No nesere Vás to jako? Vím můžu být rád že aspoň pokoukám něco na cízích stránkách----
Je to tu hodně rozebírané , ale v oblasti cross začátkem 80let jsme měli sice asi jen prototypy ale vodou chlazené a s kotoučema což mi přijde HHOODDNNĚĚ DOBRÉ!!
JUKEJTE
http://mysite.verizon.net/jawaman/CZmx4a.htm
Naposledy editováno 04.10.2009 20:27:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
[URL= mojí době už nebyly ale to neřeším,já jen slušně poprosil o odpověď na otázku,která Jawa by byla konkurenceschopná na normálním volném trhu,nemůžu si na žádnou vzpomenout,myslím Jawu normálně vyráběnou a prodávanou. Ještě mám jeden dotaz,je normální,že Sadílek nedá na deset litrů Brandýs Benešov? Stalo se mi,že mi v Jesenici došel benzín,převážel jsem to kamarádovi,koupil to jako veterána a nemá papíry,jen mě zajímá,jestli je to normální,nebo to je nějak marod,jede to jak urvanej vagon,tak myslím že je to prostě taková motorka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>PetrsVETR> Tak koukám na tvoji fotku a přemýšlím odkud já tě znám.Cos dělal za totáče?
Nebo že bych tě znal z nějaké činosti v současné době? Stařecká skleroza řádí ale třeba si vzpomenu.
škoda, že Ty jsi inkognito
2 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>proč? Přišel bys se svými 190cm a 100kg ručně vysvětlit starému pánovi v důchodu jak má chápat současnou dobu?
Ani by mě to moc nepřekvapilo
jsi blb a ti by se měli ukazovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>motocvok> To záleží na tom co je to za Sadílka a jakým karburátorem je to osazený. Jestli jsi jel celou cestu kládu tak je to normální.Žralo to kolem 5-10 podle toho jak jsi za to tahal.Mě to žralo 12
A fakt to jelo jako kráva
Naposledy editováno 04.10.2009 20:55:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>To by souhlasilo. Ten půllitr žral i děti u silnice. Ale bylo na tom krásný svezení. Hned bych ho dneska novýho koupil kdyby to šlo. I když s tou spotřeboou bych to už jako běžnou motorku asi nepoužíval.Dřív jsem na tom jezdil i nakupovat
ještě jeden detail jsem si vzpomněl,dvě svíčky a kope to jako kůň,o strach to nakopnout1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Hmotnost stroje se pohybovala mezi 138 až 143 kg. Stroj dosahuje maximální rychlosti přes 250 km/h, při závodě v Hockenheimu naměřili Billu Ivymu maximálku 264 km/h !
Byly vyrobeny tři kusy kompletních motocyklů. Dnes patří k nejvzácnějším exemplářům světa.
To je podle mě nejmustnější událost v historii jawy, kdyby to tehda dopadlo jinak, tak je jawa dnes někde jinde, bohužel byl vývoj tehda zastaven a jawa se přeorientovala na plochou dráhu (a ne jen diký rudé barvě..)
Další zajímavý silniční motocykl byla třistapadesátka, ovšem zcela jiné koncepce než ta z roku 1960. Jednalo se o kapalinou chlazený dvoutaktní čtyřválcový vidlicový motor, který byl v Jawě připraven pro sezónu 1969. V zahraničí startovala tato Jawa ve velkém ceně SRN na Hockenheimringu s Bill Ivym v sedle. Premiéra se zdařila. Vítězem byl sice Agostini na MV, ale Ivy byl druhý. Oba jezdci byli ve startovací rovině o jedno celé kolo napřed. A co více, třetí v cíli byla další třistapadesátka Jawa s Františkem Šťastným. V Jawě mohli být spokojeni. Třistapadesátka (typ 673) měla čtyřválcový dvoutaktní vidlicový motor s nuceným kapalinovým chlazením. Objem válců 344 cm3 (ø 48x47,6 mm), výkon 51,5 kW (70 PS/ při 13000 ot. za min. (litrový výkon 203 PS). Válce a hlavy válců z lehkého kovu, vložka válce z niresistu, každý válec měl oddělený pružně uložený karburátor. Kroutící moment byl přenášen hřídelí z obou klikových hřídeli na mezikolo, které pohánělo suchou vícelamelovou spojku na jedné straně a vodní čerpadlo jakož i zapalování na druhé straně. Sedmistupňovou převodovku bylo možné vyjmout bez demontáže motoru. Palivová nádrž, přední aerodynamický kryt, blatník, sedlo a olejová nádržka byli z umělé hmoty. Celkem byly postaveny tři třistapadesátky. Ve své třídě patřily k výkonným motocyklům a dalo se právem očekávat, že Jawa s nimi dosáhne velká vítězství. Tragická smrt angličana Billa Ivyho a nástup Japonců znamenal konec všech ambicí na silnici. Nic na tom nezměnilo ani angažmá Itala Sylvia Grassettiho. Jawa se soustředila na další sportovní disciplíny, ve kterých byla mnoho let úspěšná stejně jako na silnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>To je jen otázka názoru.Já bych blby jako jsi ty radši někam zavřel a už nikdy bych je nikomu neukázal
a to je chyba vás komunistů, kdo je jiný "musí být izolován", já bych vás naopak ukazoval, pro výstrahu!!!!!!
1 reakcí na tento příspěvek Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>No já jezdil "jen" třipade ale v teniskách bych to radši taky nenašlapával
na jednu stranu je dobře,že se to neprodávalo,asi by mě to zabilo dřív,než by mě to stačilo sežrat1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
DaliboRR>Jawa je pohřbená značka..bohužel jen a jen díky komunistům.
Hlavně že od 90let všechno česke bohatství jen kvete, že? Kolik podniků padlo nebo bylo vytunelováno během poslednich 20ti let?
Chapu Cobrovu pointu. Neni možne jen hloupě tvrdit červena=špatna, modra=dobra. Navic když mi bude sedmdesatilety děda tvrdit, že před 50ti lety bylo dobře, vedle něj bude dvacetilety typek tvrdit že ne, že bylo špatně... Grázly a zloděje prostě nejde dělit na komunisty a kapitalisty, chamtiví lidé tu byli a budou, ať už nosí kabát jakékoliv barvy. Holt kouzlo propagandy je pravě to, že jí ti slepi uvěři aniž by o ni věděli.
Cobra357>Ale jinak Tě musím vyvést z omylu. Ono se to prodávalo.Ale jen přes prodejny Svazarmu. Už si nevzpomínám kde ale někde na Moravě to šlo normálně objednat. Vtip byl v tom, že to samozřejmě nikdo nekoupil. Po silnici se na tom dalo jezdit jen s licencí a kdo jí měl tak motorku vyfasoval od střediska zadarmo. Tak kdo by to kupoval ???
měli do toho dát nějaký lidský motor a udělalj by s tím díru do světa,š koda1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>Další
Ano je pohřbená díky komunistům kteří teď vládnou týhle zemi s modrými, oranžovými, zelenými a dalšími stranickými legitimacemi za podpory pitomců kteří to nejsou schopni svými domodra vymytými mozečky pochopit
Já jsem spíš do oranžova Ale o to tady na tom vláknu nejde,že nám vládnou bejvalí komanči v jiných barvách,ale o to,že to za totáče pěkně posrali a pohřbily (nejen) Jawu.
Naposledy editováno 04.10.2009 21:34:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Naposledy editováno 04.10.2009 22:18:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Cobra357>A kdo typ prototypy vyrobil, zaplatil a nechal odjezdit - co? No přeci komunisti blbečku modromozkovej
Ono všelijakých zajímavých prototypů vzniklo za totáže docela dost (nejen motorek). Ale nikdy se nepočítalo s jejich výrobou. To bylo totiž tak. Výzkumné ústavy a vědecká pracoviště musela vykazovat nějakou činnost. Měli pevný rozpočet a v zásadě jim do toho nikdo moc nekecal (a vědečtí pracovníci obvykle ve straně nebyli :o)). Páč se nepočítalo s tím, že se to bude vyrábět, nikdo moc neřešil realizovatelnost sériové výroby, výrobní náklady, cenu apod. Prostě se na něčem dělalo, pak se to dodělalo, většina projektů skončila někdě v archivu v šanonu, sem tam se tady vyrobil nějaký ten prototyp, aby bylo co ukazovat na výstavách, a tím to zhaslo. Pokud se mělo začít něco vyrábět, málokdy byla cesta taková, že by někdo z papalášů řekl: tohle je povedený výrobek, ten budeme dělat. Kdepak. Jak už jsem napsal, ty prototypy ve skutečnosti obvykle nikoho s rozhodovací pravomocí moc nezajímaly. Obvykle se postupovalo tak, jako když se IBM rozhodlo vyrábět osobní počítače: Hele, běžte do skladu, a z toho, co tam najdete, něco postavte. Musí to být především levné a snadné na výrobu...
Naposledy editováno 05.10.2009 13:26:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
proste Japonci jawu a cizu podelali ve velkem, nebyla to chyba ani komousu ani nikoho jineho, dobrou motorku nepostavis z hovna, a pokud nemas kvalitni ocel, kvalitni loziska, elektriku atd... tak muzes stavet pouze par prototypu, neni zadne kdyby, ty tovarny by lehly i tak, zadna zeme ,ktera ma cirka 15 milionu obyvatel, nemuze konkurovat celemu svetu a vyrabet uplne vse sama
nehlede k tomu ze ti vasi modri spasitele, po roce 89 podelali nase ocelarstvi, doly atd... uz uplne , prodali takrka veskere narodni hospodarstvi nekomu za babku, tak uz tu prestante zvatlat o politice, je to k nicemu
Naposledy editováno 05.10.2009 17:38:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Máme se za co stydět- je mi z toho smutno!!!
Pivča>C.J.> zapoměl jsi napsat, že Bill Ivy se na tý Jawě nezabil vlastní (jezdeckou) chybou, ale že se mu v náklonu zadřel ten jawáckej "super" motor ...
První kousky motoru 673 se zadíraly, což byla známá věc a jezdec vždy poznal, kdy to přijde a stihl včas vymáčknout spojku. Bill Ivy měl smůlu, jelikož si za jízdy upravoval levou rukou přilbu a zrovna v té chvíli to přišlo.. Další pech byl, že trefil jeden jediný sloup co široko daleko byl.. Další motory už měly přidavné čerpadlo které mazalo nějak (nechápu jak) píst a klikovou hřídel, tyhle motory se už nezadíraly. Dokonce po té byly upraveny na obsah 500ccm a dva tyto motory se dochovaly..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB600F hornet Honda CB 600F Hornet | Cula2 | 2 | 16.6.2024 v 23:33 Johny_Servis |
Součásti systému vstřikování paliva... Honda CB 600F Hornet, Yamaha SR 400, Yamaha FZ6 Faze... | Mufiozo | 9 | 11.6.2024 v 16:00 Mufiozo |
druzeta ČZ Ostatní | Marťani | 20 | 5.5.2024 v 11:05 Drobeki |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |