paolo_novy Přidat reklamu

Téma: XT660Z Tenere 2008
10.3.2008 v 10:42
Tahle motorka mne na výstavu přilákala. Musim říct že zajímavé. U ní a u BMW F800GS jsem strávil většinu času. Jsem zvědav na první testy ale rozhodně v reálu se mi stejně jako na fotkách (v bílé barvě) fakt líbí.

XT660Z Tenere 2008

16.9.2010 v 10:43 | Nahoru | #931
mate nekdo bile zarovky v prednim svetle ? Popr jaky a jak dlouho vydrzej a jak svitej jak za desta tak normalne vecir

Naposledy editováno 16.09.2010 10:43:30

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

16.9.2010 v 20:42 | Nahoru | #932
Tak už mi přišly gumy - předek TKC 80, zadek E-09 Dakar. Už se nemůžu dočkat, až budou na motce. Bohužel si budu muset počkat, mám sádru na pravý ruce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

16.9.2010 v 23:50 | Nahoru | #933
Piwell>
Snad splní to, co od nich očekáváš ... Je to solidní univerzál. Já teďka na zimu zkouším něco ostřejšího - Metzeler Unicros a zadní C-02, tak jsem zvědavý, jaký bude kilometrový nájezd.
Každopádně by byla škoda mít na Tenerce origo Tourancky, když má ta motorka takové slušné offroadové schopnosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

17.9.2010 v 00:12 | Nahoru | #934

Petr-RSV>Piwell>
Snad splní to, co od nich očekáváš ... Je to solidní univerzál. Já teďka na zimu zkouším něco ostřejšího - Metzeler Unicros a zadní C-02, tak jsem zvědavý, jaký bude kilometrový nájezd.
Každopádně by byla škoda mít na Tenerce origo Tourancky, když má ta motorka takové slušné offroadové schopnosti



No to určitě. Na SuperTenerku jsem obul "radši jen" E-07 a pak jsem se tlouk do hlavy proč jsem nekoupil E-09. A to XTZ750 je o dost víc silniční stroj. Jinak očekávám od toho nějakej univerzál, 50:50. Tušim, že nikde nebude vyloženě dobrej, ale celkově snad nezklame. Hlavně to s nima půjde mimo zpevněný cesty. Teda myslim tak, aby si to člověk trochu užil. Jinak Cčka obul bratr na XTčko. Vepředu C17, vzadu C-02. Záběr to musí mít slušněj, ale jak je potřeba přejet po silnici ... ta guma jde hned do kopru. A to XTčko je celkem lehčí jak naše ténéry ...

Edit: Jde do kopru a nesedí, ale tak to je jasný.

Naposledy editováno 17.09.2010 00:37:34

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

17.9.2010 v 08:42 | Nahoru | #935
Piwell>
Náhodou za sucha se i na TKC/E-09 dá jet solidní pila. Stejně tak v terénu - pokud není vyloženě bahno, tak to jde slušně. Na alpské vracečky bych je sice neobul (nevychutnal bych si naplno s jistotou náklony), ale do českých podmínek, na rozbitý český asfalt, je to dobrá kombinace. Na přední mám najeto cca 8000 km a je tam tak 5 mm vzorku (ale už budu přezouvat - v terénu to nedrží) a na E-09 najedu tak kolem 5000 km - záleží jak za to tahám (měním taky. když zbývá tak 5 mm). Za ty prachy je to v pohodě. Stejně tak ta C-02. Sice vydrží málo km, ale dá se sehnat lehce přes 1000 kč. Za takovou cenu to neřeším a radši si to v terénu užiju. Za benzín utratím nesrovnatelně víc, tak si nebudu kazit zážitek děláním kompromisů. Ale pokud nebudeš jezdit přes zimu a větší terén, tak je tam E-09 super guma (na léto ji možná zase obuju).

XT660Z Tenere 2008

17.9.2010 v 10:48 | Nahoru | #936
Myslim, že pro moje použití by tahle kombinace (TKC 80/E-09) měla bejt to pravý. S těma Alpama je mi to jasný. Letos v Itálii jsem děkoval nevim komu za situaci, že na tý motorce byly ... A právě proto si je chci nechat na případnou dovolenou po asfaltu. Mám najeto 10 000 km, přední má 3 mm a zadek 4 mm, takže jednu dovču v pohodě odjedou. A na silniční použití jsou to opravdu dobry pneu, oproti Dunlop D607 Trailmax i něco vydrží.

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

17.9.2010 v 11:13 | Nahoru | #937
Tak to máme úplně stejně Já jsem ty Tourancky taky obouval na střídačku s drapákama kvůli dovoleným . A vydržely těch 17000 km, jak mám fotky v profilu (daly by i víc).

Nevím, jestli jsi někdy pneu typu E-09 už měl, tak se pak nelekni, že než se zajedou, tak Tenere pojede, jako kdyby mělo rám z gumy . Pro mě to byl celkem šok, nečekal jsem, že to bude až tak hrozné. Naštěstí po pár desítkách km si ty gumy sedly a bylo to v pohodě.

Naposledy editováno 17.09.2010 11:16:34

2 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

17.9.2010 v 13:23 | Nahoru | #938
Hm, 10000km, 17OOOkm, kurňa, jak to robitě? Mám na nich zbidu 7500km a předni je skoro na vyměnu. Petře, kde máš fotku tych ojetých tourancek? Hlavně tu přední. Jak to měříte, mi se zdá, že nemám v nejslabším místě víc jak 2mm hloubku.

(Jinak včera sem si k večeru jen tak bezstarostně a bezcílně projížděl svoje okresky a měl jsem z toho neskutečnou radost, jak droga. Musel jsem to napsat, bo nevím, či to tež tak občas matě. Jak malé děcko. )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

17.9.2010 v 14:06 | Nahoru | #939
-rabbit->
Fotka je v deníku - stejně jako hromada dalších

Ta sada na fotce je jetá převážně ve dvou a s kuframa - foto je po těch cca 17000 km.

Gumy byly obuté dvakrát a zadní byla sundaná asi 5x , jedenkrát defekt v Alpách a podruhé někde v Chorvatsku ... Takže na vyvážení kol se taky moc nehrálo. Kdyby byly vyvažované pravidelně po přezutí, mohl by být nájezd km vyšší.

Naposledy editováno 17.09.2010 14:09:19

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

17.9.2010 v 16:44 | Nahoru | #940

-rabbit-> Hm, 10000km, 17OOOkm, kurňa, jak to robitě? Mám na nich zbidu 7500km a předni je skoro na vyměnu. Petře, kde máš fotku tych ojetých tourancek? Hlavně tu přední. Jak to měříte, mi se zdá, že nemám v nejslabším místě víc jak 2mm hloubku.

(Jinak včera sem si k večeru jen tak bezstarostně a bezcílně projížděl svoje okresky a měl jsem z toho neskutečnou radost, jak droga. Musel jsem to napsat, bo nevím, či to tež tak občas matě. Jak malé děcko. )



Tak to sme dvaja kamo co celkom nechapeme ako mohli dat tych 10-17tis na Touranckach!! Moja predna tiez sla dost rychlo do kopru,myslim tak po 7000km

Ale ano....ten pocit z jazdy mame hadam kazdi!!! Navyse ja som dal letos 2x Slovinsko-Taliansko.Prvy krat s Tenere na tkc/E09 a to palbu az po stupacku motardovym stylom a tie gumy drzali nenormalne aj napriek tomu ze som mal permanetne nahodene brasne. Niekto to ma aj na kamere len musim zistit ako to dostat k sebe do kompu.Druhy krat Slovinsko na TRX 850 a zazitok neskutocny!!!

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

17.9.2010 v 19:09 | Nahoru | #941
Petr-RSV,

díky za fotku. Tak v porovnání s těma Tvýma, eště cosi ta moja pojezdí, ale tak daleko u té přední nemám odvahu dojet. Dám ji tak eště milimetřík a pude. Ale aspoň vím, co su to pořádně mrtve gumy.


bodus

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

18.9.2010 v 08:41 | Nahoru | #942
Kubajz79> Ptal jsem se technika proč se tam vždy olej objevi a ten mi řekl, že to je olej s vodou. Ve filtru kondenzuje voda a občas nějakej olej vylítne to se promíchá a teče to dólu do hadičky. Prej to nic není a ničemu to nevadí, prostě XT motory to dělaj. Tak mi to vysvětlil, možná jen víc odborně

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

18.9.2010 v 08:48 | Nahoru | #943
Petr-RSV> Já jsem se celkem lekl když jsem to nazul a sednul jsem si, motorka se chovala úplně jinak, ale po pár kilometrech to bylo už OK. Jinak ti závidím, že máš bezproblémovej stroj, nám tam furt něco cinká a vrže

Necháváte si kola vyvažovat když přezouváte?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

18.9.2010 v 08:49 | Nahoru | #944
xtezeto> s jakou čočkou? Já doufám, že někam šikovně stříknu olej a bude pokoj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

18.9.2010 v 12:20 | Nahoru | #945
metro> no spodní čočka tlumiče.U XTZ 750 běžná věc.Ale stačí rozebrat vyčistit a pořádně namazat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

18.9.2010 v 12:43 | Nahoru | #946
xtezeto> právě jsem prostříkal všechno co se dalo a je to lepší a asi to opravdu dělá ta čočka u tlumiče

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

23.9.2010 v 18:00 | Nahoru | #947
metro> Mám natočeno 20 000 km a žádné zvuky z převodové páky zadního tlumiče nejdou. Měly by tam být jehlové ložiska. Možná je to tím, že celkem často jdu s tumiči na doraz a tak jsou v maximálním pohybu a nezanáší se. Revizi, rozebrání a výměnu ložisek mám naplánovanou na zimu. Možná tam hned vrtnu závit dám tlakou maznici a bude klid.

Naposledy editováno 23.09.2010 18:02:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

23.9.2010 v 18:46 | Nahoru | #948
ALP-H> Já mám natočeno 10000km a nedávno jsem koupil pořádné pneu, takže teď dostává celkem zabrat. Já jsem to trochu prostříkal a zvuky se ozvou občas a není to nějak hrozné. Bylo mi řečeno, že je tó bordelem. Bahno, voda atd. Přes zimu to mám v plánu taky komplet rozebrat, vyčistit a promazat. Ta maznička není špatnej nápad. Pokud to budeš realizovat zkus to nafotit a udělat foto příběh

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

23.9.2010 v 20:50 | Nahoru | #949
Tak jsem dneska poprvý projel motorku s novejma pneu (TKC80 + E-09 Dakar) a musim říct, že prvních asi 20 km to byl extrémní rosol, jako by byla celá motorka gumová. Cítil jsem se jako když osedlam puding Pak už se pomalu začly ojíždět a začly si trochu sedat. Inu najel jsem asi 150 km, z toho asi 7 km off-road, jel jsem se svou milou, která má taky právě přezuto na nový pneu, takže jsme rosolovali společně. Mimo zpevněnou cestu je to super, motorka mě docela poslouchá
Dál jsem taky vyzkoušel novou helmu - Uvex Enduro. Je fakt, že jsem slyšel jenom šum svistu, motor jen velmi slabě a to jen vyjímečně. Kšilt na prostřední pozici a je fakt dobře funkční. Celkově velká radost.

Edit: A taky jsem tankoval nějakejch 22 litru, poprvý jsem vyjel nádrž

Naposledy editováno 23.09.2010 20:51:59

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

23.9.2010 v 21:10 | Nahoru | #950
Piwell> Musím souhlasit, že prvních pár kilometru je docela děs Nechal jsi si kola vyvážit?

XT660Z Tenere 2008

23.9.2010 v 21:16 | Nahoru | #951
jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

24.9.2010 v 21:21 | Nahoru | #952
metro> Dnes jsem se v Yamaze díval na explosivní výkres a valivé jednořadé kuličkové ložiska jsou na přepákování a valivé jednořadé jehličkové jsou na uchycení kyvky, všechno kryté prachovkou. Tak s tou maznicí to půjde jenom, když se tam místo ložisek dají bronzové kluzné pouzdra. Jinak jediné rozumné řešení je rozebrat a namazat vazelinou, nebo vyměnit občas ložiska.

Naposledy editováno 24.09.2010 21:23:20

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

25.9.2010 v 17:03 | Nahoru | #953
Mna prekvapila ina vec. Odislo mi dolne lozisko v krku riadenia.Na tom by nebolo nic zle,keby ale neodislo pri 9000km! Este som na nom bsolvoval nejakych par tis km,ale vzdy to hrozilo drzkopadom a kazdy kruhovy objazd bol pre mna nocna mora.Akoby mi niekto zamkol zamok v riadeni.Zacalo to z nicoho nic bez predoslych varovani.Vopred hovorim,ze motorku NEWAPKUJEM!,nikdy som netrafil ziadnu dieru zeby to lozisko dostalo fakt pecku,pady som nemal...tak som bol z toho jelen. Najprv som myslel ze mam viac utiahnuty krk a dal som to pozriet chlapkovi co robi motorky lebo sa mi nechcelo ist do Yamaha servisu 35 km vzdialeneho.Ten to pozrel a zistil,ze lozisko je na sracku! Povedal ze tak znicene lozisko nevidel ani na 15 rocnej krosske! Valceky zozvachlane akoby boli z hlinnika a kruzky mali v sebe porozitu ako v ementale:D Skoda ze som to nenafotil bol by to unikat! Asi by bolo zbytocne dat to na reklamaciu lebo viem co by mi u dealera Yamaha povedali. Len netusim ci to Talosi spatne namazali uz vo vyrobe,alebo to bolo proste spatne lozisko,lebo to horne lozisko vyzeralo ako nove!

Naposledy editováno 25.09.2010 17:08:57

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

26.9.2010 v 09:24 | Nahoru | #954
ALP-H> Dík za info, ja to jen rozeberu a vyčístím. Jinak super fotky z Rumunska

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

26.9.2010 v 09:50 | Nahoru | #955
bodus> Mám natočeno 20200 km, po návratu z Rumunska, dal jsem moto na pravidelný servis. Mimo běžné věci, jako je výměna oleje, filtru atd.... budu měnit vyšlehané ložiska na zadním kole, vykazujou vůli -+1mm axiálně, -+0,5 mm radiálně (hrůza po 20000km??). Už jsem vyměňoval ložisko na rozetě za originál, ale už nové ložisko mělo nezvyke velké vůle. Rozhodl jsem se, že nechám vyměnit všechny ložiska na zadním i předním kole, ložiska i gufera si dodám sám, na rozetě dám alespoň dvouřadé kuličkové ložisko (originál je jednořadé) aby bylo schopné brát axiální tlaky (boční), nebo dám dvě ložiska vedle sebe, nebo válečkové, místa je tam dost. Vypadáto, že kuličky do ložisek jsou broky z poutě
Zadní kolo se mi jako na povel uvolnilo - výplet kopletně volný, vypadá to na nové špice, možná i ráfek, pokud bude hodně vymlácené lůžko nyplu. Nevím, co dělali konstruktéři z Yamahy, ale motorku je třeba pořád ,,dolaďovat". Uchycení řidítek - nádstavce- na brýle jsem měl ohlé v štyftových šroubech M10;1,5. (při bočním pádu na řidítka se hned ohnou. Nový kus jeden stojí 1000,-Kč. Vyřešil jsem to odvrtáním štyftu, byl tam nějak zalisovaný, a vyřezáním nového závitu M10 nový ocelový šroub zalepený do těla nádstavce a vložením ocelového táhla na zpevnění celého uchycení, cena včetně závitníků a vratidla 400,-Kč

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

26.9.2010 v 10:57 | Nahoru | #956
ALP-H- No popravde.... zrejme navrhari,konstrukteri v Yamahe ani netusili do akych podmienok je bezny Cesky alebo Slovensky offroad biker schopny Teneru vytiahnut.Aj podla vybavenia,materialu a prvkou pouzitych u Tenere sa da vytusit ze ide o rozpoctovku ktora by mala zvladnut trosku viac ako povedzme Transalp alebo V-Strom.Povedzme si to na rovinu...kolki z nas jazdia take tereny ako trebars ty v Rumunsku alebo tvoje offroad vylety do lesa? 80% sa vozi prevazne po silnici a sem tam nejaka sotolinka alebo polnacka.

...mas pravdu,treba tej motorke venovat aj patricnu udrzbu vzhladom na sposob pouzivania. Tak isto som to robil vlastne aj na mojom byvalom zavodnom endure:D

To Rumunsko je

Naposledy editováno 26.09.2010 11:13:31

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

26.9.2010 v 12:08 | Nahoru | #957
bodus> Jsem s Tenerkou spokojený, jako expediční stroj je super univerzál.... Chápu taky, že jde o udržení nákladů při výrobě. Jenom některé věci bych vyřešil jinak a za stejné peníze, ale co člověk, to názor... Se zvýšenou údržbou nemám problém. Měl jsem několik aut a na Renaultu jsem měnil ložiska taky při 20000 km za české, od té doby byl klid, golfu a passatu není problém s ložisky vůbec. Ložisko od yamahy stojí 450,-Kč a stojí za prd a slovenské ZKL stojí 120 kč a je super.....

Naposledy editováno 26.09.2010 12:09:16

1 reakcí na tento příspěvek XT660Z Tenere 2008

26.9.2010 v 12:23 | Nahoru | #958
njn už to není ten poctivej japonec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XT660Z Tenere 2008

26.9.2010 v 13:47 | Nahoru | #959

xtezeto>njn už to není ten poctivej japonec.



Ale, prd, velebnosti. Je to o tom, jak říká bodus a ALP-H. Já věřím, že se s tím v dřívějším nájezdu jak oni, při servisu nesetkám, bo jezdím v porovnání s nima ,,posraně asfalt'' v civilizaci a pokud té své nakládáš tak jak ALP-H, řešíš v údržbě to samé, nebo bys měl.

(reakce na) XT660Z Tenere 2008

26.9.2010 v 14:03 | Nahoru | #960

-rabbit->Ale, prd, velebnosti. Je to o tom, jak říká bodus a ALP-H. Já věřím, že se s tím v dřívějším nájezdu jak oni, při servisu nesetkám, bo jezdím v porovnání s nima ,,posraně asfalt'' v civilizaci a pokud té své nakládáš tak jak ALP-H, řešíš v údržbě to samé, nebo bys měl.



Souhlasim.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 Z Ténére - Plexi Yamaha XT 660Z Tenere Help93 6 1.3.2024 v 08:31 sebajs
Jaké cestovní enduro BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT 66... ThePauli 11 20.2.2023 v 10:31 Metric
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
Offroad Dánsko a Švédsko Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 Z Tenere Boris.Big 17 19.7.2022 v 15:21 JiB
Jaký stan [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere Novaja2 55 13.6.2022 v 10:45 jirka-mz


TOPlist