globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bluetooth interkom
 
14.10.2008 v 10:52
Cau, ma ho niekto? Ak hej, aky? Resp.mate nejake tipy?

1 reakcí na tento příspěvek Bluetooth interkom

10.1.2009 v 18:33 | Nahoru | #1
Omlouvam se za OT, ale zajímalo by mne, co TomasTT jako člověk věciznalý řekne na toto:
intercom

Jedná se o použití PMR pro interkom a pro mezimoto komunikaci.

EDIT: Případně jestli by jste měli nějaký nápad, jak zprovoznit interkom řidič-spolujezdec bez drátů a pak přenos po PMR k daší moto.

Naposledy editováno 10.01.2009 18:36:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bluetooth interkom

10.1.2009 v 18:51 | Nahoru | #2
ra.rasch.ek>
To je jednoduchý. S takovou sestavou jsem jezdil asi 3 roky na LT. Akorát jsem měl výrazně lepší vysílačku. Pochopitelně že to funguje ale:

- u PMR děsně rychle odchází baterka, takže dřív nebo později začneš řešit napájení z motorky. Zjistíš že to prakticky nejde, musí se to bastlit. Pak zjistíš že to z 12V palubní sítě příšerně bručí atd. Na tu PMR nejsou držáky, tak to musíš nějak vymyslet. Potřebuješ na to vidět, protože bez toho se to nedá ovládat. Nejde jet pořád na jednom kanálu, jak jedeš, tak do toho kecají jiní a jsou tam různé systémy na těch samých pásmech a musíš to přepínat. A pak zjistíš že to není vodotěsný, takže na přepínání vymyslíš dálkové ovládání přepínače kanálů a ono to funguje jen s kabelem dlouhým 25cm a půlmetrovým už ne atd. Pak zjistíš že je tam brum když je napájený interkom i vysílačka atd atd. Je to nekonečný boj.

- ale zásadnější je, že se pořád sereš s kabely, mě to dohánělo k šílenství. Pořád (za jízdy) řeší nějaký konektory, něco někde zůstane viset za zip a odpojí se a prostě spolehlivost těhle sestav je příšerná. Ano, pokud si dáš BT modul k PMR a spojíš to s helmou bezdrátově, tak to taky jde ale chybu vidím v tom PRM v principu. Fakt jsme s tím jezdili hodně a jednou tě to přestane bavit. Navíc ženský mají tendenci zapomínat na ty kablíky, takže někde daleko na dovolený druhý den ti odejde vyhodit něco do odpaďáku, zapomene na drát a urve konektor a máš po komunikaci...

- vox? NESMYSL. zapomeň že to tam je. To blbne i při jízdě na kole. Na motorce to vysílá pořád. naprostý nesmysl.

- když nemáš vox, musíš mít klíčovací tlačítko na řídítku. Další kabely. Takže to není full duplex ale half. Jeden vysílá, ostatní poslouchají. Nejde na PMR zašifrovat kanál. Vždycky to někdo poslouchá nebo ti tam leze.

To je všechno z praxe, v poslední LT fázi jsem měl poladěný PMR s přepínatelným výkonem odrušením napájení z motorky, externí anténou. To všechno NIKDO nedělá protože na to není globální homologace. PRM nesmí mít napájení a externí anténu, to mají jen CB. Vyřešili jsme servové otáčení přepínače kanálů, programování pásem a výkonů kvůli rušení, odrušení napájení interkomu a aktivní napájení mikrofonů, takže to fungovalo i při vysoké rychlosti, měl jsem tam pak profesionální konektory, kvalitní kabely, profesionální klíčovací tlačítko (takový to na sucháči mi jednou vjelo mezi heft a spojkovou páčku a proletěl jsem kvůli tomu z vedlejší na hlavní. Prostě jednou řekneš dost a vytrháš to a hodíš do krabice. Nemluvím o tom, že to v téhle podobě stálo pekelný peníze. Je to fakt jen hračka a aby to bylo 100% perfekt, musíš to udělat profesionálně - tak jak to má třeba Honda Goldwing apod. Ale to klíčování je vopruz a jak jednou zkusíš full duplex u těch BT modulů, které jsou bez kabelů, bez starostí, tak nejde jít zpátky. Jestli jseš hračička a baví tě do toho cpát postupně peníze, tak to je jasná cesta kudy jít. My jsme zkoušeli různé vysílačky - to ti taky nikdo neřekne, že některé fungují fajn do třeba 100kmh a jak jedeš rychleji, tvar vlny se doplerovým efektem mění a najednou tomu není rozumnět. Takže to vyhodíš a koupíš lepší a ty jdou do 130 a pak ještě lepší a ty fungují i ve 200 ale stojí desítku jedna atd..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist