globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: gelová baterka
28.2.2017 v 14:53
Prosím o radu. Slyšela jsem, že je potřeba gelovou baterii dobíjet spešl nabíječkou na gelovky Nebo můžu i normální. Dík
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 14:37 | Nahoru | #61

Jurawood píše: tak jasně, výrobce osazuje do motorek 8-14 Ah aku protože je to debil, přitom stačí 10x menší kapacita.
Ty vole to si nech patentovat!



Ne, na startovani skutecne nepotrebujes kapacitu, nybrz proud..

assassin> nj, nikdo je uz nepouziva protoze se nevyrabi,.. vzpomen si ze nez se li-pol zdlouhavym vyvojem dostali proudove alespon trosku na dostrel, trvalo to hezkou radku let, navic jsou drahy jak prase a pri vyuzivani na ten cca 15-25 nasobek kapacity si udrzi kapacitu radove desitky, max stovky cyklu.. ovsem pravda jsou vic nez 2x lehci... BTW pouzivat litiovej clanek bez ochranny elektroniky je prasarna..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 14:41 | Nahoru | #62

kerut píše: Ne, na startovani skutecne nepotrebujes kapacitu, nybrz proud..

assassin> nj, nikdo je uz nepouziva protoze se nevyrabi,.. vzpomen si ze nez se li-pol zdlouhavym vyvojem dostali proudove alespon trosku na dostrel, trvalo to hezkou radku let, navic jsou drahy jak prase a pri vyuzivani na ten cca 15-25 nasobek kapacity si udrzi kapacitu radove desitky, max stovky cyklu.. ovsem pravda jsou vic nez 2x lehci... BTW pouzivat litiovej clanek bez ochranny elektroniky je prasarna..



Vzdyt to byl vývoj, lipolky ty nicd uplne prevalcovaly, proc by nekdo vyráběl neco co nikdo nekupuje? A ono rozumnou životnost a proudy mely jen nekteré články - ktere nebyly zrovna levne - rozhodne jsem je v te dobe kupoval za vyrazne vic nez ted Lipol.

Nevim v cem spočívá prasárna u použití lifepo4 bez elektroniky, ale je to vyzkoušené a funguje to dobre, používá to tak rada firem, videl jsem stejne reseni i pro oem automotive aplikace

Jo a ja si teda nepamatuju dobu lipolek ktere nedaly proud jako nicd - vse co se objevilo na modelarskem nebi dávalo lepsi výkony hned od zacatku. Mozna naky spesl autickarsky nicd aku byly nekdy srovnatelné, ale na ty jsem nikdy nedosáhl finančně.
Tech 50A o kterejch pises je úplný nic, treba co litam v heli 2200mAh triclanek turnigy nanotech ma asi 300g mozna ani ne a da 200A ve špičce (motorku s nim nastartuju) a byl urcite do 500,-

Naposledy editováno 06.03.2017 14:45:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 15:10 | Nahoru | #63

kerut píše: Ne, na startovani skutecne nepotrebujes kapacitu, nybrz proud..



Pleteš se

Proud, který díky nízkému vnitřnímu odporu dodá zdroj potřebuješ pro první protočení startérem. A ano motorku v perfektní kondici v půli sezóny s čerstvým benzínem bez biosložky opravdu natočíš na první otočení klikovky.
Ale my se bavíme o "startování" , čili ta činnost i na jaře, kdy se 10-20x toči kolem 10 sekund, pak začne blafat jeden válec, přidá se druhý, třetí... pak to na vteřinku chytne a zase zdechne. A může se nanovo...
Na to ti krátkodobý proud opravdu nestačí, potřebuješ i určitou kapacitu, naštěstí výrobce to ví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 15:15 | Nahoru | #64
assassin> 200A ? promin ale co to ma za vyvody, a cim je chladis ??

...hranicni pro vsechny ty lepsi C a 4/5C atd. v NiCd byla prave proudova zatizitelnost elektrod a odvod tepla z baterky jako takovy, clanek jako takovej ma proudovy moznosti jeste mnohem dal.. nicmene hadat se nechci, v moto mam olovenou AGM, nabijim ji konst napetim (lab zdrojem) a neresim...

(reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 15:19 | Nahoru | #65
Jurawood> to uz neni startovani, to je cinost na pomezi tyrani baterky a holokaustu,.. to na ten starter pak muzes rovnou popojizdet (vyzkouseno s oplem frontera, jde to.. ale..)

gelová baterka

6.3.2017 v 15:20 | Nahoru | #66
všechny i ty nejlevnější shitky lipolky mají 40/80C... tj např kapacita 5Ah x 80C krátkodobě.. = 400A, má to cca 8 mm průměr Cu-licnu se silikonovou izolací.
Pokud ty konce omylem škrtneš o sebe, např. při pájení konektoru, vypukne většinou dost zajímavá podívaná, minule jsem měl slušnej puchýřek

Naposledy editováno 06.03.2017 15:22:59

(reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 15:41 | Nahoru | #67

kerut píše: assassin> 200A ? promin ale co to ma za vyvody, a cim je chladis ??

...hranicni pro vsechny ty lepsi C a 4/5C atd. v NiCd byla prave proudova zatizitelnost elektrod a odvod tepla z baterky jako takovy, clanek jako takovej ma proudovy moznosti jeste mnohem dal.. nicmene hadat se nechci, v moto mam olovenou AGM, nabijim ji konst napetim (lab zdrojem) a neresim...



Klasicky xt60 konektory - nastartuju pres ne i auto - jasne dlouhodobe to nedaj a je to absolutne mimo vsechny "skolni"'poucky u prurezech vodicu, kontaktnich plochach atd - ale proste to v praxi daj. Jak starter u moto, u auta tak treba 2000W v RC aute (tam mam teda ted XT90)
Klidne predvedu.

Na husabergu jsem zkousel ze zacatku 4clanek lifepo4 a konektory a vodice to daly, propalily se skrz izolaci propojky clanku (btw ten clanek ma podle specifikace 120A kratkodobe) musel jsem tam dat 8clanek jako davam do velkejch motorek. 300ccm 2t

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

6.3.2017 v 15:45 | Nahoru | #68
Btw mam tu i rozkuchanou tu liion akku co se ted docela levne prodava do motorek - tam je klasika 4clanek lipol - tzn ta baterka jede v podstate temer vybita stale + takovej jednoduchej balancer kterej vybiji clanky na uroven nejmene nabiteho (tzn je paralelne s vyvody) tzn zadna hajtek elektronika.... To se mi ale konstrukcne opravdu nelibi, to ten 4clanek lifepo4 (maj bezpecnejsi "chemii" a nizsi napeti na clanek - 14V v palubni siti motorky je cca 80procent nabiti) je konstrukcne cisty reseni... Ale tyhle clanky jsou opravdu drazsi, tam bych s tim souhlasil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

6.3.2017 v 16:13 | Nahoru | #69
assassin> to uz zni docela realnejs.. ja jsem ty sanya RC1700 testoval na dvou paralelnich 12/250W halogenkach (dva sesticlanky seriove, ono npeti kleslo takze to bylo cca "tak akorat") lepsi spotrebic jsem nemel.. meril ubytek pres bocnik z Cu dratu, odpovidal hodnote kolem 50A a baterky se zas tak vylozene nezahrali.. ale videl jsem jezdit nejaky to hydro (nebo jak se ta trida jmenuje, jeden trup, krom vrtulky a kormidla je to skoro cely nad hladunou a lita to jak ufo) mel tam deviticlanek SCRek a nejakej tehdejsi top motor od plettenberga, ....a na tom se nedala udrzet ani ruka po dojeti, div se z toho nekourilo jinak jsem s NiCd (z blbosti) bodoval kancelarsky sponky, a drzelo to.. ovsem taky to skoncilo tusim nejakou drobnejsi popaleninou, nicmene baterky to vsechno prezily..

jako jo, uznavam ze Li-xx jsou dnes uplne jinde nez kdyz zacinaly, navic jsou fakt lehoucky, ale z hlediska tech dosazitelnejch proudu a prubehu vybijeni nebudou podle myho NiCd nikdy nicim pekonatelny (ohledne toho proudu jedine elektrolitickejma kondikama, kterejma se taky konec koncu pushovali..).. a i co se tyka ty ceny,mas asi pravdu ze ty vyberovy a pushovany clanky byly tenkrat taky pekne drahy..

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

7.3.2017 v 07:39 | Nahoru | #70
Koukám, že to tu zas přešlo na technické onanování, které nesouvisí s tématem. Jinak gelovka je jako paní Colombová, všichni o ní mluví, ale nikdo ji nikdy neviděl Jinak lidl nabíječka funguje dobře, naprosto bez problémů a vždy nabije baterku tak, jak má.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 08:43 | Nahoru | #71

kerut píše: assassin> to uz zni docela realnejs.. ja jsem ty sanya RC1700 testoval na dvou paralelnich 12/250W halogenkach (dva sesticlanky seriove, ono npeti kleslo takze to bylo cca "tak akorat") lepsi spotrebic jsem nemel.. meril ubytek pres bocnik z Cu dratu, odpovidal hodnote kolem 50A a baterky se zas tak vylozene nezahrali.. ale videl jsem jezdit nejaky to hydro (nebo jak se ta trida jmenuje, jeden trup, krom vrtulky a kormidla je to skoro cely nad hladunou a lita to jak ufo) mel tam deviticlanek SCRek a nejakej tehdejsi top motor od plettenberga, ....a na tom se nedala udrzet ani ruka po dojeti, div se z toho nekourilo jinak jsem s NiCd (z blbosti) bodoval kancelarsky sponky, a drzelo to.. ovsem taky to skoncilo tusim nejakou drobnejsi popaleninou, nicmene baterky to vsechno prezily..

jako jo, uznavam ze Li-xx jsou dnes uplne jinde nez kdyz zacinaly, navic jsou fakt lehoucky, ale z hlediska tech dosazitelnejch proudu a prubehu vybijeni nebudou podle myho NiCd nikdy nicim pekonatelny (ohledne toho proudu jedine elektrolitickejma kondikama, kterejma se taky konec koncu pushovali..).. a i co se tyka ty ceny,mas asi pravdu ze ty vyberovy a pushovany clanky byly tenkrat taky pekne drahy..



Ja porad nerozumim tvejm argumentum, tvrdis jak nicd nebudou prekonany a sam si je zatezoval 50A a videl zavodak kde byly rozzhaveny do cervena - ja ti rikam, ze dneska lipol za zlomek ceny, se zlomkem hnotnosti bezne davaj 200A ale ty furt jedes tu svoji... tohle je fakt asi zbytecny...
Ty sanya co pises tu mam a nikdy mi neprisly jako nic extra, hned jak to slo jsem presel na lipol a to je nebe a dudy... Fakt nevim zbceho cerpas to presvedceni o jejich neprekonanych vlastnostech

(reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 08:57 | Nahoru | #72

SuperSic58 píše: Koukám, že to tu zas přešlo na technické onanování, které nesouvisí s tématem. Jinak gelovka je jako paní Colombová, všichni o ní mluví, ale nikdo ji nikdy neviděl Jinak lidl nabíječka funguje dobře, naprosto bez problémů a vždy nabije baterku tak, jak má.



Gelový baterie mám dvě, žádný AGM, ale gelový

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

7.3.2017 v 10:55 | Nahoru | #73
Supersic: otázky byly ihned zodpovězeny, diskuze skončena. Navíc zakladatelka vlákna se odporoučela. Běžný jev na tomto fóru...

FJRPEPA: A už si je vykuchal? Prosím napiš až poté Gelovek jsem taky pár viděl, bohužel i otevřené, kde místo gelu bylo skelné rouno.

(reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 10:55 | Nahoru | #74
assassin> hele pisu ze pri proudech kolem 50A se autickarskej sesticlanek ani moc nezahral, a ze jinou/ vetsi zatez jsem nemel - ty pises ze bezne davaj 200a ale ze pri 120a se ti protavily spoje izolaci..s lipolkama, nevim co pod tim terminem vidis zy ale ja znam jen ty "mekky pytlicky s vyvodama zalisovanejma na konci" mam zkusenost tu ze tech deset, dvacet A daji, ale pri vetsich proudech maji tendenci se nafukovat, pri zkratu tuplem, nabijecka do nich 10 nebo 20A neprotlaci, a kdyz opet se nafouknou - niklkadmium se i pri zkratu jen zacne varit (pokud driv neprepali propojku), to samy pri rychlym nabijeni,.. elektroda to vydrzi-zahreje se-a clanek se nijak neznici... nafouknutou lipolku uz nevylecis, kadmium (pokud se vnitrek nedostane ven samozrejme, to je jasny) vylecis prakticky z cehokoliv par cyklama nebo pushovanim - dochazi tam k rekristalizaci clanku.. suma sumarum, jak uz sem psal, uznavam ze dnesni lipolky jsou v 99% pripadu vyhodnejsi (=maji mnohem vic vyhod nez nevyhod) ale pokud budu potrebovat fakt tvrdej zdroj, bude priorita NiCd/olovo/../Li-XX.. (samozrejme ne nejakou AAA od cinana ale clanek s malym vnitrnim odporem k velkym proudum vyrobenej a urcenej - a zaroven uznavam ze jsem nemel tu cest s Li-Fe, mozna jsou mnohem dal nez li-pol, a li-ion.. ty posledni maji sice elektrody a pouzdro vizualne bytelny a stovku amper by sneslo, ale velky proudy jim v realu vubec nechutnaj)

(reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 11:10 | Nahoru | #75

Jurawood píše: Supersic: otázky byly ihned zodpovězeny, diskuze skončena. Navíc zakladatelka vlákna se odporoučela. Běžný jev na tomto fóru...

FJRPEPA: A už si je vykuchal? Prosím napiš až poté Gelovek jsem taky pár viděl, bohužel i otevřené, kde místo gelu bylo skelné rouno.



Tak nekuchal jsem je, protože jsou funkční. Ale je to na nich vysloveně napsáno a původně měly být ve vodním skůtru, což by odpovídalo, protože si myslím, že jiný se v nich ani používat nemůžou.

2 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

7.3.2017 v 11:20 | Nahoru | #76
ok, tak si vzal gelovku z vodního skůtra, kde je to opravdu jejich asi jediná aplikace, dal si ji na motorku, kam nepatří a vykřikl si
" mám v motorce gelovku, žádný AGM"

A co si o tom máme jako myslet? Jsi každopádně king.

Kerut: já se o modelářství zajímám jen okrajově, ale co vím na fórech, v podstatě ihned s příchodem LiPol, šli u všech lidí NiCD, NiMH do koše, všude byly horší a to né o procenta, ale o řády.
Mnohem nižší vnitřní odpor, větší jmenovité napětí a s tím spojené sériové řazení článků, rychlost nabíjení, Ni v sérii se musejí jedině přez noc, přičemž silnější se nedobijí a slabší se několik hodin přebíjí... atd.

gelová baterka

7.3.2017 v 11:38 | Nahoru | #77
NiCd v serii se nabiji bezne behem 6-10min ale to je fuk, neresme to..

jinak zpet k puvonimu tematu - ohledne gelovky 100% souhlas, na tu vodu mozna kvuli pripadnymu znecisteni, ale na moto ma AGM prakticky ty samy vlastnosti (pri nakloneni nevytejka) je podstatne levnejsi..

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

7.3.2017 v 12:28 | Nahoru | #78
Kerut: psal jsem o lifepo4 a123 - to nejsou pytlicky klasika maly monoclanky - jen spatne nadimenzovany propojky, článkům nic nebylo. To byl malickej 4clanek, kterej da do 120A ve špičce, protavily se po delším točení. 8ćanek dava bezne 150+ - startuju na to auto, modelarska lipol 90C da taky skoro 200 a taky jsem na ni startoval. Pisu to uz potřetí a ty si z toho vyberes neco co jsem vubec nepsal a das jako srovnání odber 50A apod
50A proste neni nic a zadna ta nicd nema absolutne vubec sanci proti lion - přestaly se vyrábět protoze je nikdo nechtel ne naopak.

Zaspal jsi dobu, vubec netusis co se používá a jak to funguje, to pak nema smysl se dohadovat...

Nabíjení nicd za 6-10min je taky total blbost.

To s tima proudama je taky mimo, ty lipolky daj proudy ze se o tom okovů ani nicd nezda, opet rikam - článek velikosti a parametrama shodnej s tima sanyama da klidne 4x takovej proud.

Naposledy editováno 07.03.2017 12:36:19

1 reakcí na tento příspěvek gelová baterka

7.3.2017 v 12:40 | Nahoru | #79
Já to tady přečetl jen tak letem světem. Ale mám k tomu dotaz. Většina se tu o baterku stará "chytrejma" nabíječkama a jak je to potom v motorce? Tam se nám to dobíjí jak?

(reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 12:45 | Nahoru | #80

sejrac píše: Já to tady přečetl jen tak letem světem. Ale mám k tomu dotaz. Většina se tu o baterku stará "chytrejma" nabíječkama a jak je to potom v motorce? Tam se nám to dobíjí jak?



Stejne jako tou chytrou nabijeckou - ono totiz chytrá nabijecka znamena ze to nejde pres 14V

Naposledy editováno 07.03.2017 12:45:47

(reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 12:58 | Nahoru | #81
Jurawood: A ty motobaterie Exide GEL, které pod značkou BMW dávají do bavoráků z prvovýroby, ty jako taky nejsou gelové?

gelová baterka

7.3.2017 v 12:59 | Nahoru | #82
Dneska je vubec slovo "chytra" nejak zbitecne oblibene.
Pak ještě aplikace, pulzni, digitalni, 4d az 8d...cim vic de.
No a gelove ne a ne vyjit z mody.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 13:38 | Nahoru | #83

assassin píše: Kerut: psal jsem o lifepo4 a123 - to nejsou pytlicky klasika maly monoclanky - jen spatne nadimenzovany propojky, článkům nic nebylo.



OK, jak pisu s tim zusenost nemam, lipolky mam jen klasicky modelarsky "pytlicky" ..tam pak verim ze jde jit proudove dal nez tech 10-20C..

assassin píše: Nabíjení nicd za 6-10min je taky total blbost..



ne neni, videl jsem to na vlaastřni oci, a dokonce s myma vlastnima baterkama.. ne vlastmni nabijeckou, moje umela apr amper max.. ale od profi autickaru na ktere jsem tenkrat pri jezdeni nahodne narazil..

assassin píše: To s tima proudama je taky mimo, ty lipolky daj proudy ze se o tom okovů ani nicd nezda, opet rikam - článek velikosti a parametrama shodnej s tima sanyama da klidne 4x takovej proud.



hele, ja 5Ah lipolkou jsem testoval elektroniku na moto, a byt to je dvouclanek (tj. nabitej ma jen neco pres 8V a hal. zarovky si pri dvoutretinovym napeti zdaleka nevezmou jmenovitej proud) tak pri sepnuti potk. + dalkovejch a k tomu treba jeste blinkru nebo brzdovyho svetla uz napeti hezky kolisalo smerem dolu.. a to je furt docela prd odber, nemeril jsme to ale vic nez 15A to urcite neni.. , a co jsem mel (priznavam ze uz je to dost davno) 2200mAh lipolku tak ve srovnani s sesticlankem sanyo (ty 1700) mi ta dvanactina (takova ta lasicka neodpruzena placka, byl tam nejakej power 500BB) jela hur, a halvne postupne vadla (na sanya to litalo sviznejs a chciplo klasicky az naraz pri uplůnym vybiti)... na druhou stranu ted chystam na jaro letadylko (takovy klasicky balsovy fun-fly) se dvema malinkatejma clankama 500mAh a POT30W a je to samozrejme luxus, ve srovnani se speed 300 a 8cl AAA co tam bejvavaly davno, je to skoro o pulku lehci (pod 200g pri 800mm roz.) a unese se to v pohode i ve visu... takze tak :)

gelová baterka

7.3.2017 v 14:29 | Nahoru | #84
Nabíjení samostatných článků na úkor jejich životnosti je něco jiného než nabíjení akupacku, který jsem schválně ještě zdůraznil.
Je to problém v podstatě komplet všech starších aku-vrtaček, jste nejslabší článek? Máte padáka. Prvním cyklem pomocí delta peak nedobije, podruhé sežere na nulu, potřetí nedobije a konečně počtvrté ho ostatní články přepólují a tím usmrtí. Jedině dobíjení 1/10C a přez noc...
Nabíjením 2C se snad zkracuje životnost a to extrémě, nebo se něco změnilo?

Ukázal bych ti svoje Lipolky nafouknuté jako kopačák, vybité byly na 1V /článek a jedou s mírným poklesem kapacity dodnes. Nabíjení je 2C úplně běžné a vždy spolehlivě díky balancování na 100%. Nafoukli se mě i úplně nové akupacky, jeden jsem dokonce koupil už nafouklý z obchodu.. už to beru jako jejich přirozenou vlastnost než závadu.

Asi jediná nevýhoda, nesmíš je zapomenout odpojit, niklkadmiáčům to ani moc nevadilo...

Naposledy editováno 07.03.2017 14:32:13

gelová baterka

7.3.2017 v 14:44 | Nahoru | #85
hele naposled, homo-sapiens-autickar vzit do svoje ruka muj sest clanek RC1700 strcit pack do vetraci tunel a narvat do nej na sprosto 16A, muj clanek po deseti minutach nabitej, nic nehoret, vse fungovat, ja odjezdit a on znova opakovat stejny proces - vic polopaticky to napsat neumim ? do svejch clanku rvali prveze jeste vic, ale oni meli nejaky ty prisne parovany vyberovy a napushovany, ( tusim od HPI ..ale clanky byly sanya, ty autickarsky firmy je jen pushovali, vybirali do packu a nechavali si to patricne zapltit)..

clanky ve vrtacce a naradi obecne jsou prumyslovy, to uz je uplne jina,.. tuzkovky do dalkovyho ovladani jsou taky mekky, o tom zadna.. a deltapeakem se nabiji praveze jen zrychlene,( obecne se nakonec vic pouzivalo odpojeni kontrolou vyzareneho tepla.. termoclankem) ..pri ladovani 1/10C se pokles skoro neprojevi, tam se jede na casovac...

(reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 14:48 | Nahoru | #86
[quote=Jurawood]ok, tak si vzal gelovku z vodního skůtra, kde je to opravdu jejich asi jediná aplikace, dal si ji na motorku, kam nepatří a vykřikl si
" mám v motorce gelovku, žádný AGM"

A co si o tom máme jako myslet? Jsi každopádně king.

Tak zaprvé, reagoval jsem na Supersice, který tvrdí , gelovku nikdy nikdo neviděl
a zadruhý nikde jsem nenapsal,že tyto baterky mám v motorce
Tak ze sebe nedělej hysterku.

(reakce na) gelová baterka

7.3.2017 v 21:17 | Nahoru | #87
kerut> NiCd je dávno mrtvé, proudově ani tvrdostí nikdy nemůžou konkurovat Lipol a Li články. .. Jediná jejich výhoda je v té blbuvzdornosti. Ale výkon nemají žádný...

Několik let jsem dělal závodně do RC a Nimh a NiCd ty proudy neměly dávat tak dobře a v takové životnosti jako Lipol. Bavíme se zde o značkových NiCd s Nimh, kde 6 článek stal kolem 3000 a nedokázal co dnešní Lipol. Životnost byla v řádu desítek cyklů. To Lipol vydrží cyklů stovku
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk


TOPlist