globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje brzdeni motorem ?
 
18.6.2009 v 13:32
je tu nekdo kdo popise technicky jak funguje brzdeni motorem ? proc 4takt brzdi vic ? a 2takt ne ? proc brzdi lip motorem 2valec do V a 4valec radak ne ?

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:05 | Nahoru | #61
Tak teď moje teorie (čtyřtakt):
Vytočenj motor potřebuje na naplnění válce větší objem směsy (myšleno za jednotku času), to dá rozum. Takže zavřením plynu dochází k podtlaku při sání a tím pádem dojde i k nasátí menšího množství směsy a tím docílí malého kompresního poměru. Naproti tomu podtlak brzdí motor (jako když nasadím na stříkačku jehlu - pořebuju na stejně ryclé nasátí mnohem větší sílu, než bez ní). Ku..... si to nebudu po sobě ani číst, se to takhle blbě vysvětluje.

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:18 | Nahoru | #62
Ty síly v motoru budou asi takový, jako když budu roztlačovat motorku. Čtyřtakt dvouvál pude nejhůř. Pokuď motor kterej má kompresní poměr 10:1 nasaje 1/10 potřebný směsy, tak tam po stlačení je v podstatě atmosferickej tlak a z toho po zapálení bude zanedbatelnej výkon. Sem se rozjel, co??? Ale jistej si nejsem, ale příjde mi to logický.

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:21 | Nahoru | #63
tak a teď vážně, je to zcela jednoduché - motor brzdí tím, že staluče vzduch, kterej se však nespaluje, z toho vyplívá že tim přetlakem zpomaluje písty v pohybu, tzn. že zpomaluje převodovku, atd.. :)

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:23 | Nahoru | #64
ještě doplnim, že to je do otáček volnoběhu.. (to pro případné prudiče)

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:31 | Nahoru | #65


díky za pobavení

pravdu má hlavně racek

na některých motorech (ne motorkových) se dělá ještě jeden ventil, který se otevře po kompresi při chodu pístu dolů (ztlačený vzduch vyletí do výfuku a nepomáhá pístu k cestě dolů)

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:32 | Nahoru | #66
Podle mě se vrduch spaluje pořád. Síly potřebný na stlačování (nasávání) jsou defakto furt stejný Při zavřeným plynu a velkých otáčkách - velký na nasátí a malý na stlačení a opačně, ale výkon , který tyhle síly překonává se zmenšuje, protože se nasaje méně směsy a tím se snižuje kompresní poměr a tudíž i výkon (neztlačená směs výkon nedá) až otáčka spadnou na volnoběh, kdy se válec stačí naplnit tak, že stlačením a expanzí zapálené směsy se tyhle síly překonaj a motor dává výkon.

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:33 | Nahoru | #67
No do týhle debaty sem se asi pouštět neměl

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:37 | Nahoru | #68
no vzduch sám o sobě se ti určitě nespálí

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:47 | Nahoru | #69
No benzín a vzduch tam jde furt jako na volnoběh.

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 15:51 | Nahoru | #70
Pokuď by byla stejná rychlost proudění do válce tak se v 1000 otáčkách nasaje určitý množství směsy a v 10 000 by se nasála 1/10. Ale to je asi moc zjednodušený.

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 18:47 | Nahoru | #71
A vo silnici brzdi lepe čtyrvalec nebo dvouvalec?

Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 19:22 | Nahoru | #72
jednoválec 4T

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

18.6.2009 v 20:33 | Nahoru | #73
Podle mně teda, záleží jen a pouze na dvou věcech a to na kompresním poměru a na zdvihu. Ten(zdvih) je samozřejmě u čtyřválců proti dvouválcům o stejným objemu vždycky menší. To znamená že v okamžiku kdy píst stlačuje nasátý vzduch ve válci při brždění motorem, vlastně ho tlačí svým pohybem přes řetěz a převody celá motorka. No a čím delší je zdvih a tím i páka na klice která ten pohyb předává na píst tak tím je i větší odpor toho pístu a tím víc motorka i brzdí motorem... Zjednodušeně si zkuste vzít kybl s 10litrama vody a zvednout ho jen předloktím a pak to samo udělat s nataženou celou rukou - rozdíl pozná každej.

Naposledy editováno 18.06.2009 20:34:12

Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 00:07 | Nahoru | #74
no kuciiii ja si myslim ze jo to rozbity a hlavne sem po dlouhem zkoumani zjistil ze mi horsky kolo nebrzdi ptre nema dobry brzdy takze mi zbejvaj 2 moznosti-1-bud to strhnout do pole,bo-2-na to vubec ale vuuuuuuuubec nenasedat,asi ho pujcim sousedce

Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 14:47 | Nahoru | #75
jo a co teprve jak brzdi motorem 4T buchar s 5-ti ventily

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 15:01 | Nahoru | #76
To je dobry jak všichni píšete jak dvouválec brzdí "líp" .... to je dost blbý slovo proto. Podle mě čím mín to brzdí tím líp. Od brždění mám brzdy. Zlatý 4V.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 15:10 | Nahoru | #77

xjrpavel>Podle mně teda, záleží jen a pouze na dvou věcech a to na kompresním poměru a na zdvihu. Ten(zdvih) je samozřejmě u čtyřválců proti dvouválcům o stejným objemu vždycky menší. To znamená že v okamžiku kdy píst stlačuje nasátý vzduch ve válci při brždění motorem, vlastně ho tlačí svým pohybem přes řetěz a převody celá motorka. No a čím delší je zdvih a tím i páka na klice která ten pohyb předává na píst tak tím je i větší odpor toho pístu a tím víc motorka i brzdí motorem... Zjednodušeně si zkuste vzít kybl s 10litrama vody a zvednout ho jen předloktím a pak to samo udělat s nataženou celou rukou - rozdíl pozná každej.



dobra blbost... jasne pist tlaci vzduch a tim kona nakou praci... tzn odebira energii kolu-cele motorce... akorat jak se prehoupne pres horni uvrat tak ten tlak co se tam vytvoril.. tak uplne stejne tlaci na pist, pohani kolo a energii (ochuzenou o ztraty) predava motorce zpatky.. takze v tom to nebude...

dlasi vec - zdvih a rameno paky... jo kdyz budes mit pullitrovej valec s velkym zdvihem tak je ten pist mensi, nez kdyz bude stejnej objem s malym zdvihe... takze v tvem primeru je to jako zvedat 10ti litrovej kybl predloktim, nebo 5ti litrovej natazenou rukou...

cele to je o praci/energii... stlacovanim plynu v uzavrene nadobe se moc energie nezmari..

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 15:12 | Nahoru | #78

Honzuna>To je dobry jak všichni píšete jak dvouválec brzdí "líp" .... to je dost blbý slovo proto. Podle mě čím mín to brzdí tím líp. Od brždění mám brzdy. Zlatý 4V.



no to tak prijde tobe... ja sem zvyklej do zatacek si brzdit tim ze uberu plyn, ono se treba doprava dost blbe pribrzduje kdyz stojis na stupacce spickou.. a o tom ze se motorka chova jinak kdyz se brzdi i zadnim kolem proti tomu kdyz se brzdi jen prednim.. o tom nemusi byt rec

Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 15:33 | Nahoru | #79
Brzdím BRZDOU!!!

Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 15:36 | Nahoru | #80
už to někdo řekl?
Motor při škrceném sání musí konat zápornou práci, nejvíc ji musí konat 4T, 2T ji bohužel koná díky špatnýmu (symetrickýmu) časování stále.
Ed. ANO zápornou práci motor koná i při půl plynu

Naposledy editováno 19.06.2009 15:39:11

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 18:12 | Nahoru | #81
Motor brzdí??? Vole to musim zkusit...

jinak viz. : http://cs.wikipedia.org/wiki/Brzda a tam "Brzdy využívající stlačování plynů"
je tam napsáno toto (cituji): Motorová brzda – užívaná jako odlehčovací u některých nákladních aut a autobusů se spalovacími motory, brzdnou silou je podtlak válců motoru. Na podobném principu je založeno brzdění podřazením, tedy zařazením nižšího převodového stupně.

hledej a bude ti nalezeno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 18:36 | Nahoru | #82

karf>to plnění při zavřeným plynu...u karbců tam samozřejmě něco jde ale u stříkačky tam nejde benzín vůbec - proto i nulová spotřeba.



ty mas motku s dizlem jo? fakt zajimava studie zvlaste pokud se ji snazis aplikovat na benzinovy motor se 4 taktnim cyklem...nech si to patentovat

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 19:40 | Nahoru | #83
Bradley> Přirovnat motorovou brzdu, kompresnímu zpomalování... U motorovky máš přeci klapku výfuku, vzniká přetlak a brzdí další expanzní spaliny při vracení pístu z DÚ do HÚ tudíž takto brzděný 4T motor má každou půl otáčku brzdící z DÚ do HÚ (kompresní a expanzní doba). U motocyklů brzdí hlavně kompresní doba + sací doba škrcená klapkou v sacím potrubí.

I když to přirovnání nebude tak špatné...

Hlavní kritéria: kompresní poměr, plocha pístu, průtoky ventilů, průtoky klapek (sací, škrtící), setrvačnost hmot (u motocyklu s vypnutou spojkou - klikový mechanismus apod. / u motocyklu s nevypnutou spojkou - setrvačnost klikového mechanizmu zanedbatelná setrvačné hmoty sami o sobě produkuje otáčející se kolo > F=m.a), odpory (od ložisek přes ozubená kola, ohyb článků řetězu po výfukové proudění apod.)

Naposledy editováno 19.06.2009 21:00:22

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 20:45 | Nahoru | #84
Já to vždycky chápal takhle: Válec má objem a ten když se roztahuje, tak množství plynu v něm je stále stejné, ale objem roste (válec se roztahuje) a proto se i plyn roztahuje a klesá jeho tlak (hustota). A podle zákonů fyziky se síly snaží dostat do rovnovážného stavu a tlaky se snaží vyrovnat. A protože tlak plynu ve válci je menší než mimo válec tak okolní atmosféra spolu s plynem uvnitř válce se snaží vyrovnat. A to v praxi znamená, že na válec působí tlaky, které ho nutí vykonávat pohyb aby se zmenšil objem (tedy fáze stlačování). To je sice stejný pohyb jako při jízdě, ale pomalejší a proto zpomalující. A protože je motor pořád zapojený (spojka neni zmáčknutá) je motor propojený s kolem a brzdí ho svými nižšími otáčkami.
Snad to nepíšu blbě

(reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 21:13 | Nahoru | #85
Bradley> Nechci ti kazit iluzi, ale valec se roztahuje maximalne pusobenim zmeny teploty. To co ty popisujes je pohyb PISTU ve VALCI.
Jinak kdybych chtel popsat brzdeni motorem jednou vetou, napsal bych:
Pist musi pri sani prekonavat odpor "podtlaku" a pri stlacovani naopak odpor pri "tlaku", pusobici pakou na kliku pres ojnici a navic motor brzdi veskere treni v nem.
Pri vybuchovani smesi ve valci jsou tyto sily prekonavany a jeste zbyde dost na posunuti stroje kupredu

Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 21:23 | Nahoru | #86
hoši já vím že venku chčije, ale běžte radši jezdit

Jak funguje brzdeni motorem ?

19.6.2009 v 21:37 | Nahoru | #87
Jasně, píst sorry... melu blbosti, jdu chlastat

Jak funguje brzdeni motorem ?

20.6.2009 v 02:05 | Nahoru | #88
Ahoj,tak Vam mohu k tomu uplně na plech a při Vysockeho textech říct,že je velký rozdíl mezi kompresním tlakem(dvoutakt) a kompresním poměrem(čtyrtakt i dvoutakt).Doprdele rozeberte si každý běžně dostupný dvoutakt(pionýr),a odkaď asi bere tlak píst?Od zdvihu v tomto případě 44mm jako by tomu bylo u čtyrtaktu, a nebo až od výfukového kanalu vzdalenému ode horní úvratě 30mm,?On je rozdíl při stejném vrtání tlačit pístem směs od 44,nebo od 30mm,a s tím přímo souvisí brzdná účinnost spalovacího motoru.Vznětový má asi jednou tak větší kompresní poměr.Kompresní poměr je poměr mezi objemem válce a objemem kompresního prostoru(píst v horní úvrati a nad ním kompresní prostor v hlavě válce).Rozdíl mezi dvouválcem a čtyrválcem ve čtyrtaktu při stejném objemu pociťuji subjektivně spíš ve větší rázovitosti daném dvouválcem,nežli max.účinností,jsem ale o tom ochoten polemizovat.Chtěl bych se ještě vyjádřit k těm,kteří jedou tzv.,,na pohodu´´, vytelený u prostřed pruhu,tak jak většinovci,v rozporu se zákonem o pozemní komunikaci,který Vám přikazuje jízdu v pravo,při pravém okraji vozovky,že je minu jen tehdy, když se nebudu mít čas s nimi srát.V jiném případě dostanou pokutu stejnou,jako dvoustopá vozidla.Mám svoje pokuty,nepodepsal jsem přísahu.Tu přísahu,kterou použili místo toaletního papíru tí lidé,kteří mají tu lokální moc něco změnit.

Jak funguje brzdeni motorem ?

20.6.2009 v 05:39 | Nahoru | #89
Mám to!!! Kucí, dneska jsem na to konečně přišel, pořád mi to bylo divný, ale děje se to pokaždý, tak to musí bejt pravidlo... Když jedu a pustím plyn, tak ta kurva normálně zpomalí a nakonec chcípne motor!!! To by se jeden posral, Japonci debilní!!!

Jak funguje brzdeni motorem ?

20.6.2009 v 09:46 | Nahoru | #90
na TLR funguje brzda motorem velmi dobře
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist