globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Quickshifter
26.2.2019 v 12:36
Uvažuji o montáži quickshifteru od Healtech iQSE-1 na Z900. Máte někdo zkušenost ?

1 reakcí na tento příspěvek Quickshifter

29.4.2019 v 19:41 | Nahoru | #61
Musis vychazet z toho, ze si prece nikdo nechce znicit motor, nebo si ustlat. V tomhle rezimu to funguje i na seriovkach.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

29.4.2019 v 21:19 | Nahoru | #62

Murkin píše: Musis vychazet z toho, ze si prece nikdo nechce znicit motor, nebo si ustlat. V tomhle rezimu to funguje i na seriovkach.

Celé téma jsem přečetl celé ale jsem motonováček a inovací a techniky co se týče spíš lajk. Pokud řadíš nahoru pod plynem což logicky chceš aby jsi měl krasný plynulý nárust výkonu bez spojky jde krásně a bezpečně. Pokud řadíš dolu stačí tedy držet otáčky stále v rozumných hodnotách od řekněme 6k výš bez plynu? Uvažuji o zakoupení quickshifteru za z900 MY17 a to již příští měsíc a zas nechci moto poničit. Při nejhoirším nevadí když při brzdění a brždění motorem a klepáni kvaltů dolů budu nadále používat spojku ne? Jsem z toho hin drobet:D A koukal jsem na toto máte někdo nějako zkušenost? A musí to po nainstalování na brzdu? http://annitoriqs.c...-cl/#product-reviews

(reakce na) Quickshifter

29.4.2019 v 22:59 | Nahoru | #63
Zed900> jj tak, kdyz radis nahoru bez spojky, tak bud na chvilicku uberes plyn, tzn. manualne-ty-rukou-vrknes-uberes, ..a nebo mas QS kterej udela prakticky to same za tebe, efektivneji a rychleji, pricemz ty drzis rukojet porad.. ohledne brzdy si osobne myslim ze pri nejakem bezpecnem (velkem) čase to tak resit nemusis, zvlast pokud je to odladeny primo pro tvoji moto, nicmene drzel bych se navodu a rad zkusenych, napr. tady Murkina

2 reakcí na tento příspěvek Quickshifter

29.4.2019 v 23:53 | Nahoru | #64
N

Naposledy editováno 14.12.2020 12:30:49

(reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 00:13 | Nahoru | #65
HMS> sak jasne ze masina na brzde jaksi nema kinetickou energii, a jaka je kineticka energie roztoceneho valce brzdy se muzeme dohadovat (urcite nizsi )
ono neni duvod aby to obecne nefungovalo, ale fakt si troufam tvrdit ze pri razantnejsim brzdeni a odrazovani to chyta spis ten antihop nez ze by to dotocil motor,.. staci si prepocitat prevodove stupne (coz u GP masiny muzem leda vesele napsat, ale dejme tomu ze ty pomery budou nejak "podobne" jako u jinych litrovych sportu) - prevodovy stupen odpovida nejakemu rozmezi ryhlosti, jenze pri odrazovani se potrebuje pilot soustredit na brzdeni,.. (tedy mysleno pri takove palbe, pri ktere ten blipper skutene vyuzije) tudiz to odsazi co nejdriv dokud motorku drzi velka setrvana sila kol v obrovske rychlosti, a pak balancuje na tom brutalnim brzdnym zpomaleni a snazi se to nezahodit do zatacky.. jenze tohle se zase Z900, resp. i toho co dokazeme (ne)jezdit vetsina z nas na cemkoliv zase absolutne netyka, coz nahrava blipperu aby to s nama stihal... ale dalsi vec je ze cim pomalejsi/cestovnejsi motorka tim bude zase tezsi, tudiz zas ale vetsi kineticka energie potencialne nicici prevodovku... spousta promennych pro i proti..... obecne princip ano, proc ne, konkretne v extremnich provoznich rezimech dost s otaznikem, a to stejne nikdo z nas v realu nezkusi... hmm...

Naposledy editováno 30.04.2019 00:17:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 06:59 | Nahoru | #66

HMS píše: Na videu podle mě podřazuje jen proti setrvačnosti kola a válců, což bude po vyřazeni znamenat mnohem menší rozdíl úhlové rychlosti na zubové spojce pro dořazení než pokud budu podřazovat v plných brzdách, co tento rozdíl pobere lépe než rozdílná poloha klapek...



Na videu to je bez brzdeni valce retarderem, ale pro plynule razeni a podrazovani samozrejme simuluji pribrzdenim valce a zmenou zateze jizdni podminky.

1 reakcí na tento příspěvek Quickshifter

30.4.2019 v 07:28 | Nahoru | #67
Kerut: zase teorerizujes,nikdy jsi na tom nejel, ale vis, ze to nestiha :) pri razantnejsim brzdění neni požadavek na zmenu otacek tak vysokej ne? Takze spis lepsi nez na te brzde. A sportovni stroje maji docela malé rozdíly v převodových poměrech, ja mam na okruhovce 4kvalty, jednička jede max 90, 4ka max 130 ... skoro nepoznas rozdíl mezi jednotlivyma stupnema

Zjednodušené - hledáte chyby kde nejsou :)

Naposledy editováno 30.04.2019 07:42:02

(reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 10:15 | Nahoru | #68
assassin> vzdyt j nerikam ze to apriori nestiha, jen polemizuju nad provoznima podminkama. Jasne ze kdyz budes dolu radit tak plynule (pres vetsi rozsah otacek) jako radis nahoru tak problem nebude, ale to preci nemusi byt uplne pravidlem,.. to ze nejsem a nikdy nebudu pilot MotoGP, a takovou kudlu urcite neojedu, preci neni duakzem opaku A ze skoro nepoznas rozdil mezi prevodovyma stupnema - ale no tak, Assassine, to uz je hodne "diskusni" argumentace

E: Murkin - ze zvedavosti, jak jsou resena cidla na radicce ? predpokladam ze tlacitko je dost nevhodne, takze bych sazel na tenzometr kvuli moznosti nastaveni sily pro aktivaci + hystereze ?

Naposledy editováno 30.04.2019 10:39:07

2 reakcí na tento příspěvek Quickshifter

30.4.2019 v 11:12 | Nahoru | #69
Já nevím, co tady řešíte... Qiuckshifter je řazení bez spojky nahoru, blipper dolů. A určitě je lepší to nastavit na brzdě. Hotovo.
Nic proti tobě kerute, ale ač se snažím, tak téměř nikdy nechápu, co píšeš. Nevím, čím to je... Assassinovy příspěvky i jako netechnicky vzdělanej člověk chápu téměř vždy...

Naposledy editováno 30.04.2019 11:15:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 11:18 | Nahoru | #70
M

Naposledy editováno 14.12.2020 12:31:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 11:23 | Nahoru | #71
B

Naposledy editováno 14.12.2020 12:31:17

(reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 11:34 | Nahoru | #72

HMS píše: BlackSabbath> Ne každý o tom vše ví jako ty, tak se o tom baví, něco špatně?


Vůbec, jen mně připadne, že se tady už moc teoretizuje do hloubky, atd. Možná to jen nechápu... Jinak téma je to samozřejmě zajímavé.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 11:43 | Nahoru | #73
BlackSabbath> Uz i ty Brute ? POD PLYNEM, ne BEZ SPOJKY !! ..bez spojky to jde i bez QS

k vysvetleni, celou dobu pisu o tom ze motor, aby se roztocil, i na volnobeh a s vymacknutou spojkou potrebuje nejaky cas, vzdycky je tam nejaka odezva protoze roztacis setrvacne hmoty - pri skopnuti kvaltu potrebujes ty otacky prakticky skokove, hned.. vsechno ma nejakou rekcni dobu vcetne toho skopnuti kvaltu takze pri rozumnem podrazeni o jeden rychlostni stupen se ta zpozdeni vzajemne srovnaji, vykompenzuji, navic jak Murkin psal (a myslim si ze to je dost zasadni fakt) je tam vetsinou antihop kterej v tomhle pripade prevodovku v podstate ochrani... a co rozebiram je tahleta vzajemna kompenzace, ktera tam muze byt, ale pri pozadavku na vyssi rozdil otacek motoru (smerem nahoru) pri kratsim case vyhovet dost dobre nemusi, a cim mene se motor stihne roztocit tim vice toho prevodovka (pokud ji nechrani antihop) chytne.. nevim jak to napsat jednoduseji

nahoru to nehrozi, protoze motor at uz pri vrknuti plynem nebo pri zaberu ridici jednotky s QS otacky vice ci mene ztrati sam, ty same setrvacne hmoty v tomto pripade pracuji defacto v nas prospech (proto jde zaradit nahoru bez spojyk i bez QS snadno, zatim co dolu je to daleko slozitejsi) pri razeni dolu musi motor ty setrvacne hmoty prekonavat, neroztoci se skokove na otacky ktere bys chtel.. kdyz davaji tyraci meziplyn tak to taky chvilku trva, jenze my (vy) instalujete quickshiftery a blipery aby to netrvalo, kdyby to byla ztrata casu oproti razeni se spojkou, je to zarizeni na motorce logicky na prd

nevim jak jinak to popsat.. to mas fuk

Naposledy editováno 30.04.2019 11:46:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 12:04 | Nahoru | #74
k

Naposledy editováno 14.12.2020 12:31:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 12:13 | Nahoru | #75
HMS> OK mysleno tyraci v duchodu co jezdili pred triceti lety, s radici pakou.. nicmene vis jak to myslim ne ? nase motory jsou samozrejme mnohem pruznejsi, takze ty reakcni doby jsou mnohem kratsi - ale nulove proste fakt nejsou,.. pri 10k picne jednovalec cca 80x, ctyrvalec pres 300x za sekundu, takze to ze motor "na ucho" vyjekne do otacek neni uplne dukaz toho ze prevodovka namahana neni, resp. "uchometricky" dost dobre ani neurcime jestli to vyjeknuti do otacek bylo vic zapricineno prisunem paliva (coz v dane situaci vyhradne chceme) nebo od zadniho kola (coz v dane situaci vyhradne nechceme)

...jo, a abych si nasypal popel na hlavu - tak ta modra krabicka nahore je dle strejdy googla transponder.. ...a s valcem spojky neni vubec spojena, je to jen klam na foto takze se v tomto smeru prohlasuju za debila ..v MotoGP elektronicky ovladany spojky zda se nemaji (kdyz vono je to tezky, lustit z tech par fotek co nekdo pusti do sveta co ktera krabicka dela, maji to dratama a krabickama prospikovany skrz na skrz..)

Naposledy editováno 30.04.2019 12:16:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 12:23 | Nahoru | #76

HMS píše: Murkin> Nerozumím, co odladíš? Otáčky motoru při řazení dolů máš možnost korekce jen nějakého jejich omezení, navíc si moc nedovedu představit jak jdu na brzdy a dám/držím plyn?Bez možnosti korekce polohy plynu to nebude fungovat tak jak by mohlo ne?


Nerozumim reci Tveho kmene.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 12:36 | Nahoru | #77

kerut píše: BlackSabbath> Uz i ty Brute ? POD PLYNEM, ne BEZ SPOJKY !! ..bez spojky to jde i bez QS

k vysvetleni, celou dobu pisu o tom ze motor, aby se roztocil, i na volnobeh a s vymacknutou spojkou potrebuje nejaky cas, vzdycky je tam nejaka odezva protoze roztacis setrvacne hmoty - pri skopnuti kvaltu potrebujes ty otacky prakticky skokove, hned.. vsechno ma nejakou rekcni dobu vcetne toho skopnuti kvaltu takze pri rozumnem podrazeni o jeden rychlostni stupen se ta zpozdeni vzajemne srovnaji, vykompenzuji, navic jak Murkin psal (a myslim si ze to je dost zasadni fakt) je tam vetsinou antihop kterej v tomhle pripade prevodovku v podstate ochrani... a co rozebiram je tahleta vzajemna kompenzace, ktera tam muze byt, ale pri pozadavku na vyssi rozdil otacek motoru (smerem nahoru) pri kratsim case vyhovet dost dobre nemusi, a cim mene se motor stihne roztocit tim vice toho prevodovka (pokud ji nechrani antihop) chytne.. nevim jak to napsat jednoduseji

nahoru to nehrozi, protoze motor at uz pri vrknuti plynem nebo pri zaberu ridici jednotky s QS otacky vice ci mene ztrati sam, ty same setrvacne hmoty v tomto pripade pracuji defacto v nas prospech (proto jde zaradit nahoru bez spojyk i bez QS snadno, zatim co dolu je to daleko slozitejsi) pri razeni dolu musi motor ty setrvacne hmoty prekonavat, neroztoci se skokove na otacky ktere bys chtel.. kdyz davaji tyraci meziplyn tak to taky chvilku trva, jenze my (vy) instalujete quickshiftery a blipery aby to netrvalo, kdyby to byla ztrata casu oproti razeni se spojkou, je to zarizeni na motorce logicky na prd

nevim jak jinak to popsat.. to mas fuk


Jde, ale proč se to tam dává, když je to tak drahé? Zbytečně? Já mám jen QS, blipper ne. Ale co jsem jel na motorkách, kde to bylo z výroby, tak to fungovalo úplně v pohodě. A předpokládám, že to tak funguje i při okruhovém použití, protože na to je to primárně určené. A v GP nejedou zrovna na nízké otáčky, když už tady bylo to video.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 15:00 | Nahoru | #78
kerut> jen tak, došlo ti, že se ten brzdy ucinek motoru také využívá k brzdění?
A hlavně, má se to používat s rozumem.

(reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 15:02 | Nahoru | #79

dakarista píše: kerut> jen tak, došlo ti, že se ten brzdy ucinek motoru také využívá k brzdění?
A hlavně, má se to používat s rozumem.


Trošku mně to připomíná launch control. Když budeš chtít, tak taky docela brzo odděláš spojku.

1 reakcí na tento příspěvek Quickshifter

30.4.2019 v 15:17 | Nahoru | #80
Kerut: tim, ze nepoznam rozdíl mezi kvalty jsem myslel, ze rozdíl je tak malej, ze v provozních otáčkách je mezi kvalty treba 1000rpm - tzn kdyz radim o 2 dolu musi se motor roztocit o 2000rpm - coz je nic. Jak dlouho trva kdyz cvaknes kvalt, vratis špičku boty nahoru a cvaknes znova? Chces natočit video jak reaguje motor moji ktm na “prasknutí” plynem? Jak myslis, ze mu trva dlouho nez se roztoči o 2tis?

Jinak si myslim, ze blipper tam je proto, aby vubec slo podradit bez spojky, nez proto aby motor po přeřazení mene brzdil - od toho je tam antihop.

A k tomu tvému “pod plynem, ne bez spojky” - tak je to tam kvuli řazení pod plynem bez spojky. Bez plynu se da radit bez spojky i bez QS a pod plynem se da radit se spojkou i bez QS (radi se tak bezne na MX,SM... držís plnej, cvakas tam kvalty a jen pri tom “liznes” spojku)

Naposledy editováno 30.04.2019 15:21:57

Quickshifter

30.4.2019 v 15:29 | Nahoru | #81
Umíte někdo zprovoznit blipper (EAS2) na agustě s EAS1?

(reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 17:12 | Nahoru | #82
Assassin> tak znova, mas vejsku nemel bys mit problem to pochopit - ctyrvalec udela pri dejmetomu 10k cca 320 za vterinu bum, to je bum kazde cca 3,5ms, otazka je jaky zpozdeni k tomu doda prevodovka nez se to fyzicky precvakne z jednoho medvediho zubu na jinej... a jak dlouho trva motoru roztocit se o tvych 1000 ot ? kdybys rukojeti projel cely spektrum dejme tomu 2-12k za 0,5s, coz je tak +- realny, je 1k 0,05s=50ms.. takze prevodovce by muselo trvat tech 46,5ms nez z jednoho rychlsotniho stupne secvakne druhej.. dejme tomu ze to realny je, ale co kdyz ten rozdil bude 2000, nebo fous vic ? pri razeni nahoru je ti to burt, zapalovani/vstrik a buhvi co dalsiho vypnes hned, trandy maj tON radove ve stovkach ns, to jsme uplne jinde... uz mi konecne rozumis ? to ze neco funguje (uz jsem to psal dvakrat a napisu to klidne potreti, podle me je hodne zasadni fakt ta antihopova spojka, ono teoreticky kdyz bude uplne mekej antihop muzes radit dolu bez spojky i bez elektronickyho blipperu) jeste neznamena, ze ty zuby nedostavaji vetsi razy, nez by meli.. tkovou mrdu aby se prevodovka rozlitla to samozrejme nekoupi, ale razy tam klidne byt muzou.. viz vejs 3,5ms na expanzi, to je sakra malo aby ses do toho rozume trefoval...

assassin píše: Jinak si myslim, ze blipper tam je proto, aby vubec slo podradit bez spojky, nez proto aby motor po přeřazení mene brzdil


vsak to nikde netvrdim, tvrdim naopak ze ten antihop kdome ochrany pilota pred zabitim se pri neopatrnem pusteni spojky, stejnym zpusobem chrani prevodovku pri podrazovani bez spojky - coz je naprosto logicke, funkce je to prakticky stejna, ta stejna brzdna sila motoru ktera by pri pusteni spojky shodila pilota ti pri podrazeni bez spojky nici prevodovku

assassin píše: A k tomu tvému “pod plynem, ne bez spojky” - tak je to tam kvuli řazení pod plynem bez spojky. Bez plynu se da radit bez spojky i bez QS


no a rikam neco jineho ? ja mam totiz takovej pocit, ze kazdej druhej kdo ma do prdele diru musi mit QS protoze je to moderni, a spousta z nich si uz moc neuvedomuje k cemu to je vlastne urceny.. QS je urcenej k tomu ze drzim knedlik a kopu rychlosti... pro bezny jezdeni kde nehonis desetinky podle me naprosto zbytecny...

assassin píše: a pod plynem se da radit se spojkou i bez QS (radi se tak bezne na MX,SM... držís plnej, cvakas tam kvalty a jen pri tom “liznes” spojku)


to taky nerozporuju, ale je to o dost narocnejsi na koordinaci nez drzet a radit, zejo :D

E: jeste doplneni pro ty co CVUT nemaji, zjednodusene receno beznejsim jazykem - i behem toho Assasinova "coz je nic" dostane prevodovka treba desetkrat peknou facku od motoru, protoze ten se toci proste fakt rychle, i kdyz se to uplne nezda

Naposledy editováno 30.04.2019 18:06:24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 17:18 | Nahoru | #83
BlackSabbath> ted si nerozumime, ty pises ze QS je na razeni bez spojky - ja Te opravuju ze je to na razeni pod plynem - tedy v GP naprosto logicky, pro Z900 (dle me, a klidne me tu ukamenujte) uplne k hovnu

Quickshifter

30.4.2019 v 18:42 | Nahoru | #84
Prestante se dohadovat a bezte neco opect a vypit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 20:57 | Nahoru | #85
kerut> bereš to moc vědecky

(reakce na) Quickshifter

30.4.2019 v 22:01 | Nahoru | #86
dakarista> a to je spatne ? ..kazdopadne vedecky usuzuju ze ten gearbox ve finale chrani vic ten AH, nez ten elektronickej plyn

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

1.5.2019 v 11:29 | Nahoru | #87

kerut píše: BlackSabbath> ted si nerozumime, ty pises ze QS je na razeni bez spojky - ja Te opravuju ze je to na razeni pod plynem - tedy v GP naprosto logicky, pro Z900 (dle me, a klidne me tu ukamenujte) uplne k hovnu


Ok, to jsem zapomněl napsat, ale je to snad každému jasné. Když uberu plyn, to už si můžu zmáčknout spojku a výhoda QS je pryč. Není to k ničemu, jak píšeš. Proč by se to jinak dávalo třeba na téměř všechny BMW a sportovní je z toho jen jeden model? Protože je to pohodlné, návykové a lidem se to líbí. Prostě kdo chce, spojku použije jen na rozjezd a zastavení. A ano, jde to, zkoušel jsem to. A nemusíš to točit do zbláznění. Proč je spousta jiných věcí, jako např. radiální brzdy na cestovních motorkách (což bylo původně určeno pro závodní motorky)? Protože jde vývoj dopředu a lidé to chtějí...Ano, je to trochu zbytečnost a ty k tomu dokážeš napsat článek na dvě A4, ale je to tak...

Naposledy editováno 01.05.2019 12:32:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

1.5.2019 v 12:27 | Nahoru | #88
BlackSabbath> Asi jenom Ty si pochopil o co jde. Již můj první příspěvek svědčí o tom, že nejsem ani závodník ani mechanik závodní stáje (Brno jsem dal s vytřeštěnýma očima za 2,50). Prostě mi šlo o to si to vyzkoušet jak to funguje a něco nezk.... Asi tak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshifter

1.5.2019 v 12:40 | Nahoru | #89

Jarin55 píše: BlackSabbath> Asi jenom Ty si pochopil o co jde. Již můj první příspěvek svědčí o tom, že nejsem ani závodník ani mechanik závodní stáje (Brno jsem dal s vytřeštěnýma očima za 2,50). Prostě mi šlo o to si to vyzkoušet jak to funguje a něco nezk.... Asi tak.


Tak to mě těší... Hele já nemám přímo s Healtechem zkušenost, můžu se pokusit o něm něco zjistit, jaké s ním jsou zkušenosti, atd. Za sebe můžu říct, že mě to taky bavilo, když jsem si půjčil motorku s QS z výroby. Zjišťoval jsem, co tam dát, aby to pokud možno co nejméně škodilo převodovce. Mechanikem mi byla doporučena Cordona a odladění na brzdě. Takže to samé můžu doporučit tobě. Jinak obecně do toho běž, pokud se ti to líbí a baví tě to. Je to fajn. Pokud má motorka el. plyn, můžeš dát i řazení bez spojky dolů, ale to nevím, jestli Z900 má.
U toho Healtechu by měla být výhoda, že nemusíš mít další jednotku a nebo upravovat standartní ECU.

Naposledy editováno 01.05.2019 12:46:17

(reakce na) Quickshifter

1.5.2019 v 12:44 | Nahoru | #90
?

Naposledy editováno 14.12.2020 12:31:49
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu pro Kawasaki Z900 [1, 2] Kawasaki Z900 zahadnytajemny 39 Včera v 11:02 pepe100
Poškrábaný výfuk Z900 Kawasaki Z900 zahadnytajemny 20 2.5.2024 v 14:58 Kubák
Z900 - rozvody, ventily Kawasaki Z900 zahadnytajemny 9 24.10.2023 v 23:51 SuperSic58
Kawasaki Z900 2023 Self-Diagnosis Kawasaki Z900 Jirrri 2 27.8.2023 v 21:56 Jirrri
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom


TOPlist