globalmoto_kveten





Téma: Bluetooth interkom
 
14.10.2008 v 10:52
Cau, ma ho niekto? Ak hej, aky? Resp.mate nejake tipy?

Bluetooth interkom

10.1.2009 v 02:54 | Nahoru | #61
Anders: na 99.9% ano.

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

10.1.2009 v 18:33 | Nahoru | #62
Omlouvam se za OT, ale zajímalo by mne, co TomasTT jako člověk věciznalý řekne na toto:
intercom

Jedná se o použití PMR pro interkom a pro mezimoto komunikaci.

EDIT: Případně jestli by jste měli nějaký nápad, jak zprovoznit interkom řidič-spolujezdec bez drátů a pak přenos po PMR k daší moto.

Naposledy editováno 10.01.2009 18:36:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

10.1.2009 v 18:51 | Nahoru | #63
ra.rasch.ek>
To je jednoduchý. S takovou sestavou jsem jezdil asi 3 roky na LT. Akorát jsem měl výrazně lepší vysílačku. Pochopitelně že to funguje ale:

- u PMR děsně rychle odchází baterka, takže dřív nebo později začneš řešit napájení z motorky. Zjistíš že to prakticky nejde, musí se to bastlit. Pak zjistíš že to z 12V palubní sítě příšerně bručí atd. Na tu PMR nejsou držáky, tak to musíš nějak vymyslet. Potřebuješ na to vidět, protože bez toho se to nedá ovládat. Nejde jet pořád na jednom kanálu, jak jedeš, tak do toho kecají jiní a jsou tam různé systémy na těch samých pásmech a musíš to přepínat. A pak zjistíš že to není vodotěsný, takže na přepínání vymyslíš dálkové ovládání přepínače kanálů a ono to funguje jen s kabelem dlouhým 25cm a půlmetrovým už ne atd. Pak zjistíš že je tam brum když je napájený interkom i vysílačka atd atd. Je to nekonečný boj.

- ale zásadnější je, že se pořád sereš s kabely, mě to dohánělo k šílenství. Pořád (za jízdy) řeší nějaký konektory, něco někde zůstane viset za zip a odpojí se a prostě spolehlivost těhle sestav je příšerná. Ano, pokud si dáš BT modul k PMR a spojíš to s helmou bezdrátově, tak to taky jde ale chybu vidím v tom PRM v principu. Fakt jsme s tím jezdili hodně a jednou tě to přestane bavit. Navíc ženský mají tendenci zapomínat na ty kablíky, takže někde daleko na dovolený druhý den ti odejde vyhodit něco do odpaďáku, zapomene na drát a urve konektor a máš po komunikaci...

- vox? NESMYSL. zapomeň že to tam je. To blbne i při jízdě na kole. Na motorce to vysílá pořád. naprostý nesmysl.

- když nemáš vox, musíš mít klíčovací tlačítko na řídítku. Další kabely. Takže to není full duplex ale half. Jeden vysílá, ostatní poslouchají. Nejde na PMR zašifrovat kanál. Vždycky to někdo poslouchá nebo ti tam leze.

To je všechno z praxe, v poslední LT fázi jsem měl poladěný PMR s přepínatelným výkonem odrušením napájení z motorky, externí anténou. To všechno NIKDO nedělá protože na to není globální homologace. PRM nesmí mít napájení a externí anténu, to mají jen CB. Vyřešili jsme servové otáčení přepínače kanálů, programování pásem a výkonů kvůli rušení, odrušení napájení interkomu a aktivní napájení mikrofonů, takže to fungovalo i při vysoké rychlosti, měl jsem tam pak profesionální konektory, kvalitní kabely, profesionální klíčovací tlačítko (takový to na sucháči mi jednou vjelo mezi heft a spojkovou páčku a proletěl jsem kvůli tomu z vedlejší na hlavní. Prostě jednou řekneš dost a vytrháš to a hodíš do krabice. Nemluvím o tom, že to v téhle podobě stálo pekelný peníze. Je to fakt jen hračka a aby to bylo 100% perfekt, musíš to udělat profesionálně - tak jak to má třeba Honda Goldwing apod. Ale to klíčování je vopruz a jak jednou zkusíš full duplex u těch BT modulů, které jsou bez kabelů, bez starostí, tak nejde jít zpátky. Jestli jseš hračička a baví tě do toho cpát postupně peníze, tak to je jasná cesta kudy jít. My jsme zkoušeli různé vysílačky - to ti taky nikdo neřekne, že některé fungují fajn do třeba 100kmh a jak jedeš rychleji, tvar vlny se doplerovým efektem mění a najednou tomu není rozumnět. Takže to vyhodíš a koupíš lepší a ty jdou do 130 a pak ještě lepší a ty fungují i ve 200 ale stojí desítku jedna atd..

Bluetooth interkom

10.1.2009 v 22:09 | Nahoru | #64
Díkes, to je přesně to, co jsem chtěl slyšet. Bodam na to a uvidíme, třeba pořešim to BT

(reakce na) Bluetooth interkom

10.1.2009 v 22:35 | Nahoru | #65
TomasTT: S většinou věcí ohledně PMR nemůžu souhlasit. Baterie mi v průměru vydrží dva dny (zapínám před vyjetím a vypínám po dojetí). Jezdíme celý den na jednom subkanále a ještě se nám nestalo, že by nám do toho někdo kecal - jen ze začátku, na 1:01, což je u hodně vysílaček "default". Držáky jsem nikdy neřešil, vysílačku mám v kapse, jeden kablík do přilby, druhý na PTT tlačítko.
Jak chceš pomocí BT propojit třeba deset lidí na pěti motorkách tak, aby se slyšeli všichni? Navíc, PMR často používáme při toulání po městech nebo v přírodě, tam to BT nenahradí ani omylem.

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

11.1.2009 v 11:22 | Nahoru | #66
virago: propojení víc lidí je jediný důvod, proč to používat. Baterka mi vydrží asi 5h provozu, pokud se teda povídá nonstop. Bacha, mluvím o trvalém vysílání. Nevěřím že ti to vydrží vysílat dva dny. Nejde srovnávat výdrž BT (4-5h) s PMR, pokud PRM nevysílá trvale. BT vysílá a přijímá (2 kanály) pořád. Pokud to budu zapínat do interkom režimu jen na pár vět, tak mi to taky vydrží týden. Kde jsi s PRM jezdil? Já s tím najel tak 35 tisíc po evropě a po alpách speciálně a byl tam tak hrozný provoz, že jsme pořád museli měnit kanály.
K těm kabelům - nemluvili jsme o samotné vysílačce ale o kombinaci vysílačka + interkom, tam máš další krabičku a další dva kabely kterým to propojuješ a buď další baterky nebo další napájení. Možná existuje vysílačka, která má v sobě funkci interkomu (t.j. že se spolujezdec napíchne do těla vysílačky) ale já jí nikdy neviděl.
Jinak BT používáme prakticky jen pro toulání v přírodě a rozhodně si nemyslím, že to PRM nahradí, spíš naopak. Představ si že jedeš na enduru a potřebuješ nutně něco říct kamarádovi co ti ujíždí a ty někde vibruješ na hranici pádu a s BT nikde nic nemačkáš a rovnou mluvíš. A když spadneš, což u nás je docela často, tak prostě mám spojení i mimo motorku a nemusím se bát, že to rozmačkám nebo že se o to někde narazím nebo si o větve urvu kabel apod. Na přírodu je myslím BT jednoznačně lepší už kvůli absenci kabelů a klíčovacího tlačítka.

Bluetooth interkom

11.1.2009 v 12:23 | Nahoru | #67
...třeba COBRA-MT725 umožňuje připojit dvě HF, tudíž se dá využít i pro interkom na motorce

(reakce na) Bluetooth interkom

11.1.2009 v 12:25 | Nahoru | #68
TomasTT: Za prvé - asi to používáme trochu jiným způsobem. My nekecáme v jednom kuse, my se ozveme v případě, že je to zapotřebí. Když se za jízdy domlouvají zastávky, tankování, nebo řeší trasa. S tímhle fakt vydržela PMR v průměru ty dva dny.
Jezdili jsme právě převážně po rakouských a italských Alpách, vysílačky máme od roku 2004 a akorát ve Vídni nám do toho kecali stavaři, tak jsme přeladili a bylo ticho.
Používáme starší vysílačky Cobra MT700 a 725, které mají právě tu funkci interkomu Mají druhý vývod pro druhou náhlavní sadu. Novější už to bohužel nemají, nechápu proč. Jsou navíc odolné proti nárazu a vodě, obojí bylo námi nechtěně prakticky otestováno.
Touláním v přírodě jsem myslel spíše pěší výlety, kdy někteří jdou jedním směrem, druzí jiným... BT ztratí po pár desítkách metrů spojení, PMR jde na kilometry, pokud není nepříznivý terén.
Klíčovací tlačítko je opravdu problém, ale jde vyřešit vhodným umístěním. Pak ho není obtížnější ovládat, než třeba chcípák, přepínání světel nebo blinkry.
I utržené dráty při pádu na enduru nejsou tragédie - stačí vzít vysílačku do ruky a mluvit Pomoci se dovoláš i bez nich, akorát pak už vysílačku nepoužiješ během zbytku cesty.

Bluetooth interkom

11.1.2009 v 12:33 | Nahoru | #69
Určitě. Je to určitě individuální. Mě absolutně vyhovuje ten full duplex a nepřetržité spojení bez klíčování a přepínání a 100% krytý vlastní kanál, do kterého nikdo neleze. Ale podle toho jaké má kdo preference, určitě někomu vyhovuje něco jiného. Ty vysílačky Cobra měli kamarádi v roce 2006 v Maroku a po 14 dnech zlobení s drátky nekomunikovali vůbec, protože je to otravovalo a i když to je drobnost, tak neustále museli hlídat ten kablík atd - jak jsem psal. Je to fakt individuální. Já mám ty TX-446, které považuju v PMR za zatím nepřekonané kvůli dosahu a v Africe to na vyšší výkon fungovalo na asi 25km nebo i víc ale na běžné ježdění fakt jak jsem zkusil BT, nejde se vrátit zpátky.

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

2.2.2009 v 19:21 | Nahoru | #70
Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli nevíte kde v ČR seženu: TCCINTERPHONE mělo by to být toto:


Naposledy editováno 02.02.2009 20:38:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2009 v 19:58 | Nahoru | #71
Cizmik> Je toho hodně,tak třeba tady:
http://www.mobilmax....hone-do-pilby-38217/
Taky to používám a zatím dobrý

(reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2009 v 20:36 | Nahoru | #72

Kedaros>Cizmik> Je toho hodně,tak třeba tady:
http://www.mobilmax....hone-do-pilby-38217/
Taky to používám a zatím dobrý


Já jsem si interkom pořídil, ale potřeboval bych sehnat ten kábel jak jdou s ním nabíjet 2 interkomy najednou.

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

2.2.2009 v 22:42 | Nahoru | #73
Cizmik: Ten odkaz není na interphone. Takhle řada firem láká lidi na skvělé ceny ale ve skutečnosti je to CityPhone, což je naprosto jiný výrobek, který právě NEUMÍ komunikaci mezi dvěma přilbami ale je to vlastně jen HF sada do helmy. Pokud nějaký obchod napíše že to je výrobce CellularLine Interphone typ Cityphone, tak to je asi tak to samé, jako bych napsal - tohle je motorka 650ccm typ s motorem 125ccm. Interphone a Cityphone jsou dvě různé věci.

Kedaros: Y kabel dovozce do ČR pokud vím nenabízí, reakce na tohle řešení byly v jiných zemích docela rozpačité, proběhly tam různé reklamace a celkem to chápu. Ten kabel totiž nabíjí obě sady korektně jen v případě, že jsou absolutně stejně vybité ale ono to v praxi není nikdy. Master má větší odběr i když se jede jen na režim interkom, takže vždycky jedna bude nabitá dřív a pak se nabíjení odpojí, i když druhá ještě potřebuje nabíjet. Dá se to vyřešit pomocí dvou nabíjecích modulů v jednom, nicméně tohle řešení není tovární. Takže jestli to za každou cenu chceš, musíš si to asi dovézt někde z ciziny ale nemůžeš počítat s tím, že se to takhle nabije správně na maximum.

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

2.2.2009 v 23:07 | Nahoru | #74
Já jsem ten kabel kupoval u vás Tome a myslím, že jste říkali, že je to nějaká vaše výroba, ale funguje to bezvadně. Mám to já i kolega a oba max. spokojenost .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

2.2.2009 v 23:33 | Nahoru | #75
TomasTT> tenhle Y kabel pro nabíjení je ale standartní součástí balení sady twinpack - dvou interphonů :\ a o tom nabíjení/nenabíjení se nikde nic nepíše ani o tom nikdo nemluví

(reakce na) Bluetooth interkom

3.2.2009 v 00:26 | Nahoru | #76
Mates Picco> Ano ale to není ten Y kabel co je na fotce. To je celý nabíjecí modul se dvěma koncovkami. Není to výrobek CL ale amatérský český.

(reakce na) Bluetooth interkom

3.2.2009 v 00:31 | Nahoru | #77

karf>TomasTT> tenhle Y kabel pro nabíjení je ale standartní součástí balení sady twinpack - dvou interphonů :\ a o tom nabíjení/nenabíjení se nikde nic nepíše ani o tom nikdo nemluví



Ano, to je pravda. S tím nabíjením - takhle, ještě záleží na verzi Interphone. Ty starší fungovaly jinak než ty nové. Měl jsem se spíš zeptat, jestli má Kedaros typ na 250m nebo 500m. Každý typ má jiné ovládání nabíjení. Ten starší na jednom pinu dával informaci o nabití a to odpojilo zdroj. Ten novější to dělá taky (takže jde používat s libovolným typen nabíjecího adaptéru) ale kromě toho se umí i sám vypnout. Twinpacky se dělaly jen v tom novém provedení, takže tam je to OK ale u těch starších bych to nepoužíval. Jestli to je nový nebo starý se pozná jen z krabičky (jestli je na ní napsáno 500m nebo ne). Mrak internetových shopů prodává vesele ty staré. Takže jsem se nejdřív měl zeptat na typ. Nicméně ale dovozce to fakt v nabídce jako samostatný výrobek nemá.

Bluetooth interkom

3.2.2009 v 10:20 | Nahoru | #78
mám ten novější - 500m...takže je to ok

Bluetooth interkom

3.2.2009 v 16:29 | Nahoru | #79
Mám ty novější.
TomasTT> kdybych ten kabel nesehnal, tak bych ho koupil u tebe- stačila by objednávka mailem, a nebo musím z nějakého katalogu?

Naposledy editováno 03.02.2009 16:30:37

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

3.2.2009 v 17:43 | Nahoru | #80
V katalogu to nikde není. Ten Y kabel fakt neumím. Nenapsal jsem to asi jasně - my to bereme od dovozce a pokud ho nemá, nemáme ho taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

3.2.2009 v 19:00 | Nahoru | #81

TomasTT>V katalogu to nikde není. Ten Y kabel fakt neumím. Nenapsal jsem to asi jasně - my to bereme od dovozce a pokud ho nemá, nemáme ho taky.


Myslel jsem ten nabíjecí modul o kterým jsi psal a Mates Picco

(reakce na) Bluetooth interkom

3.2.2009 v 22:32 | Nahoru | #82
Cizmik> Mám dneska inteligenci na nule, sorry.
Jasně, stačí poslat mail. Jmenuje se to třeba "12V nabíjecí adaptér pro Interphone - CZ výroba"

T.

Bluetooth interkom

14.2.2009 v 19:32 | Nahoru | #83
Souhlasím s 1100Virago, bez PMR si uř nedokážeme cestu představit - rakouske alpy, cechy, chorvatsko nebo tatry - samozřejmě se stane že se mi někdo vleze do kanálu, ale zatím se mi nestalo abych s tím dotyčným jel stejným směrem. Výdrž baterií - cca 2dny bez dobití či výměny je minimum (samozřejmě záleží na použití) používáme Cobra 800 a Cobra (nějaký starší model tuším 500). Co vidím jako problém, ketrá se tu nikde neřeší je právě jak spojit vše dohromady, aby to fungovalo (telefon, navigaci, PMR a interkom - pripadne jeste MP3) a abych se maximalne vyhnul probemum ktere tu popisuje TomasTT- kabely jsou prostě děs. Stálá instalace se mi jeví jako vcelku stabilní , ale jakýkoli konektor je po čase problém, stejně jako každý kabel se jednou může zlomit a začít blbnout. My do teď používáme Albrecht AE500 - máme asi 5ks a vcelku to funguje - teď vyšel ALBRECHT AE600 a prodává se ve verzi bluetooth - to se mi jeví jako rozumné řešení, bohužel jsem nenarazil nanikoho kdo by to měl skladem a byl to ochotný v reálu ukázat - koupit to lze, ale je to kup zajíce v pytli. Ptám se tedy, neznáte to někdo ? nemáte s tím zkušenost? http://www.brack.ch...efault.aspx?ID=81269 zajímá mne hlavně zda lze spárovat více přístrojů nebo jen 1 a zda lze připojit přes BT jen helmu spolujezdce nebo i řidiče.

Bluetooth interkom

17.3.2009 v 11:28 | Nahoru | #84
Ten Albrecht je zajímaej, ale jak tam funguje interkom se spolujezdcem? Jak ta 500 tak 600 verze?

Bluetooth interkom

17.3.2009 v 16:18 | Nahoru | #85
No letos se čeká že projde schválením pro evropské použití PMR s dvoukanálovým přenosem. Pro některé lidi by to mohlo být zajímavé. Párovat se to má jako telefon a v tomhle režimu to pojede bez klíčování. Nemám o tom moc informací a hlavně - dokud někdo neukáže funkční prototyp, je to zbytečný o tom moc diskutovat.

Bluetooth interkom

17.3.2009 v 19:06 | Nahoru | #86
alespoň nějakej nástin toho máš? Nebo jen co se k vám doneslo?

Bluetooth interkom

17.3.2009 v 19:45 | Nahoru | #87
Nástin máme asi takový, že lidi chtějí PMR s funkčností, které mají profesionální sety pro 4, 6 nebo i 8-mi skupinovou komunikaci. Tyhle sady se běžně vyrábí pro profesionální účely ale ceny jsou závratné, naprosto závratné. Funguje to prostě jako 2, 4, 6 nebo 8 místný interkom s plným duplexem (bez klíčování). Na něčem takovém se pracuje. Ono by stačilo, kdyby existovala PMR, která se bude hlásit jako telefon, což asi nejde ale každopádně víme o tom, že letos má být na trhu něco, co bude určené speciálně pro Interphone jako vícekanálová komunikace na řádově delší vzdálenosti. Nic víc nevím a dokud něco neuvidím, tak nevěřím ničemu. Ale vloni slibovali to, co už teď testujeme (na poli stereo hudby na motorce) a fakt ten vývoj jde dál. Rozhodně nevidím cestu v krabicích, které suplují multikanálový BT switch. To je archaické řešení a děsně drahé. Řešení s jednou "vysílačkou", která pojede ve full duplexu v uzavřené skupině mě přijde ideální.

Bluetooth interkom

18.3.2009 v 12:52 | Nahoru | #88
Mam dotaz.Kdyz sparuju mobil s interphone,nebo s navigaci a dalsi sadou IntPhone .Pamatuje si ty "doveryhodne zarizeni"?Nebo pokazde musim pri sparovani vyhledavat a potvrzovat jako duveryhodne zarizeni.Ma to v sobe nejakou pamet na predesle zarizeni?Jde mi o to kdyz pouzivam vice telefonu a nekdy to spojim s navigackou nebo dalsi sadou jestli to zustane v pameti Iphone.

Bluetooth interkom

18.3.2009 v 14:31 | Nahoru | #89
Biker98: Pamatuje si to pět normálních BT zařízení. Pokud páruješ šesté, tak se ten nejstarší párovací profil přepíše. Mezi těmi pěti není ten další Interphone na interkomové spojení, to se do toho nepočítá. Takže není problém spárovat navigaci, telefon1, telefon2, BT sadu k vysílačce apod.

Bluetooth interkom

18.3.2009 v 14:38 | Nahoru | #90
tak super.me to vystrasilo kdyz jsem aktualizoval BT firmware v garminu tak ten interphone to nepoznalo a musel jsem to sparovat jako nove zarizeni znovu.telefony si ho pamatujou ale nevedel jsem jestli i Interphone.Dikas,.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist