globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovni enduro

11.2.2010 v 12:37
Pohtrebuji poradit. Jakou helmu na cestovní enduro? Rozhoduji se mezi výklopnpu helmou a enduro
helmou s čelním plexy.

1 2 3

12.2.2010 v 10:09 | Nahoru | #61

MaHoMaKy>Mám UVex enduro a super!!!

Tu jsem chtěl, ale nemohl jsem ji sehnat, tak jsem koupil tuhle BYE od Yamahy.
Spokojenost tak napůl, příjde mi, že trocha hvééézdá a za ty prachy 6.000,- jsem možná mohl pořídit tu UVEXku...

12.2.2010 v 10:10 | Nahoru | #62

12.2.2010 v 10:35 | Nahoru | #63

Bozo>Když řekneš proč si to myslíš, tak možná tvůj názor bude mít trošku větší váhu a doplnění o info který ostatní helmy si jezdil by taky neškodilo.

Hezká Afrika

taky by me zajimalo. kdysi jsem toura chtel, ale zjistil jsem par neprijemnych veci a nekoupil...

12.2.2010 v 11:23 | Nahoru | #64
Helmu jsem řešil loni, dlouho jsem otravoval prodejce a zkoušel všechny možné značky a typy a nakonec jsem zakotvil u Araiky.
Taky jsem nejdřív chtěl endurovou, nějak mi ale neseděly a tak jsem nakonec vzal turistickou, podle následujících priorit :
1. Helma musí perfektně sedět.
2. Co možná nejlepší zorník - jsou řezané z rovného plexi a následně ohýbané - např. Arai, nebo vstřikované do formy. Řezané z rovného plexi mají lepší optické vlastnosti - nezkreslují a, pokud je plexi čisté, tak o něm ani nevíš.
Turistické integrálky mají taky o něco málo větší průzor než sportovní a tím pádem máš i větší zorné pole.
U čirého zorníku jsem se zpočátku bál, jak to bude s jízdou proti slunci - helma mi sedí tak těsně, že jsem bez šance nacpat tam ještě sluneční brýle. Vůbec to ale není až taková tragédie, prostě trochu skloníš hlavu a je to... a nebo ráno jedeš na západ a odpoledne na východ
3. Vyjímatelná pratelná vložka - tu bohužel nemám a tak jezdím v kukle.

Něco málo jsem najel i s vyklápěcí s integrovanou sluneční clonou, což není špatná věc, mně osobně se ale zdála těžká, moc mi neseděla, a byla taková nějaká "rozhrkaná," nechci to ale zevšeobecňovat na všechny, zkusil jsem jen jednu.
Z integrálky mám nejlepší pocit, co se bezpečnosti konstrukce týče a její následné schopnosti plnit svoji funkci v okamžiku, kdy přijde na lámání chleba.

Jinak chlapi, kteří hodně jezdí na endurech, mi taky doporučovali Uvexky, co se prodávají u BMW.

Naposledy editováno 12.02.2010 14:06:47

12.2.2010 v 12:59 | Nahoru | #65
Todlecto sou turisťaky jak sviňa, kouknu na ně v Brně. K

Naposledy editováno 12.02.2010 13:00:55

12.2.2010 v 18:22 | Nahoru | #66
Pokud se chceš zorientovat ve výklopkách alespoň základně, podívej se na www.varadero.cz, na levé straně si najdi tlačítko test, rozbal ho a tuším jako jeden z prvních je tam test výklopných přileb. Možná tě hned po přečtení přejde chuť na pořízení helmy pod cca 7500,- (za tuto cenu se dá aktuálně pořídi nolan n 103 a to je velmi slušná volba). Mysli na to,že v helmě není nutno jenom dobře vypadat, popř.vyhovět silničnímu zákonu. Většinou kvalitu oceníš až vlastní zkušeností. O tom ví kolega s golfovou jamkou na hlavě určitě svoje a příště už asi do cabergu a podobnejch křapek asi nepůjde. pokud nesedláš padesátkový skůtr, tak si radši připlať - na helmě určitě nešetři -, je to jako se vším, kvalitní věci mají svoji cenu. Sám mám shoei syncrotec II, což je předchůdce multitecu a naprostá paráda pohodlím počínaje a technickým zpracováním konče.

12.2.2010 v 18:48 | Nahoru | #67
jo a pokud chceš cestvní enduro používat skutečně na cestování, byť jednou či dvakrát v roce, tak určitě helmu bez kšiltu. Při delší jízdě (110km/h a výš) příjdeš hlukem o uši a při správným protivětru možná o celou hlavu (nadsázka samozřejmě). Jinak co se bezpečnosti týče, tak vždycky bude bezpečnější integrála - tedy ve srovnatelné kvalitativní kategorii.

12.2.2010 v 20:35 | Nahoru | #68
mám SCHUBERT C2 paráda,nyní je C3 a jeste lepší.Fakt je že si to nechají zaplatit ale kvalita není zadarmo.I když nyní se dá C2 sehnat za 5500kč.Obě jsou vyklápěčky a mají sluneční clonu.Nejsme tak bohatí aby jsme si kupovali levné věci!Ověřené heslo

12.2.2010 v 22:02 | Nahoru | #69
[quote]bimbo750> Nejlepší moto helma je- firma Krupp- Essen.Testováno pří -50stopnů celsia (Stalingrad), až po + 50 stupnů celsia(Tobruk, Afrika Korps). 100 procent stýls.Dlouhodobě testováno motorkáři z Wermachtu. Možno použít též při kempování, jako kotlík na vaření. Tisíce děkovných dopisů.

Ty jsi kolíček Mám jí doma. Origo fašounskou,jednou jsem si jí vzal na kejvačku. Jel jsem v ní tak 20 km a málem mi upadla hlava

12.2.2010 v 22:37 | Nahoru | #70
Kousek> tak to čumim

13.2.2010 v 10:34 | Nahoru | #71

Hiffson>Kousek> tak to čumim

Fešandy, viď? Ale u nás sem je nenašel, pouze v auslandu a cena přes 300 éček.
Ale budou to asik alternativy k Vorticem, tak že nespíš špička na trhu. K

Naposledy editováno 13.02.2010 10:39:12

13.2.2010 v 10:38 | Nahoru | #72
hombre1>Bla bla bla musíš si koupit minimalně za patnáct litrů, jinak Ti při každem fouknuti větru upadne hlava a umřeš. K

Naposledy editováno 13.02.2010 10:40:08

13.2.2010 v 14:17 | Nahoru | #73
Kousek> Vypadaj hodně dobře vybavený. To je asi ideál, ale moc pod 6 litrů nepůjdou...

13.2.2010 v 14:41 | Nahoru | #74
Kousek> Všeobecně vzato - jezdi třeba v ešusu, po tom je mi prd. Já třeba v kousku za patnáct litrů - po tom je zas prd tobě, ale někdo se tady ptal, jakou helmu na konkrétní styl motorky, takže jsem sdělil co si myslím a proč si to myslím - tedy svůj názor.Pokud máš pocit, že můžeš původnímu tazateli nějakou konstruktivní radou usnadnit rozhodování, tak to udělej. Každopádně - helma je to poslední, na čem by se mělo šetřit. To ale neznamená, že mě jakkoliv irituje, jestli má někdo plembák kvalitní a tudíž dražší anebo topmodel b-square z Lídlu.
Není bezpodmídmínečně nutné abys reagoval.

13.2.2010 v 17:43 | Nahoru | #75
MirekOl-Jezdím Uvex enduro plus dřívější Airoh integrál.Osobně je mi do terénu nezbytná Uvex s kšiltem kde se střídá stín a sluníčko do očí(vytváří při přejezdech filtr slabší viditelnosti).Jinak je na silnici lepší osobně integrálka.Uvexa ti lítá na hlavě díky kšiltu...
Boty kup MX,pokud budeš lítat v terénu sešitou podrážku a "kovanou" špičku.Jinak Ti voda, tráva a hlína ti načne podrážku a rozjedou se ti do měsíce.Vlastní zkušenost nehledě na bezpečnostní prvky boty.
Zvěrem :terén sólo a touring sólo a máš vystaráno,ale to něco stojí.Kompromisy nejsou dobré a stojí peníze.Toš tak moje zkušenost.

14.2.2010 v 10:45 | Nahoru | #76
Řešil jsem stejnou věc !
Nakonec jsem se ujistil že na cestování jedině integrálku !!
Po testování všech možných vyklápěček mi sedla jenom jedna NOLAN N-102 a AIROH S55
Nolan byl v té době mimo mé finanční možnosti (9500Kč)
Airoh jsem po zkušební jízdě zavrhl (hrozně hlučná a zámek je sz plastu )
Nakonec jsem po čase tady v inzerátech našel jetou zánovní za poloviční cenu
Teď po cca 15 tis km mohu jen říci že je to fakt super helma a za ty peníze opravdu stála !!!!!!!! Jediné co se mi nezdálo bylo tmavé plexi z venku (nový model N-103 už má vevnitř) NAKONEC JE TO SUPER !!!!!! Výhoda je že když nazbíráš havěť tak odklopíš tmavé plexi a jede se dál Nyní vím že za ty peníze stojí !!!!!!!!

14.2.2010 v 10:47 | Nahoru | #77
Mohu jen doporučit

14.2.2010 v 15:27 | Nahoru | #78
Petr_TA> taky jsem o ní přemýšlel jako o záložní, ale měl jsem mám obavu z toho, jestli vnější tmavý časem tepoškrábe to hlavní čirý. Je tam mezírka snad jen půl milimetru a taky z hlučnosti právě od toho vnějšího polovičního. Na takto specifikovaný dotaz mi autor. prodejce nebyl s to odpovědět a spíš se klonil k mé skepsi. Jak to vidíš jako uživatel, jako dlouho v ní jezdíš ?

14.2.2010 v 16:38 | Nahoru | #79
hombre1> Mám jí 3 roky cca 15 tis km
Obě plexi jsem si koupil už na minulou sezonu nove (celkem 1000kč)
Jediné co se poškrábalo bylo hlavní čiré plexi zevnitř od pinloku (antimlžící plexi)-dostal se tam prach a písek (S helmou jezdím dost v terénu -prach písek bahno ) Od té doby jezdím bez něj i tak se helma téměř nemlží !!! Jinak jsem měnil plexi po pádu přilby z motky (plexi mají fakt dobrou úpravu proti poškrábání (pouze z venku)
A i když jsem měl to tmavý plexi fakt sedřený tak se skrz něj koukalo normálně
Super na helmě je že se dá vnitřek vyndat a hodit do pračky
Taky jsem si udělal kompletní rozborku a vyčistil a promazal výklopný mechanizmus včetně zámků (jezdil jsem celý den v pískovně
Až budu měnit tak jedině za Nolan -tady opravdu platí že za kvalitu se platí
(Taky mi přišlo cca 10 tis za helmu moc ale než jsem se dopracoval k Nolanu tak jsem vystřídal Airoh Caberg COX celkem za stejnou částku
Co do hlučnosti je na vyklapěčku docela tichá
Jezdil jsem v integrálce a tam mi naopak vadilo že byla hrozně tichá

Naposledy editováno 14.02.2010 16:45:13

14.2.2010 v 16:44 | Nahoru | #80
Petr_TA> plně souhlasím, za kvalitu za levno nepořídíš u žádnýho segmentu. Dík za info.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovni enduro

15.2.2010 v 17:29 | Nahoru | #81

Hezká Afrika

LAZER MX5
Airoh Tiger
Caberg Justissimo
LAZER MX6
ARAI Tour X-3

Vybírám helmu podle toho, jak mi sedí na hlavě. Takže při výběru vyzkouším téměř všechny značky daného segmentu a ceny. To jak sedí a její vybavení je pro mě nejdůležitější.

LAZER řešit nemusím, jednou jsem vybral na MX5 a seděl dokonale pro jízdu kolem komína a nějaké ty terénní výlety. Nástupce na výměnu byl pak jasný - MX6.

Airoh Tiger jsem si kdysi pořídil, když se začal vyrábět. Chtěl jsem něco na to dálkoplazectví. Nic horšího jsem na kebuli neměĺ = již nikdy více.
(nestabilní helma ve vyšších rychlostech, hlučná, plexi se odřelo během jedné cesty do Rumunska, plexi se nedalo dovřít a odskakovalo, plexi nedrželo v horní poloze a padalo, v dešti protékala voda mezi plexi a helmou, po 6 měsících vymačkaná jako LAZER po několika letech).
Další varianta na dálkoplazectví Caberg Justissimo s clonkou = celkem to šlo, ale po delší jízdě mě bolelo za krkem... Nevím proč, a tak jsem ji vyměnil (krk vyměnit nemohu, že)
Poslední volba ARAI Tour X-3 = oproti Tigeru helma z jiného světa. Pohodlná, dokonale větraná, plexi dělá co má, stabilní...

Nakonec chci upozornit, že to jsou mé poznatky na mé hlavě. A mám dokázáno, že ne každému bude jedna značka helem sedět stejně jako mě...

Proto by si lidi měli ty helmy sami zkoušet a ne se ptát která je nej...

Hogw (či jak se to píše)

15.2.2010 v 18:38 | Nahoru | #82
Tazdevil> Hezký. Díky

15.2.2010 v 19:06 | Nahoru | #83
Tazdevil> zkousels na te TourX odklopit plego a dat tam bryle? starsi kousky s tim mely urcite prolem, treba to ma "trojka" uz vychytany?

16.2.2010 v 06:06 | Nahoru | #84
Peacemaker> Ne. Nezkoušel, protože je to helma do které neplánuji používat brýle. Na to mám MX6. Je to dálkoplazecká helma a na dlouhých výletech po světě se neotravuji s brýlemi. Takže jestli tam ten nedostatek je, tak mi nevadí.

20.2.2010 v 20:34 | Nahoru | #85
blbá rada:kup si obě,já to tak udělal kvůli optickým brýlím,takže do terénu cross /tam to s brýlema vydržím/a a na cestování výklopku

21.3.2010 v 15:41 | Nahoru | #86
Máte někdo zkušenost s LAZER PANAME? Docela mi sedla a cena je taky přívětivá vzhledem k vybavení.
Jinak do teď jsem jezdil COX TRIP, je to vlastně CABERG Rhyno. Docela spokojenost. Po 7000km bez problému. Jen mi vadilo otevírání vnitřního plexi nahoře, což bylo na dálnici ve 140km/h téměř nemožné. Co se hlučnosti týče...ani tichá ani hlučná. Přijatelná...aspon pro mě.