Deadman píše: 200A startovací proud by měl stačit pro moje auto. Možná by to ta baterka zvládla, ale dlouhou životnost by neměla.
Na všech mojich motorkách jsem klešťákem naměřil okolo 70A na kabelu ke startéru. Ale nemám žádný velký motor.
Mně klešťák ukázal na chvilku 228A při startu v nějakých 12°C. Což je ještě relativně teplo. Startuju i ve 3°C třeba a tam už to na první zmáčnutí startéru baterka nedá. I tady v tom videu je slyšel, jak tom při prvním kucknutí motoru zaškobrtne. Standardní baterka je YTZ14S (230A). Já tam mám nějakou Intact Power Gel 250A.
Naposledy editováno 24.05.2024 11:53:36
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
A ještě bych měl dotaz k jiné baterii. Mám li-ion 10s (4p) a nenabiju ji na víc, než 40V. Nabíječkou to není, mám 2ks. Může se BMS podělat tak, že takhle ořízne napěťový rozsah? Nic jiného už mě nenapadá, tak sem něco objednal a zkusím vyměnit (opravit to nezvládnu, elektronice nerozumím, stojí to 170 Kč, tak to přepájím). Články mají všechny cca 4V, tam problém taky není, tak jinak nevím. Už to někdo řešil jinde a akorát dostal odpověď, že ty baterky prostě stárnou a to se mi nezdá, že mají všechny o 0,2V míň kvůli tomu.
Naposledy editováno 24.05.2024 22:00:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
PetrL3 píše: Ok, dík. Podle jaké normy má 240A ta moje lifepo tedy?
...
Vylhanej údaj z nějakýho "digitálního měření". CCA udavá dodávanej proud za studena, všechny ty normy používaj -18°C a lišej se v přípustným poklesu napětí a době po kterou to ten akumulátor musí dodávat (akorát japonská JIS pracuje s -15°C a MCA s 0°C). U lifepo je takový testování těžko použitelný protože třeba ten Skyrich uvádí pro vybíjení -10°C, -20°C připouští pro skladování.
E: podle toho co uvádí je u hjtx14h-fp při 0°C za 5s pokles na 8,5V při proudu 96A, a za 90s to klesne na 7.2V. To tedy není nic moc. hjtz14s-fp má ten proud ještě nižší (90A) i když udávanej CCA má vyšší. Strčte někdo tu lifepo do mrazáku a zkuste startovat.
Naposledy editováno 25.05.2024 09:44:19
Teď startuje studena i teplá bez sahání na plyn, jako ostatní motorky. Udělal sem video a pokud si vzpomenu, udělám další v zimě v mrazech. Škoda, že sem nenatočil, jak to líně převaluje startérem s Pb před výměnou, ale to je fuk. Já si to pamatuju dobře.
Naposledy editováno 25.05.2024 10:03:25
Naposledy editováno 25.05.2024 10:09:10
Deadman píše: Nakonec jsem koupil Fulbat https://www.aci.cz/...-6s-7s-_d382002.html protože Shorai je dlouhodobě nedostupná a kdoví kdy a jestli letos bude.
Motorka je najednou lehčí a ovladatelnější .... spíše jen placebo efekt, rozdíl 2,3kg jde těžko postřehnout.
Ale nastal malý problém, začalo mi blikat ABS. Proměřil jsem baterku a dobíjení. Na volnoběh poskakuje mezi 14.2V a 14.7V - čísla na multimetru, nemám doma osciloskop pro změření aktuálního průběhu. Nejspíš to poskakuje i v otáčkách (to se rozbliká ABS) ale to už integrační voltmetr v multimetru nechytne.
Když tam vrátím olověnou baterku, napětí je hned stabilní 14.2V na volnoběh i v otáčkách.
Vypadá to, že BMS integrované v baterce není elektricky kompatibilní s Hondím regulátorem.
Je něco, co jsem přehlédl, než jim to zkusím hodit na hlavu a doufat, že mi vrátí peníze? (což se ACI asi bude kroutit)
Jak to dopadlo: Baterku jsem reklamoval pro vadný BMS. Po měsíci problém uznali, vrátili mi peníze, nepokoušeli se mi dát jiný kus.
Někdy později zkusím jinou značku.