Doplněno- nakonec po dlouhé genezi jsem zjistil, že pro mě nejhezčí a nejlepší Honda je Kawa ER-5
Naposledy editováno 21.04.2009 17:19:54
1 reakcí na tento příspěvek Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
Neřeší se tady, jestli se ti některá ze zmiňovaných motorek líbí, přitom většinou si to lidi kupují hlavně podle toho. CBF500 mám právě proto, že se mi líbí, je to ještě taková klasika - kulaté světlo, nádrž, dvouválec, zvuk.....Za podobné peníze se dají koupit i jiné (silnější) motorky (ER6, Bandit), ale už to pro mě nebylo ono. Možná hezčí je CBF600N verze 2008 s hliníkovým motorem, ale je to čtyřválec, takže zvuk nic moc. CBF 250 se mi osobně moc nelíbí, takže z tohoto důvodu bych si ji nekoupil, ale je to samozřejmě subjektivní.
Provozní náklady CBF500 - se spotřebou se pohybuju okolo 5l, na delších trasách se dá při dodržování předpisů dostat ke 4l, méně těžko. Životnost gum 10-15000 km při normálním ježdění. Olej po 12000km, ventily 24000km. CBF250 má vzduchem chlazený motor, takže olej bude po 6000km, ale to by ti asi bylo jedno, když tolik nenajedeš.
Srovnání motorů - CBF500 má zhruba dvojnásobný výkon i krouťák než CBF250 a ta zase skoro dvojnásobný ve srovnání s Panelkou 250. Takže přesednout z Panelky na 500 je skoro jako sednout na raketu , ale toho bych se nebál, jde o zvyk a motor není záludný. Moje zkušenost je, že hodně záleží, kudy člověk jezdí. Třeba na úzkých venkovských silnicích, kde je každých 200m nepřehledná zatáčka, díry a všude spousta štěrku, se mi lépe jezdí na 250, protože jízda je plynulejší a slabší výkon motoru spíš výhodou. Na silnici s dobrým povrchem a na delší vzdálenost se zase líp projedu na 500, i co se týká pohodlí sedla, tlumičů atd. Na 250 jsem po 300km unavený asi tak jako na 500 po 600km. Z hlediska maximální rychlosti je to
spotřeba CBF250 4l x YBR
1 reakcí na tento příspěvek Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
takže z hlediska maximální rychlosti je to v praxi jedno, protože CBF250 pojede v pohodě 100-120km/h bez nějakého trápení motoru a na CBF500 je jízda nad 120 dost nepříjemná kvůli větru, ale jinak se s ní samozřejmě dá jet chvíli po dálnici 150, aniž by z ní člověk odletěl.
K té poznámce o spotřebě CBF250 a YBR - chtěl jsem napsat, že ta YBR250 ji má nižší, je to stříkačka. U Hondy si myslím, že pod 3,5 se nedostaneš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
Tady jsem našel kluka, který má (měl) obě CBF, hezky se o nich rozepisuje: Motorkáři. Jinak kdybys měl někdy cestu do Prahy a okolí a chtěl si 500 vyzkoušet, jsem k dispozici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
Cobra357>CBF 500 je plná republika a nikdo je nechce. Každýmu je totiž jasný že i kdyby koupil funglovku za 100K. TAK NA TOM ZA ROK PRODĚLÁ KALHOTY.Nemluvě o tom, že CBF 600 se prodávají za 129k
a když přitvrdíš tak o 5k níž.
Což ale neměni nic na tom, že je to výborná motorka !
Tak z toho, cos tady naplácal, se dá souhlasit maximálně s poslední větou.
1) na stránkách Hondy je jasně napsáno, že u dealerů nejsou. Na Tipmoto je sice pár inzerátů, kde nabízí novou CBF500 za 125-130000, ale možná to budou staré inzeráty.
2) ...nikdo je nechce. Já ji chci a mám, zakladatel vlákna o ní uvažuje.
3)...to je hezké, že už ovládáš CAPSLOCK. Na každé nové motorce i autě proděláš....Ale i tak je lepší si koupit novou.
4) a kdepak mají CBF600 za 124000?
1 reakcí na tento příspěvek Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
Naposledy editováno 24.01.2009 18:44:32
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
rhunka>Brouk_Pytlík> Jo a s tím euro 3 jsem to už slyšel, ale moc tomu nevěřím. To by Honda neměla CBF250 ne netu. a že by přišli s 250 stříkačkou, to by se už vědělo.
Že 250 i 500 kvůli emisím končí mi potvrdili minulý rok i v Hondě, o stříkačkách nic nevěděli. Oba typy se prý budou vyrábět i dál, ale prodávat mimo EU. Chtělo by se to znovu zeptat. Jak jsem psal tomu Cobrovi, oficiálně žádné motorky u dealerů nejsou:
CBF500, CBF250.
Brouk_Pytlík>Navíc mně je vždycky dost podezřelé, když někdo prodává po (půl)roce novou motorku...
No, ono to kupodivu není až tak neobvyklé, a důvod je prostý - někdo méně zkušený si v návalu nadšení pořídí nový stroj a během toho půlroku zjistí, že:
1) pro něj to "motorkaření" přece jen není to pravé ořechové
2) to leze strašně moc do peněz
3 na to nemá dostatek času
4) si měl koupit jinou
atd...
Takže zpravidla není důvod se něčeho nějak moc obávat, protože, jak už bylo řečeno, motorka je pořád ještě v záruce, měla by mít servisku apod...
Jinak s tím euro 3 tomu nevěřím. Jawa má jen karburátory a v EU prodává vesele dál. Navíc v EU nemůžeme mít tvrdší předpisy než ostatní a na druhou stranu pokud by se tahle restrikce vztahovala na celou EU, tak by si to Honda hodně rozmyslela, pouštět trh konkurenci.
2 reakcí na tento příspěvek Poradíte s výběrem Hondy......koupena Kawa ER5
Tož než já si váhavé Hanák vebero motorko, tož mě jo přestanó verábět.
ViDo>Ahoj, tak mě to nedá a musím se 250ky CBFka zastat. Kupoval jsem ho vloni, vracel jsem se k motorkaření po dlouhé době a chtěl jsem znovu začít něčím pomalejším, klidnějším, hodným, lehkým a hlavně nahatým. A co napsat po roce provozu? Úplně se vytratil můj prvotní záměr se trochu povozit a pak hupsnout na něco silnějšího.... Proč?? Pokud nejseš střelec, tak ti to na pohodový vyjížďky úplně stačí. Do 120 je to živý až dost a pokud hodně spěcháš, tak to jede i 140 - ale to už není díky odporu větru na naháči nic moc. Takže na předjetí plechovek jedoucích dle předpisů je to OK a závodit s ostatními jak jsem pochopil z Tvých příspěvků asi nehodláš. Pohodlí při jízdě je taky super - vždyť je to vlastně jen maličko zmenšenej půllitr - takže 3 kila km v kuse to slupne jak malinu a zadek o tom ani neví. Okresky a město na takový lehoučký a mrštný motorce jsou radostí ze života, někdy mám pocit že to zatáčí intuitivně a vlastně to ani neřídím.... Jediný čím ti nepomůžu je údaj o spotřebě, poněvadž mě nikdy nenapadlo ji přesně měřit ale určitě je to pod 4 litry. Snad jedinou trošku výtku bych měl k absenci možnosti seřízení tuhosti zadního tlumiče - pro mě s mými 65 kily je dost tvrdej, takže někdy při přidání plynu ve výjezdu ze zatáčky na horším povrchu to trošku ustřeluje.
Pravda, pravda... Když sem na ní sed po 17 letech pauzy, ani mi nepřišlo,že se s ní musím přetahovat nebo že bych nevěděl jak s ní do zatáčky. Fakt jede sama. A s tím tlumičem... když jedu ve dvou tak to fakt sedí v zatáčkách líp (mám 74 kg). Sem taky spokojenej
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou z těchto dvou motorek [1, 2] Honda CBF 250, Honda VTR 250 | matej20 | 35 | 27.10.2023 v 16:12 Oki |
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 | J-Girl | 37 | 1.9.2023 v 11:24 Metric |
W5 suché mazivo na řetězy z Lidlu Honda CBF 250 | Mike70 | 20 | 3.6.2023 v 09:08 Jerry_jr |
CBF 250 zvuk motoru Honda CBF 250 | nenazranej | 13 | 9.9.2022 v 22:43 nenazranej |
CBF 250 kontrola napínáku Honda CBF 250 | nenazranej | 6 | 25.8.2022 v 10:28 nenazranej |