Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 14:45 | Nahoru | #61

PetrL3 píše: Jasný, je to tak. Ale představ si, že jedeš po dálnici a na ní zastavíš u pumpy. Nebudeš stát u stojanu 2 minuty s běžícím motorem, hned to chcípneš, abys natankoval a jel dál. A to právě turbu škodí.



Tak to staci na minutu zvolnit na stovku pred tim, nez zajedu k pumpe. Ale i tak, zlata benzinova atmosfera

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 14:52 | Nahoru | #62

Redguy píše: Tak to staci na minutu zvolnit na stovku pred tim, nez zajedu k pumpe. Ale i tak, zlata benzinova atmosfera



Nevím. já jezdím hlavně po městě a ten TDI motor je hrozně pohodlnej jedno jakej kopec vyjíždíš, sešlápneš, hvízdne a táhne. Předtím sem měl benzín se stejným výkonem a na ten spodek to ten komfort nemá, navíc spotřeba o 3 litry větší. Ale má to samozřejmě i zápory (hmotnost, kouřivost, složitost)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 14:58 | Nahoru | #63

PetrL3 píše: Nevím. já jezdím hlavně po městě a ten TDI motor je hrozně pohodlnej jedno jakej kopec vyjíždíš, sešlápneš, hvízdne a táhne. Předtím sem měl benzín se stejným výkonem a na ten spodek to ten komfort nemá, navíc spotřeba o 3 litry větší. Ale má to samozřejmě i zápory (hmotnost, kouřivost, složitost)



Me naftaky odporne smrdi, proste to nesnesu.
Zvysenou spotrebu resim plynem a jine nevyhody benzin proti dieselu nema. Pokud ti chybi kroutak dole, tak staci vetsi objem nebo turbobenzin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 15:19 | Nahoru | #64
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:06:52

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 15:41 | Nahoru | #65

Redguy píše: Me naftaky odporne smrdi, proste to nesnesu.
Zvysenou spotrebu resim plynem a jine nevyhody benzin proti dieselu nema. Pokud ti chybi kroutak dole, tak staci vetsi objem nebo turbobenzin.



Jenže o kolik větší objem by to musel bejt? to už se dostáváme do jiný kategorie aut a provozní náklady jsou jinde.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 15:48 | Nahoru | #66

PetrL3 píše: Jenže o kolik větší objem by to musel bejt? to už se dostáváme do jiný kategorie aut a provozní náklady jsou jinde.



Pokud do provoznich nakladu zapocitas u naftaku vstriky, cerpadlo, dvouhmotu a podobny vychytavky astronomickejch cen, tak si klidne muzes jezdit sestivalcem a mozna jeste usetris

Ale jinak jak jsem psal, resenim je turbobenzin. Ono totiz cela ta "magie" u dieslu neni ta nafta, ale turbo. Naftak bez turba je nepouzitelnej, zato benzin s turbem trumfne turbodiesela ve vsem a i spotrebou se mu dnes dost blizi.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 15:49 | Nahoru | #67
PetrL3>Řekl bych,že třeba 1,8T je živější než ukloktané TDI.Nepočítám to,že tam nastrkam čtyřku v 50km/h,ale můžu jet skoro pořád na trojku a při vetším zpomalení chvilku na dvojku.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 17:30 | Nahoru | #68
ja mel Mondeo s 2.0 benzinem a ted mam TDCI a jako zlatej benzin

nafta ma jedinou vyhodu ten kroutak a o neco mensi spotreba (asi o litr az 1.5, a ze zere TDI jeste min neni argument kdyz je TDI o 30% drazsi pri nakupu), ale je to bohate vykoupeno nevyhodami v podobe drazsi udrzby (uz tu jmenovano - vstriky/turbo/dvouhmota), pozdejsim topenim, nevhodnosti na kratsi pojizdky, mnohem mensi vyuzitelne pasmo otacek - radim mnohem casteji nez u benzinu = mensi pohodli, hlucnejsi, smradlavejsi, mastny smradlavy ruce na pumpe, a urcite sem na neco ted v zapalu zapomnel

to TDCI mam jen proto ze vim komplet historii toho auta, coz beru jako vyznamne plus a cena byla taky vyhodna

Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 18:38 | Nahoru | #69
Pozdější topení už taky není problém u novějších dieslů, mě C5 zatopí do 5 minut a je jedno jak je venku velkej mráz protože vetšina novejch aut už má elektrickej radiator a ten ohřeje vodu dřív takže když to srovnam s předešlim benzínem tak zatopěj v zimě na stejno vždycky jsem vyhulil cigáro a okna začaly tát. Ale pořád velká nevýhoda je že diesel je o dost dražší než benzíňák. Spotřeby už jsou taky podobný u obojího nikdy stejný s C5 jezdim za 7,5-8 litrů nafty to jsem jezdil i s benzínem.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 19:12 | Nahoru | #70
Když vy tu porovnáváte nevýhody jakože to má vstřiky atd. Jasně, když si koupíš průserovej motor, kde to odchází, tak je to nepříjemný. Já třeba nevim, že nějaký mám. Akorát jednou sem měnil žhavicí svíčky za pár stovek.
To já zas můžu říct, že 1.8 škidivka tsi je průserovej motor, ale uznávam, že to letí pěkne. Ale jdyž to sešlápnu na dálnici, tak vidím jak se ručička palivoměru ponalu hýbe (11 l/100km) a po jedný služebce dolívám litr oleje. Děkuju, to od auta co má najeto 40.000km fakt nechci. Moje octa tdi má má hajeto 280tisíc, jezdí za 5 litrů/sto a vyjma rozvodů platím okolo 4000 ročně za servis, jezdím denně. Brácha má vw 2.0 tdi a nechalo ho to na dálnici kvůli vstřikům.
Dokud nebudeme porovnávat 2 konkrétní motory, nemá cenu řešit co je lepší. Ale uznávám, že spousta dehťáků je problémovejch. Já jezdil vždy benziňákama a posledních 5 let mám svoje první tdi a je to pro mě příjemný překvapení (jak to jede a jak je levný a spolehlivý). Ale je mi jasný, až si koupím novější, třeba narazím na něco, co se může srát.

Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 19:17 | Nahoru | #71
Jo to tankování a ty smradlavý ruce mě taky serou. Zase ale je to jednou za 1000 km.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 19:22 | Nahoru | #72
Bubrak-ZX10R> Jo ja mel kdysi taky mondeo s 2.0 benzinem a byl to super tank.
Ale od doby co mam vito s 2.3 td, tak mam prsne opacny pocit. Jen tak se s necim nejezdi tak pohodlne jak s timhle.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 19:28 | Nahoru | #73
Tak to je opravdu řeč o něčem jiném,né o rozdílné jízdě s benzínem,nebo naftou.Jasně,že nafťák najede víc km než benzín a Mercedes je pohodlnější

Edit:Srovnání Bubraka Mondeo v naftě a v benzínu je nejpřesnější.

Naposledy editováno 05.02.2015 19:32:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 20:03 | Nahoru | #74

Jirka.46 píše: Tak to je opravdu řeč o něčem jiném,né o rozdílné jízdě s benzínem,nebo naftou.Jasně,že nafťák najede víc km než benzín a Mercedes je pohodlnější

Edit:Srovnání Bubraka Mondeo v naftě a v benzínu je nejpřesnější.



Nesouhlasím. Já mám zas srovnání pasatů a 2,8 venzin, co má skoro 200 koní nerval do sedačky tak jako 1,9 TDI ve stejným autě.

Zase to není obecnej problém TDI vs benzin.

E: tím netvrdím, že ten benzín nebyl super, ale žralo to přes 10. Jinak to byla ta nejvyšší výbyva, co se dala z německa koupit, takže vše dobrý. Na dálnici fajn.

Naposledy editováno 05.02.2015 20:14:22

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 20:16 | Nahoru | #75
PetrL3> Vstrikovace delaj snad jen 3 firmy, takze bych rekl, ze jsou ve vsech autech dost podobny. Rozdil v zivotnosti je spis danej tim, jak moc je dany auto stoceny, proto to nekomu odejde po 400 kkm a v aute z Acek po 100 kkm Samozrejme nasi "kvalitni" naftou jde tenhle proces znacne uspisit.
Jde o to ze az to jednou odejde, tak za vstriky na naftak das skoro 10x tolik, o cerpadle, setrvacniku atd nemluve.

Zkus turbobenzin a turbodiesel o stejnym objemu a uvidis, ktery vic leti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 20:18 | Nahoru | #76
PetrL3> S tou spotrebou - tech 5 ti zere jeste starej PD, ne? Zkus novodoby common raily a zjistis, ze jezdej za 7
A kdyby nafta byla stejne zdanena jako benzin, to by naftaci kviceli

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 20:35 | Nahoru | #77

ppll píše: assassin> Ahoj, máš pravdu že se ptal asi na běžné auto,tam je to jak píšeš, u start-stop je to ale skoro stejná konstrukce jen ,,nad dimenzovaná,, (používáním se to ničí ale vydrží to v rámci validace).Ono to není špatný pokud - např. vezmu půl mega koupím nový auto pojezdím 5 let najedu 200 000 km a jdu odevzdat na vrakoviště kde dostanu 1500- +papír o eko-likvidaci a odcházím navštívit další autosalon. Bohužel to má jednu chybičku kterou pokud neřešíš tak ti tiše závidím. Btw -pokud trváš na stejném motoru, tak asi jedině snížením jízdních odporů+nějaký ten rekuperační zdroj nebo máš pocit že píšu nesmysly?



Chapu, myslim ze na vec mame stejnej nazor. Bohuzel pri dnesnim poctu aut je potreba snizovat emise i za cenu toho ze auta vydrzi mene - to je stejne s katalyzatory, DPF apod - kdyby se to vse z aut vyndalo tak se usetri na palivu a auta vydrzi vic, ale ve mestech a dnes uz vlastne vsude by se nedalo dychat.
Krom toho neni asi mozne udelat auta co vydrzi lidem naveky kdyz automobilovej prumysl drzi hospodarstvi nad vodou... Coz teda se urcite cloveku se zdravym rozumem necte dobre, ale co s tim...

Jo a tu malou chybicku neresim/resim - auto me zcasti zivi, tzn si za tu dobu musi na sebe vydelat

Naposledy editováno 05.02.2015 20:36:28

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 20:38 | Nahoru | #78

PetrL3 píše: Jenže o kolik větší objem by to musel bejt? to už se dostáváme do jiný kategorie aut a provozní náklady jsou jinde.



2.5cca ..... Mam starej 2.8benzin a pomerne novej 2.4diesel - z meho pohledu uspora paliva nestoji za to...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 20:42 | Nahoru | #79

Redguy píše: PetrL3> S tou spotrebou - tech 5 ti zere jeste starej PD, ne? Zkus novodoby common raily a zjistis, ze jezdej za 7
A kdyby nafta byla stejne zdanena jako benzin, to by naftaci kviceli



PD taky ne, tipuju jeste rotacku...

Nasi maji oktu s rotackou a g5 s PD a ten golf ma o cca 1-1,5l vyssi spotrebu....

Naposledy editováno 05.02.2015 20:42:59

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 20:55 | Nahoru | #80

assassin píše: PD taky ne, tipuju jeste rotacku...

Nasi maji oktu s rotackou a g5 s PD a ten golf ma o cca 1-1,5l vyssi spotrebu....



Tak. Načipovanou. Při 130 žere 4,5 a při 150 jen cca o půl litru víc. Sem tam koukám po autech, ale vždy zvítězí zkušenost s tou spolehlivostí. "Lepší auto" by byl paradoxně krok zpět. Všichni co mají lepší auta už platili desetitisíce. Já platím dvacku, když s rozvodama a brzdana nechám vyměnit rovnou i čelní sklo s pavoučkem. A zase na 80.000 km jen olej, filtr, klima a sem tam čep, doraz tlumiče... nikdy mě nikde nenechalo.

Což nemůže říct nikdo ze známejch, co měli mondeo, passata nebo octu s dvouhmotou. Takže příští auto by mohlo bejt klidně benzín. Záleží ba konkrétním motoru a nabídce.

Ale nikdy nebudu tvrdit, že je lepší benál nebo nafta. Vždy záleží na konkrétním případu.

Naposledy editováno 05.02.2015 21:05:14

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 21:09 | Nahoru | #81
assassin> Ve mestech mi prave diesely prijdou to nejvetsi zlo, asi to vsichni zname hlavne na masine, stat za nejakym chrochtakem na krizovatce je peklo (i kdyz jak rikam, me ta rakovina extremne smrdi, takze to muze byt subjektivni pocit).

PetrL3> Mam ze sluzebaku zkusenost, ze cim novejsi diesel, tim vetsi spotreba. Prvni Fabie 1.9TDi jezdila opravdu za tech 4.5, pak dvojkova Oktavka 2.0 TDi 6.5-7 a ted Astra zere 7-8. Pak nevidim absolutne zadny duvod to kupovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 21:23 | Nahoru | #82

Redguy píše: assassin> Ve mestech mi prave diesely prijdou to nejvetsi zlo, asi to vsichni zname hlavne na masine, stat za nejakym chrochtakem na krizovatce je peklo (i kdyz jak rikam, me ta rakovina extremne smrdi, takze to muze byt subjektivni pocit).

PetrL3> Mam ze sluzebaku zkusenost, ze cim novejsi diesel, tim vetsi spotreba. Prvni Fabie 1.9TDi jezdila opravdu za tech 4.5, pak dvojkova Oktavka 2.0 TDi 6.5-7 a ted Astra zere 7-8. Pak nevidim absolutne zadny duvod to kupovat.



ta rakovina je blbá, to je globální průser nafty.

Pakliže je to s tím vývojem spotřeby jak píšeš, tak máš samozřejmě pravdu. A ještě mám jednu zkušenost. Čím výkonější motor při stejném objemu v TDI, tím do vyšších otáček je položen ten zajímavej krouťák. Což degraduje smysl toho naftovýho pohodlí. Moje by měla mít cca 115 koní, tahá od 1200 ot. Tátova 140 koní, tahá od 1500ot. Bráchův pasat 170 koní, tahá od 2000ot. Jinak spodek nezajímavej. Ty další dva koncernový motory jsou teda 2 litry samozřejmě.

Naposledy editováno 05.02.2015 21:24:12

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 21:29 | Nahoru | #83
PetrL3> Jo, to sedi presne, markantni to bylo hlavne po presednuti z Fabie I do Okty II. Fabie se rozjizdela prakticky jen spojkou na volnobeh, zato Chrochta jak se nevytocila aspon na 1500, tak chcipla. Prvni mesic mi to chcipalo prakticky furt nez jsem si zvyknul. A do 2000 to nejelo, pak palba jako svine a pred 4000 tomu dochazel dech, clovek musel furt kvedlat, no nasrat, smrt nafte!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 21:31 | Nahoru | #84

Redguy píše: assassin> Ve mestech mi prave diesely prijdou to nejvetsi zlo, asi to vsichni zname hlavne na masine, stat za nejakym chrochtakem na krizovatce je peklo (i kdyz jak rikam, me ta rakovina extremne smrdi, takze to muze byt subjektivni pocit).

PetrL3> Mam ze sluzebaku zkusenost, ze cim novejsi diesel, tim vetsi spotreba. Prvni Fabie 1.9TDi jezdila opravdu za tech 4.5, pak dvojkova Oktavka 2.0 TDi 6.5-7 a ted Astra zere 7-8. Pak nevidim absolutne zadny duvod to kupovat.



Jo jenze tu spotrebu tam delaj prave ty "ekoudelatka" - ano co2 jde se spotrebou nahoru, ale u dieselu jde o ty saze ....
Souhlasim s tim ze ve mestech je to problem - jenze kdybys ve mestech vymenil moderni diesely za ty tdi s rotackou co zere 4litry nafty s cipem - tak v tom meste neni videt na krok...

Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 21:40 | Nahoru | #85
PetrL3: rotacka zere nejmin no - ale je to diky tomu ze jsou to kamna... Ja ten motor nemam moc rad, vydava zvuk kvuli kterymu me boli hlava a oktavka je na delsi cesty pro me strasne nepohodlny auto - dat 200km v kuse tak sem v krecich - ted jezdim novejsim autem a vyssi tridy a po 500km vylezu celkem cerstvej a sem jeste schopnej 8-10hodin makat. Ale teda spotreba stoji za to kombinace mesto/okresky/dalnice CR 8.5na sto ... Dalnice dalka - nemecko 7.5-8 i pri docela slusny prumerny rychlosti - coz se mi celkem ulevilo, kdyz sem pri normalnim provozu mel 8.5 tak sem se bal co z toho bude pri rychlejsi jizde po dalnici, ale ok, asi diky te dlouhe 6ce - 170 pri 3tis je fajn

Naposledy editováno 05.02.2015 21:40:56

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 21:50 | Nahoru | #86

assassin píše: Souhlasim s tim ze ve mestech je to problem - jenze kdybys ve mestech vymenil moderni diesely za ty tdi s rotackou co zere 4litry nafty s cipem - tak v tom meste neni videt na krok...



To jsme si nerozumeli, ja bych diesely do mesta nepoustel vubec

2 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 22:22 | Nahoru | #87
Když vezmete normální auta (střední třída), tak asi těch nafťáku je víc než benzíňáků, ne? Proto není jednoduchý se toho zbavit. Ale zase známej si vybral jako složebák teď nedavno octu RS a je na naftu. A on mi řekl, že chtěl benzín, ale že mu to v práci nedovolili, že musej plnit ekologický kvoty. Aže prej to naftový má nižší emise, než to bdnzínivý. Tak čuměl jak puk, že nejnivější nafta je dke jeho tvrzení a ověřování toho dle doklaů ekoligičtější než benzin.je to tak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 22:30 | Nahoru | #88
PetrL3> Ten problem je v tom, ze se pocita jen s emisema CO2 a ty zavisi jen na spotrebe, takze naftaky maji tyhle emise nizsi. Ekofasos povazuji CO2 za satana, protoze je to sklenikovej plyn, ale diesely produkuji jeste oxidy dusiku, saze a jiny castice, ktery zpusobujou rakovinu plic, ale jejich emise nikoho moc nezajimaj a meri se malokdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 22:36 | Nahoru | #89

PetrL3 píše: Když vezmete normální auta (střední třída), tak asi těch nafťáku je víc než benzíňáků, ne? Proto není jednoduchý se toho zbavit. Ale zase známej si vybral jako složebák teď nedavno octu RS a je na naftu. A on mi řekl, že chtěl benzín, ale že mu to v práci nedovolili, že musej plnit ekologický kvoty. Aže prej to naftový má nižší emise, než to bdnzínivý. Tak čuměl jak puk, že nejnivější nafta je dke jeho tvrzení a ověřování toho dle doklaů ekoligičtější než benzin.je to tak?



Jo u nafty jsou pruserovy ty saze - a ty se zas tolik "neresi" , ono teda resi - s filtrama jich je na gramy podstatne min nez driv - blby je ze stale filtrem projdou ty uplne nejmensi a to jsou prave ty "nejrakovinotvornejsi"

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 22:46 | Nahoru | #90
assassin> jo jak mi vysvetloval doktor ze paradoxne moderni diesel je skodlivejsi nez stara avie

Naposledy editováno 05.02.2015 22:46:52
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist