Prostě to není o rychlosti a rychlost nezabijí, když pojede někdo 200kmh a bude to člověk co u toho myslí tak je to lepší než nějakej bezmozek co jede 90kmh. Když tu někdo ukáže video jak nějakej týpek jede po zadním a předjíždí při tom auta tak je to samej ohlas - ty vole, ten je hustej. To bych chtěl taky umět ale nikdo na něj nedržkuje tak jako na NOVAFEARA a přitom taky ohrožuje provoz a možná ještě víc než on!!! Jak psali v ČMN, rychlost vlastně nezabijí, je to o dalších faktorech člověka-předvídání a celkovém myšlení.
som davno nepocul o tomto to na cestach urcite nie je.
Ides po dialnici 180 predbiehanemu kamionu jebne lava guma stiahne ho do lava a ty si skoncil ci si v aute alebo na motorke miliony podobnych situacii sa mozu stat a to ako teraz ma byt dovod aby som chodil vsade 50 aby som to len tak tak dobrzdil??
a mimochodom pri predbiehani toho kamionu by som by tomu dal co najviac aby som sa ho rychlo zbavil.
Na zabrždění (od okamžiku, kdy začal gumovat) potřebuje při zpolení 1 g asi 157 metrů. Brzdil 80 metrů a pak spadnul. Měl tedy k dispozici polovičku potřebné brzdné dráhy. Ale nenarazil stovkou, narazil 140 km/h.
A ještě taková perlička. Kdyby dokázal vyvinout brzdné zpomalení 1,5 g, potřeboval by na zabrždění jen 105 metrů. Chybělo by mu na dobrždění blbých 25 metrů. Přesto by narazil skoro stovkou (97,4 km/h).
Nikdy dříve jsem to nepočítal, protože jezdím "jen lehce rychleji". Od včerejška to přepočítávám a nejde mi to dohlavy. Ale jo - chyba tam není. Začínám mít pocit, že Kawičku zamknu a koupím si tank
jacobo>noVAfear4> kde beres tu jistotu, ze to zopakujes sestkrat a vzdy to vyjde? vyjde to sestkrat, vyjde to posedmy?
ale budiz, zkusils to, ale proc to musis ventilovat? polovina narada dementu, robin hoodove bijici se za spravedlnost a vyhody pro sebe, svoji mensinu - ty tu "bojujes za motorkare" ... az ti to nejaky "plechofkar" soupne na krizovatce, jenom aby ti ukazal, ze ty jedes rychle a tudiz on nemusi predpokladat ... etc ...
ale vis co - kdyby to tam soupnul tobe, tak na to seru, ale kvuli obrazu, ktery tak vehementne vytvaris to tam nekdo soupne me, my segre ... reknes pak sorry? ... ted posloucha pritelkyne u babicky, jaky jsou motorkari kokoti a jak chapou, ze to tam motorce nekdo soupne ... na to seres co, tebe se to netyka !
Co proc musim ventilovat ze jsem zkusil?Jsem na motoforu nebo nejsem???tykalo se to motorek?Tykalo,tak co te zere?Za nikoho nebojuju.Az budu chtit bojovat zavolam presidentovi MACR a zeptam se ho jestli muzu s necim pomoct...A nedelej ze me Hitlera ze ja pokynu a strhnu obrovske davy lidi na spatnou cestu...
Nejsi nahodou hlavni admin tohoto fora???Bych cekal konverzaci na daleko vetsi urovni!A minimalne bez schizofrenich hlasek,ze ja jedinec vehementne vytvarim spatny obraz o motorkarske komunite!
jacobo>noVAfear4>650ccm>noVAfear4> Nevím, kde jsi vzal ta čísla a nejsem schopen s nimi polemizovat (to není můj obor). Jen vím, že o těch startovních časech přes půl sekundy jsem to slyšel od komentátorů nějakého sportovního přenosu.
Osobně si myslím, že při jízdě na mašině nemáš reakční dobu pod 1 sekundu (pokud zrovna nejsi na okruhu a maximálně soustředěný).
Ale - jak jsi si mohl všimnout, dal jsem ti rychlejší reakci oproti šmudlovi o 0,5 s a stejně jsi nezabrzdil rychleji než on (50 versus 70 km/h). A v tom příkladě je jedno, jestli ty máš reakci 0,00001 s a on 0,50001 s.
zalovil jsem na netu je to z nejake studie..reakcni casy sprinteru....ale i jinde jsem nasel strop tak maximalne 0.25..
hele to je jedno...teda neni....ale jeste mi rekni jsem z toho vypoctu jen nepoznal,jestli se tam zohlednuje ze i to ze ta rychlost klesa ...jestli mi rozumis??
v obhajeni hovna luxus
to jsou casy sprinteru, ktery se vylozene pripravujou na vystrel - vi, ze ta skutecnost prijde lol lol
ukaz mi, kdo jede po silnici a kazdou vterinu ceka na zasah motorkou lol lol lol nikdo
i kdyby ty jo (chucku ) tak mas kolem sebe lidi, kteri na to v klidu serou a v principu na to maj v urcitych mezich i pravo (viz nemusi predpokladat, ze jede nekdo extremne rychle) ... co ted ... nejsou pocty, je to cesky, slozity to neni - asi jediny bude me poslat do prdele jako dusina
Nic tady neobhajuju,ale kdyz uz se konecne muzu pustit s nekym do debaty na urovni a dokonce ten clovek jako jediny za celou dobu co sem chodim hodil do placu nejake vypocty a mozna praxi overene teorie.Tak se s nim o tom rad pobavim.A nechapu proc do toho zasahujes prispevky typu:"v obhajeni hovna luxus"
napsal mimo jine ze reakcni casy sprinteru jsou 0,7 sekundy a na to jsem reagoval ze se mi to nezda!To je snad jasne ze jsou na vystrel pripraveny,ale to on vi preci taky a napsal nejakou hodnoutu a ja s nim o te hodnote chci polemizovat....jestli ti to nejak vadi,zaloz jine vlkano.Treba Nofear me sere... a ja se tam na pokec stavim.A nezasirej tady vlakno kde jsem se mohl konecne po letech neco dovedet...dekuju
Vysoka rychlost jen zvysuje pravdepodobnost nehody (kratsi doba na reakci, delsi brzdna draha, horsi odhad pro ostatni ridice atd.). Cim vyssi rychlost, tim horsi nasledky pri nehode, to je jasny. Takze nevim, o cem tahle diskuze vubec je.
650ccm>Taková maličkost z fyziky.
Jedou dva borci po městě..... Přemejšlejte o tom někdy, než řeknete, že rychlost nezabíjí.
Vtomhlemáš samozřejmě pravdu.Ale myslím, že věc byla myšlena trochu jinak... Rychlost jízdy musíšpřizpůsobit provozu a okolnostem. Můžeš se ocitnout v situaci kdy i 50km/h je nebezpečná rychlost...ale pokud si na liduprázdném obchvatu města, kde vidím na 3kmpřed sebe..a nikde nikdo....střihnu 290km/h...tak riziko je minimální... Je to jen o okolnostech...a rozumné úsudku toho,kdo chce za ten plyn vzít..Alespoň tak já to beru
Na tohle a na svou rocni dceru se snazim myslet, kdyz na me jdou chute otocit pravackou a vystrelit se do vesmiru.
intolerant>Slávek-TDM> O tom že (jednoduše řečeno) je horší debil co jede 90kmh než myslící člověk co jede 200kmh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Se na mě nezlob, ale nepopletls to? :o Mě příjde že(jednoduše řečeno) je horší debil co jede 200kmh než myslící člověk co jede 90kmh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podle mě, nikdo kdo to má v hlavě alespoň trochu v pořádku, nemůže jezdit po našich skvělých, kvalitních, silnicích 200km/h...
Naposledy editováno 27.07.2008 22:23:36
Thommasino>Podle mě, nikdo kdo to má v hlavě alespoň trochu v pořádku, nemůže jezdit po našich skvělých, kvalitních, silnicích 200km/h...
Na to jsi přišel kde??? Je tu spousta silnic kde které mají povrch na rychlost 200km/h...prakticky každá delší rovinka...a myslím, že i spoustu míst kde se dá taková rychlost jet relativně dost bezpečně...
Zkus si pořídit mašinu, která má dost síly a předpoklad jezdit ke 300km/h a za pár týdnů ježdění zjistíš, že 200km/h je jen mýtus...překročením téhle hranice se vlastně zas tak moc neděje...
Skalda>nofear4> a jakou reakcni dobu davas v tom appletu co posilal 650ccm? (http://fyzweb.cz/materialy/aplety_hwang/Reaction/index.html). Asi je jasne, ze v realne situaci to nebude mene, protoze u toho apletu se clovek nesoustredi na nic jineho (a zmacknuti mysitka bude taky rychlejsi nez pedal/packa).
hele to je dobre ze to zminujes,protoze jsem to zkousel a pak to porovnaval se stopkama a nejak mi to stejne nevychazi...na tom appletu jsem se dostal lehce pod 0.5 coz mi prijde v klidu u monitoru jako dost dlouhy...jaky na to mas nazor...
oproti tomu na stopkach je pul vterina jako vecnost...
0.5 mi prijde celkem uchazejici (prumerna reakcni doba bude cca takova aby pri 50km/h byla stejne dlouha reakcni jako brzdna draha, coz jest cca 14m + 14m a dava to reakcni dobu 1 sec od zrakoveho vjemu po pocatek brzdneho ucinku. Vetsi cas z te 1sec bude zrejme prodleva oko-ruka/noha.). Ja to zkusil mockrat a vysledek je cca Gaussovsky rozdelen mezi 0.25 a 0.35 (nejcasteji jsem mel 0.31).
Ve hre s ovcemi (reaguje uz na stisk mysitka dolu) jsem se dostaval i na prumer pod 200ms (nejrychlejsi ovce cca 120ms), ale je treba si uvedomit, ze toto je cas, ktery by v realne situaci odpovidal zacatku stisku packy a to navic pri maximalnim soustredeni a jeste do jednoho mista, takze prodleva pred samotnym brzdenim (navic max. silou) muze byt klidne i nekolikanasobna...
zminenou 1 sec prodlevu pred plnym ucinkem brzdne sily bych videl jako pomerne rozumny odhad, ktery pouzivaji i v knize "Dokonala jizda na motocyklu" (nakl. Kopp, 2008). Pri zpomaleni 7-8 ms^-2 (v tabulkach jsem nasel koef. smykoveho treni mezi pryzi a suchym asfaltem 0.55, takze 0.7-0.8 by mohlo byt s beznou motocyklovou pneu a 10-20% smykem realne) to znamena brzdnou drahu z 50km/h = cca 25m, ze 100km/h = cca 80m, z 200km/h = cca 280m a z 300km/h = cca 580m. Pri vetsich rychlostech (nad 200) bude reakcni draha skoro zanedbatelna vuci brzdne, ktera narusta kvadraticky a jak jiz rikal 650ccm: tam, kde se stroj z 50km/h zastavi, jede stroj ze 70km/h stale jeste 60km/h, z 80km/h dokonce jeste 75km/h. Tyhle vysledky ani nejsou moc do diskuze, protoze je to fakt, na jehoz overeni staci vypocet pomoci fyziky SS (mozna i ZS).
Zajimavejsi by bylo, pokud by to nekdo z pritomnych chtel vyzkouset ve skutecnosti. Napr: motocyklista by jel okolo kolegu rozmistenych ruzne podel vozovky a predem domluveny z nich by kus pred nim rozsvitil svetlo. Cela situace by byla snimana kamerou zezadu a prodleva do rozsviceni jeho brzdovky by byl zde diskutovany cas vcetne vsech dilcich prodlev, ktere zde muzeme zanedbavat (presny cas by se s presnosti cca 40ms odecetl ze snimku kamery). Jednodussi by bylo zmerit zpomaleni, to si muze kazdy vyzkouset nekde na rovince a divil bych se, kdyby to bylo pres tech 8 ms^-2 (pokud se nebude jednat o zahrate slicky na okruhovem asfaltu).
Rekl bych ale, ze oboji (reakcni doba i zpomaleni) uz bylo mockrat testovano a jsou to ty bezne uvadene hodnoty, ktere se nekterym zde nezdaji. Je pravdepodobne, ze ty odhady budou spis konzervativni (a taky to bude prumer z mnoha lidi), ale pokud se z nich maji stanovovat rychlostni limity apod. tak je to spravne. Treba motorkari budou mit o fous lepsi postreh, ale zase maji o neco delsi brzdnou drahu (a kdo si mysli, ze ABS na suchu zkracuje, tak ten se myli - ABS hlavne predchazi smyku, na mokru muze i zkracovat). Tak zkuste si to a nemusi byt zbytecnych pochyb .
Naposledy editováno 28.07.2008 01:48:00
Je to zajimave cteni,ale hodne me ndachnul ten napad s baterkou a zpetnou reakci meritelnou na brzdovem svetle motorky kdyz bude chvilka urcite to vyzkousim
nofear4>...ale hodne me ndachnul ten napad s baterkou a zpetnou reakci meritelnou na brzdovem svetle motorky kdyz bude chvilka urcite to vyzkousim
Toho bych se i rad zucastnil... kdyztak dej vedet (jsem taky z Prahy). Tak a ted jdu pulit motor na triapuli
Skalda>nofear4>...ale hodne me ndachnul ten napad s baterkou a zpetnou reakci meritelnou na brzdovem svetle motorky kdyz bude chvilka urcite to vyzkousim
Toho bych se i rad zucastnil... kdyztak dej vedet (jsem taky z Prahy). Tak a ted jdu pulit motor na triapuli
Ajo jsem si nevsiml,mohli by jsme nekdy vzit pasmo,odmerit nejaky usek nekde na letisti a trosku tam zaexperimentovat jak se nam ta fyzika odrazi do praxe
nofear4>Skalda> velmi ocenuju kdyz se tady obejvi takove prispevky jako treba ten tvuj,nebo 650ccm...dikes
Je to zajimave cteni,ale hodne me ndachnul ten napad s baterkou a zpetnou reakci meritelnou na brzdovem svetle motorky kdyz bude chvilka urcite to vyzkousim
PetrXX>...Pak hod vysledky, docela by me to zajimalo.. Kazdopadne, at namerite cokoli, bude mereni provadeno v uzavrenem prostredi, kde to CEKAS, a jsi nastartovenej abys tu brzdu zahemznul. V beznem provozu myslim je uplne bez sance, abys jel a permanentne byl pripraveny jit okamzite na brzdy.. takovy reakcni cas je podstatne dulezitejsi, jen netusim, jak tohle zkusit zmerit - nejlepe se obratit na nejakeho psychologa, jestli nemaji nejaky specialni testy zamerene na rychlost reakce pri bezne psychicke zatezi
Mas pravdu, taky me to napadlo. Ale takovy test by byl asi uz hodne narocny v amaterskych podminkach. To, co by se namerilo podle toho meho napadu, by byla spodni hranice zpozdeni, to je jasne... Jeste by to slo vylepsit napr. o snahu jet konstantni rychlosti (podle delky testovaci drahy), coz by nutilo jezdce sledovat navic jeste tachometr. To je jedna z mala veci, ktera se nasi policii povedla - ze lidi sledujou ve meste tachometr skoro casteji nez situaci pred sebou
P R O S T Ě - není to o rychlosti ale o jedincy
PetrXX>nofear4>Skalda> velmi ocenuju kdyz se tady obejvi takove prispevky jako treba ten tvuj,nebo 650ccm...dikes
Je to zajimave cteni,ale hodne me ndachnul ten napad s baterkou a zpetnou reakci meritelnou na brzdovem svetle motorky kdyz bude chvilka urcite to vyzkousim Pak hod vysledky, docela by me to zajimalo.. Kazdopadne, at namerite cokoli, bude mereni provadeno v uzavrenem prostredi, kde to CEKAS, a jsi nastartovenej abys tu brzdu zahemznul. V beznem provozu myslim je uplne bez sance, abys jel a permanentne byl pripraveny jit okamzite na brzdy.. takovy reakcni cas je podstatne dulezitejsi, jen netusim, jak tohle zkusit zmerit - nejlepe se obratit na nejakeho psychologa, jestli nemaji nejaky specialni testy zamerene na rychlost reakce pri bezne psychicke zatezi
Taky si nemyslim ze rychlost je to co nas zabiji. Moto mam abych si uzival zrychleni, rychlost volnosti a svobody. A taky neverim ze kdokoliv z nas seda na motorku bez toho aby se nesnazil soustredit a vedome hazardoval s zivotem. Ale bohuzel vime, ze i sebezkusenejsi borec proste nekdy neubrzdi a nebo nema moznost brzdit(
Krom Nofera ktery se soustredi jako nikdo jiny. A jakmile zareaguje tak si vlatne rekne ze je lepsi se z motorky odrazit a preskocit objekt ktery mu zavazi (Jestli se nepletu tak to nedavno probiral v jednom vlaknu...radeji jsem ho ani nedocet protoze to moje branice neunesla). Po dopadu se jiste ukloni, rozdava autogramy a prodava upominkove predmety