnes těžké dokázat originalitu vozidla, jelikož asi jen málokdo vlastní originální TP, dobové fotografie, plány apod. Ale bohužel jen velice málo dnes provozovaných závodních strojů na veteránských akcích, má označení technickým komisařem, což vede k domněnce, že většina těchto strojů je vyrobena nově (samo doma) a vydávána za originální stroje. Samozřejmě bych chtěl podotknout, že existovali různé předpisy (Pokyny pro motoristický sport), které se vždy po nějaké době nahrazovali novými, v kterých by jste nalezli všechny technické předpisy pro vozidla a závodní podniky pro určité období. Takže není samozřejmě směrodatné vše, co jsem zde napsal, protože to zajisté nebylo stejné v roce 1950, jako třebas v roce 1965, nebo v roce 1980.“
Toto je webový článek z 5. 12. 2009 podepsaný [psmotokary].
--------------------------------------------------------------------------------------------
„Dobrý den, přikládám jména technických komisařů a kraj, kde testovali v roce 1979. Čísla kontrolních raznic, která používali, jsou uvedena v závorce, bohužel jen u dvou:
Praha Ptáček Vladimír
Severočeský Bartoš Rudolf
Západočeský Daneš Vladimír (TK - 4)
Jihočeský Korčák František
Východočeský Kučera Jiří
Středočeský Paleček Jan (TK - 2)
Severomoravský Krečmer Josef
Jihomoravský Zavrtálek Jaroslav
Západoslovenský ing. Bučínský Mik.
Středoslovenský Strejc Karol
Východoslovenský ing. Kočergin Juraj“
Toto je webový článek z 31. 12. 2009 podepsaný [psmotokary].
--------------------------------------------------------------------------------------------
„Dobrý den, tak přikládám další zjištěné číslo kontrolní raznice: TK - 7 měl pan Zavrtálek Jaroslav, z Jihomoravského kraje.“
Toto je webový článek z 3. 1. 2010 podepsaný [psmotokary].
„Dobrý večer, tak přikládám ještě další zjištěné číslo kontrolní raznice: TK - 8 měl pan Krečmer Josef, ze Severomoravského kraje.“
Toto je webový článek ze 4. 1. 2010 podepsaný [psmotokary].
--------------------------------------------------------------------------------------------
Shrnutí výše uvedených informací vede k následujícímu přehledu:
TK 1 ?
TK 2 Paleček Jan Středočeský kraj rok 1979
TK 3 ?
TK 4 pan Sloup Západočeský kraj rok ?
TK 4 Daneš Vladimír Západočeský kraj rok 1979
TK 5 ? ? kraj rok ?
TK 6 ? ? kraj rok ?
TK 7 pan Jílek Kroměříž rok 1970 až 1974
TK 7 Jaroslav Zavrtálek Jihomoravský kraj rok 1979
TK 8 Krečmer Josef Severomoravský kraj rok 1979
TK 9 ? ? kraj rok ?
TK 10 ? ? kraj rok ?
TK 11 ? ? kraj rok ?
TK 12 ? ? kraj rok ?
TK 13 ? ? kraj rok ?
TK 14 ? ? kraj rok ?
TK 15 ? ? kraj rok ?
TK 16 ? ? kraj rok ?
TK 17 ? ? kraj rok ?
TK 18 ? ? kraj rok ?
TK 19 ? ? kraj rok ?
TK 20 ? ? kraj rok ?
Jediné prokazatelné označení je TK 7 z let 1971 až 1974 od technického komisaře pana Jílka z Kroměříže, což dokládá kopie technického průkazu zveřejněná dne 15. 9. 2010 na www://veteranforum.cz s podpisem [Vasek].
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
1 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
Svoji vymazlenou YAMAHU prodává i Petr Chábera.
2 reakcí na tento příspěvek Zpátky do minulosti!!!
pravděpodobně v pořadí
- DVĚPADE "čtyřka" = 4x62ccm,
- 297ccm "šestka" do tř.350 = 6x49ccm,
- DVĚPADE "šestka" = 6x41ccm,
- DVÁCA "pětka"(!) = 5x25(!)ccm,
- PŮLLITR "čtyřka" = 4x125ccm
http://www.ec-classi...temid=51&lang=cs
Naposledy editováno 07.02.2012 18:53:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zpátky do minulosti!!!
sefra píše: 10160,pánové,nemějte to panu akro za zlé asi mněl těžké dětství,já jsem jel přebor dvěpade na čz2v(mbs)po stašovi a pak po drachovském a na oblast jsme nalepili modrou folii do třipade,to samé pak na ymaze dvěpade,po p.vašíčkovi a p.ševčíkovi a v.vítú jsme přišrubovali na kapotu modré tabulky do oblasti, ta jsme to dělali my co jsme neměli love na na druhé válce,bratři hlavně zdraví f.ševčík
AKRO je prazvláštní člen V mistráku kluci měli dvě motorky.V nižších patrech se jezdilo
tak jak Franta říká.Ale nikdo to neřešil tenkrát,tím spíš ted mě tato debata připadá nesmyslná.A pohoršlivý komentáře lidí,kteří to ani nezažili ani o tom nic neví,nechápu vůbec.
Jestli se někde poměrně masivně podvádělo,tak ve 175 mělo pár lidí válec 25O.Ale taky si nevzpomínám,že by okolo toho byly nějaký dusna.
Naposledy editováno 07.02.2012 19:30:23