1: pokud má motorka něco najeto (nevím co znamená něco) nemusela by přežít power commander + výfuk - to je myšleno tak že motor prostě odejde
2:úprava řídící jednotky např. PC + laďák spadá do úprav motoru - upravený motor - takže můžete říct že máte upravený motor když budete mít PC
3:při použití této úpravy se změní zvuk a bude jiný než s laďákem bez PC - myšlen zvuk z laďáku
4:je špatné říkat power commanderu dynojet????
kořen tohoto vlákna je zde http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=75678&fid=1&l=3296601#goto3296601
1:podle mě nemůže pouhopouhý PC + laďák poslat motor do kopru, to je podle mě blbost. Za druhý nevím co znamená u motorky že už má něco najeto
2:úprava motoru je vždycky jen úprava motoru, chip, PC nebo laďák nemá s úpravou motoru nic společnýho.
3:je blbost aby motorka s laďákem měla jinej zvuk než s tím samým laďákem a PC
4:přesně jak už bylo zmíněno, je to úplně jedno
Naposledy editováno 03.12.2009 11:59:24
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
Creck>Bubrak ZX10R> Ze to ochudi KN to bych veril , ale ze ladak tomu moc ne, jedina souvislost co me napada, tak ze ve vyfukovem potrubi je lambda a doblbne to ji. Jinak s tim nepatrnym zvysenim vykonu ve prospech ladaku, souhlasim na 100%, je tam samozrejme lepsi odvod. Nechtel jsem se s Assasinem hadat ze jde vykon hodne dolu .-)
no se mnou se hadat nemusis... ale podle tve filosofie to nejlip jede s tim nejlepsim "odvodem" tzn vyfuky uplne pryc, v lepsim pripade jen samotne svody.. doporucuju vyzkouset...
co se tyka filtru tak absolutni "propustnost" je tam kdyz tam filtr nebude zadnej...
tzn bez filtru a bez vyfuku to musi jet jako prase, vubec nechapu proc nekteri jsou schopni utratit desetitisice za akrapa...
Když do toho tak děláš, chci se zeptat jak je to s laděním tranzistorovýho zapalování s karburátorem. Jde o to, že se dá koupit laditelná ŘJ a že difuzor nevysává palivo ideálně lineárně. Jde mi o to jestli se při ladění předstihu zážehu (i u origo ŘJ) nějak uvažuje s bohatostí? Nikdy nebude ideál, to vím, ale chudá a bohatá směs potřebuje různej předstih a že by se to zjednodušilo natolik, že se bude počítat s ideálním poměrem se mi nezdá. Dík
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
assassin>no se mnou se hadat nemusis... ale podle tve filosofie to nejlip jede s tim nejlepsim "odvodem" tzn vyfuky uplne pryc, v lepsim pripade jen samotne svody.. doporucuju vyzkouset...
co se tyka filtru tak absolutni "propustnost" je tam kdyz tam filtr nebude zadnej...
tzn bez filtru a bez vyfuku to musi jet jako prase, vubec nechapu proc nekteri jsou schopni utratit desetitisice za akrapa...
No na dragstry si vsichni (ti rychlejsi a ti co muzou dle reguli) vyfuk sundavaji. I v GP je to v podstate pruchodak. Viz i tech mych 8 koni navrch. U ZX10R 08 se psalo, ze komplet Akrap prida 14 koni, pred pouzitim PC.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
Bubrak ZX10R>No na dragstry si vsichni (ti rychlejsi a ti co muzou dle reguli) vyfuk sundavaji. I v GP je to v podstate pruchodak. Viz i tech mych 8 koni navrch. U ZX10R 08 se psalo, ze komplet Akrap prida 14 koni, pred pouzitim PC.
no jo ale to ti přece ještě nezaručí,že dostaneš rovnoměrnej nášup ne?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
Ďuričko22>no jo ale to ti přece ještě nezaručí,že dostaneš rovnoměrnej nášup ne?
jak rovnomernej nasup? mozna to min jede dole, ale to nikoho prece nezajima, dulezitej je vrsek, kde ses celou dobu (i na okruhu)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
2 reakcí na tento příspěvek pár dotazů ohledně úprav motoru
popripade ze napriklad competition dragstery nejdou moc srovnavat se seriovkama?
Lobo>hele ladici nic proti, ale uvedomujete si ze je dost rozdil mezi N/A a FI motorem? tedy jestli vite co to je...
popripade ze napriklad competition dragstery nejdou moc srovnavat se seriovkama?
A co seriovky co jezdej street 10.5 (bejvaly pepovo GSXR1100) nebo v Publicu pan Orgy s trombonem, to je uz srovnatelny.
Proste mensi odpor ve vyfuku zvysi vykon ve vysokych otackach, ochudi smes a oslabi spodek (viz funkce privery, to je preci naprosto stejny princip - edit: a je jedno jestli karbec nebo FI).
Ten rozdil mezi N/A a FI nam tu prosim popis. Treba nam to pichne.
Naposledy editováno 04.12.2009 00:37:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
assassin>1)no spatne nastavene PC motor oddelat muze, klido ti PC nastavim tak ze to ani nenastartujes, nebo ti to bude na pridani plynu zdechat a strilet jak kanon...
2) vec nazoru. u chipovani turbosieselu dokazes ze 100konoveho motoru dostat 200koni a to realne, ne nejake placebo.. je to uprava motoru nebo ne? pokud budu brat upravu motoru jako ze se sahlo do vnitrku tak s tim tu jezdi jen dragstery a par zavodniku...
3) driv zadny lambda sondy nebyly a stari "fachmani" ladici ladili motor podle "ucha" proste je slyset jestli je chudej nebo bohatej... rozdil ve zvuku nebude velkej, ale bude..
Jen k bodu 2: načipovat 100 koníků bez úpravy motoru jako takového je šílenost.Maximální hranice bez úprav mechaniky i elektroniky je 30% výkonu navíc.Jinak ten motor i ostatní součásti půjdou střelhbitě do kopru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
verybusy>Jen k bodu 2: načipovat 100 koníků bez úpravy motoru jako takového je šílenost.Maximální hranice bez úprav mechaniky i elektroniky je 30% výkonu navíc.Jinak ten motor i ostatní součásti půjdou střelhbitě do kopru.
vim ze to neni na dlouho.. ale asi by to tam nafoukat slo:)
Creck>assassin> A jak myslis ze to maji zavodni stroje ? Bez filtru a bez vyfuku. Akorat tam se pocita ze to dlouho jezdit nebude, tudiz bordel ve vzduchu a kraval nevadi.
dragstery jo...tam je to jasny ten motor jede v podstate jen ve velkejch tockach.. (ano souhlasim ze pro nejvyssi otacky uz je pruchozi vyfuk OK)
u tech okruhovek uz to tak uplne nebude, ty slozite zamotany svody atd, kdyby to bylo lepsi tak proste udelaj 20cm rouru od valce, vyzenou ten vyfuk bokem a nazdar...
to uz zase sklouzavame nekam uplne jinam, myslim ze na vyladenem dragsteru by si clovek moc nezajezdil v provozu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pár dotazů ohledně úprav motoru
verybusy>assassin> Vzato čistě teoreticky ano,ale chtěl bych to vidět v praxi.
michal (mvolesko) ma v tdicku pres 220koni ... ale v motoru nejaky veci jsou.. sice je poskladanej ze seriovejch dilu VW ale serie to uplne neni no...
1 reakcí na tento příspěvek pár dotazů ohledně úprav motoru
Na co se snazime upozornit je pulzace vyfukovych plynu a backpress v motoru pro udrzeni smesi ve valcich. To se volnym vyfukem rozhodne nezlepsi a nepomuze k nejakym uzasnym vysledkum. Samozdrejmne aby to rozumne fungovalo je potreba spravnyho nastaveni vacek, zapalovani atd..
Ale proste neplati ze cim pruchodnejsi vyfuk tim lepe, tim chudsi smes a tim lip to pojede.
Pokud se tedy bavime o n/a.
k vysvetleni pojmu N/A = naturally aspirited = atmosfericky motor
FI = forced induction = preplnovany (jedno jestli kompresor nebo turbo)
U Fi je celkem jedno jak vypada vyfuk za downpipe, proto se dela treba wastegate cutout a hnedka ven, popripade vytazeni rovnou z vyfukovy casti ven (obcas jsou videt auta ktery maji vyfuk v prednim narazniku)... takze cim kratsi tim lepsi tady plati jelikoz je potreba co nejrychlejsi spool.
Co jste tady rikaly ohledne lambdy zapomely jste na takovej detail, ze funguje ve dvou rezimech open a closed loop, coz je zhruba do 40% wot.