globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 14:16 | Nahoru | #96271

Jirka_S píše: Já zahájil sezonu konečně před týdnem. Jako první šla na řadu Kawa, abych se po zimě trošku rozjel, potom Stromek a následovala Číza - ta nejela min. rok, po nacupování chytla na třetí šlápnutí. No a jako poslední přišel na řadu Sím - to bylo takové pohlazení na duši po té Číze, jel jak z praku, sametový motor bez škubání, pružný, krásně ovladatelný. Pokaždé se přistihnu - je možné že tohle se vyrábělo v r. 1993 (Číza), vše neergonomické, karbec bez sytiče, ovladatelnost v zatáčce děsná, stavění na stojan - děs, dvakrát těžší Stromek se jen lehce zhoupne a je tam. Kde asi soudruzi ze Strakonic udělali chybu .......... .



Ona ta poslední Číza, je navzdory pěkným komponentům podvozku, vlastně nejhorší.... Tady ve Strakonicích se tomu říká: "motorka ze zbytků a že zmetků".... Motor ojebaný na kost, jede hůř než 125-476, nic nesedí, zpracování hrozné... Přitom by to byla šikovná věc, kdyby se nedělala v té náladě a lhostejnosti, která tam panovala ... "Inovace" motoru šly od původní 477, která byla mezi obyčejnými motorkáři, na konci 60s, vlastně docela na úrovni, už jen k horšímu.... Vibrace se nezlepšily, výkon se ztratil ...

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 14:21 | Nahoru | #96272

Jirka_S píše: Mitasky H03 mám na Símovi - dlouhověká tvrdá pneu, na Símovi dostačující. Na předchozí motku (Pegaso) jsem po Pirelli Scorpion dal Mitas E-07. Zadní vydržela cca 15tis, ale zhruba od půlky proběhu se u vzorku začaly objevovat praskliny. Přesto další byla zase ta samá, údajně udělali novou lepší směs, když se tam praskliny objevily opět, tak jsem reklamoval. Jejich testovací jezdec na MotoRoute srazu doporučoval zvýšit tlak. Výrobce motky předepisuje tlak v pneu a ten by tam měl být a ne, že lemplové budou svoji neschopnost nahrazovat pokusama s tlakem, u jiných pneu k praskání nedochází. Poslední dobou se začínám řídit heslem - co je české - měj se na pozoru, s velkou pravděpodobností je to značně ojebané.



Prošel jsem si tím taky... Je to smutné, ale přístup producentů a nekvalita, mně donutily k tomu, že jsem si nekoupil Dakara, přestal jsem kupovat Škodovky, přestal jsem kupovat Barumky, přestal jsem kupovat Mitasky... Musí si člověk dávat bacha, za co vydá peníze....

3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.3.2022 v 14:24 | Nahoru | #96273
Petr : nášlapem myslíš nějakou pomocnou páku, jíž má například Honda NC 750 ? Jawa 660 nic takového nemá...botou si na spodku musíš stojan najít, zašlápnout ho , napnout všechny síly a zhoupnout. Před chvílí se mi zase jednou podařilo motorku na hlavní dát, hurá !! Tak fotka...
Koudy, tu podložku rovnou pod stojen nedám. Dělám to tak, že motorku nakloním, dám podložku a držíc ji jdu na druhou stranu, opřu se do ní tak, aby druhá "packa" stojanu byla ve vzduchu a druhou část podložky kopnu pod ní. Anebo, jsme-li dva, druhý člověk tam tu podložku vsune.

Naposledy editováno 20.03.2022 14:28:29

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 14:28 | Nahoru | #96274

Milan1963 píše: Jirko, to jsi na stojan nedával Jawu 660. ČZ 180 jde proti ní dát na stojan jednou rukou a není to jen menší vahou. Myslím, že soudruzi ve ST zas tak velkou chybu neudělali. Týneckým fandím, ale stojan a Jawa 660 - to je jak zlý sen. To se týneckým soudruhům fakt nepovedlo.
Jawu 650 jsem na stojan dával úplně v pohodě.



Jawa 660 je prostě Zgarb....

Půllitrovou Hondu o váze bezmála dva metráky dá na stojan i dítě, protože ten kdo ten stojánek tvořil, tak přemýšlel, dal ho do správného místa a dal tam 10cm trubičky navíc, na kterou když se stoupne, tak se to postaví samo.... České motorky hřešily na to, že krom Jawy 350, byly lehké.. To ale motorky ve třídě 650 prostě nejsou ...

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 14:29 | Nahoru | #96275
Milan1963> je to smutný pohled na práci konstruktéra. Být to moje motorka, tak si tam ten nášlap dovařím. Pohledal bych v inzerci nějaký stojan z bouračky a vzal bych to z toho.

Prostor tam na to evidentně je.

Naposledy editováno 20.03.2022 14:30:53

Jawablázni

20.3.2022 v 14:31 | Nahoru | #96276
I ten bočák je teda šlušnej majstrštyk

e: a taky bez nášlapu

Naposledy editováno 20.03.2022 14:31:54

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.3.2022 v 15:03 | Nahoru | #96277
Dneska jse se zbavil tady toho.

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 15:28 | Nahoru | #96278
FJRPEPA> přesně na takové sem dělal kamarádovi motor a pak první zajíždění. Hroznej stroj

Ještě se dělala taková oranžová a na té sem jezdil jako kluk.

5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.3.2022 v 17:50 | Nahoru | #96279
Tento způsob zimy , zdá se mi poněkud přeštastný . Dneska jsem už po třináctý zahájil letošní sezonu . Celkem od 1. ledna 1554 km , samozřejmě že na Pérákovi .
PS - to je ta motorka , co se na ní nedá jezdit .

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 18:04 | Nahoru | #96280
oldajawa500> Ahoj.Jako vždy .Kdyby jsi se někdy motal mým směrem a byl bych doma,tak tě rád uvítám na kávu či čaj.

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 18:13 | Nahoru | #96281

Milan1963 píše: Petr : nášlapem myslíš nějakou pomocnou páku, jíž má například Honda NC 750 ? Jawa 660 nic takového nemá...botou si na spodku musíš stojan najít, zašlápnout ho , napnout všechny síly a zhoupnout. Před chvílí se mi zase jednou podařilo motorku na hlavní dát, hurá !! Tak fotka...
Koudy, tu podložku rovnou pod stojen nedám. Dělám to tak, že motorku nakloním, dám podložku a držíc ji jdu na druhou stranu, opřu se do ní tak, aby druhá "packa" stojanu byla ve vzduchu a druhou část podložky kopnu pod ní. Anebo, jsme-li dva, druhý člověk tam tu podložku vsune.



To už někdo léčil autogenem, nebo je to takhle zpazgřivené od prodeje? No je to veliká krása, to že to stojí na dvou je proto, že tam mají tu trubičku naštorc pod stojanem, ta se splácává čím dál víc, to je taky nápad století... dát si takhle trubičku naštorc pro větší stabilitu funguje tak na pínu, nebo na babettě, ne na dvoumetrákové motorce... Líp se dávají na stojan motorky, které stojí napředku, protože předek je většinou těžší a když hodíš stojan víc dozadu, tak se to na něj snáz nahazuje, líp to stojí, protože jsou opěrné body vzdálenější a nesnižuje světlou vějšku pod motorem, protože je za ním.... Samé výhody a sociální jistoty...

Bočák zůstane po zvednutí vystrčený nebo nikoliv? I podle toho se pozná úroveň jeho řešení... A proč je svařen schweizem ze dvou kusů trubek, které mají jinak takřka stejný průměr? Proč platle, co ho drží nemá vzpěru? To pak snadno nestojí a nikoli proto, že by byl krátký, ale že ta platle, která je evidentně slabá a není podpořená vzpěrou, nebo žebrem, porostě zkolabuje pod tou vahou a ohne se, čímž se změní úhel do boku a stojánek pak vyjde krátký... Proč na něm není něco, za co ho ztopoříš, aby sis neničil boty a nebo z něj neodíral lak? Kus šetka drátu s kuličkou? Nebo malý kousek plechu? Stojí to moc?.....

Slušný stojan vypadá například takto...


Ta věc, ten kousek trubky, co je od nohy stojanu těsně nad zemí dozadu, je nášlap. V zaklapnuté poloze je to svisle nahoru. Na to si prostě jen stoupneš a motorka skočí na stojan sama vahou člověka. Proč toto řešení, které je založeno na základních poznatcích gravitačních zákonů a vektorového rozložení sil, nemá na svém werglu ta "Slavná značka" která už 60 let není schopna vyrobit motor a ukazuje se, že neumí vyrobit ani ten zbytek?

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 18:14 | Nahoru | #96282
FJRPEPA> udělal jsi dobře , to se ve Strakonicích taky nepovedlo . Měl jsem to kdysi v zaměstnání, tragédie.

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 18:15 | Nahoru | #96283
oldajawa500> Paráda já vyjel jen jednou 145 km. když nebudu počítat 26 km. na Babetě

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 18:20 | Nahoru | #96284

oldajawa500 píše: Tento způsob zimy , zdá se mi poněkud přeštastný . Dneska jsem už po třináctý zahájil letošní sezonu . Celkem od 1. ledna 1554 km , samozřejmě že na Pérákovi .
PS - to je ta motorka , co se na ní nedá jezdit .



Oldajawa: Jako při vší úctě a troše sobeckého ohledu na vlastní tělesnou schránku, vlastně nedá... Ono by to dojelo na světa kraj, ale už to nechci

Ono je to jako traktor Jamz.... Traktor Jamz je schopen pracovat libovolně dlouho, jen obsluhu to dožene na pokraj sil asi tak za dvě hodiny

Já jsem sezonu přerušil v říjnu proto, že jsem si zrakvil ruku a měsíc jsem kvůli tomu nemohl jezdit... Pak jsem začal zabíhat půldeckový wehement a protože jsem neměl úplně čas trajdat, používal jsem ho celou zimu místo auta, když jsem někam jel sám a nebyl úplně krut..... Záběh je ukončen, trochu poopravím lakování a pak bude expedice... Zbejvá ještě ten druhý půldeckový wehement, trochu kulturnější, ale servisně přístupný asi jako slovenský Lakatoš.... V úterý jsem zahájil každodenní zabíhací provoz, jelo to, ve středu už mizerně a ve čtvrtek s vypětím sil a resuscitací... Takže v pátek jsem použil ještě nerozberaný S11 a v sobotu ladil karbec do Jawetty, který je vzácnější než diamanty a není bez chyby.... Honil jsem to pak za batrákem v ulici a bylo to proti dříve ochotnější, tak snad už to bude OK.... Karbec v mopedu se mne taky natrápil, než se začal chovat spolehlivě... Takže jsme sezonu sice přerušil, ale nikoli kvůli sněhu a jindy, než by se čekalo


Naposledy editováno 20.03.2022 18:28:05

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 18:26 | Nahoru | #96285
Milan1963> Muzeum nákladních vozidel Tatra je jinde než osobáky. Dneska jsem měl nějaké pojíždˇky, tak jsem se tam stavil Formanem. Je na co se dívat . Slovenská Strela má samostatnou budovu a komentovanou prohlídku naproti.

Naposledy editováno 20.03.2022 18:27:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 18:30 | Nahoru | #96286
oldajawa500> Já na pérákovi teda problém poskládat se nemám vůbec. Asi to nebyla nejlepší motorka ale na svou dobu mě přijde fajn.
https://motorky.bazo...a-350360-panelka.php

Naposledy editováno 20.03.2022 18:44:08

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 18:45 | Nahoru | #96287
Jirka4137> Souhlasím. Ze všech motorek co mám mi pérák přijde nejpohodlnější. Mírně skrčená poloha mi absolutně vyhovuje. To už jsem tady asi psal.
Záleží na tělesné konstituci člověka.

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 20:03 | Nahoru | #96288
oldajawa500> Pěkné, pěkné. Škoda, že ti nevyšlo to úterý, měli jsme se tam fajn.

Jawablázni

20.3.2022 v 20:20 | Nahoru | #96289
pech. > Já měřim 180 a jsem docent - tzn. vážim 93 kg a nemám problém se na něm poskládat a jízdu si opravdu užívám .
Sema > snad to vyjde příště , v tom dubnu .

Jawablázni

20.3.2022 v 20:53 | Nahoru | #96290
Dodnes si pamatuju tabulku kterou jsem četl někdy v r.1981. Průměrná výška mužské postavy byla v roce 1978 177 cm. Předpokládejme že v r, 1947 (světová premiéra péráka) byla o něco méně. Je to tak trochu oslí můstek, dá se ale předpokládat že ve své době pérák většinové populaci vyhovoval. Ve zlaté uličce v Praze asi taky nebydleli lidé dnešních postav. Dnes máme na všechno jiný metr. Silnice po válce asi taky nebyly jako ty dneska.
Mám 178 cm a povánočních 86 kg.

Naposledy editováno 20.03.2022 20:57:41

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.3.2022 v 22:35 | Nahoru | #96291
Milane ten hlavní stojan by potřeboval opravit a abgrejdovat.
Je celkem dost ohlý dopředu - páč jak se to na něj blbě dává, tak ve finále naňho de potom dost slušný ráz a tým, chudák, trpí.
Šak ho zhlídní (z boku) a uvidíš...
Je tam neco špatně a chtělo by to poptat se v komunitě oných strojů, jak si s týmto problémkem kdo poradil.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

20.3.2022 v 23:31 | Nahoru | #96292
Mogul končí, nebude... Používal jsem Mogul TS do starých werglů...

Máte někdo zkušenost s Duglas Sts + mix? Měl by být minerální....

(reakce na) Jawablázni

20.3.2022 v 23:55 | Nahoru | #96293

Zdenalbenal píše: Milane ten hlavní stojan by potřeboval opravit a abgrejdovat.
Je celkem dost ohlý dopředu - páč jak se to na něj blbě dává, tak ve finále naňho de potom dost slušný ráz a tým, chudák, trpí.
Šak ho zhlídní (z boku) a uvidíš...
Je tam neco špatně a chtělo by to poptat se v komunitě oných strojů, jak si s týmto problémkem kdo poradil.



Ten stojan, když pominu jeho mimořádně dementní konstrukci, je skutečně i poškozen, i pro to, jak je konstruován...

Ohnutý je jednak v místě pod dorazem u čepu a tam je ohnutý hodně, a druhé místo, kde je ohnutý, je mezi tou vrchní a spodní příčkou....

(reakce na) Jawablázni

21.3.2022 v 05:27 | Nahoru | #96294
pech.> Nebude ale na EuroOil v Otrokovicích je mogulu pořád plný regál. Na značku co píšeš jsem snad ještě ani ještě nenarazil.

Jawablázni

21.3.2022 v 06:02 | Nahoru | #96295
Pech-> používam Lavio 2t. Nekouří a po x tisících sem nezadřel. Kluci z jawatechu na tom maj nalítaný snad desetitisíce. Polosyntetika.
a posledním modelem čízy myslíš tu hranatou, nebo kapotovanou ála 640? Mě se na tom jezdí dobře a Vlasťák si asi taky nestěžuje :) pravda na simálu pro porovnání sem jel naposled snad před 18ti lety :D

Jawablázni

21.3.2022 v 08:12 | Nahoru | #96296
S olejem Lavio 2T taky velká spokojenost. Najeto asi 15tis. s Jawama (od fichtla po třipade) a nebyl problém a zhruba to samé s Motul 510 a taky v poho. To Lavio je řidší, tak se lépe promíchává u pumpy a nečudí, tak se dá jet v koloně líp jak za nějakým trpičem s M2T s API TB od Carlinu.
Nyní dojíždím zbytek TSF a na něm mám asi najeto nejvíc. Pokud olej má API TC a JASO FD, tak do motoru alespon není potřeba lézt kvůli karbonu.

Pech: Duglas Sts za Mogul TS asi rovnocenná specifikační náhrada (API TC, JASO FC), je to minerál od Taliánů. Jsou to výrobci základních bází pro jiné, kteří rafinerii nemají, (Castrol, Repsol, Total..) Nejsou až tak známí, někde jsem četl, že do fabriky moc nevrazili a i když mají proces vlastní, tak na strojích horší kvality a tak při hydrokrakování a štěpných procesech občas vznikají horší oleje, které by od nich nikdo nevzal k dalšímu zpracování, tak je prodávají sami. Ale to je asi spíše spekulace. Dnes už tak špatný olej, jakým bylo M2T (API TA) nikdo nedělá a asi bych se nebál ani Duglase. Jen oproti něčemu s JASO FD bude víc zanášet motor.

(reakce na) Jawablázni

21.3.2022 v 10:26 | Nahoru | #96298
PetrL3> Už jsem to chtěl stáhnout v domění že je to papír a v tom vidím Průša , tak zase nic.

Oldajawa500 - zase máš o 1000 víc. A teď ještě ke všemu když punťa svítí tak mi skočila na hrb nějaká chřipka tak čtvrtej den ležím jak chcípáček.
Kolik ti to ukazuje za loňskej rok mě 12870.

Jawablázni

21.3.2022 v 11:10 | Nahoru | #96299
Btw. koukal jsem na Milánkovy stránky a vypadá to, že plotny na boční uchycení kufrů na Givi držák vede.

4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

21.3.2022 v 12:06 | Nahoru | #96300
kehaj > Pérák - 6808 km
Scrambler - 2831 km
Classic - 1708 km
Pulec - 480
celkem - 11827 km

Nalítáno jenom po Česku , žádná cizina . Nehoním km , jen se rád vozím a kochám .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist