globalmoto_kveten





Téma: Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu
 
1.1.2010 v 00:58
Na letošní prázdniny plánuju okružní cestu na Nordcap, tam přes pobaltí a zpět přes Norsko, Švédsko a Dánský mosty. Tzn. něco kolem 8-9tis km a to buď v červenci, ale spíš srpnu. Jenže je tu jeden znepokojivý problém, není parťák. Buď neni čas, nebo nebudou peníze, nebo zaměstnavatel nedá delší dovolenou někomu z mojich kamarádů a teď co s tim. Ne že by se člověk bál jet sám, ale co v případě nesnází s motorkou(který se můžou při jejím věku vyskytnout i při dobrým technickym stavu a běžný bezporuchovosti), nebo nedejbože při nehodě a to vůbec nemluvim o utrpení ukecaného člověka samotinkého na cestě Vyvstává tedy otázka, najde se někdo nebo malá dvou či tří člená skupinka se společným cílem cesty? Spaní kde hlava spočine, rozhodně ne v hotelech a penzionech. Výsledný datum a trasu rád přizpůsobim kolegovi/ům.

7.3.2010 - Ozvali se mi asi 4 lidi, ale jen jeden je opravdu rozhodnuty jet, klidne uvitam jeste 3tiho do party. Základní fakta jsou tedy tyto: 100% spaní "na divoko", jidlo vlastnimi silami, nejlépe 3 týdny dovolené, rozpočet odhadem 30tis CZK.

12.6.2010 - stale plan jet ve dvou, odjezd podle mojeho prijezdu domu 9. nebo 10. srpna, cilem dobyt Nordkapp i kdyby padaly trakare, navstivit Lofoty a dalsi pekny mista, naspodu Norska trasa volnejsi, podle dohody s ucastnikem/ky

Uzavřeno 24.09.2010 v 23:00 uživatelem Jindra650


Naposledy editováno 12.07.2010 11:05:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 00:17 | Nahoru | #61
Mládě.Fidži> hmmm, teď jsem koukal - dali to za dvanáct dnů... docela sprint, ale i tak bych jel raději zpátky dolů třeba Švédskem a trajektem do Polska.... vzdálenost plus mínus stejná a spočneš si pár hodin při noční plavbě....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 07:36 | Nahoru | #62
tobig> znovu opakuji, že tak jak jsme jeli, tak to bylo prostě díky okolnostem, takže počet dní kdy, počasí a peníze. Nevím jak často jezdí trajekt ze Švédska do Polska, kolik stojí, atd. a neměl jsem to před odjezdem zjištěné. jestli tu cenu víš, tak napiš.
Hlavním důvodem bylo ale počasí - nahoře bylo k nule, dvakrát nám sněžilo a co kdyby někde napadlo tak, že by se nedalo jet? To by jsme pak někde čekali pár dnů než to roztaje? Nebo jeli krokem? Prostě jsme nechtěli riskovat, proto jsme jeli nahoru rovinatým Finskem a co nejméně přes hory. Kdyby bylo lepší počasí, jeli by jsme jinak, minimálně kousek přes Švédsko.

Ono se to teď nezdá (a po bitvě je každý generál), ale podle té předpovědi jakou jsme viděli před odjezdem, tak si myslím že by minimálně polovina lidí na ten výlet ani neodjela. A navíc ta předpověď nekecala, fakt tolik pršelo a fakt tam byly takové teploty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 09:04 | Nahoru | #63
Roman2bk> ...ale vůbec né. Přeci píšu, že JÁ bych to jel jinak. Nepochybuji o tom, že TY jsi měl důvod jet takhle.
S počasím nic neuděláš, prostě jste měli jen smůlu. To je pro každého, musí se s tím počítat...! A ohledně generálské bitvy - tady jsi také ťápl vedle! Právě z důvodů nedostatku času, jsem letos na sever nejel. Měl jsem jen dva týdny volna, takže jsem zamáčkl slzu lítosti a obrátil zrak a čumák motorky na jih (Korzika a It.Alpy). Zpětně, s odstupem času a po přečtení Tvého článku, toho rozhodnutí vůbec nelituji... právě naopak. Ono totiž "chtít" je leckdy hezčí než "mít"...! Mrzelo by mně nevidět a neprojet si Lofoty, Trodheim, Bergen a další milion krásných míst... Máme to prostě každý jinak.

btw - trajekt Gdaňsk - Nynäsham, 17hod plavby, kajuta, tourist class, one person and one motorbike stál v roce 2007 cca. 3400kč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 09:23 | Nahoru | #64

Mládě.Fidži>A ty chceš jet jenom jednou stranou? Já bych jel jednu cestu přes pobaltí a zpět přes Dánsko



Nee, samozrejme dokolecka, cestou pres Finsko tam i zpet se prece ochudis o cely Norsko a Svedsko ...tedka jsem si delal zkusmo trasu pres ty mista o kterych vim uz ted, ze bych se tam chtel podivat a vyslo mi to na nejakych 8300km takze bych cekal tak tech 9tkm s jeste s par odbockama. Podle aktualni ceny benzinu v Norsku to vypada tak na 25-30tKc ...budu to mit asi hodne tesny ale letos je posledni sance na skole, pak muzou prijit problemy presne jak psal tobig

Naposledy editováno 06.01.2010 09:25:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 09:40 | Nahoru | #65

Jindra650>Nee, samozrejme dokolecka, cestou pres Finsko tam i zpet se prece ochudis o cely Norsko a Svedsko ...tedka jsem si delal zkusmo trasu pres ty mista o kterych vim uz ted, ze bych se tam chtel podivat a vyslo mi to na nejakych 8300km takze bych cekal tak tech 9tkm s jeste s par odbockama. Podle aktualni ceny benzinu v Norsku to vypada tak na 25-30tKc ...budu to mit asi hodne tesny ale letos je posledni sance na skole, pak muzou prijit problemy presne jak psal tobig



moc Ti přeji, ať to vyjde.... možná pak příjde rodina, děti, časově náročná práce, bydlení... a budeš čekat jako já....

jinak v kilometrech a ceně se shodujeme....

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 10:32 | Nahoru | #66

tobig>Roman2bk> ...ale vůbec né. Přeci píšu, že JÁ bych to jel jinak. Nepochybuji o tom, že TY jsi měl důvod jet takhle.
S počasím nic neuděláš, prostě jste měli jen smůlu. To je pro každého, musí se s tím počítat...! A ohledně generálské bitvy - tady jsi také ťápl vedle! Právě z důvodů nedostatku času, jsem letos na sever nejel. Měl jsem jen dva týdny volna, takže jsem zamáčkl slzu lítosti a obrátil zrak a čumák motorky na jih (Korzika a It.Alpy). Zpětně, s odstupem času a po přečtení Tvého článku, toho rozhodnutí vůbec nelituji... právě naopak. Ono totiž "chtít" je leckdy hezčí než "mít"...! Mrzelo by mně nevidět a neprojet si Lofoty, Trodheim, Bergen a další milion krásných míst... Máme to prostě každý jinak.

btw - trajekt Gdaňsk - Nynäsham, 17hod plavby, kajuta, tourist class, one person and one motorbike stál v roce 2007 cca. 3400kč.



další nedorozumění.... ach jo.
tak tedy tvůj dotaz mi přišel jako už x-tý dotaz, proč jsme nejeli tak a tak a proč jsme jeli jinak a já už tu po x-té a furt do blba píšu, že to bylo vlivem okolnostmi.
vím že "před bitvou" by každý radil tam nejet, vidíš ani ty by jsi nejel, jak jsi teď psal (při 12 dnech) a raději tam pojedeš jindy. Já to neberu jako ty, že buď všechno nebo nic, ale prostě že jsme ten sever rozdělili na 2 výlety, jeden jsem jeli Pobaltí a Finsko a při druhém výletě si projedeme ty "Lofoty, Trodheim, Bergen a další milion krásných míst..." a to tak, že nemusíme "za každou cenu" dosáhnout Nordkappu, prostě si dojedeme tam kam budeme chtít, takový výlet po Norsku a Švédsku. Je na tom něco špatně? Není. Jen to uděláme jinak

Prostě jednou si projet pravou stranu (Pobaltí a Finsko) a při další výletu levou stranu (Norsko a Švédsko).

a ta cena, 3400,-kč za trajekt, to je pro mě celkem hodně, zatím nevím za jakých okolností bych to při takovém výletu dal (když vím, že to můžu přes Dánsko objet, sice zase projedu nějaký benzín, bude to trvat déle, ale zase jsem tam nikdy nejel).

Naposledy editováno 06.01.2010 10:33:28

1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 10:35 | Nahoru | #67
a ještě (znovu) přihodím tu krásnou hlášku z Básníků:

- Štěpán: "Dobrý den, mistře!"
- Starý Hubáček: "Buďte zdráv, mladý muži."
- Štěpán: "Malujete zámek?"
- Hubáček: "Já maluju jenom zámek. Jako někteří spisovatelé píší pořád totéž, tak já zase maluju pořád totéž."
- Štěpán: "Ano! Ale, ... co ten sníh?"
- Hubáček: "Podívejte se, mladý muži, já nejsem nikde organizován, takže můžu malovat co chci a jak chci."

takže:
"Podívejte se, já nejsem nikde organizován, takže si můžu jezdit kam chci a jak chci."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 10:53 | Nahoru | #68
tobig> jo, posledni prazdniny se musi vyuzit, i kdyz nejsou uplne prihodny podminky. i kdybych si mel na tu cestu pujcit, tak jsou to "jen" penize, ale uz neni co odkladat, buhvi co pak bude. rodina sice v nejblizsi dobe neprijde, ale vstup do zamestnani je dostatecna prekazka

Roman2bk> vsak v pohode, pocitam, ze ta popudlivost je zpusobena odpovidanim na mnoho priblblych otazek, tady te ale prece nikdo nepoucuje. proste jste to jeli z takovych a takovych duvodu a co jako vzhledem k tomu, ze pracujes, tak si myslim, ze rozdelit cestu na dve casti je logicky a neodvratny jev u normalniho zamestnavatele, kterej neda vic jak 14 dni dovoleny v kuse, tzn. efektivne max. 16 dni na cestu

Naposledy editováno 06.01.2010 10:59:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 12:28 | Nahoru | #69
Roman2bk> Vážený pane Hubáčku, opravdu jde asi o nedorozumění, otázkou je z čí strany..? Přečtěte si, prosím, ještě jednou hned druhou větu v mém příspěvku č.63. Domnívám se, že objasňuje mnohé. Určitě vysvětluje můj postoj. Nikde jsem Ti neradil, kudy máš jezdit. Píšu jen "JÁ" bych jel jinak. Ať si každý jezdí, jak se mu líbí... Myslím, že očekáváš od každého obdivné povzdechy a prosté přitakání.... Má-li někdo jiný názor, či se dokonce dopustí kritiky, stran Tvých literárních děl, jsi hned popudlivý a argumentuješ (prohranou?) bitvou a generálem. Měl jsem tě za větší formát.
Pravdu však máš v tom, že na dvanáct dnů bych to na Nordkapp, sprint jen tam a zpět nejel. Užili jsme si jinde... a jinak. Já si totiž, stejně jako Ty, mohu "kreslit" co se mi líbí. A to je přeci to krásné.... ne?

BTW - nemyslím to Romane nikterak zle, ale co na srdci - to na jazyku... jiný už nebudu!

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 13:26 | Nahoru | #70
tobig> ale kdeže
nic neočekávám
začalo to přece tím tím, že ty jsi poprvé reagoval na mě, jak jsi mi napsal "tak proč jste to takhle nejeli..?". No tak jsem napsal, proč jsme tak jeli. Nic jiného bych v tom nehledal

btw - taky nic nemyslím zle , toho Hubáčka jsem tu dal pro pobavení
jinak to beru jako další ukázku toho, že kdybychom se bavili přímo u piva, tak takové nedorozumění nikdy nemůže vzniknout

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 13:27 | Nahoru | #71
Jindra650> asi jo
Jinak měli jsme na to jen 8 dnů dovolené.

Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

6.1.2010 v 15:47 | Nahoru | #72
jo, z očí do očí by se to povídalo lépe....
takhle nemáme ihned zpětnou vazbu...

Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 17:34 | Nahoru | #73
Ahoj, projel jsem loni trasu, o které tu píšete. Přes Dánsko, Švédsko, Norsko tam a Finsko, Rusko, Pobaltí zpátky. Z Česka je to něco přes 9 tis. Při průměru 450 km denně to jsou tři týdny. I s campy se dá den pořídit za 1.000 Kč tedy 21 dnů = 21 tisíc. V Norsku jsem byl týden, stále svítilo slunce a bylo horko. Lofoty jsou nádherné, stojí za to, poznat je celé, tedy od městečka Á. Trajektem z Bodo. Šťastnou cestu!!!!!!!! vašek

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 17:42 | Nahoru | #74
od letoska jsou mosty ze s do dk drasi stasnou cestu

Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 17:49 | Nahoru | #75
most

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 20:24 | Nahoru | #76
MM1979> o kolik? a kolik?
že se něco furt zdražuje, nic neznamená, protože se průběžně zdražuje úplně všechno, rozhodující je konkrétní částka. Tak kolik?

1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 20:51 | Nahoru | #77
Taky by me zajimalo to zdrazeni, sice to pujde dohledat, ale kdyz ma nekdo uz cerstvy informace.

valasek: me zatim vychazi jen za benzin 19tKc u 9tkm cesty, kdyz pocitam 40Kc/l v Norsku(cca 3500km po jeho uzemi) a jinde 30Kc/l a to jsou celkem realny cisla(aktualni cena benzinu je podle internetu mezi 38 a 40), pocitam teda spotrebu u svy motorky 6-6,5l pro sichr, i kdyz za 6 jezdivam furt, takze mi to prijde nejak malo(pak cena za trajekty, mosty a dalsi nezbytny vydaje), ale treba mas nizsi spotrebu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 20:58 | Nahoru | #78

Jindra650>Taky by me zajimalo to zdrazeni, sice to pujde dohledat, ale kdyz ma nekdo uz cerstvy informace.

valasek: me zatim vychazi jen za benzin 19tKc u 9tkm cesty, kdyz pocitam 40Kc/l v Norsku(cca 3500km po jeho uzemi) a jinde 30Kc/l a to jsou celkem realny cisla(aktualni cena benzinu je podle internetu mezi 38 a 40), pocitam teda spotrebu u svy motorky 6-6,5l pro sichr, i kdyz za 6 jezdivam furt, takze mi to prijde nejak malo(pak cena za trajekty, mosty a dalsi nezbytny vydaje), ale treba mas nizsi spotrebu.

Tak to já na tom budu 1,5-2 litry líp.

2 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 21:23 | Nahoru | #79
Mládě.fidži> Je otazkou, co s tim udela planovana kompletni rozborka a vycisteni karburace, novej vzduchac a znova nastaveni. Kdyz jsem ji koupil, tak brala 6,5 stabilne, pak jsem ji nastavil a dalky sly i za 5,5 ale uz je zasranej vzduchac ....na takovyhlech km se uz hodi kazdej pullitr dolu ...holt nova motorka jako mas ty ma vyhodu vstrikovani, to dela hodne...asi jedina vyhoda ekoterorismu a jeste k tomu dvouhrnek, to taky udela svoje

Naposledy editováno 07.01.2010 21:24:27

Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 22:07 | Nahoru | #80
při takových výletech se vyplatí motorky se spotřebou třeba 5 litrů a nebo méně.
Ale záleží na každém, někdo počítá koruny a řeší to (já taky) a někomu je to jedno, jestli má spotřebu 5 nebo třeba 7 a neřeší to vůbec.

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 22:20 | Nahoru | #81
Jindra650> vzduch.filtr udělá moc..... navíc u karbeců... na bráchovým CBFku500 po výměně filtru šla cca o 0,8L dolů...
jen postřeh - při výletu na profláklej GG (start z Viehhofenu) byl po návratu na základnu skoro na suchu. Na trase 150km spálil skoro 17L ..... karbce, "slabý" motor, velký kopec, málo vzduchu....

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 22:21 | Nahoru | #82

Mládě.Fidži>Tak to já na tom budu 1,5-2 litry líp.



v tomhle je Stromík úžasný...

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 22:57 | Nahoru | #83
Jindra650> Ono je to motor od motoru. Já měl CBR600F, to byl ještě karbec. Jezdit na pohodu se dalo kolem 4,5l. Kamarád si koupil jen o rok mladší než já, už se vstřikováním a je rád, že jezdí za 6-7. Kde mě to žralo 4l, jemu 7. Na Glocku sem jel k 5 a on k nějaké astronomické cifře

1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

7.1.2010 v 23:27 | Nahoru | #84
jo, zalezi motor od motoru, treba kamos s FJ1100 jede pri klidny jizde za 5,5 a ja za stejnych podminek za 6 na o mnoho lehci motorce mensiho objemu-pravda kardan se projevuje negativne, ale tak se pozna dobre navrzenej motor. me celkem fascinuje to, ze ta moje motorka nema moc velkej rozptyl spotreby, kdyz to tedka budu lechtat tak pojedu za 5,5 a kdyz pojedu 160 po dalnici tak si veme 7, zadnych 8-9. ale mas pravdu, filtr a spatna synchronizace daj vklidu litr na spotrebe, to jsem si sam overil.

tobig: karbce jsou na vysokohorsky jizdy bida, jsou nachylny na atmosferickej tlak a nastaveny na "normalni atmosfericky tlak", vstrikovani je to uplne jedno, to si poradi, v tom je to vyhoda jak prase. kdyz kamaradi jeli ve 3ech takovou evropskou jizdu, asi 6,5tkm po Pyreneich a Alpach tak dva co meli karbcovy 9ky rikali, ze hrozne vadly pri vyjezdech do prusmyku zato strikacka jela skoro stejne a to jen proto, ze se nahore zacaly zalejvat

Naposledy editováno 07.01.2010 23:32:37

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

8.1.2010 v 00:01 | Nahoru | #85
Jindra650> fakt je, že při přejezdu pass kolem 2t m/m to CBFko fakt nejelo... moje stříkačka si s tím poradila lépe...
jinak:
Ten rozdíl spotřeby je zajímavý.... umím jezdit za 4,5...(pohodový výlet)
ale i za 8 (dálnice, >180, samozřejmě v D ) průměr mám kolem 5,5.... po 300km tankuju obvykle kol 16 litrů... dojezd do sucha jsem nezkoušel....

1 reakcí na tento příspěvek Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

8.1.2010 v 00:14 | Nahoru | #86
Yamaha uvadi u XJ 19,5L nadrz a 4L rezerva, typicky tankuju 14L a na to se najede zpravidla neco k 250km, ale je to nadrz az po vicko plna - jeste ze je na pravy strane nadrze takze je to maximalne neco pres 350km do sucha

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

8.1.2010 v 00:38 | Nahoru | #87
Jindra650> To má tak velkou bandu? Čekal sem kolem 14l. Holt to byly časy. Pravá cendura, jednoduchá technika, velké nádrže

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

8.1.2010 v 09:15 | Nahoru | #88
Mládě.Fidži> tak to bych ti radsi ani nemel rikat, ze FJ1100 ma nadrz 24L takze kdyz s ni kamos jede volnou za tech 5,5L tak v klidu najede pres 400km na nadrz tomu rikam cestak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

8.1.2010 v 15:25 | Nahoru | #89
Jindra650> myslel sem si že xj bude míň žrát.zr 7 si veme těch 4,5l a do nádrže se mi vejde 22l,takže ideální stroj na cestování.nejvíc sem najel 410km a pak sem přepínal rezervu.bylo to z Insbrucku domů.

(reakce na) Nordcap 2010 - hledá se kolega/ové na cestu

8.1.2010 v 15:36 | Nahoru | #90
V.e.n.c.a__zr7s> nevim, katalogovy spotreby obou motorek jsou pry 5L/100km ale vzdycky jsem pocital s 6L, nezda se to, ale jakakoli kapotas na dalky hodne pomaha, nevyhoda karadnovyho nahace
Téma je zamknuto


TOPlist