2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
xjrpavel>Podle mně teda, záleží jen a pouze na dvou věcech a to na kompresním poměru a na zdvihu. Ten(zdvih) je samozřejmě u čtyřválců proti dvouválcům o stejným objemu vždycky menší. To znamená že v okamžiku kdy píst stlačuje nasátý vzduch ve válci při brždění motorem, vlastně ho tlačí svým pohybem přes řetěz a převody celá motorka. No a čím delší je zdvih a tím i páka na klice která ten pohyb předává na píst tak tím je i větší odpor toho pístu a tím víc motorka i brzdí motorem... Zjednodušeně si zkuste vzít kybl s 10litrama vody a zvednout ho jen předloktím a pak to samo udělat s nataženou celou rukou - rozdíl pozná každej.
dobra blbost... jasne pist tlaci vzduch a tim kona nakou praci... tzn odebira energii kolu-cele motorce... akorat jak se prehoupne pres horni uvrat tak ten tlak co se tam vytvoril.. tak uplne stejne tlaci na pist, pohani kolo a energii (ochuzenou o ztraty) predava motorce zpatky.. takze v tom to nebude...
dlasi vec - zdvih a rameno paky... jo kdyz budes mit pullitrovej valec s velkym zdvihem tak je ten pist mensi, nez kdyz bude stejnej objem s malym zdvihe... takze v tvem primeru je to jako zvedat 10ti litrovej kybl predloktim, nebo 5ti litrovej natazenou rukou...
cele to je o praci/energii... stlacovanim plynu v uzavrene nadobe se moc energie nezmari..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
dlasi vec - zdvih a rameno paky... jo kdyz budes mit pullitrovej valec s velkym zdvihem tak je ten pist mensi, nez kdyz bude stejnej objem s malym zdvihe... takze v tvem primeru je to jako zvedat 10ti litrovej kybl predloktim, nebo 5ti litrovej natazenou rukou...
cele to je o praci/energii... stlacovanim plynu v uzavrene nadobe se moc energie nezmari.. [/quote]
Tady jsme se asi nepochopili protože při stejným objemu motoru je u dvouválu pokaždé větší jak zdvih tak i vrtání, takže ta natažená ruka (velký zdvih) zvedá větší kyblík(větší vrtání) , o tom to je
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)